Leden die iets verkopen maar niet leveren.

Gestart door jeepee, april 3, 2007, 16:55:51

Vorige topic - Volgende topic

jeepee

Is er hier ervaring met leden die iets verkopen, (is dus betaald) maar dan niets verzenden en ook niet meer thuis geven?
Ik zit nu al meer dan een maand op een door mij gekochte pc te wachten. De member reageert niet meer en zijn inbox is vol.
Wat kan ik doen?
Kan het board iets doen?

SpeedyAndré

Heb je zo weinig gegevens dan  ???
In z'n profiel zie je wanneer hij voor het laatst online is geweest.
Als je het geld hebt overgemaakt dan heb je minimaal een naam en een woonplaats.
Gelukkig heb ik zoiets nog niet meegemaakt  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Erik

Citaat van: TearS op april  3, 2007, 17:23:25
Neem even contact op met een moderator en vraag of zij contact kunnen leggen met de persoon. Meer dan een maand is wel erg lang.  :o
Ik denk dat dit een "conflict" is tussen de verkoper en koper. Waarom zouden de mods hiertussen moeten gaan zitten. Misschien vinden ze het wel leuk werk, maar ik me ook voorstellen dat ze hier helemaal geen zin in hebben.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Deleted member

Citaat van: jeepee op april  3, 2007, 16:55:51
Is er hier ervaring met leden die iets verkopen, (is dus betaald) maar dan niets verzenden en ook niet meer thuis geven?
Ik zit nu al meer dan een maand op een door mij gekochte pc te wachten. De member reageert niet meer en zijn inbox is vol.
Wat kan ik doen?
Kan het board iets doen?

Slechte zaak!

Wellicht zijn er hier mensen die ook zaken met hem hebben gedaan en zijn adresgegevens hebben. Zo ja dan zou je eens een aangetekende brief kunnen versturen. Krijg je daar ook geen reactie op kun je altijd nog even langs gaan  >:D of aangifte doen bij de politie.

Overigens weet ik over wie je het hebt (een meneer uit Zaandam geboren in '87 toch?) en ik kan je vertellen dat binnen 3 seconden z'n achternaam al te pakken had via Google. Als hij denkt dat hij onzichtbaar is heeft hij het mis...

Erik

ps ik zie dat hij 20 minuten geleden nog online was en dat ook ook hotmail en msn heeft .......
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Audiotwin

Jammer dat ie niet gewoon reageert en zegt waar het op staat,ben benieuwd wat hij nu weer voor argument heeft.
Tevredenheid!!!

Erik

Citaat van: TearS op april  3, 2007, 19:49:58
Om contact te kunnen leggen. Ik zou het eerst zelf proberen, maar hij zegt ook dat zijn pm box vol zit. Ik zou dan niet weten hoe ik anders contact moet leggen en misschien weten moderators hier wel wat op te verzinnen.
Ok op die fiets, ik dacht dat je als een soort bemiddelaar bedoelde. Goede suggestie van je!
- Winston Churchill

Cormijn

Citaat van: Audiotwin op april  3, 2007, 19:52:30
Jammer dat ie niet gewoon reageert en zegt waar het op staat,ben benieuwd wat hij nu weer voor argument heeft.

Gebeurt het vaker dan?
Musical Fidelity A5.5 Amp.

john2910

Geef anders zijn forum naam,dan kunnen mischien wij andere forum leden iets voor je doen ;)

Audiotwin

Tevredenheid!!!

blue-eyes

Citaat van: john2910 op april  3, 2007, 20:51:17
Geef anders zijn forum naam,dan kunnen mischien wij andere forum leden iets voor je doen ;)

Dit soort zaken via een mod spelen, daar zijn zij voor. Als de leden dat ook gaan doen is wat mij betreft het einde zoek. Zie bovenstaande posting: er is reeds een mod mee bezig.

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

john2910

Okay,het was goed bedoeld ;)
Ik heb namelijk ook al een keer iemand moeten laten opsporen van oplichting op marktplaats.(gelukkig was zijn ip adres goed te traceren)
Hopelijk word dit snel opgelost voor de gedupeerde. ;)

_ MarcelloW _

Ik zou het toch liever eens een keer andersom zien; dat ze het geld komen brengen maar je spullen niet mee willen nemen...

OT: Lekker, zon pikkie uit 1987....
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jeepee

Hij heeft zich nu ineens gemeld. En kan de computer die 10 dagen geleden verzendklaar stond (ik pb je track&trace) nu pas weer over een week pas versturen. Erg vervelend allemaal.
Dank aan de moderator.

DA BoSS

Citaat van: jeepee op april  3, 2007, 22:16:19
Hij heeft zich nu ineens gemeld. En kan de computer die 10 dagen geleden verzendklaar stond (ik pb je track&trace) nu pas weer over een week pas versturen. Erg vervelend allemaal.
Dank aan de moderator.

wow, ik hoop dat de mods hem even goed aanpakken zodat dit een eenmalige affaire blijkt...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

SpeedyAndré

Dank aan de moderator.

Na een beetje speurwerk in je topics zie ik dat je in regio Leiden zit, is het lastig om naar Zaandam te gaan of misschien wil iemand iets met vervoer regelen? :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW5500,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3

Deleted member

Ik hoop serieus dat 'ie een 'ban for life' krijgt zodat in elk geval de bezoekers van dit forum hier niet meer zo snel mee te maken krijgen. In elk geval tot hij op een mogelijk andere manier toegang verkrijgt tot dit forum. :-\  Deze "beste man" heeft al genoeg tweede kansen gekregen. Je zou maar een maand lang in de stress moeten zitten of je ooit nog krijgt waar je voor betaald hebt!  >:(

Jeepee, succes met de verdere afhandeling!

_ MarcelloW _

Dank aan de moderator.

Ik zou mijn geld terug willen.. Wie weet wat hij allemaal met die computer heeft gedaan (en wat er uit is gehaald ed. ed.)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

jeepee

Heb ik ook ge pb't. Computer meteen leveren of geld terug. Natuurlijk nog geen reactie.
Overigens mijn lof voor de hulp van Jack van Dijk.
En overigens al veel transacties gehad met board members, en ik kan niet anders dan daarover heel positief zijn. Het is dus voor het overgrootste  deel een heel prettig gezelschap.

eazyQ

Citaat van: Jack van Dijk op april  4, 2007, 14:00:58
Het is vrij lastig om op te treden tegen dergelijke personen. Zo ook in dit geval, dingen verlopen erg vertraagd (wat ook in het verleden met deze persoon als eens zo is geweest) maar de transactie wordt uiteindelijk wel afgerond.

Hooguit zou je iets dergelijks als de SafeTrader, zoals ze op dvd.nl hebben, kunnen gaan invoeren. Maar dit brengt nogal wat werk met zich mee voor de moderators (in dit geval waarschijnlijk voor mij  ;))

Jack
Jack, het plus en min systeem op dvd.nl is geautomatiseerd waarbij je naar gelang het aantal verkopen een sterretje bij je naam krijgt. Ook kan iedereen zien hoe de status is van iemand (hoeveel plussen, heoveel minnen en de reden van de minnen), dat lijkt mij een eenmalige implementatie van de software en dan krijg je een aardig overzicht wat door de leden zelf wordt bijgehouden door het geven van de plussen en minnen.

DA BoSS

Citaat van: Jack van Dijk op april  4, 2007, 14:00:58
Het is vrij lastig om op te treden tegen dergelijke personen.
Jack

kan er niet gewoon een waarschuwing naar de persoon in kwestie?
(nog één keer en anders ban)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Deleted member

Ik hoop dan maar dat hij ook na het lezen van al onze reacties zich beseft dat het niet kan wat hij doet (of beter gezegd, wat hij niet doet) en dat hij mensen hiermee in de stress jaagt en ongelukkig maakt. Wellicht is het verstandig dat hij wat minder hooi op z'n vork neemt in de toekomst om dit soort zaken te voorkomen.

jeepee

En vandag maar een pb'tje gestuurd dat ik mijn geld terug wil en...

PM could not be sent to 'Barrrrry' as their inbox is full!

Nou dan ben je toch wel erg slecht bezig.

DA BoSS

volgens mij snap ik nu zo ongeveer om wie het gaat >:D

(ja nu al ;D)