Bestelling cancellen als levering niet op tijd komt?

Gestart door Audiofiel, april 5, 2007, 21:36:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanky Panky

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 20:03:32
Jouw opmerking is van 19 april. En dan verwacht je kennelijk dat ik terug-in-de-tijd mijn mailtje van 18 april had kunnen veranderen... ::)


Dat lijkt me inderdaad lastig maar dat is het punt ook niet.

Het gaat/ging om mensen die 'op hun rechten gaan staan' terwijl het geen rechten zijn, zoals EazyQ al fijntjes opmerkte in navolging van Frank's relaas. Dat staat los van een mogelijke selectieve agenda. Wie de schoen past etc etc

Maar ik ben blij dat deze onplezierige ervaring toch een leer moment op het gebied van consumentenrechten heeft opgeleverd voor jou ;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Citaat van: Hanky Panky op april 23, 2007, 21:33:15
Het gaat/ging om mensen die 'op hun rechten gaan staan' terwijl het geen rechten zijn, zoals EazyQ al fijntjes opmerkte in navolging van Frank's relaas. Dat staat los van een mogelijke selectieve agenda. Wie de schoen past etc etc.

Kom ik toch weer terug op die 'denkfout'. Ik STA immers in mijn recht, dat moge inmiddels duidelijk zijn.

Maar kennelijk is het interessant om toch verder te discussiëren over allerhande bijzaken als de termijn van de terugbetaling. Alsof het mij om de termijn te doen is en helemaal niet om mijn centen... ::)

CitaatMaar ik ben blij dat deze onplezierige ervaring toch een leer moment op het gebied van consumentenrechten heeft opgeleverd voor jou ;)

Afgezien van de 30 dagen maximale terugbetalingstermijn (door jou genoemd), heb ik eerlijk gezegd weinig geleerd. Wel heb ik veel geleerd op andere gebieden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hanky Panky

Citaat van: Audiofiel op april 23, 2007, 21:42:00
Kom ik toch weer terug op die 'denkfout'. Ik STA immers in mijn recht, dat moge inmiddels duidelijk zijn.

Maar kennelijk is het interessant om toch verder te discussiëren over allerhande bijzaken als de termijn van de terugbetaling. Alsof het mij om de termijn te doen is en helemaal niet om mijn centen... ::)

Afgezien van de 30 dagen maximale terugbetalingstermijn (door jou genoemd), heb ik eerlijk gezegd weinig geleerd. Wel heb ik veel geleerd op andere gebieden. ;)

Nu kan ik de discussie wel weer aangaan (speciaal bestelde zaken etc) maar...... dat doe ik lekker niet  :-*
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Citaat van: Hanky Panky op april 24, 2007, 00:39:39
Nu kan ik de discussie wel weer aangaan (speciaal bestelde zaken etc) maar...... dat doe ik lekker niet  :-*

Zou ik niet doen, want ik ga er van uit dat je het antwoord al kent:

CitaatHet annuleringsrecht is niet van toepassing bij:

- cd's, dvd's en cd-roms waarvan je de verzegeling al hebt verbroken;
- maatwerk of producten met een duidelijk persoonlijk karakter zoals medicijnen of een maatpak;
- weddenschappen en loterijen;
- tijdsgebonden producten zoals tijdschriften, kranten en concertkaartjes;
- producten die snel bederven of verouderen;
- diensten waarbij je zelf toestemming hebt gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen;
- wanneer de prijs afhankelijk is van prijsschommelingen op financiële markten waarop de verkoper geen invloed heeft.

Zoals je weet is maatwerk niet het afknippen van een stuk kabel of stof van de rol. Het gaat niet om speciaal bestellen voor de klant, maar om op specificaties van de klant produceren, zoals een maatpak, gordijnen of een computer die niet standaard als configuratie te koop is, maar speciaal samengesteld is door de verkoper op de gevraagde specificaties van de koper. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#79
wedstrijdje wie heeft het laatste woord heren??
;D



zonder gekheid: ik zou als ik jou was in ieder geval nooit meer speciaal thuisblijven voor een pakketje, of je moet voor een soort van uber-premium dure verzending kiezen.....

(mijn ervaring is helaas dat er best veel fout kan gaan in de logistieke keten, maakt niet uit waar :P)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Hanky Panky

#80
Citaat van: DA BoSS op april 24, 2007, 12:28:16
wedstrijdje wie heeft het laatste woord heren??
;D



zonder gekheid: ik zou als ik jou was in ieder geval nooit meer speciaal thuisblijven voor een pakketje, of je moet voor een soort van uber-premium dure verzending kiezen.....

(mijn ervaring is helaas dat er best veel fout kan gaan in de logistieke keten, maakt niet uit waar :P)

mvg,

Ach, het is maar net hoe groot punt je van zoiets wilt maken en kennelijk is bij de TS de behoefte (enorm) aanwezig om een mug in een olifant te veranderen. Maar dat is geen nieuws  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Audiofiel

Citaat van: Hanky Panky op april 24, 2007, 13:18:56
Ach, het is maar net hoe groot punt je van zoiets wilt maken en kennelijk is bij de TS de behoefte (enorm) aanwezig om een mug in een olifant te veranderen. Maar dat is geen nieuws  ;D

Het is maar net hoe lang je als mede-forummer door wilt discussiëren over iets wat al 'over and done' was. Maar ja, dat is evenzeer geen nieuws... ::)


De leverancier heeft op 19 april aangegeven dat het geld terug gestort zou worden. Daarmee is in principe het hele verhaal klaar (uiteraard hoort daar het werkelijk betalen nog bij). ;)


Dat ik sindsdien nog terugreageer op al die posts is weliswaar onnodig, maar zeker begrijpelijker dan al diegenen die de hele discussie liefst opnieuw zouden willen voeren... :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjettepet

Moraal van dit verhaal: ondernemen is best leuk, alleen die klanten...
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Audiofiel

Citaat van: Sjettepet op april 24, 2007, 13:49:11
Moraal van dit verhaal: ondernemen is best leuk, alleen die klanten...

LOL ;D


Ach: wie zonder klanten wil leven, moet geen ondernemer worden.  ;)

Sterker nog: wie zijn klant niet als koning ziet, moet niet zelf op de troon gaan zitten. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eazyQ

Klant is koning, maar je blijft zelf de baas ;D .
Audiofiel, vraagje, als je niet vrij was op de dag dat het pakket wel kwam, hoe heb je dat dan geweigerd (even uit nieuwsgierigheid)?

Audiofiel

Zoals je op pagina 1 kon zien, kwam TNT pas aan het begin van de avond langs. ;)

Citaat van: Audiofiel op april  6, 2007, 11:47:51
Het pakket is gisteravond rond 18.55 aangeboden door TNT. Ik heb het pakket geweigerd, zoals ik al had gezegd. Ik heb niets meer aan het pakket, aangezien het te laat is binnen gekomen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eazyQ

Citaat van: Audiofiel op april 25, 2007, 07:09:06
Zoals je op pagina 1 kon zien, kwam TNT pas aan het begin van de avond langs. ;)

jawel, maar ik ken jouw werktijden niet natuurlijk. (smoesje om te verdoezelen dat ik eroverheen heb gelezen ;) ).
Ik hoop in ieder geval dat hier nu snel een slotje op komt, dan zou alles opgelost zijn ;) .

Audiofiel

#87
Het slotje is zo goed als in zicht, easyQ...

Morgen zou de laatste dag zijn om binnen 30 dagen terug te kunnen betalen. Maar vanochtend stond de betaling er al bij. :D

Zoek de verschillen:




De Audiofabriek heeft een creatieve manier bedacht om toch een beetje hun gelijk te halen: ze hebben besloten om een deel in te houden. Ik kan alleen maar constateren dat er wederom een afspraak niet is nagekomen:

Citaat van: De Audiofabriek op april 19, 2007, 13:32:04
Uiteraard krijgt Arjen zijn geld terug gestort conform de Wet Koop Op Afstand. Jullie denken toch niet dat ik de goede reputatie van De Audiofabriek op het spel ga zetten voor ruim 100 Euro?

Mijn eerdere gevoelens over het missende oplossende vermogen van De Audiofabriek om problemen op te lossen, is hiermee alleen maar versterkt. Het resterende deel hoeven ze wat mij betreft ook niet meer naar mij over te maken. Dat geld mogen ze steken waar het licht nooit schijnt. :-X
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

administratiekosten denk ik, dat doen webshops ook tegenwoordig als je wat terugstuurt...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op april 26, 2007, 07:38:54
administratiekosten denk ik, dat doen webshops ook tegenwoordig als je wat terugstuurt...

Als je de omschrijving van de terugbetaling leest, zie je dat ze wat anders bedoelen. ;)

Maar de administratiekosten die jij bedoelt, mogen volgens de wet niet in rekening worden gebracht:

CitaatHerroepingsrecht of zichttermijn
Bij elke overeenkomst op afstand heeft u zeven werkdagen de tijd om de overeenkomst in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. Dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. U moet ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen.

In dit geval zijn er geen kosten voor het terugzenden gemaakt (pakket geweigerd). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#90
8 euro voor het pakketje + 1,50 voor de verpakking/ doos = 9,50?

::)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

wat zijn knipkosten trouwens in liefdesnaam?

('t impliceert dat ze iets op maat hebben gemaakt voor je?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Audiofiel

Citaat van: DA BoSS op april 26, 2007, 08:14:19
wat zijn knipkosten trouwens in liefdesnaam?

('t impliceert dat ze iets op maat hebben gemaakt voor je?)

Heb je het hele topic wel gelezen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

hmmmm ;D wat denk je zelf?










(ooit, alweer enige tijd geleden en niet zo aandachtig dat ik elk detail nog weet, vandaar dat ik het ook vraag he  ;))
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

J.A.F._Doorhof

Ze hebben voor je geknipt, ze hebben verzonden, ik vind het niet meer dan normaal dat men dan kosten in rekening brengt.

Je moet wel reeël blijven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

spotmatic

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 26, 2007, 08:37:53
Je moet wel reeël blijven.

De wet geldt ook voor De Audiofabriek; ze kunnen deze niet even aan de kant schuiven als het hen uitkomt. Die 9,50 euro vind ik erg kinderachtig, gezien het hele verhaal. 'Knipkosten'...  ::)

Wel slim van hen, want afgezien van wat gezeur van de klant zal deze nooit een procedure starten om die 9,50 euro terug te krijgen. Wat ik zei: kinderachtig...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

We zullen het er nooit overeens worden ben ik bang, ik bekijk het vanuit een andere kant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

je zou nooit een procure starten om 150 euro terug te krijgen....... om het naar de rechtbank op de rol te zetten kost alleen al meer euro...  ;D
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

eazyQ

Citaat van: Raphie op april 26, 2007, 09:18:08
geld is terug, slotje?!?
tenzij audiofiel alsnog wat wil gaan doen aan de 9,50 knipkosten lijkt mij idd dat er een nu wel een slotje op kan, toch?