North Star Dac 192 versus Arcam cd23

Started by aMUSEd, February 22, 2007, 12:10:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aMUSEd

Kan iemand iets zeggen over de vergelijking tussen de DAC in de cd23 en de North Star Dac 192?

Daklem

Dat zou ik ook wel graag willen weten.  :D

FrankB

Voor mijn idee: wil je eventueel de NS dac als vervanger gebruiken voor de dac in de cd23? Dus de cd23 als loopwerk blijven gebruiken?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Quote from: FrankB on February 22, 2007, 12:42:25
Voor mijn idee: wil je eventueel de NS dac als vervanger gebruiken voor de dac in de cd23? Dus de cd23 als loopwerk blijven gebruiken?

Ik denk je met deze combo niet veel extra winst zal behalen. Aangezien de dac van de arcam al prima prestaties levert.

FrankB

Quote from: Daklem on February 22, 2007, 12:44:20
Ik denk je met deze combo niet veel extra winst zal behalen. Aangezien de dac van de arcam al prima prestaties levert.

De dac is het beste onderdeel van de Arcam. Ik zie ook weinig nut in het gebruiken van de cd23 als loopwerk.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Daklem

Quote from: FrankB on February 22, 2007, 12:46:25
De dac is het beste onderdeel van de Arcam. Ik zie ook weinig nut in het gebruiken van de cd23 als loopwerk.

Als je toch de NS wilt gaan gebruiken, waarom verkoop je de arcam niet, en koop er een C.E.C beltdrive voor terug? Dan heb je een super loopwerk, en kun je later altijd nog upgraden qua DAC.  ;)

aMUSEd


Daklem

Quote from: aMUSEd on February 22, 2007, 13:56:04
Jij hebt hem ook gezien  ;)

Yupzz, en om eerlijk te zijn heb ik er ook overna zitten te denken.  O0

aMUSEd

#8
Quote from: Daklem on February 22, 2007, 13:57:02
Yupzz, en om eerlijk te zijn heb ik er ook overna zitten te denken.  O0
Nieuwprijs is overigens 1250 ofzo.. niet 2100.

Quote from: FrankB on February 22, 2007, 12:42:25
Voor mijn idee: wil je eventueel de NS dac als vervanger gebruiken voor de dac in de cd23? Dus de cd23 als loopwerk blijven gebruiken?
Nee, de cd23 moet dan ruimte maken voor de NS en een loopwerk (CEC ofzo).
Het loopwerk van NS is me iets te prijzig ;)
Ken jij de NS dac?.. zo ja, wat is het karakter?

Quote from: Daklem on February 22, 2007, 12:59:26
Als je toch de NS wilt gaan gebruiken, waarom verkoop je de arcam niet, en koop er een C.E.C beltdrive voor terug? Dan heb je een super loopwerk, en kun je later altijd nog upgraden qua DAC.  ;)
Dat was ook mijn bedoeling.. maar realiseer me dat ik bezig was met muzikale versterkers. ;D
Teveel wisselen met componenten maakt het te complex voor me.. 1 stapje per keer.
Waar draai jij mee?

Daklem

Quote from: aMUSEd on February 22, 2007, 19:48:58
Dat was ook mijn bedoeling.. maar realiseer me dat ik bezig was met muzikale versterkers. ;D
Teveel wisselen met componenten maakt het te complex voor me.. 1 stapje per keer.
Waar draai jij mee?

Nu nog met de cd73t van Arcam, maar a.s. zondag ga ik mijn nieuwe FMJ cd23 ophalen. ;) De reden dat ik voor de arcam gekozen heb, en niet voor de dac van NS, is dat ik simplesse mooi vindt. Weinig apparatuur. En met een dac krijg je weer een apart apparaat met weer nieuwe kabeltjes. Dat was de reden waarom ik er niet voor gegaan ben. ;) Dus ik ga volgende week flink genieten van mijn nieuwe cd speler  8)

aMUSEd

Quote from: Daklem on February 22, 2007, 20:32:51
Nu nog met de cd73t van Arcam, maar a.s. zondag ga ik mijn nieuwe FMJ cd23 ophalen. ;) De reden dat ik voor de arcam gekozen heb, en niet voor de dac van NS, is dat ik simplesse mooi vindt. Weinig apparatuur. En met een dac krijg je weer een apart apparaat met weer nieuwe kabeltjes. Dat was de reden waarom ik er niet voor gegaan ben. ;) Dus ik ga volgende week flink genieten van mijn nieuwe cd speler  8)
Dat vind ik ook een nadeel van een aparte dac en loopwerk.
Ik zou dat alleen overwegen wanneer er echt een substantiele meerwaarde is te behalen.. vandaar mijn vraag.
Veel plezier met de cd23.. je zal er lekker op vooruit gaan.

Daklem

Quote from: aMUSEd on February 22, 2007, 20:48:02
Veel plezier met de cd23.. je zal er lekker op vooruit gaan.

Dat denk ik ook wel! Ik hoop ook zo snel mogelijk een FMJ amp te kunnen kopen.

aMUSEd

Moet wel lukken.. zie ze de laatste tijd wel eens voorbij komen ;D