UPC HDTV nu echt te bestellen

Gestart door Bengbeng, april 6, 2007, 14:25:23

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

jaco

Ik heb er ook al zeker 15 minuten naar zitten kijken  ;D

de HDMI poort van het apparaat voldoet zeker niet aan de standaard. Voedingsspanning lever hij in ieder geval niet zoals Jowi ook al opmerktje.
Verder werkt het op een digitale projector op zich wel, maar ik val ook niet echt van mij stoel. DiscoveryHD gedownload in 1080i ziet er beter uit. Dus inderdaad snel de downscaling naar 720P verwijderen UPC !!!
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Audiotwin

Citaat van: jaco op juni 12, 2007, 06:39:54
DiscoveryHD gedownload in 1080i ziet er beter uit. Dus inderdaad snel de downscaling naar 720P verwijderen UPC !!!

Gisteren een update,display werkt nu en er zijn instellingen bijgekomen.
Je kan de decoder nu op 720P,1080i of auto zetten,op de autostand worden de SD kanalen nu in 576P,DiscoveryHD in 1080i en film,sportHD in 720P weergegeven.
Flikkering is minder geworden nu met het juiste formaat,beeld oogt stabieler!
Tevredenheid!!!

jowi

Ik las het op chelloo ja :) maar de update was nog alleen in regio Amsterdam te krijgen. Of is het nu overal?

Audiotwin

Citaat van: jowi op juli 18, 2007, 18:04:59
Ik las het op chelloo ja :) maar de update was nog alleen in regio Amsterdam te krijgen. Of is het nu overal?

Nog niet overal,zover ik weet.
Tevredenheid!!!

Bengbeng

#129
Update is met een beetje moeite overal te krijgen. Voor diegene die niet in A'dam wonen:

Ga terug naar fabrieksinstellingen. Meld je aan met code 105 (A'dam) i.p.v. je eigen regio-code en doorloop de verdere procedure. Aan het eind waar je normaliter beeld zou krijgen krijg je nu de melding "geen signaal". Trek nu de stekker er uit, dan er weer in met pijltje naar links ingedrukt, en ingedrukt houden tot het lampje bij het envelopje gaat knipperen. Nu wordt de update binnen gehaald. Nadat de update geïnstalleerd is weer via het menu terug naar fabrieksinstellingen en vervolgens meld je je aan met je eigen regiocode.

Eén maar; als je 's nachts de decoder stand-by zet dan wordt de oude firmware er weer automatisch opgezet. Dit
kun je voorkomen door het apparaat aan te laten staan. Heb je hier geen zin in dan moet je nog even geduld hebben totdat de update ook in jouw regio beschikbaar komt.  :)

Met dank aan het forum van chelloo.com.  :)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Dan zal ik maar weer het ding eens aan de stroom hangen. Wellicht dat het er in 1080i wat beter uit ziet nu..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jowi

Citaat van: jaco op juli 19, 2007, 06:52:45
Dan zal ik maar weer het ding eens aan de stroom hangen. Wellicht dat het er in 1080i wat beter uit ziet nu..
Hehe hier staat ie ook al weken in de kast ;) was ook mijn 1e gedachte ;D

Bengbeng

#132
Citaat van: jaco op juli 19, 2007, 06:52:45
Dan zal ik maar weer het ding eens aan de stroom hangen. Wellicht dat het er in 1080i wat beter uit ziet nu..

En toch is het verschil tussen 720p en 1080i niet groot (op mijn plasma). Laatst Wimbledon op Sport1 HD vs BBC-HD vergeleken maar de beeldscherpte lag héél dicht bij elkaar. 1080i wint maar het is nipt.

Maar jullie kijken met projectors? Ja dan zal het wel beter zijn als je eindelijk de volle 1920 vertikale beeldlijnen hebt. (overigens is enkel Discovery 1080i. NGC + Film1/Sport1 zijn 720p)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jowi

Ben vooral benieuwd naar de timings van 1080i... maar goed, zéér kleine kans, zeg maar nihil, dat het ok is...

jowi

#134
Mwooaah. Niet verkeerd die update. Timings zijn niet perfect, maar met wat kunst en vliegwerk heb ik toch BIJNA beeldvullend 1080i via UPC op mijn 1209s. Ik heb een randje van 5cm rondom, dus links, rechts, onder en boven beter lukt niet. Onder en boven even voor de 16:9 correct te houden. Is in ieder geval beter dan de 720p timing die ze voorheen hadden, die kreeg ik niet zo goed als dit.

Als je de box op 1080i zet, stuurt ie alles in 1080i uit, dus met alle zenders bijna beeldvullend. Niet verkeerd! Zal vanavond een verder kijken hoe het er uit ziet, het is nu wel erg licht in huis ;)

Wat volgens mij ook nieuw is, is dat ie nu HDMI en tegelijk SCART uitstuurt. Voorheen schakelde hij volgens mij de scart uit als je hdmi aansloot, weet ik echter niet zeker.

Paulie

Ik moet zeggen dat na de upgrade er meer details zichtbaar zijn bij de HD uitzending. Ik heb zelf geen verschil of minimaal verschil gezien bij de gewone standaard digitale uitzendingen.

Kortom ik was en ben nu nog blijer met mijn HD decoder.....
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

jaco

Ik heb ook maar weer eens gekeken. Eerst geen toegang tot de kanalen, maar na een tijdje aan de stroom update gekregen en nu werkt het weer.
Ziet er inderdaad beter uit in 1080i dan 720p..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Eric

Ik ben nu ook met de HDTV box aan de slag, en wat mij opvalt is dat via HDMI altijd alle zenders beeldvullend worden weergegeven, ook 4:3 programma's. Is daar iets aan te doen?

Bengbeng

#138
Citaat van: Eric op augustus 24, 2007, 11:33:42
Ik ben nu ook met de HDTV box aan de slag, en wat mij opvalt is dat via HDMI altijd alle zenders beeldvullend worden weergegeven, ook 4:3 programma's. Is daar iets aan te doen?

Nope, is bij mijn sat box ook.

Enige oplossing vooralsnog is om de SD kanalen via scart af te spelen. Maar helaas
zit er een bug in de UPC software, bij mijn scherm is dat niet mogelijk. Scartkabel + HDMI kabel
tegelijkertijd aansluiten geeft een zwart beeld als ik via scart wil kijken.

Vóór de softwareupdate van en paar weken geleden ging 't trouwens wel...  ::)
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Oude topic. Ik ga denk ik maar vast opzeggen, zodat ik het 1 jaar heb gehad.
Al met al 30 minuten gekeken denk ik.
In dat jaar niets gebeurd qua kanalen erbij volgens mij, slow start van HDTV..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

DJ-Foxx

Citaat van: cycloon op april  6, 2007, 15:13:50
En je kan dan tot het schokkende aantal van 2 zenders in hd kijken......

hahahahahahahaha ;D ;D

Audiotwin

Citaat van: jaco op januari 24, 2008, 20:14:09
Oude topic. Ik ga denk ik maar vast opzeggen, zodat ik het 1 jaar heb gehad.
Al met al 30 minuten gekeken denk ik.
In dat jaar niets gebeurd qua kanalen erbij volgens mij, slow start van HDTV..
Ik heb er gelukkig nog FilmHD en SportHD bij,in totaal 4 zenders.

Deze zomer komen er meer volgens een insider,hecht er in iedergeval niet teveel waarde aan,want UPC veranderd ook intern wel eens van mening zodat niemand meer weet hoe het echt zit ;D Het draait vooral om geld en het aantal diensten wat ze kunnen verkopen en kwaliteit kost geld ::)
Tevredenheid!!!

DJ-Foxx