Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

garmtz


fireman

Quote from: garmtz on December 18, 2014, 11:45:35
Ja.

Zo, effe geprobeerd, dat gaat snel. Binnen 4 a 5 seconden een hele CD van Coldplay. Kan dat kloppen dat het zo snel gaat. Bestanden zijn nu kleiner en hebben de extensie FLAC
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

bmateijsen

Quote from: Fireman on December 18, 2014, 11:50:01
Zo, effe geprobeerd, dat gaat snel. Binnen 4 a 5 seconden een hele CD van Coldplay. Kan dat kloppen dat het zo snel gaat. Bestanden zijn nu kleiner en hebben de extensie FLAC

Ja, dat gaat zo snel...

jpmoree

Mooie upgrade als kerstkadootje voor mezelf: een NAP 200 (via MP). Hierdoor heb ik een mooie NAP 150x in de aanbieding, zie markt sectie van HTForum.

Robiwan

Quote from: jpmoree on December 19, 2014, 08:58:21
Mooie upgrade als kerstkadootje voor mezelf: een NAP 200 (via MP). Hierdoor heb ik een mooie NAP 150x in de aanbieding, zie markt sectie van HTForum.

Nu heb je een echt serieuze set staan JP :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: LPlover on December 19, 2014, 09:06:35
Nu heb je een echt serieuze set staan JP :)
Nu sparen voor een draaitafel upgrade!

musfed

Of een hiCap op de 202, zal ook niet verkeerd zijn.
Dutch & Dutch 8c's

garmtz

Quote from: Musfed on December 19, 2014, 11:59:41
Of een hiCap op de 202, zal ook niet verkeerd zijn.

Eerst een NAPSC, dat is een MUST!

jpmoree

Quote from: Musfed on December 19, 2014, 11:59:41
Of een hiCap op de 202, zal ook niet verkeerd zijn.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond een Teddycap op mijn oude 122 absoluut geen verbetering. Tzt zal ik ook eens de 202 met en zonder NAPSC en Hicap vergelijken.

Robiwan

Quote from: jpmoree on December 19, 2014, 12:12:14
Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vond een Teddycap op mijn oude 122 absoluut geen verbetering. Tzt zal ik ook eens de 202 met en zonder NAPSC en Hicap vergelijken.

ga maar eerst eens lekker spelen zonder die toeters en bellen :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

Quote from: LPlover on December 19, 2014, 12:20:14
ga maar eerst eens lekker spelen zonder die toeters en bellen :)
Absoluut!

N.L.

Mooie set, van harte en geniet er van.
Mocht je tzt een NAPSC willen proberen, ik heb er een te koop voor 175.
Naim - Neat - Chord

ivdz

Hey Jan Peter,

Van harte proficiat ... Dat wordt nu al een heel serieuze set. Goed hoor. Kan je op een of andere manier aan geven wat het verschil in geluidskwaliteit en muzikaliteit nu is ? Ben benieuwd

Iver
Nac152XS-NAP150XS-FlatCapXS-ND5XS-Naim Allae - QNAP219PII

jpmoree

Quote from: ivdz on December 19, 2014, 21:07:20
Hey Jan Peter,

Van harte proficiat ... Dat wordt nu al een heel serieuze set. Goed hoor. Kan je op een of andere manier aan geven wat het verschil in geluidskwaliteit en muzikaliteit nu is ? Ben benieuwd

Iver
Ik heb nog geen tijd om uitgebreid te luisteren, maar heb wel een eerste indruk. Het klinkt allemaal wat overtuigender, makkelijker. Meer coherent, afzonderlijke instrumenten zijn beter te volgen bij orkesten bv. Het laag gaat niet dieper, maar is gecontroleerder, beter te volgen en ook weer met meer autoriteit. Laag klinkt in mijn oren ook iets minder droog, wat warmer bijna, zonder wolliger te worden. Op lage volumes is het een completer plaatje wat wordt neergezet.

Echter, een paar maanden geleden meldde ik al dat bij behoorlijk hoog volume Jean Pierre van Marcus Miller clipte. Dit is nog steeds het geval bij zo te horen ongeveer hetzelfde volume. Vraag me wel af waar dat vandaan komt. Zit me niet lekker. Heb dit tot nog toe bij geen enkele andere track gehad. En altijd in het rechter kanaal.

Deleted Member 2

Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 10:28:13

Echter, een paar maanden geleden meldde ik al dat bij behoorlijk hoog volume Jean Pierre van Marcus Miller clipte. Dit is nog steeds het geval bij zo te horen ongeveer hetzelfde volume. Vraag me wel af waar dat vandaan komt. Zit me niet lekker. Heb dit tot nog toe bij geen enkele andere track gehad. En altijd in het rechter kanaal.

Op welk punt in de track?

jpmoree

Quote from: Onder013 on December 20, 2014, 10:38:59
Op welk punt in de track?

Het grootste deel vd track. Vooral op hele felle aanslagen op de bas. Steile transient laag in het spectrum is waarschijnlijk het probleem, omdat de meeste energie in de lage tonen zit. Maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd.

Robiwan

#14666
Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 10:47:06
Het grootste deel vd track. Vooral op hele felle aanslagen op de bas. Steile transient laag in het spectrum is waarschijnlijk het probleem, omdat de meeste energie in de lage tonen zit. Maar misschien zie ik dit helemaal verkeerd.

Hoe hoog staat het volume, ik bedoel schat eens het aantal herrie dB's? Ik probeer het hier ook eens met die track in combinatie met geluidmeter.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

jpmoree

Het irritante van mezelf is dat ik deze track alleen maar draai om apparatuur te beluisteren. Het is niet iets wat ik normaal gesproken draai als ik naar muziek wil luisteren. LPLover suggereerde al om dit album gewoon van mijn harde schijf af te gooien.....probleem opgelost. Helaas ben ik geen struisvogel.

jpmoree

Als ik de analoge uitgang van de Squeezebox gebruik heb ik het probleem niet. Kan ikop hoger volume afspelen. Niet heel veel harder, want dan wordt het gewoon te luid

Robiwan

Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 10:52:43
Als ik de analoge uitgang van de Squeezebox gebruik heb ik het probleem niet. Kan ikop hoger volume afspelen. Niet heel veel harder, want dan wordt het gewoon te luid

dus ligt het aan de Ndac :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Deleted Member 2

Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 10:52:43
Als ik de analoge uitgang van de Squeezebox gebruik heb ik het probleem niet. Kan ikop hoger volume afspelen. Niet heel veel harder, want dan wordt het gewoon te luid

Hier geen enkel probleem. Kan flink hard zonder enig probleem. Gaat alleen maar lekkerder klinken O0

Deleted Member 2

#14671
Quote from: LPlover on December 20, 2014, 11:30:45
dus ligt het aan de Ndac :(

Wilde ik niet opperen, maar kreeg ook dat idee. Wellicht eens laten checken bij bbeng

jpmoree

Als het de ndac is, moet dat ook op laag volume te horen zijn, volgens mij.

garmtz

Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 12:03:15
Als het de ndac is, moet dat ook op laag volume te horen zijn, volgens mij.

Als het op IEDER volume is te horen, is het de DAC, anders de versterker of speaker.

Robiwan

#14674
Quote from: jpmoree on December 20, 2014, 12:03:15
Als het de ndac is, moet dat ook op laag volume te horen zijn, volgens mij.

ja dat is waar staat los van het versterker volume want de Ndac heeft uiteraard een vast uitgangssignaal. Had je dat probleem ook met de 112 voorversterker?  Het ligt ook niet aan de download neem ik aan want anders zou je het analoog ook hebben.

Maar analoog geen probleem dus ligt het ergens in het digitale domein van knijpdoos naar Ndac?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2