Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

Robiwan

hier sinds gisteren ook geen iradio meer via de nd5xs. Alle opgeslagen stations geen geluid :crazy:
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

Richi

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 08:49:38hier sinds gisteren ook geen iradio meer via de nd5xs. Alle opgeslagen stations geen geluid :crazy:
Heb je de nieuwste software geïnstalleerd op de nd5xs? En zo ja, dan kan het zijn dat je de zenders opnieuw moet opzoeken en vastzetten als favoriet, omdat de radio server is gewijzigd van vTuner naar de eigen Naim radio service. Ik moest dat wel op mijn Atom HE.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Robiwan

Citaat van: Richi op februari  2, 2025, 09:39:03Heb je de nieuwste software geïnstalleerd op de nd5xs? En zo ja, dan kan het zijn dat je de zenders opnieuw moet opzoeken en vastzetten als favoriet, omdat de radio server is gewijzigd van vTuner naar de eigen Naim radio service. Ik moest dat wel op mijn Atom HE.

De nd5xs heeft de laatste 4.8 versie update van 2021. Ik zie geen nieuwere op de Naim website.
Naim Supernait | Naim Hicap 2 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N | Naim I Supply |  Denon DP60L+Ortofon 2M red | Neat Motive SX2

fireman

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 08:49:38hier sinds gisteren ook geen iradio meer via de nd5xs. Alle opgeslagen stations geen geluid :crazy:

Ik had het ook. Let wel!! Op mijn NDX-2

Nu alle zenders verwijderd en opnieuw opgezocht en vastgezet (pre set) Alles werkt weer als vanouds.

Kleine bijkomstigheid, sommige radiostations leveren ook 320 kbps (bijvoorbeeld NPO Radio 3FM HD)

Als ik het goed begrijp zijn er enkele apparaten die een andere versie/chip hebben (weet dat niet helemaal zeker) en dat er morgen een juiste versie uitkomt om wél de radiozenders via die nieuwe server te ontvangen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 10:40:56De nd5xs heeft de laatste 4.8 versie update van 2021. Ik zie geen nieuwere op de Naim website.

Is dat je firmware?

Via de app kan je een firmware check en update uitvoeren:
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Robiwan

Citaat van: fireman op februari  2, 2025, 10:58:37Is dat je firmware?

Via de app kan je een firmware check en update uitvoeren:

firmware check via de naim app kan hier niet, zie ik niet weergegeven

Robiwan

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 11:32:09firmware check via de naim app kan hier niet, zie ik niet weergegeven

kan niets zoeken met iradio, alles is leeg, niets nada.

fireman

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 11:32:09firmware check via de naim app kan hier niet, zie ik niet weergegeven

Welke app gebruik je?

Robiwan

Citaat van: fireman op februari  2, 2025, 11:48:30Welke app gebruik je?

naim & focal app versie 7.2. ik zie nergens in de app waar je kunt updaten

Robiwan

"Hi all,

as some of you still on the old Vtuner service will have realised, the service is currently down. Naim apologise for the inconvenience and would urge anybody who has Naim items with the later generation streaming platform to switch to the new Naim Internet Radio (please ensure your firmware in up to date and clear your old Vtuner presets - see the sticky threads here in the Streaming Audio room). For users with the old legacy streaming platform (original Mu-Sos, Unitis, streamers etc...) Naim have been working to bring Naim Internet Radio to these devices and should be ready to launch soon, but until then these devices rely on Vtuner for their internet radio service.

I'm informed that Naim will give an update on the situation with Vtuner on Monday.

Thanks, Richard"

Morgen meer nieuws.

fireman

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 12:43:39naim & focal app versie 7.2. ik zie nergens in de app waar je kunt updaten

Vreemd. Dan mis je iets in die app. 7.2 is de meest recente, althans ik heb die ook en houd alles up-to-date.

Kan je een screenshot maken van  systeeminstellingen.

Robiwan

Citaat van: fireman op februari  2, 2025, 13:06:39Vreemd. Dan mis je iets in die app. 7.2 is de meest recente, althans ik heb die ook en houd alles up-to-date.

Kan je een screenshot maken van  systeeminstellingen.

ook met de Apple werktelefoon en Naim & focal app zie ik nergens een mogelijkheid voor update.

drees62

Citaat van: Robiwan op februari  2, 2025, 13:34:56ook met de Apple werktelefoon en Naim & focal app zie ik nergens een mogelijkheid voor update.

Volgens mij is de wijze van updaten bij een legacy component (met de groene schermen) anders dan de latere streamers. Ik zie wel dat ik FW 4.8 heb en app-versie 7.2
Ik heb een NDX. Maar idd geen mogelijkheid om eventueel te updaten. Denk dat dit gaat via PC of USB-stick?

fireman

Ah dat is dan inderdaad met dat micro-USB kabeltje. Zou dat kunnen?

Kurt

drees62

Citaat van: fireman op februari  2, 2025, 16:07:24Ah dat is dan inderdaad met dat micro-USB kabeltje. Zou dat kunnen?

Zou kunnen inderdaad, zie hier de handleiding.

https://media.focal-naim.com/naim/file_manager_files/pages/legal/updates/48-windows-update-instructions-1.pdf

Maar ff afwachten wat Naim gaat doen.

Richi

Vandaag was mijn schoonvader hier en die had zijn Libertone Zipp Mini speaker meegenomen, want de radio zenders deden het niet meer. Blijkt die ook gebruik te maken van vTuner. Net als vele Marantz, Denon, Yamaha, etc apparaten die het ook ineens niet meer doen wat betreft internet radio. En op de site van vTuner staat natuurlijk (net als tijdens de grote outage tijdens kerst 2023) helemaal niets nada niks hierover. Waardeloze club dat vTuner.
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Parasound D/AC-2000 ultra • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Dynaudio Confidence C2 II • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm

Liko

De bezitters van de oudere generatie streamers of Uniti-serie, moeten het nog even zonder internetradio doen.. De nieuwe firmware wordt op 14 februari gelanceerd.

Kurt

KlipschHT

Ik had ook geen radio meer, ik heb hem moeten updaten en de zenders opnieuw gezocht en opgeslagen.

Merkt iemand anders ook verschil na de update? Kan nog niet zeggen of ik dit nu wel een verbetering vind...

https://community.naimaudio.com/t/unhappy-with-the-new-naim-update/36876
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

drees62

De update 4.9 staat al op de site van Naim. Dit weekend ff USB mini B kabeltje zoeken en de FW updaten.

https://media.focal-naim.com/naim/file_manager_files/pages/legal/updates/streaming-products2.pdf

Wel even je app updaten naar 7.3 in de app-store 😉

Robiwan

wat een gedoe om te updaten, een hele beschrijving, lijkt wel rocketscience. Ik wacht nog even mocht er weer iets niet goed zitten.

drees62

Citaat van: Robiwan op februari  7, 2025, 08:22:32wat een gedoe om te updaten, een hele beschrijving, lijkt wel rocketscience. Ik wacht nog even mocht er weer iets niet goed zitten.

How to update:

https://youtu.be/m5U9_87gZ2w

Ik ga het zondag proberen 😛

Robiwan

update toch gedaan en het ging vlot. haha eerst zeiken dan lachen in mijn geval. Iradio werkt en klinkt weer top.

drees62

Citaat van: Robiwan op februari  7, 2025, 12:36:02update toch gedaan en het ging vlot. haha eerst zeiken dan lachen in mijn geval. Iradio werkt en klinkt weer top.

Hier is inmiddels het ook gelukt met de NDX. Moest alleen wel ook het stuurprogramma updaten met de bestanden in de link van de beschrijving. Daarna kon ik pas de COM-poort selecteren.

Radio Paradise speelt hier weer  :pompom: