DIY Audio/Video Meubel [Finished]

Gestart door Daklem, maart 14, 2007, 16:37:05

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Zeker mooi :D

Ik wil ook van IKEA massieve keukenbladen kopen en een meubel van maken.
Ingeolied met Tiptrap-olie die ik voor de vloer gekocht had.

Hout blijft toch de mooiste optie, he ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Daklem

Ik kreeg net een belletje van de meubelmaker dat mijn meubel klaar is.

Ik mag het ophalen vandaag. Echter heb ik zelf geen tijd vandaag, en morgen ook niet.

Misschien dat ik wel even mijn vader zo gek krijg om te gaan :) ;)

Ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat.

Nu is het een kwestie van de beits/olie erop en aflakken. :)

Driven2Shine

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

neverywhere

Citaat van: Daklem op april  6, 2007, 12:13:50
In smeren met olie en daarna aflakken kan perfect :)

Nee, dat kan niet. Beitsen en daarna met blanke lak afwerken kan wel.

Als u het meubel insmeert met een meubelolie (in feite een soort waslaag) zal de verf geen enkele hechting op de ondergrond hebben, ja sterker nog :de verf zal al tijdens het lakken zich terugtrekken.  Het resultaat zal dus 1 van de vervelendste lakfouten geven die er zijn : Siliconenvorming .
Simpel gezegd: daar waar olie zit kan geen verf zitten..en dat doet het dus ook niet.

Als u het eens wilt testen : probeer eens een strookje verse siliconen kit te verven:zo zal uw gehele meubel er uit gaan zien.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Deleted member

Ik heb van de week in de winkel ook een heel assortiment bijtsen gezien voor kaal hout, de flessen parketlak (drie glansgraden) stonden ernaast. Bijts werkt dus idd. zeker.  :)

Erik van Voorst (in memoriam)

Jongens..beits is geen olie... ;)

Beits en daarna lakken gaat prima.....het mooie van beits is dat je constant controle hebt over de kleurintensiteit... ;)
Olie en daarna lakken gaat NIET...maar geloof mij nou niet en smeer eens een proefstrook in met de procedure welke je van plan bent... :o

Er is natuurlijk weer een uitzondering op de regel....namelijk als je Danish Oil gebruikt...dat droogt hard op en laat zich weer lakken....
Hoewel ik nog steeds niet die procedure wil volgen ben ik wel een voorstander van...Rustin Plastic in combinatie met Danish Oil....

Voor de juiste behandeling (alleen voor de ervaren houtbewerkers) zie front der fronts of rack der racken of keuken der keukens ... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Citaat van: Erik van Voorst op april 13, 2007, 20:43:10
Jongens..beits is geen olie... ;)

Beits en daarna lakken gaat prima.....het mooie van beits is dat je constant controle hebt over de kleurintensiteit... ;)
Olie en daarna lakken gaat NIET...maar geloof mij nou niet en smeer eens een proefstrook in met de procedure welke je van plan bent... :o

Er is natuurlijk weer een uitzondering op de regel....namelijk als je Danish Oil gebruikt...dat droogt hard op en laat zich weer lakken....
Hoewel ik nog steeds niet die procedure wil volgen ben ik wel een voorstander van...Rustin Plastic in combinatie met Danish Oil....

Voor de juiste behandeling (alleen voor de ervaren houtbewerkers) zie front der fronts of rack der racken of keuken der keukens ... ;)

kan het alleen maar beamen.

ruud.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Daklem

geen idee wat voor spul het is, maar die meubelmaker doet het zelf al jaren zei ie dus neem aan dat hij weet waar hij over praat.

Ik neem die fles morgen direct even mee, en hoop dat ik zondag tijd kan vinden om aan de slag te gaan ermee.

ruud2

Citaat van: Daklem op april 13, 2007, 22:39:53
geen idee wat voor spul het is,

ah,....
maar je woont volgens mij bij mij vrijwel om de hoek.....
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Daklem op april 13, 2007, 22:39:53
geen idee wat voor spul het is, maar die meubelmaker doet het zelf al jaren zei ie dus neem aan dat hij weet waar hij over praat.

Ik neem die fles morgen direct even mee, en hoop dat ik zondag tijd kan vinden om aan de slag te gaan ermee.

Uiteraard als een meubelmaker het je geeft is het dik in orde...alleen zal het geen beits zijn maar hoogst waarschijnlijk een gekleurde olie welke uithardt dus met veel vluchtige bestanddelen...een soort danish Oil.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Daklem

Citaat van: ruud2 op april 14, 2007, 17:58:18
ah,....
maar je woont volgens mij bij mij vrijwel om de hoek.....

Is dat zo?  O0

Daklem

Citaat van: Erik van Voorst op april 14, 2007, 18:31:25
Uiteraard als een meubelmaker het je geeft is het dik in orde...alleen zal het geen beits zijn maar hoogst waarschijnlijk een gekleurde olie welke uithardt dus met veel vluchtige bestanddelen...een soort danish Oil.... ;D
Inderdaad!

Ik heb het meubel net even snel gezien tijdens mijn binnenkomst. Het zag er echt al fantastisch uit! :D  O0

Daklem

Foto met glasplaat:

Davey

Dat ziet er werkelijk fantastisch uit Darklem  O0

ruud2

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Beint

Prachtig  ;D Zet je hem toevallig ook te koop?  :P JK

Daklem

Er is een probleem opgetreden bij mijn meubel.

Ik wou hem eerst gaan beitsen met een soort waterbeits. Echter had ik het op de poot uitgeprobeerd, maar dit gaf lelijke vlekken van het lijmen. Ik schrok mezelf kapot.  :-[ :o Dat had ik totaal niet verwacht! Gelukkig dat ik het aan de onderkant van de poot geprobeerd had waardoor je het niet ziet.

Dus ik heb besloten om hem deze kleur te laten. En op ten duur misschien te laten spuiten wanneer ik er geld voor heb. Ik moet zeggen dat ik de kleur ook heel erg mooi vind. Ik hoop dat hij in het geheel past van mijn spullen met deze kleur. :)

Daklem

Citaat van: Beint op april 15, 2007, 14:54:51
Prachtig  ;D Zet je hem toevallig ook te koop?  :P JK

tegen de juiste prijs is alles tekoop ;)  O0

ps: Thanks heren voor het compliment.  O0

brimbrammer

Citaat van: Daklem op april 15, 2007, 15:10:11
Er is een probleem opgetreden bij mijn meubel.

Ik wou hem eerst gaan beitsen met een soort waterbeits. Echter had ik het op de poot uitgeprobeerd, maar dit gaf lelijke vlekken van het lijmen. Ik schrok mezelf kapot.  :-[ :o Dat had ik totaal niet verwacht! Gelukkig dat ik het aan de onderkant van de poot geprobeerd had waardoor je het niet ziet.

Dat probleem klopt inderdaad, je hout moet 100% schoon zijn van lijmresten en dergelijk anders kom je inderdaad voor een prpbleem te staan.

Daklem

Citaat van: brimbrammer op april 15, 2007, 15:29:52
Dat probleem klopt inderdaad, je hout moet 100% schoon zijn van lijmresten en dergelijk anders kom je inderdaad voor een prpbleem te staan.

achja, dat is dan balen!  ;D

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Daklem

Zodirect gaat de laatste laag lak erop.  O0

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Pieter-Jan

Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V