Speakers tot € 10000,-

Gestart door LexiconLogan, maart 5, 2007, 15:21:47

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: Hipster op maart  5, 2007, 15:47:15
Dynaudio confidence C2.

Ik sluit mij ook aan.

En natuurlijk die Ushers niet vergeten. Hoge prijs/kwaliteitsverhouding. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 15:21:47
Welke speakers moet je gaan beluisteren bij een budget tot €10.000?
- Pioneer S1-EX (voor Raphie)
- Sonus faber cremona
- nieuwe KEF Reference
- B&W 803D
- Kharma
- Wilson Benesch
- Martin Logan Summit
- Quadral Aurum Vulkan
- Audiovector SI 6 Signature / Avantgarde 
- Dynaudio confidence C2
- Totem Wind
- Audio Physic Avanti
- Von Schweikert
- Usher
- Master One
- Living Voice  Auditorium Avatar OBX-R
- ?

De Usher mag je bij mij luisteren ;).
Die zou ik zeker niet vergeten in dat rijtje.
Sonus Faber, maar dan veel goedkoper (ahum).
Ik ben ook van KEF naar Usher gegaan (en ik al flink wat namen en types gehoord in allerlei prijsklassen), maar van alle dynamische speakers zijn dit degene die me het meest kunnen bekoren.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

noise

Misschien de Tannoy TD12 aan jou lijstje toevoegen?

In Drachten zag een demomodel staan voor 8000 euro.

Moondance

Zoek een paar gebruikte Synthese Floating 1. Niet de telefoonhoorns van Synthese, maar de 'rechte'. Ben je met 2000 tot 3000 euro klaar en heb je echt fantastisch geluid! En dan heb je nog 7000 euro over om een heleboel andere leuke (HT of stereo) dingen mee te doen.
HT: Denon AVR 4520 receiver, Samsung BDH 6500 BluRay, Apple TV 4K, Optoma 3D DLP projector, Projecta scherm 2.30 m. Front & rear speakers: Synthese Floating 2. Center: B&W HTM7. Rear center: B&W CDM CSE. Sub: Yamaha DXS12.
Stereo: Sphinx PJ10 amp, Cocktail Audio X40 streamer,
Pro-ject 2Xperience acryl TT, Denon DL110 element, Project Speed Box 2, Musical Fidelity M1Vinl phono pre-amp, Synthese Floating 1 speakers
Monster HTS 2600 netfilter (2 x) Buttkicker Concert LFE, Buttkicker

Audiofiel

En zeker eens luisteren of electrostaten misschien 'je ding' zijn. Helaas wordt mijn favoriete merk niet meer nieuw gemaakt, maar tweedehands zijn ze nog wel te vinden voor een fractie van dat budget. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op maart  5, 2007, 18:02:49
En zeker eens luisteren of electrostaten misschien 'je ding' zijn. Helaas wordt mijn favoriete merk niet meer nieuw gemaakt, maar tweedehands zijn ze nog wel te vinden voor een fractie van dat budget. ;)

En die klinken beter dan menig speakersetje tot 10.000 euro!!
Acoustat. Gelukkig kan ik er ook met enige regelmaat van genieten bij mijn ouders thuis.
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Raphie

Wil je echter naar nieuwe high-end speakers luisteren, dan ben je vanaf begin April welkom  ;D
JBL PRX Power!

Mariusz

Vergeet ook zeker de Focal 1027 BE niet!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op maart  5, 2007, 18:33:10
Wil je echter naar nieuwe high-end speakers luisteren, dan ben je vanaf begin April welkom  ;D

Ik dacht dat jij Pioneers had gekocht ipv Ushers ? ;D

LexiconLogan

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2007, 17:22:26
Ik denk dat het ook belangrijk is of het matched met de elektronica. Ga je dit aansluiten op je Lexicon set??
En wat ga je met de rest van de luidsprekers doen?

Ja, met je eens uiteraard. Dit zal inderdaad op de lexicon set moeten en de kef's worden dan dus vervangen.
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

jan-rotterdam

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 17:18:20
Nu nog uitvinden waar je dit soort speakers kunt beluisteren. Iets wat ook wel aardig is bij dit soort bedragen.

Wat Kharma betreft heel simpel, contact opnemen met onderstaande firma en afspraak maken en vertellen dat je een algemene indruk van Kharma luidsprekers wilt hebben.

Budget in achting nemen zou ik zeker verzoeken om onderstaande luidsprekers te mogen beluisteren:

CE-3.2
CRM-3.2FE

O.L.S. Audiotechnology
Kalshoven 7
4825 AL Breda
The Netherlands
t: +31 76 5715010
f: +31 76 5714773
e: [email protected]
i: www.kharma.com

Groeten Jan

papaleo

Citaat van: noise op maart  5, 2007, 17:53:57
Misschien de Tannoy TD12 aan jou lijstje toevoegen?

In Drachten zag een demomodel staan voor 8000 euro.

Hier sluit ik mij bij aan,als of je je in een andere "Dimension" begeeft....met de Dimension serie van Tannoy  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

frank2

Ook bij mij mag je de grotere broer van Rens (peerless monster) komen beluisteren de 8871.
Maar wat je tot nu toe niet hebt geschreven is van wat voor geluid je houdt.
De ushers die ik heb laten echt alles van zeer laag tot hoog horen, vragen om goede componenten ervoor anders hoor je het. Een subwoofer is absoluut niet nodig.
Het zijn speakers die sprankelen en de diverse mensen die hier geweest zijn, geven altijd aan dat het wel erg goed klinkt.
Ze klinken erg ongekleurd, maar niet timide of rustig.

De adviesprijs is 11000,= maar je krijgt er vast wel zonder moeite 1000 euro vanaf.
http://www.usheraudio.nl/

Mijn dealer is importeur en verkoopt ze. Ik heb ook naar de tannoy td 12 geluisterd in Drachten, mooie speaker maar dit is geen vergelijk voor de usher 8871 mk2, die is stukken beter en ook nog goedkoper.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bmateijsen

Worden daarmee al je KEF's vervangen? Dan zal je ook echt moeten kijken wat je daar wil neerzetten, en wat je doelstelling is. Indien het optimaal surround is, dan is het toepasselijk om zoveel mogelijk naar 4G te streven, en dat betekent gelijke luidsprekers rondom.

Daarnaast zullen de luidsprekers die hier allemaal genoemd worden niet de bottelnek zijn, maar de versterking wel.

Groet,

Bjorn

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 18:53:58
Ja, met je eens uiteraard. Dit zal inderdaad op de lexicon set moeten en de kef's worden dan dus vervangen.

LexiconLogan

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2007, 19:10:08
Worden daarmee al je KEF's vervangen? Dan zal je ook echt moeten kijken wat je daar wil neerzetten, en wat je doelstelling is. Indien het optimaal surround is, dan is het toepasselijk om zoveel mogelijk naar 4G te streven, en dat betekent gelijke luidsprekers rondom.

Daarnaast zullen de luidsprekers die hier allemaal genoemd worden niet de bottelnek zijn, maar de versterking wel.

Groet,

Bjorn

Thanks, maar ja..dan houd je wat de wensen ;D ;)
TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

papaleo

Als de usher 8871 mk2 speakers zo goed klinken als dat ze er uitzien...woooh... :o 8) prachtig.
Zijn ze echt zoveel beter dan de TD12  ???

edit: Teminste als dat de speakers is die ik met '...woooh... ' bestempeld, de speaker is die je krijg te zien op de Home-page van Usher want die ziet er geweldig uit?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bmateijsen

Zet maar eens 5 of 7 Usher 8871 neer, dan  wordt het wel kamervullend ;).

Bekijk eerst goed je doelstelling, indien dat optimaal stereo wordt en optimaal surround, zonder compromissen, dan wordt het een flinke uitdaging. ;).

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 19:11:13
Thanks, maar ja..dan houd je wat de wensen ;D ;)

bmateijsen

Ze zijn heel anders dan de TD12, en daarmee ook niet zo makkelijk vergelijkbaar.

Citaat van: papaleo op maart  5, 2007, 19:11:57
Als de usher 8871 mk2 speakers zo goed klinken als dat ze er uitzien...woooh... :o 8) prachtig.
Zijn ze echt zoveel beter dan de TD12  ???

Lucky.L

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 15:59:34
De 802D is die veel duurder?
De 803D is 8000 euro en de 802D is 12000 euro!
Als je de ruimte hebt en de meerprijs er voor over hebt zou ik voor de 802D gaan [wat ik ook gedaan heb ;D]!
Vond ze in het laag een stuk mooier en qua uiterlijk [wat ik heel belangrijk vind,aangezien ze in de huiskamer staan]een stuk mooier!!

MVG Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

jan-rotterdam

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2007, 19:13:50

Zet maar eens 5 of 7 Usher 8871 neer, dan  wordt het wel kamervullend ;).

Citaat van: Kefmania op maart  5, 2007, 17:06:54

Vloerstaanders in een ruimte van 8 bij 14..

Moet lukken  ;D

Groeten Jan

Roeland22

En om even wat anders te noemen:

Hyperion HPS-968 (Sense of Music, Leiden of op Hifi Antwerpen dit weekend)

Verity Audio Rienzi of mss zelfs de Fidelio (James Audio, Middelburg is dealer en te horen op de Pluymgraaff Show)

Wat minder bekend dan wat al op het lijstje staat, maar zeker zo goed...
Cambridge Audio CXA81 - Volumio Rivo - Astin Trew AT3500+ - Schiit Bifrost 2 - VPI Scout/Goldring 2400/Graham Slee Reflex - PSU 1 - Q Acoustics Concept 30 - SVS SB 2000 Pro

frank2

Bjorn heeft gelijk hoewel de TD 12 best wel lekker klinkt, klinkt de usher toch voller, ruimtelijker.
Een B&W heeft echt een geheel ander geluid, klinkt wat meer timide, rustiger (maar persoonlijk ik houd niet van B&W)

Wel ga ik ervanuit dat je in stereo draait, hoewel wat Bjorn zegt over 4G, lijkt mij nu ook weer niet nodig, is wel het beste maar in de praktijk kan het ook anders. Ik gebruik zelf canton speakers en voor surround klinkt dat samen met de Ushers erg lekker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bmateijsen

Jouw doel is niet optimaal surround, maar optimaal stereo en als je wil draai je nog een klein beetje surround.

Kefmania heeft al een top AV-processor en alles ingericht voor surround. ;).

Citaat van: frank2 op maart  5, 2007, 19:22:52
Wel ga ik ervanuit dat je in stereo draait, hoewel wat Bjorn zegt over 4G, lijkt mij nu ook weer niet nodig, is wel het beste maar in de praktijk kan het ook anders. Ik gebruik zelf canton speakers en voor surround klinkt dat samen met de Ushers erg lekker.

garmtz

Een Lexicon kopen en dan de homogeniteit verpesten met niet dezelfde speakers rondom is inderdaad een doodzonde. Als je 4 of 5 dezelfde (o.k. center speaker mag afwijken, als hij maar uit dezelfde serie is) speakers niet kunt betalen, misschien dan alle speakers minder duur maken. Maargoed, het is niet mijn keuze... :-X

Achiel

Avalon Ascendant (€11900  :-\)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X