Het NAIM topic

Started by fireman, February 28, 2007, 11:43:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: Robiwan on January  2, 2018, 18:34:14
:clapping: :clapping:

Heren,

Bedankt voor het meedenken. En inderdaad ik heb de nieuwe uniti range wel in overweging  genomen maar het oog wil ook wat. En ik vind die nieuwe range zo spuuglelijk dat ik er van over mijn nek ga  en het lukt mij niet om mij daar overheen te zetten.
Quad vintage.

Iver

De persoon die mijn ND5XS streamer heeft gekocht, heeft problemen met het display (toont quasi niets). Nochtans ben ik zeker dat het display bij mij altijd werkte. Nu meen ik mij te herinneren dat je het display aan/uit kan zetten met de afstandsbediening en dat dat ging met een knoppen-combinatie. Weet iemand van jullie hoe dat precies in zijn werk gaat? Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Jumping Jack

Het kan de ribbon kabel van het display zijn. Die kan loskomen door het transport (heeft de NDX ook gehad toen ie naar Latham was voor het streamerbord). Dat is een gekend issue (en een symptoom van slecht design als je het mij vraagt).

Nieuwe speakers al binnen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dr.Bedlo

Quote from: Iver on January  3, 2018, 13:59:13
De persoon die mijn ND5XS streamer heeft gekocht, heeft problemen met het display (toont quasi niets). Nochtans ben ik zeker dat het display bij mij altijd werkte. Nu meen ik mij te herinneren dat je het display aan/uit kan zetten met de afstandsbediening en dat dat ging met een knoppen-combinatie. Weet iemand van jullie hoe dat precies in zijn werk gaat? Iver

Gewoon DISP op de remote
Quad vintage.

Iver

ah, ik zal vragen of ze die "ribbon" kunnen controleren

nee, de nieuwe luidsprekers worden eind januari verwacht. Ik laat weten als ze er zijn

Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Iver

nee DISP werkt niet
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Dr.Bedlo

Quote from: Iver on December 23, 2017, 19:28:16
Nee, ik neem de "gok"

Dat is dan een gevaarlijke gok.Of dat goede uitpakt?
Quad vintage.

Robiwan

Quote from: Iver on January  3, 2018, 15:34:52
nee DISP werkt niet

dan lijkt het erop dat de interne kabel los is gekomen vanwege transport :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Iver

Hallo allemaal,

Ik wil mijn set (niet de luidsprekers) verplaatsen maar nu is mijn luidsprekerkabel daar te kort voor. Vandaag de dag gebruik ik Naim NACA5 bekabeling vanwege de goede klank en de prijs-kwaliteitverhouding. De huidige kabels zijn 2 maal 3m. Ik zou eigenlijk twee maal 5m nodig hebben.

Is 5m voor een luidsprekerkabel niet te lang; is er kwaliteitsverlies? Vinden jullie de NACA5 -gegeven de prijs- een goede keuze, of raden jullie wat anders aan?

Groet
Ive
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Rowdy

#19536
5 Meter lengte voor luidsprekerkabels is niet te lang. Gebruik wel luidsprekerkabels met een minimale doorsnede van 4 qmm. Volgens de site van Naim is de NAC A5 4 qmm.

jpmoree

Quote from: Iver on January  5, 2018, 08:45:32
Hallo allemaal,

Ik wil mijn set (niet de luidsprekers) verplaatsen maar nu is mijn luidsprekerkabel daar te kort voor. Vandaag de dag gebruik ik Naim NACA5 bekabeling vanwege de goede klank en de prijs-kwaliteitverhouding. De huidige kabels zijn 2 maal 3m. Ik zou eigenlijk twee maal 5m nodig hebben.

Is 5m voor een luidsprekerkabel niet te lang; is er kwaliteitsverlies? Vinden jullie de NACA5 -gegeven de prijs- een goede keuze, of raden jullie wat anders aan?

Groet
Ive
Naim specificeert voor zijn oudere versterkers een minimale lengte van 3,5 m. Ikzelf heb jarenlang met 2x10 meter NACA5 gedraaid en dat ging prima! Binnenkort ga ik verhuizen en ik heb dan maar 2x4 m nodig. Inmiddels heb ik de kabels ingekort en ik hoor eigenlijk geen verschil. Overigens heb ik 2x6 m over, mocht je interesse hebben, stuur me dan even een PB. Ik kan er pluggen naar keuze voor je aansolderen.

Iver

Quote from: jpmoree on January  5, 2018, 09:06:35
Naim specificeert voor zijn oudere versterkers een minimale lengte van 3,5 m. Ikzelf heb jarenlang met 2x10 meter NACA5 gedraaid en dat ging prima! Binnenkort ga ik verhuizen en ik heb dan maar 2x4 m nodig. Inmiddels heb ik de kabels ingekort en ik hoor eigenlijk geen verschil. Overigens heb ik 2x6 m over, mocht je interesse hebben, stuur me dan even een PB. Ik kan er pluggen naar keuze voor je aansolderen.

Hallo Jan Peter,

Ik zéér geinteresseerd in die kabels. Heb je een email gestuurd

Groet
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Robiwan

Quote from: jpmoree on January  5, 2018, 09:06:35
Naim specificeert voor zijn oudere versterkers een minimale lengte van 3,5 m. Ikzelf heb jarenlang met 2x10 meter NACA5 gedraaid en dat ging prima! Binnenkort ga ik verhuizen en ik heb dan maar 2x4 m nodig. Inmiddels heb ik de kabels ingekort en ik hoor eigenlijk geen verschil. Overigens heb ik 2x6 m over, mocht je interesse hebben, stuur me dan even een PB. Ik kan er pluggen naar keuze voor je aansolderen.

2x5 m is het optimum heb ik wel eens gelezen!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

HuubF

Omdat de arme Atom met zijn mini-versterkertje mijn ATC SCM11's niet helemaal aankon, wat zelfs leidde tot foutmeldingen, moest ik kiezen voor een zwaardere all in one of een losse eindversterker. Het is de NAP200 geworden. Het kostte moeite om een tulp-din kabeltje te bemachtigen maar de Royal Mail bezorgde hem vanochtend.

Wow, dat is wel een verbetering zeg. Meer finesse, meer controle. De ATC's zullen het ook wel fijner vinden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MarkD

Ha Huub, goed om te lezen! :)
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Roksan

#19542
Quote from: HuubF on January  5, 2018, 16:25:18
Omdat de arme Atom met zijn mini-versterkertje mijn ATC SCM11's niet helemaal aankon, wat zelfs leidde tot foutmeldingen, moest ik kiezen voor een zwaardere all in one of een losse eindversterker. Het is de NAP200 geworden. Het kostte moeite om een tulp-din kabeltje te bemachtigen maar de Royal Mail bezorgde hem vanochtend.

Wow, dat is wel een verbetering zeg. Meer finesse, meer controle. De ATC's zullen het ook wel fijner vinden.

Je Atom gaat de verkoop in(ik heb misschien wel interesse)? Hoe bevallen de ATC's?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

#19543
Quote from: Roksan on January  5, 2018, 17:22:13
Je Atom gaat de verkoop in(ik heb misschien wel interesse)? Hoe bevallen de ATC's?

Nee ik heb er een eindversterker aangeknoopt.  ;)

De ATC's zijn geweldig.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

musfed

#19544
Quote from: Robiwan on January  5, 2018, 14:47:22
2x5 m is het optimum heb ik wel eens gelezen!

Volgens mij niet. Staat me ergens bij dat het na 15 meter tot kwaliteitsverlies leidt. Ooit op het oer forum gelezen. Ga kijken of ik dat nog kan vinden.

Edit:
Van het Naim forum uit een post van Richard Dane:

You'd be better off with longer lengths then.  I find around 5-10 meters is good, with around 7 metres being pretty much ideal for me.  Because Naim amps use the cable to give them the required inductance for stable operation, they tend to work much better than other amps with longer speaker cable lengths.  You can use up to 20m per channel of NACA5 without problems and without significant information loss.
Dutch & Dutch 8c's

Robiwan

Quote from: Musfed on January  5, 2018, 21:37:24
Volgens mij niet. Staat me ergens bij dat het na 15 meter tot kwaliteitsverlies leidt. Ooit op het oer forum gelezen. Ga kijken of ik dat nog kan vinden.

?  heb verschillende malen gelezen op het Engelse Naim forum dat 2x5 m optimaal is
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Iver

Quote from: Robiwan on January  5, 2018, 21:44:50
?  heb verschillende malen gelezen op het Engelse Naim forum dat 2x5 m optimaal is

bedankt !
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

musfed

Quote?  heb verschillende malen gelezen op het Engelse Naim forum dat 2x5 m optimaal is

Waar het mij meer om ging in mijn antwoord is dat je zonder kwaliteitsverlies tot 15 meter per kant Naca5 kan gebruiken.
Maar goed, wie heeft die lengtes nu nodig in de gemiddelde doorzonwoning.  ;D ;D
Dutch & Dutch 8c's

Dr.Bedlo

Quote from: HuubF on January  5, 2018, 16:25:18
Omdat de arme Atom met zijn mini-versterkertje mijn ATC SCM11's niet helemaal aankon, wat zelfs leidde tot foutmeldingen, moest ik kiezen voor een zwaardere all in one of een losse eindversterker. Het is de NAP200 geworden. Het kostte moeite om een tulp-din kabeltje te bemachtigen maar de Royal Mail bezorgde hem vanochtend.

Wow, dat is wel een verbetering zeg. Meer finesse, meer controle. De ATC's zullen het ook wel fijner vinden.

Had je de Star niet in overweging genomen?
Quad vintage.

mikeclauw

Heeft er iemand al ervaring met de uniti star van Naim.Ben weer opzoek naar iets anders.Hegel is verkocht dus de zoektocht kan beginnen.