alles incomplete met nieuwsgroepen ???

Gestart door stievie911, april 2, 2007, 13:05:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stievie911

hey al een week lang heb ik aleen maar incomplete bestanden hoe komt dit

ik maak gebruik van nova.planet.nl en newsbin pro 4.32

alle bestanden onder de 1mb kan ik wel downloaden maar daar boven is alles incompelete



heeft iemand enig idee hoe dit komt???

calli43

Heb het zelfde met planet op dit ogenblik.
heb eweka payserver erbij en dit werkt uitstekend en de kosten vallen
voor 7.50 euro per maand ook nog wel mee. Je kunt met 4 lijntjes tegelijk inbellen.
Als je twee lijntje door een ander laat gebruiken kost het dus maar 3.75 euro per maand.

groeten
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

stievie911

dus het legt dus aan planet zelf en dus niet aan mij? :P

reza

Geen enkel probleem ik heb tweaknews en gebruik grabit
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

stievie911

ja oke maar het ligt dus aan planet zelf dat alles incomplete is??

Driven2Shine

Citaat van: stievie911 op april  2, 2007, 13:40:56
ja oke maar het ligt dus aan planet zelf dat alles incomplete is??
Waarschijnlijk wel, maar dat is voor mensen die geen planet hebben moeilijk te testen.

Erik

Hebben ze geen helpdesk? Dan kun je het toch zo vragen of er storing is?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ejorne

Het hoeft niet de provider te zijn die het probleem veroorzaakt. Mogelijk is het je software, ik had dat ooit ook eens met Newsleecher. Alles was incompleet. Na een nieuwe installatie van Newsleecher was alles weer okay. Nu gebruik ik al een ruime tijd naar volle tevredenheid sabnzbd. En soms, als ik een groep wil inlezen, gebruik ik grabit... Allebei freeware en geen problemen meer gehad. De problemen die ik wel had waren afkomstig van de provider. Tijdens de migratie van demon naar xs4all is het een tijdje brak geweest...

Een kennis hier heeft ook planet maar geen problemen met usenet. Maar problemen kunnen uiteraard plaatselijk zijn...

ArneM

Ligt denk ik niet aan Planet.....heb zelf Eweka via Planet werkt perfect.... ;D

stievie911

ik heb al meerdere malen newsbin pro geinstaleerd zal nu wel ff grabit probeere ;)

stievie911

ik heb nu grabit gebruikt maar krijg het zelfde probleem ??? :(
snap er niets van ???

spotmatic

Aan de retentie en de compleetheid van de bestanden zal een programma als Newsleecher, Grabit en Newsbin niets veranderen. Het ligt echt aan Planet.nl!
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Ejorne

#12
Citaat van: spotmatic op april  3, 2007, 16:26:25
Aan de retentie en de compleetheid van de bestanden zal een programma als Newsleecher, Grabit en Newsbin niets veranderen. Het ligt echt aan Planet.nl!

Dat is helemaal niet zeker. Bij mij was het ook ooit eens Newsleecher die het probleem veroorzaakte.
Het kan zelfs nog een brakke IDE-Kabel zijn (in geval van een ide-schijf natuurlijk) Als die brak is dan komen bestanden ook incompleet op de schijf terecht. Echter is de kans hiertoe heel klein, want dan zou windows ook niet lekker meer lopen. Maar stel dat de windows op een andere schijf staat (bijvoorbeeld een SATA) en dat er een ide-schijf is waarop de downloads binnenkomen, dan kan een brakke kabel ervoor zorgen dat de bestanden niet goed overkomen. Ik vind dit aan de ene kant vreemd, want ik dacht altijd dat gegevens dubbel worden gecheckt bij een kopieer-actie. Maar kennelijk werkt dit toch niet helemaal zo, want ik heb toch echt een keer gehad dat een brakke ide-kabel dergelijke problemen veroorzaakte. Ook wanneer ik van de SATA schijf bestanden naar de IDE schijf kopieerde, waren deze corrupt... en dat zonder enige foutmelding tijdens de kopieer-actie...

Goed, wat ik dus wil zeggen is dat het kort door de bocht is om gewoon even te zeggen dat het toch echt de provider moet zijn... De kans daartoe is redelijk, maar zeker geen 100% !!!

stievie911

ik heb net ff een mail gestuur en zei zeggen er dit op???


Geachte heer/mevrouw

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

U heeft aangegeven dat u last heeft van de prestatie die geleverd wordt door onze newsserver.
Om de performance te kunnen waarborgen van deze newsserver zijn limieten geplaatst op de maximale downloadsnelheid en het aantal verbindingen.

Deze limieten zijn:
Voor ADSL abonnees van Planet Internet: 3 verbindingen van 100Kb/s max.
Voor InternetPlusBellen abonnees: 3 verbindingen van 80Kb/s max.

Verder kan het voorkomen - als alle verbindingen op de server in gebruik zijn - dat er minder verbindingen opgezet kunnen worden, en dat er daarnaast nog steeds performance problemen in de avonden en weekeinden zijn die er ook voor kunnen zorgen dat er bestanden defect raken.

Wij raden u aan om uw bericht te sturen naar de Newsmaster van Planet Internet. U kunt de e-mail sturen aan: [email protected] . In het emailbericht kunt u uw IP-adres vermelden en eventueel het feit dat u maar een beperkt aantal verbindingen tegelijk open kunt zetten (als dit van toepassing is). Onze newsmaster kan u dan meer informatie geven.
   

Met vriendelijke groet,

Planet Internet


ik heb hier nooit last van gehad maar heb nu al een w2eek lang incomplete bestanden  ??? vaag....

gelijk maar ff een e-mail gestuurd naar [email protected]

reza

lekkere snelheden zijn dat zeg ??? Daar betaal je toch niks voor neem ik aan??
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Driven2Shine

Citaat van: reza op april  3, 2007, 19:07:13
lekkere snelheden zijn dat zeg ??? Daar betaal je toch niks voor neem ik aan??
Planet bied gratis newsgroepen aan alleen zijn ze gecapped om "misbruik" te voorkomen (tenminste toen ik nog planet had).

JvD.

Ik zit zelf bij @Home, en kan dus niet voor Planet spreken, maar ook daar zijn de posts vaak incompleet. Mijn idee is, dat nieuwsservers van internetproviders (dus de servers die "gratis" bij je internetabonnement zitten) wel vaker brak zijn. Betaalde nieuwsservers zijn dat meestal niet, en hebben bovendien meestal een veel langere retentietijd. Tenslotte is alle waar naar z'n geld ;)
Als het regent in mei, is april voorbij...

Erik

#17
Ach als je upc en home hebt weet je dat het k*t is. Die lage prijs komt ergens vandaan. Ik heb ook een internet provider met nieuwsserver en kan tot 60 dagen terug en op 20mbit. Maar ik betaal vast meer dan iemand met home of upc.

Nova is dat niet kpn?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Allure

Hier Eweka via Planet en geen problemen.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

peterrr

Hier Upc met Eweka met newsreactor al zo`n 2 jaar helemaal prima.
retentie Eweka meestal een dag of dertig

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

reza

hier upc met tweaknews kan zonder problemen 50 dagen terug.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

stievie911

Citaat van: Erik op april  3, 2007, 19:51:05
Ach als je upc en home hebt weet je dat het k*t is. Die lage prijs komt ergens vandaan. Ik heb ook een internet provider met nieuwsserver en kan tot 60 dagen terug en op 20mbit. Maar ik betaal vast meer dan iemand met home of upc.

Nova is dat niet kpn?

nova is van kpn of van planet een van de 2

ik kan aleen maar bestanden onder de 1a2 mb downloaden dit heb ik echter nog nooit gehad het moet wel aan planet leggen ik heb het ook op een adere computer geprobeerd met verschilende software maar heb nogsteeds het zelfde probleem. heel frustrerend....

is er ook iemand die planet gebruikt en geen problemen heeft???


Driven2Shine

Citaat van: stievie911 op april  4, 2007, 14:21:08
nova is van kpn of van planet een van de 2
Nova is planet en planet is van KPN oftewel 1 pot nat :)

Wat je even kan proberen is bij TweakNews.nl een gratis test abbo af te sluiten.
Dit kan je dan 10 dagen gebruiken om te proberen zeg maar.
Mocht het nu bevallen kan je alsnog een abbo afsluiten a 7,95 per maand of niet.

stievie911

heb ik dan echt 10mbit per/s ???? ook al heb ik maar 3000kb van planet wat ovrgens maar 160a 170kb p/s is :-\

Erik

Dan nog moet hij gewoon kunnen dloaden. Alleen maar op 300kps. Tweak is leuk maar volgens mij moet die kpn server wel een rententie van een week hebben. Zo slecht hoort die niet te zijn. Hoe oud zijn de post die je binnenhaalt. Probeer eens post van een max een dag oud gaan die wel goed?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill