Het NAIM topic

Gestart door fireman, februari 28, 2007, 11:43:04

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: twani op maart  1, 2018, 21:19:58
Volgens mij zit jij weer helemaal op de goede route met het Naïm spul :)

Ja ben ik er toch nog ingetuind. Het upgradepad gaat nog heel wat kosten maar man, vanochtend een pianostuk van Rachmaninov gehoord op NPO 4 dat zowel rijk als krachtig klonk. Weinig subtiel maar heerlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dr.Bedlo

Vind het nogal een behoorlijke stap van de Atom naar datgene dat je nu hebt. Maar ja als je eenmaal Naim hebt gehoord dan blijf je er meestal wel bij. gaat mij niet anders.
Quad vintage.

Robiwan

#19727
Citaat van: fred19633 op maart  2, 2018, 08:31:34
Vind het nogal een behoorlijke stap van de Atom naar datgene dat je nu hebt. Maar ja als je eenmaal Naim hebt gehoord dan blijf je er meestal wel bij. gaat mij niet anders.

en het grappige is dat het ook behoorlijk kleurt dat Naim geluid. Aangezet mid/laag, roll off in het hoogste hoog, allerdiepste laag is er nauwelijks, aangedikt attack, weinig verfijnd enz. en toch een heerlijk dynamisch recht in/voor je smoel geluid en gek genoeg is er ook met de transparantie niets mis want elke verandering in de set up of de opnamekwaliteit is direct hoorbaar. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: Robiwan op maart  2, 2018, 09:50:03
en het grappige is dat het ook behoorlijk kleurt dat Naim geluid. Aangezet mid/laag, roll off in het hoogste hoog, allerdiepste laag is er nauwelijks, aangedikt attack, weinig verfijnd enz. en toch een heerlijk dynamisch recht in/voor je smoel geluid en gek genoeg is er ook met de transparantie niets mis want elke verandering in de set up of de opnamekwaliteit is direct hoorbaar.

Als je het zo neerzet lijkt het net alsof wij Naimies stapelgek zijn en er uberhaupt naar kunnen luisteren.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2018, 10:05:27
Als je het zo neerzet lijkt het net alsof wij Naimies stapelgek zijn en er uberhaupt naar kunnen luisteren.

m'n bewoording is iets aangedikt :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Sirius666

Citaat van: Robiwan op maart  2, 2018, 09:50:03
en het grappige is dat het ook behoorlijk kleurt dat Naim geluid. Aangezet mid/laag, roll off in het hoogste hoog, allerdiepste laag is er nauwelijks, aangedikt attack, weinig verfijnd enz. en toch een heerlijk dynamisch recht in/voor je smoel geluid en gek genoeg is er ook met de transparantie niets mis want elke verandering in de set up of de opnamekwaliteit is direct hoorbaar.

Naim weinig verfijnd? Laat Huub dat maar niet lezen :D

Dr.Bedlo

Daar heeft Huub dan ook een esoterische audiolamp voor. ;)
Quad vintage.

HuubF

Citaat van: fred19633 op maart  2, 2018, 11:21:07
Daar heeft Huub dan ook een esoterische audiolamp voor. ;)

Psies.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#19733
Citaat van: Robiwan op maart  2, 2018, 09:50:03
en het grappige is dat het ook behoorlijk kleurt dat Naim geluid. Aangezet mid/laag, roll off in het hoogste hoog, allerdiepste laag is er nauwelijks, aangedikt attack, weinig verfijnd enz. en toch een heerlijk dynamisch recht in/voor je smoel geluid en gek genoeg is er ook met de transparantie niets mis want elke verandering in de set up of de opnamekwaliteit is direct hoorbaar.

Zo ervaar je het misschien (ik herken het wel) maar toch zijn de meetresultaten heel gewoontjes volgens mij. Afval en bulten moet je terugzien en dan spreekt men er schande van. Het is natuurlijk wel zo dat naarmate je meer geld uitgeeft het steeds verfijnder klinkt. Met behoud van het Naim geluid kennelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Dr.Bedlo

Geen display op de nd5 xs.2. Vreemde keus. De anderen hebben dit wel.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op maart  3, 2018, 17:01:52
Geen display op de nd5 xs.2. Vreemde keus. De anderen hebben dit wel.

Totaal zinloze toevoeging zo'n display......
mainly British stuff

Dr.Bedlo

#19737
 Volkomen met je eens maar doe dan de hele serie met of zonder. Aan de anderekant de Nova heeft een state of the art volume regeling bovenop de kast. Daar heb je ook niks aan. Doe je toch Met de AB.
Quad vintage.

Robiwan

#19738
Citaat van: Martin!!! op maart  3, 2018, 17:38:57
Totaal zinloze toevoeging zo'n display......

nee vind ik toch handig en zonder lijkt het op een eindbak of voeding :crazy:. Daarom zou ik voor een ND5XS-1 gaan.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Sirius666

Citaat van: Robiwan op maart  4, 2018, 08:16:28
nee vind ik toch handig en zonder lijkt het op een eindbak of voeding :crazy:. Daarom zou ik voor een ND5XS-1 gaan.

Handig zeker, maar incl marge stuwt het de prijs natuurlijk wel weer een stuk omhoog.

Dr.Bedlo

#19740
Meen mij te herinneren dat de unitiserve een stuk duurder was dan nu de uniti core. En ja nagekeken en dat klopt. Niet alles bij Naim word dus duurder. Gaat Naim weer speakers maken? Er zijn geruchten. Lijkt mij na de zoveelste mislukte poging niet echt handig.
Quad vintage.

Robiwan

2x Fraimlite base + level te koop gezet. Apparatuur staat nu in/op Ikea tv-meubel van 3 tientjes. Tevens een ND5XS uit 2012 helemaal up to date aangeschaft met inruil van de Qute 2. Straks aansluiten en genieten maar :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Citaat van: Robiwan op maart  9, 2018, 13:39:46
2x Fraimlite base + level te koop gezet. Apparatuur staat nu in/op Ikea tv-meubel van 3 tientjes. Tevens een ND5XS uit 2012 helemaal up to date aangeschaft met inruil van de Qute 2. Straks aansluiten en genieten maar :)

Zul je zeker doen. Kun je je cd speler ook te gelde maken.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2018, 14:31:38
Zul je zeker doen. Kun je je cd speler ook te gelde maken.

nee die blijft want dat is de referentie ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19744
Citaat van: Robiwan op maart  9, 2018, 16:38:09
nee die blijft want dat is de referentie ;)

Wees gerust. De Nd speelt de cd5 zo de deur uit. Had toen ik de nd kocht nog een cd3 en die klonk zelfs minder dan de Nd5. Of de flatcap er al tussen zat kan ik mij niet herinneren .overigens hoor ik hier enthousiasme over de Atom, maar even later foetsie.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2018, 17:06:33
Wees gerust. De Nd speelt de cd5 zo de deur uit. Had toen ik de nd kocht nog een cd3 en die klonk zelfs minder dan de Nd5. Of de flatcap er al tussen zat kan ik mij niet herinneren .overigens hoor ik hier enthousiasme over de Atom, maar even later foetsie.

de Nd speelt de cd5si helemaal de deur niet uit onzin sorry hoor. Klinkt wel top die ND5XS :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19746
Dan heb je het weer verkeerd  aangesloten. Mijn ervaring was geheel anders, de nd 5 was absoluut verheven boven de cd5. Had absoluut geen moeite de cd de deur uit te doen.
Quad vintage.

jpmoree

#19747
Citaat van: fred19633 op maart  9, 2018, 18:57:37
Dan heb je het weer verkeerd  aangesloten. Mijn ervaring was geheel anders, de nd 5 was absoluut verheven boven de cd5. Had absoluut geen moeite de cd de deur uit te doen.
De CD5si is veruit de beste bron die ik hier ooit heb gehad. Alleen heb ik mijn cd collectie inmiddels weggedaan...

Robiwan

Citaat van: fred19633 op maart  9, 2018, 18:57:37
Dan heb je het weer verkeerd  aangesloten. Mijn ervaring was geheel anders, de nd 5 was absoluut verheven boven de cd5. Had absoluut geen moeite de cd de deur uit te doen.

verkeerd aansluiten doe ik niet aan
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#19749
Jawel....een foutje is zo gemaakt. Anders dan toch maar een flatcap er tussen. Nog geen Nova overigens. Naim kan er niet tegen aan werken.
Quad vintage.