Originele HD DVD's en BluRay's downloaden of goede rips van 4-8 GB?

Started by davidgilmour, March 4, 2007, 12:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

jowi

Quote from: kobuzz on March  5, 2007, 19:48:12
Kort door de bocht: Als jij vind dat als jij geen verschil ziet, er geen verschil is, dan is denk ik elke discussie zinloos...
... en dat was mijn 1e reactie op dit topic ;D

Koei

"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

davidgilmour

Quote from: kobuzz on March  5, 2007, 19:48:12
is echt geen 20 keer voor nodig hoor, tis geen analoge tape he...1x slecht omzetten is genoeg.
Dat lijkt me een contradiktus dingesie ;D Menigen vergelijken is zowieso gevaarlijk, de omstandigheden zijn anders (bron, kabels, weergevers, lichtinval, kennis en vergelijkingservaring van de persoon etc. etc. etc) en iedereen kijkt enigszins gekleurd naar zijn eigen systeem, dat is goed spul, anders had ie het niet gekocht.
Die heb je dus gekregen, van mensen met heel aardig weten waar ze over praten. Als je ziet wat bijvoorbeeld een Jowi aan het plafond heeft hangen, als iemand de spullen heeft om het verschil te zien is hij het wel (En nee Johan, ik heb niet eens iets van je nodig ;D). Je vraagt mensen wat zij beter vinden, en als ze antwoorden antwoord jij met nee want ik toch echt verschil. Of heb je liever meer meningen die de jouwe bevestigen? Ik heb een 42inch SD-plasma en een BG801s en ik dank god op mn blote knietjes dat ik niet alle details zie die sommigen hier zien, want ik kan met een bescheiden budget heerlijk genieten zo zonder me te ergeren aan artifacts, scanlines en meer van dat soort dingen. Zo vind ik het vele malen belangrijker dat de pans vloeiend gaan dan dat ik elk detail zie (ja, liefst allebei natuurlijk ;))
Nou, dan ben je er toch uit? De blue-ray is beter, ook op jouw scherm...weet je meteen wat je moet downloaden.

Kort door de bocht: Als jij vind dat als jij geen verschil ziet, er geen verschil is, dan is denk ik elke discussie zinloos...



Ik wil weten of die V for Vendetta een unieke rip is of dat er meerdere goeie rips zijn.

Koei

"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

kobuzz

Quote from: jowi on March  5, 2007, 20:00:29
... en dat was mijn 1e reactie op dit topic ;D
Quote from: Koei on March  5, 2007, 20:11:12
Volgens mij zijn we het dan allemaal met elkaar eens  ;D

wat leven we toch in een mooie wereld... ;D

Quote from: davidgilmour on March  5, 2007, 20:18:08
Ik wil weten of die V for Vendetta een unieke rip is of dat er meerdere goeie rips zijn.
"goed" is dus all in the eye of the beholder he....

...of ze er zijn? vast wel....en beter...alleen is het de vraag of je er iets mee opschiet.
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

jowi

Even voor het begrip, een rip is niet altijd een re-encode... dus als je een 1:1 copie/rip van de hd-dvd of bluray hebt, 1 op 1 dus, dus een ding van 20 a 30 GB, dan is de kwaliteit daarvan gewoon gelijk aan het origineel.

Bengbeng

Quote from: Erik van Voorst on March  4, 2007, 22:52:37
......je hebt toch geen weddenschap met je vrienden afgesloten....hoe krijg ik serieuze HT-mensen als newbie in een minimaal aantal posts over de floss.... ;D

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de OP links -3 heeft, en rechts -6,75, en hier nooit
wat aan heeft laten doen.  ;D
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

davidgilmour

Quote from: Bengbeng on March  7, 2007, 12:02:51
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de OP links -3 heeft, en rechts -6,75, en hier nooit
wat aan heeft laten doen.  ;D
Ik lig in een deuk. Gaan jullie maar lekker door met het kijken naar The Emperor's New Clothes met HDMI kabels van 150 euro.

Raphie

Kan me er niet druk om maken, zou jij trouwens niet eens wat content gaan KOPEN?
JBL PRX Power!

jowi


Koei

Quote from: jowi on March  7, 2007, 13:19:33
Is die al gepost dan? Beetje goeie kwaliteit?
Even voor de duidelijkheid, is deze reactie serieus?  :-X ;D ;D

Quote from: Raphie on March  7, 2007, 12:42:52
Kan me er niet druk om maken, zou jij toruwens niet eens wat content gaan KOPEN?
Oja, het aanbod is overweldigend in NL. Ik wacht liever even op spelers die allebei de formaten vreten en tot er wat meer films zijn en die ook te huur zijn.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

davidgilmour

Quote from: jowi on March  7, 2007, 13:19:33
Is die al gepost dan? Beetje goeie kwaliteit?

Ja, deze film bevat een FullHD 1080p 128 bits DTS coating die alleen te zien is door mensen die HD weten te waarderen! Iedereen die dat niet ziet is een HD blasphemist  O0

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

davidgilmour

Ik vraag me af. Als je nu van een film een originele DVD hebt en een rip van de HD-DVD versie of de Blu-Ray versie van 4-8 GB wat kijk je dan?

Zet je dan de DVD op of toch de HD-BR rip?

Waar gaat jullie voorkeur naaruit als je tussen deze 2 moet kiezen?

Raphie

JBL PRX Power!

M.H

Quote from: davidgilmour on March 11, 2007, 20:46:22
Ik vraag me af. Als je nu van een film een originele DVD hebt en een rip van de HD-DVD versie of de Blu-Ray versie van 4-8 GB wat kijk je dan?

Zet je dan de DVD op of toch de HD-BR rip?

Waar gaat jullie voorkeur naaruit als je tussen deze 2 moet kiezen?

Laat ik ook maar eens reageren :)
Hoi David,je hebt wel schik van je invite merk ik :P

Ik zet de HD rip versie op.
Ik heb 2 HD rips waarvan ik ook het orrigineel heb.
De Gladiator en Kingkong.
Zowel de Gladiator en Kinkkong zijn x264 rips van 8Gig groot.
Ik heb een 1:1 vergelijking gemaakt met de orriginele dvd en de rip en het verschil is heel groot te noemen.
Ik vind de vergelijking tussen een slechte betamax band en een dvd opname het meest treffend.
Ik heb een Pioneer 406 als scherm mocht je dit willen weten.

Driven2Shine

Quote from: davidgilmour on March 11, 2007, 20:46:22
Ik vraag me af. Als je nu van een film een originele DVD hebt en een rip van de HD-DVD versie of de Blu-Ray versie van 4-8 GB wat kijk je dan?

Zet je dan de DVD op of toch de HD-BR rip?

Waar gaat jullie voorkeur naaruit als je tussen deze 2 moet kiezen?
Als ik de HD/BD-DVD heb zet ik die op ipv de rip of de originele DVD

davidgilmour

Quote from: M.H on March 11, 2007, 21:26:38
Laat ik ook maar eens reageren :)
Hoi David,je hebt wel schik van je invite merk ik :P

Ik zet de HD rip versie op.
Ik heb 2 HD rips waarvan ik ook het orrigineel heb.
De Gladiator en Kingkong.
Zowel de Gladiator en Kinkkong zijn x264 rips van 8Gig groot.
Ik heb een 1:1 vergelijking gemaakt met de orriginele dvd en de rip en het verschil is heel groot te noemen.
Ik vind de vergelijking tussen een slechte betamax band en een dvd opname het meest treffend.
Ik heb een Pioneer 406 als scherm mocht je dit willen weten.
Ja, Ik zit helemaal in de HD rips nu. Ik ga binnenkort een PS3 kopen maar ik denk niet dat ik veel originele films zal gaan kopen. Ik heb bijvoorbeeld Life of Brian nu al op VHS gekocht, daarna op DVD en daarna de Criterion versie op DVD. Ik heb al voldoende geld in die filmindustrie gestopt om met terugwerkende kracht al die films opnieuw te kopen. Misschien de definitieve UHD versies over 10 jaar met de resoluitie van 7000*4000  ;D.

Ik heb vanavond dus even een 1 op 1 vergelijk gedaan met enkele films waarbij ik de DVD ophad en de HD rip. Ik dacht dat ik de DVD van The Corpse Bride al erg mooi vond, maar de 1080i 264 rip van 4 GB(!) ziet er stukken beter uit. Superscherp en geen blokje te zien, in een woord geweldig! Ook het verschil met Ed Wood en Sin City is gigantisch en dat zijn 720p rips. Ik ga dus nu alleen maar voor HD rips en dan bij voorkeur de 720p versies omdat die er ook al fantastisch uit zien en mijn MacBook de 1080i maar net trekt. Spelen gaat prima maar bij spoelen heeft ie 5-7 seconden nodig om het beeld weer gelijk te hebben.

Ik kijk alles overigens dus via de MacBook op mijn Panasonic 37PW7. Jouw Pioneer 406 is de 436 denk ik, schitterend scherm. Mooier dan de huididge 42 inch Pioneers met ingebouwde tuner/boxen.
Quote from: [SV] on March 11, 2007, 21:35:20
Als ik de HD/BD-DVD heb zet ik die op ipv de rip of de originele DVD
En als je alleen de HD rip hebt en de originele DVD? Waar kies je dan voor en waarom?

Driven2Shine

Als ik iets van rips leech is het minimaal de 8GB rip want die zijn over het algemeen beter als de standaard DVD versie.
Vergelijk het met Standaard DVD en SuperBit DVD althans zo vergelijk ik het.
De 4GB rips laat ik meestal links liggen omdat de kwaliteit minimaal verschilt met de DVD, al is dat niet met alle films zo.

Koei

Quote from: [SV] on March 11, 2007, 22:13:13
Als ik iets van rips leech is het minimaal de 8GB rip want die zijn over het algemeen beter als de standaard DVD versie.
Vergelijk het met Standaard DVD en SuperBit DVD althans zo vergelijk ik het.
De 4GB rips laat ik meestal links liggen omdat de kwaliteit minimaal verschilt met de DVD, al is dat niet met alle films zo.

Huhuh. Pak de ESiR, iLL & LsE releases maar ;). Die halen eruit wat erin zit. Korte film? DVD5. Lange film? DVD9. Veel detail, middel lang? 6.5gb. Etc. Onzin om van elke film een dvd9 rip te maken. Als je een film van 1:30 hebt kan je er een bitrate uitgooien van 6.37mbit/s op 720p. Dat walst nogal hard over SDDVD heen, zelfs SDDVD9, kwa kwaliteit omdat de gebruikte codec een stuk efficienter is.
"Human beings are poor examiners, subject to superstition, bias, prejudice and a profound tendency to see what they want to see rather than what is really there." - M. Scott Peck

"Man does not see reality as it is, but only as he perceives it, and his perception may be mistaken or biased." - Rudolf Dreikurs

jowi

Dit alles natuurlijk weer gerelateerd aan de weergever die je gebruikt, je kijkervaring en budget. Ik blijf dit maar roepen voordat newbies hier door dit topic gaan denken dat HD-DVD en bluray gewoon onzin is en dat je 'net zo goed rips kunt kijken'.

reza

Quote from: davidgilmour on March 11, 2007, 22:05:44
Ik ga binnenkort een PS3 kopen




??? Huuuh!! Die had je toch al? Je keek toch al naar zelf gebrande HD-dvd,s en Blu-ray schijfjes via de PS3?



Je hebt toch ook nog steeds een SD scherm?? Ik snap dan ook niet wat je allemaal met HD aan het kloot.akken bent?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Driven2Shine

Quote from: Koei on March 12, 2007, 00:02:27
Huhuh. Pak de ESiR, iLL & LsE releases maar ;). Die halen eruit wat erin zit. Korte film? DVD5. Lange film? DVD9. Veel detail, middel lang? 6.5gb. Etc. Onzin om van elke film een dvd9 rip te maken. Als je een film van 1:30 hebt kan je er een bitrate uitgooien van 6.37mbit/s op 720p. Dat walst nogal hard over SDDVD heen, zelfs SDDVD9, kwa kwaliteit omdat de gebruikte codec een stuk efficienter is.
Dit zal zo best zo zijn maar ik pak toch liever de originele h264 stream of de HD-DVD of BluRay release.
Vor de schijfruimte hoef ik het niet te laten.
Als me huidige 3TB vol is haal ik gewoon weer een 500GB schijf bij.