Show je AV Meubel

Gestart door Marsh, maart 11, 2007, 15:48:21

Vorige topic - Volgende topic

GH

En een deel van de mijne....

R

Erg mooi!! lekker strak. O0

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

molle

Zeer netjes en zeer strak O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

kostezz

Is dat zelfbouw of heb je dat gekocht? want het ziet er super uit
Samsung 55F8000 | Naim Unitilite | Naim XS | Naim Flatcap XS |
Sonus Faber Concertino Domus |  Velodyne CHT-8R |

GH

Bedankt voor de complimenten, ben er zelf ook tevreden over.

Het is in zoverre zelfbouw dat ik het zelf ontworpen heb :-).
De fabricage en het neerzetten ervan heb ik aan de profs overgelaten. Het is MDF die antraciet gespoten is. Kleurt aardig met mijn rode vloerbedekking en witte wanden. En in het donker lijkt het scherm aardig te zweven en vallen de speakers ook niet meer op.

Het is een wand van 280 x 240 die nu helemaal gevuld is. Met kastruimte aan beide zijkanten en daartussen een 42" scherm met daaronder laden voor DVD's en CD's (ongeveer 500 DVD's passen er in) en een open ruimte voor mijn versterkers (die hebben wat meer koeling nodig). In het onderste deel van de kastruimte staat dan een sub (losgekoppeld van de kast) en aan de andere kant de rest van mijn apparatuur (DVD, Kabelontvanger, enz...).

Alleen als ik de sub gebruik moet er een kastdeurtje open. Het was dat of iets met speakerdoek, maar dat zag er minder fraai uit.
Het is ongeveer 80cm diep waardoor al mijn kabelzooi netjes weggewerkt kan worden en ik ook nog flink wat opbergruimte heb. Er staat bijvoorbeeld ook nog een grote HP kleurenprinter in. 

En ik heb wat verlichting in laten bouwen, een paar LED's boven/achter het scherm en wat hallogeen spots onder de laden. Nu die Logitech Harmony 895 nog even goed installeren zodat ik daar ook het licht mee kan bedienen en ik ben bijna klaar.

De volgende stap is een achterwand bedenken waar ik mijn surrounds in kwijt kan en de boekenverzameling....

cherokee

Zeer fraai...  ;D

Ben benieuwd naar het ontwerp. Ik ben ook van plan een ht-wand te realiseren. Hoe kom je bijvoorbeeld bij de bekabeling ?

birdyt

Hier mijn twee Spectral (Konkav) AV meubels met de rest van de opstelling.
Marantz & B&W nautilus & Philips CRT, een pracht combinatie.

De gehele set (exclusief de B&W LM1 surrounds)

De Marantz componenten (PM-14 MKII KI, SA-17 S1, ST-17, DV-17, SR5300)

Voor meer info over mijn set zie:
http://my.hifi.nl/index.php?user=161
Muziek moet je niet horen, maar moet je voelen!
Marantz PM14 MKII KI - Marantz SA11 S2 -  Marantz ST15 - Marantz SR6004 - Marantz DB7004 - B&W Nautilus 803 - B&W Nautilus HTM2 - B&W LM1

HTR

:-*

die marantz toren: i love it!

birdyt

Citaat van: hometheatrerulezz op maart 27, 2007, 14:22:46
:-*

die marantz toren: i love it!

Ben ook begonnen met de PM-17 MKII maar geen KI
Heb er van genoten, maar toen kwam de PM14!

Al op mijn homepage gekeken? Nog meer info daar!
Marantz PM14 MKII KI - Marantz SA11 S2 -  Marantz ST15 - Marantz SR6004 - Marantz DB7004 - B&W Nautilus 803 - B&W Nautilus HTM2 - B&W LM1

mikeske

Citaat van: birdyt op maart 27, 2007, 13:49:05
Hier mijn AV meubels met de rest van de opstelling. Marantz & B&W nautilus & Philips CRT, een pracht combinatie.

De gehele set (exclusief de B&W LM1 surrounds)

http://my.hifi.nl/index.php?user=161

De Marantz componenten (PM-14 MKII KI, SA-17 S1, ST-17, DV-17, SR5300)

hele mooie opstelling  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

birdyt

Jou set mag er ook zijn gezien de componenten! Helaas geen homepage of iets dergelijks om het te bekijken.

mikeske

Citaat van: birdyt op maart 27, 2007, 15:05:02
Jou set mag er ook zijn gezien de componenten! Helaas geen homepage of iets dergelijks om het te bekijken.

aub:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47637.0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

birdyt

Kijk dat is gaaf! Met een hele verbouwingsreportage erbij! ziet er heel gaaf uit, vooral in die ruimte die je er voor hebt! Knap hoor, en nu genieten dus!!

mikeske

Citaat van: birdyt op maart 27, 2007, 15:21:50
Kijk dat is gaaf! Met een hele verbouwingsreportage erbij! ziet er heel gaaf uit, vooral in die ruimte die je er voor hebt! Knap hoor, en nu genieten dus!!

Dank je, ik geniet er iedere dag van  ;)

GH

Citaat van: cherokee op maart 25, 2007, 09:13:34
Hoe kom je bijvoorbeeld bij de bekabeling ?

Dat blijft vaak een lastig verhaal, er zitten gewoon teveel kabels bij al die spullen.

Ik heb voor de meest logische plaatsen wel wat kabelgeleiders (buizen) laten maken. Maar in de praktijk heb je toch altijd net verbindingen nodig die je niet bedacht had. Les één, overal uit het zicht gaten maken waar de kabels doorkunnen (met de pluggen eraan).
En uitschuifbare planken zijn erg handig :-).

yorkie13

nog niet optimaal maar 2 sets naast elkaar met in totaal 3 subs is een beetje lastig plaatsen

Rob G

Zoals het bij mij thuis staat:

LexiconLogan

zijn de lagen achteraf nog verstelbaar of is het fixed?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

laatste vraag; hoeveel ruimte adviseer jij tussen de plank en het apparaat? Bedoel je trouwens dat je achteraf het rack verder kunt opbouwen?
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Marsh

Het meubel wat ik zelf heb ontworpen, gaat binnenkort gemaakt worden via een klant van me.
Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.
Helemaal in DARK APPLE kleur, zelfde als de speakers!

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

OscarTango

Zijn daar nog deurtjes in ,of is het een "masieve" blok hout waar in't midden die 2 componenten in moeten ?
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Marsh

Citaat van: OscarTango op april 12, 2007, 23:05:31
Zijn daar nog deurtjes in ,of is het een "masieve" blok hout waar in't midden die 2 componenten in moeten ?

Das wel de bedoeling ja.
Zou niet weten waarom ik daar "deurtjes" in moet maken.
Hij gaat wat lager worden dan op de tekening.
Het moet een strak meubel worden.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

OscarTango

Ah, okee...'t was maar voor de zekerheid dat ik het vroeg.  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

Rob G

CiteerZou niet weten waarom ik daar "deurtjes" in moet maken
Voor wat extra opbergruimte, en de mogelijkheid om hier ook wat apparatuur te plaatsen bij upgrading (geen overbodige luxe voor velen hier), of de kale vlakken wat te 'breken'. Je ziet ook maar weinig meubels met dit soort 'kale' vlakken. Het ziet er wel strak uit, en daar hou ik zelf ook wel van,maar deze vlakken ogen meer als loos oppervlak. Maar wellicht at dit in werkelijkheid meevalt...