Show je AV Meubel

Gestart door Marsh, maart 11, 2007, 15:48:21

Vorige topic - Volgende topic

eazyQ

Man wat een mooie meubels allemaal zeg!
Zijn er ook mensen die er een compleet wandmeubel van gemaakt hebben?
Ik heb namelijk een relatief kleine woonkamer en nagenoeg geen bergruimte.
Van die mooie meubels omt dus niet veel aangezien je ook wel wat wilt opbergen, iemand tips/foto's etc?

eazyQ

Citaat van: Jack van Dijk op april 18, 2007, 11:26:19
Het meubel van Blue-Eyes heeft redelijk wat opbergruimte voor DVD's: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33182.475
Die had ik idd al gezien en is ook wel heel erg mooi. Helaas voor mij niet geschikt, ik zoek echt meer een soort combinatie tussen woonkamer wandmeubel en multimediameubel en ik ben er achter dat dat egr moeilijk is. Waarschijnlijk wordt het of zelfbouw of laten bouwen.

Stekkerke

Mijn DHZ meubel:

De wand is nogal hoog en breed omdat erachter een dubbele glazen deur zit die we niet gebruiken .
Indien we een gewoon meubel voor de deur zouden plaatsen zou dit heel lelijk zijn.
Daarom bouwden deze wand om de Pioneer aan te hangen en verwerkten we ,verzonken aan de zijkanten, Cd / dvd rekjes van Ikea.
Vooraan staat een los kastje op wieltjes zodat ik indien nodig nog vlot aan de bekabeling kan.
Bovenaan zitten 2 spotjes ingebouwd die met ingbouwde dimmer aangstuurd wordt.
links en rechts is bergruimte voorzien. Dit is een eigen ontwerp die door vriend in elkaar is gezet uit 18mm MDF.
Totale kostprijs voor het hout was +- 200 €
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

mikeske

Mooi gedaan stekkerke  ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Marsh

Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema

Rob G

Orgineel zeg, leuke en vooral nette oplossing voor een dergelijk probleem.  8)
Heb je er nog aan gedacht om de center (deels) in de wand te plaatsen? Heb je nog wat gedaan aan het uitzicht vanaf buiten?

Stekkerke

Citaat van: Rob G op april 19, 2007, 12:02:11
Orgineel zeg, leuke en vooral nette oplossing voor een dergelijk probleem.  8)
Heb je er nog aan gedacht om de center (deels) in de wand te plaatsen? Heb je nog wat gedaan aan het uitzicht vanaf buiten?

The zou inderdaad wel mogelijk zijn om de center  en eventueel de tv deels in de waant de laten verzinken.
Maar aangezien mijn installatie zeker nog aan een upgrade toe is dit een gemakkelijkere oplossing.

Wat bedoel je juist met uitzicht vanaf buiten ?
Pioneer 427 Plasma Television
ARCAM AVR 350
- ARCAM DV79.
 B&W CM1 <BR/> BPS 100 Sub - Audioquest

Raphie

Citaat van: Marsh op april 18, 2007, 22:51:21
heeeel vet!

Ik denk dat die hem juist goed heeft ontvet ;)
JBL PRX Power!

EdjeZ

Mijn home-made, zebrano-gefineerd / mdf, HT-meubel. Tijdens "normaal" gebruik, staat alleen de klep open, met daarachter de center. Bij films gaat de sub aan en het deurtje helemaal open. Naast de center staat een ir-verlenger, zodat ik de apparatuur kan bedienen, zonder dat de deurtjes open hoeven te staan. Aangezien alle standaard meubelen niet diep genoeg waren, ben ik zelf gaan klussen. Was ongeveer 500,= kwijt, maar heb wel het geluk van een vriend met een houtbewerkingsbedrijf en een andere kennis die bij een spuiterij kan aflakken.
HT: Panasonic 50VT60, Denon 2807, Denon 2930, Pioneer DVR-630H, Samsung BD5800
Acoustic Energy A109, A107C, A100, REL Q100, Mede8ter 500X2, Mede8ter 400X2

Fotografie: EOS 5D, EF 24-70 2.8L, EF 70-200 2.8L-IS, 550EX, IXUS 860IS

papaleo

Dit ziet er ook gelikt uit....

Maar iets in me zeg me dat een sub in een kastje niet echt ideaal is....Mmm...nee
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

EdjeZ

Citaat van: papaleo op april 19, 2007, 21:03:12
Dit ziet er ook gelikt uit....

Maar iets in me zeg me dat een sub in een kastje niet echt ideaal is....Mmm...nee

Heb de sub een tijdje naast de kast gehad, maarja ..... the wife hè....... Kan er mee leven dat ie er in staat en het verschil qua geluid is niet wereldschokkend. Het deurtje kan ver open en het is 100% een frontfiring sub.

Ramius

Citaat van: papaleo op april 19, 2007, 21:03:12

Een mooie en tegelijk ideale setup gaan helaas zelden samen, het resultaat is dan meestal een compromis! Maar het oog wil ook wat  8)

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Rob G

CiteerWat bedoel je juist met uitzicht vanaf buiten ?
Ik dacht eigenlijk even dat het om twee deuren naar buiten ging, en je dus ook tegevn de achterzijde van het meubel kon kijken (van buitanaf) maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet  ;D :-X.

eazyQ

Citaat van: EdjeZ op april 19, 2007, 21:29:48
Heb de sub een tijdje naast de kast gehad, maarja ..... the wife hè....... Kan er mee leven dat ie er in staat en het verschil qua geluid is niet wereldschokkend. Het deurtje kan ver open en het is 100% een frontfiring sub.
mooi meubel, is wel een beetje wat ik als onderkant in gedachten heb, eventueel met nog 1 extra kastje ernaast. Hindert het klepje boven je centre het geluid niet trouwens? Ik heb namelijk oook aan zo's centre constructie gedacht maar dan met de mogelijkheid het de klep naar binnen te schuiven (iets wat ik overigens ook voor de deuren zou willen).

EdjeZ

Het inderdaad natuurlijk altijd wat, maar ik kan er mee leven. In eerste instantie heb ik ook gekeken naar een klep die ik in het meubel kon schuiven, maar dat heeft ook weer nadelen. Ten eerste is het niet gemakkelijk daar een fatsoenlijk systeem voor te vinden (en ik heb menig catalogus doorzocht) en ten tweede kun je dan geen "handvat" op je klepje maken en ten derde dacht ik dat je door de naden heen zo kijken (wat uiteindelijk niet het geval is ...) en dat ik dus een tussenschot of legplank achter de naad wilde hebben. Ik heb er van geleerd en een volgende keer zou ik dingen misschien net wat anders doen..... en zo blijf je bezig toch?!

eazyQ

Citaat van: EdjeZ op april 23, 2007, 14:49:08
Het inderdaad natuurlijk altijd wat, maar ik kan er mee leven. In eerste instantie heb ik ook gekeken naar een klep die ik in het meubel kon schuiven, maar dat heeft ook weer nadelen. Ten eerste is het niet gemakkelijk daar een fatsoenlijk systeem voor te vinden (en ik heb menig catalogus doorzocht) en ten tweede kun je dan geen "handvat" op je klepje maken en ten derde dacht ik dat je door de naden heen zo kijken (wat uiteindelijk niet het geval is ...) en dat ik dus een tussenschot of legplank achter de naad wilde hebben. Ik heb er van geleerd en een volgende keer zou ik dingen misschien net wat anders doen..... en zo blijf je bezig toch?!
Da's ook weer waar!

GH

Citaat van: EdjeZ op april 23, 2007, 14:49:08
In eerste instantie heb ik ook gekeken naar een klep die ik in het meubel kon schuiven, maar dat heeft ook weer nadelen. Ten eerste is het niet gemakkelijk daar een fatsoenlijk systeem voor te vinden (en ik heb menig catalogus doorzocht) en ten tweede kun je dan geen "handvat" op je klepje maken en ten derde dacht ik dat je door de naden heen zo kijken (wat uiteindelijk niet het geval is ...)

Maar er zijn wel degelijk oplossingen te bedenken zonder de genoemde nadelen.... in overleg met mijn meubelmaker ben ik bijvoorbeeld tot een kast gekomen waarin de deuren geheel inschuiven en er toch een greep mogelijk is. Hetzelfde concept (of een variant erop) is natuurlijk ook eenvoudig verticaal te maken. En omdat het nogal lastig beschrijven is, een paar foto's....

Het is dus een combinatie van een deur die je in kan schuiven en waarbij de rand (een cm of 5) omknikt. Dat heeft 2 voordelen, je kunt een greepje gebruiken en die lelijke ruimte waar de deur inschuift is gelijk afgedekt. Nadeel is dat je een deur krijgt waar een "kier" inzit. In de getoonde kast zit alleen onderin zo'n mechanisme, de bovenste deuren bestaan uit één stuk maar de frees is gebruikt om een identiek uiterlijk te krijgen.....

knillis

Dat is een hele mooie oplossing!
Yamaha + Wharfedale + Denon + Optoma + Van den Hul = Puur plezier!

Ramius

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

molle

Dit is mijn DIY meubel in de living voor stereo. Zou het graag veranderen maar mag niet van het vrouwtje(voorlopig althans >:D)

En dit is mijn DIY rack beneden in mijn HT.

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

R

Zulke mooie componenten verdienen inderdaad wat mooiers >:D

Citaat van: molle op april 24, 2007, 14:06:03

molle

Citaat van: Ruben op april 24, 2007, 14:08:11
Zulke mooie componenten verdienen inderdaad wat mooiers >:D

Vind ik ook, maar staat er al een paar jaar :-\ Spijtig dat ik niet met iets kan er tegenaan kan rijden of zo >:D
Als ik een nieuw meubel ga maken zal het zwevend tegen de muur worden gehangen verankerd in de muur.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

R

Goed plan!!

Teken anders wat en laat het zien of zo. Hoeft ook echt niet heel duur te zijn.

Citaat van: molle op april 24, 2007, 14:12:27
Vind ik ook, maar staat er al een paar jaar :-\ Spijtig dat ik niet met iets kan er tegenaan kan rijden of zo >:D
Als ik een nieuw meubel ga maken zal het zwevend tegen de muur worden gehangen verankerd in de muur.

molle

Citaat van: Ruben op april 24, 2007, 14:15:29
Goed plan!!

Teken anders wat en laat het zien of zo. Hoeft ook echt niet heel duur te zijn.

Aan wie moet ik het laten zien? Het is de vrouw des huizes haar beslissing :P
Na de zomer moet er terug geschilderd worden en dan ga ik het wel voorleggen >:D

@Ruben: Tekenen is mijn beste vak niet :-\ zeker niet op PC :-[

R

Goed plan!!

Citaat van: molle op april 24, 2007, 14:18:53
Aan wie moet ik het laten zien? Het is de vrouw des huizes haar beslissing :P
Na de zomer moet er terug geschilderd worden en dan ga ik het wel voorleggen >:D