tekortkomingen tv na isf caliberatie

Started by robin, February 5, 2003, 15:58:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robin

hallo,

klinkt misschien gek maar mijn loewe contur 2070 is er niet op vooruitgegaan na de isf caliberatie. De dvd weergave is zeker mooier t.o.v. de fabrieksinstelling, maar juist met tv-uitzendingen ziet het beeld er niet best uit. Of dat nu komt door de genadeloze kleurcorrectheid na de isf caliberatie, of dat de tekortkomeningen van de loewe naar voren komen, ik weet het niet. Niets dan lof over de isf caliberatie overigens door de her doorhof!! Ik ben toch eigenwijs geweest en heb de white tone en cut off verandert. De isf instellingen heb ik natuurlijk wel opgeschreven. Nu rood, groen en blauw op precies dezelfde stand (100) net als de cut of, alleen het groen bij de cut of iets teruggezet. Nu is wit echt wit vind ik. Ik moet zeggen dat ik een zeurpiet ben aangaande televisies. Maar ik vond vooral de ondertiteling niet wit na de isf caliberatie, daarvoor ook niet overigens.
Het contrast en zeker de helderheid heb ik nu een flink stuk teruggezet zodat er geen overdreven toestanden optreden. Nu vind ik het beeld mooi rustig met diepte en natuurlijke kleuren!!

Ongetwijfeld zal de "greyscaling" niet meer correct zijn, maar ik vind het beeld echt beter.

Iemand hier ook ervaringen mee??

Begrijp me goed met deze topic wil ik zeker de isf caliberatie niet afzeiken!!

Groet robin




 

bmateijsen

Ligt dit gewoon niet aan je kabelsignaal?? de input van de dvd is veel schoner dan de kabel...

Groet Bjorn

MrPink

Tsja, tv-uitzendingen laten vaak nog erg veel te wensen over. Kijk maar eens naar de verschillen in kleur en andere instellingen bij de diverse kanalen, daar wordt je niet blij van! Op Ned 2 was er recentelijk een brightness boost of zoiets...op een ongecalibreerde tv leek het wel alsof je in de zon keek!

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je zelf weer je cut en drives instelt dan klopt je calibratie dus niet meer, en kan het best zijn dat je nu een veel slechter beeld hebt.
Wit hoort gewoon niet blauwwit te zijn.

Het TV signaal is een bekend probleem, sluit een schotel aan en het is vaak VEEL beter, dat heeft niets met de calibratie te maken, je gaat nu ALLES zien en dat is vaak ontnuchterend in sommige kabel gebieden.

Ik zou toch gewoon de calibratie waardes terug zetten.
En op TV kanalen je kleur verzadiging iets terug zetten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

plasmal

bij mij was het precies hetzelfde na de calibratie:perfecte weergave via de dvd en ontevrede bij tv uitzendingen via de kabel
slechte kleuren,veel verschil per kanaal en altijd maar bijstellen
sinds kort een satellietontvanger aangeschaft en nu zijn de tv uitzendingen ook heel goed, de ruis is weg maar vooral de kleuren zijn beter en de verschillen per kanaal veel kleiner
jij vindt jezelf een zeurpiet op tv gebied ,dan kan ik je een schotel echt aanraden ,ikzelf moet nog erg wennen dat de tv niet meer per kanaal bijgesteld hoeft te worden :)

gr alex

J.A.F._Doorhof

 ;D
Tja,
Het verschilt echt HEEL erg per kabelaar.
Sommige zijn verschrikkelijk slecht, en ik kom er ook tegen die gewoon accuraat zijn qua beeld.

Het is zeker geen tekortkoming van de calibratie, die is namelijk perfect, maar je gaat wel alles zien inderdaad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview