Basreflexgaten dichtstoppen?

Gestart door Ducom, februari 20, 2007, 22:25:40

Vorige topic - Volgende topic

GPO

Citaat van: VIP op februari 28, 2007, 00:51:29
Sorry hoor maar begin jaren 90 was hardcore nog zo en zo als nu jij het nog kent... echter vandaag de dag en na een aantal jaren is de techniek vooruit gegaan en dus ook het geluid op hardcore gebied.  ;D ;D ;D ;D

Als je begint over loudness knop en hard... dan zeg ik jou dat ik het daar niet mee eens ben... niet voor thuis gebruik en dergelijk, alleen op feesten.

Ik koop juist zulke speakers omdat ik weet dat er zoveel meer achter zit dan alleen een bas en volume ^^

Mensen luisteren er niet naar omdat het ze niet aanstaat.... en nooit naar een feest daarbij zijn geweest waar je wel alles hoort.
(of het geheel beschouwen als.... kijk mij, ik heb het naar me zin / feest muziek)

Ik hoor met mijn B&W 703's alles wat ik voorheen niet hoorde.... ik beleef opnieuw mijn gabber muziek.

Geen hoge volume, geen extreme bas   maar details............  O0

Daarbij wil ik zeggen dat ik in mijn jeugd begonnen ben met deze soort muziek en de stylen die daarboven komen.

Moet ik ze opnoemen ? : intelligent hardcore .... etc... etc...   niet zomaar een bas en kick.

En ben er nogsteeds niet moe van, maar ben wel in de loop der tijd aan het luisteren naar de oudere (ja jaren 90 ? hahah) 
Nee jaren 80,70,60 muziek en alles wat erbij komt........ Ja nieuwe hardcore en oude hardcore... (alles)  (zelfs BZN)

Ik luister alles maar ben opgegroeid met, en dat zal altijd blijven... Niks mis mee dacht ik zo  >:D

Ik ga zo ff ter informatie Dire Straits luisteren  ;)

laturs...... :P  ::) ::) ::)

het lijkt wel of je aan de ekstasie zit.....

;D

ff zereneus:

Ik begrijp je prima, want ik heb hetzelfde met mijn muzieksmaak (death/black/doom metal). Daarvan denken ook de meeste dat het gewoon t*r*ng-herrie is, maar dat is het verre van als je maar luistert naar de melodieeen, baslijnen, drum-roffels... etc etc.

Tis alleen dat ik een B&W 703 niet zo zie als een 'gabber-box', maar juist meer voor tingel/tangel muziek.  :P

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

VIP

Citaat van: GPO op februari 28, 2007, 12:44:48
het lijkt wel of je aan de ekstasie zit.....

;D

ff zereneus:

Ik begrijp je prima, want ik heb hetzelfde met mijn muzieksmaak (death/black/doom metal). Daarvan denken ook de meeste dat het gewoon t*r*ng-herrie is, maar dat is het verre van als je maar luistert naar de melodieeen, baslijnen, drum-roffels... etc etc.

Tis alleen dat ik een B&W 703 niet zo zie als een 'gabber-box', maar juist meer voor tingel/tangel muziek.  :P

GPO
Ja maarja daar ga je dus de fout in..... ... ze kunnen alles weergeven wat je wilt, en hebben een heerlijke bas weergave (vooral de 703) ;D
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Paul1967

Denk bij B&W nou ook niet bepaald aan gabber, hardcorehouse en weet ik veel meer.
Wat dat betreft ben ik het met GPO eens.

Paul

VIP

Citaat van: ht-kabouter op februari 28, 2007, 22:28:59
Denk bij B&W nou ook niet bepaald aan gabber, hardcorehouse en weet ik veel meer.
Wat dat betreft ben ik het met GPO eens.

Paul
Wat maakt het allemaal ook uit  :P

Alsof je luidsprekers moet kopen op muzieksmaak.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU

chansig

Citaat van: VIP op maart  1, 2007, 07:12:50

Daar zou je eens een topic over moeten openen, ik kan je nu al zeggen dat er hele volkstammen zijn die vinden dat bepaalde muziek met bepaalde speakers niet samengaan...

Groeten Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Paul1967

Hoho, zeg alleen maar dat ik bij de naam B&W niet meteen denk aan gabbermuziek e.d. :P
ik zeg dus niet dat het niet kan. Als jij het goed vind samengaan en lekker vind klinken dan zijn we er toch?

Paul

VIP

Citaat van: ht-kabouter op maart  1, 2007, 22:09:08
Hoho, zeg alleen maar dat ik bij de naam B&W niet meteen denk aan gabbermuziek e.d. :P
ik zeg dus niet dat het niet kan. Als jij het goed vind samengaan en lekker vind klinken dan zijn we er toch?

Paul
Ik wou net zeggen, waar gaan we over ^^

Komt zomaar ff op me af opeens.... niet goed.

Ik kocht deze speakers omdat ze alles laten horen en het op alle frequenties goed doen wat er ook in muziek zit.

Laat ik het zo zeggen...

Ik heb CAT berlin boxen gehad  (mja hoorn tweeter, 30 cm bas speaker en 2 middentoners.   Wat ben je ermee ?  hoop gebonk en weinig detail.

vandaar ^^

De sub heb ik gekocht mocht het nodig zijn....

En denk aub niet dat ik deze speakers voor gabber muziek alleen gekocht heb.   
(zo werd wel van mij vernomen door sommigen hier)

Ik luister alles, en deze speakers zijn daar een kei in.

En de mensen die denken dat B&W niet zoamaar past bij bla bla (hedendaagse top 40 etc... muziek ?)  laten zich gewoon misleiden door waar de roots van de speakers vandaan komen.

B&W site..... Madonna en alle andere artiesten......... Toch zijn er enkele die nogsteeds denken dat deze speakers (B&W geheel) bij klassieke muziek hoort. 

Fout zeg ik dan. En in dat geval, helemaal zijn geld niet waard.

GPO

Citaat van: VIP op maart  1, 2007, 23:58:30
....
En denk aub niet dat ik deze speakers voor gabber muziek alleen gekocht heb.   
(zo werd wel van mij vernomen door sommigen hier)
...

Heb ik niet gezegd hoor, als je aan mij refereert....

Citaat van: GPO op februari 24, 2007, 12:30:03
...
Begrijp ik daaruit dat je gabber draait op 703's?
...

Er staat niet "alleen maar". ;)

Overigens: als jij tevreden bent, dan is het toch goed?

En wat betreft dit:

Voor mij is het een feit dat sommige speakers nou eenmaal lekkerder bepaalde soorten muziek weergeven dan andere.... ;)

Mijn meest relevante muzieksmaak (metal) wordt niet door elke speaker even fijn weergegeven.

GPO
Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV 4K

BWzes03

Tja, gabber, hardcore, speedcore, terror ... in principe moet je dat met alle speakers wel goed kunnen weergeven.

Uiteraard wordt je beinvloed door wat je gemiddeld ziet aan apparatuur en speakers, gekoppeld aan muziekstijlen.

B&W's worden meestal gezien als een warme speaker, dus metname goed voor Jazz,klassiek etc.
De 700 serie is daarop weer een uitzondering die weer wordt gezien als een "scherpe, heldere" speaker.

Merken als Magnat en JBL worden vooral vanuit de Car-Audio series gezien als de "boomboom-bass" speakers voor de gabbers en metal luisteraars.

Als een speaker/versterker van goede kwalteit is moet het gewoon alles goed kunnen weergeven ongeacht de muziek stijl/stroming etc.

Geen enkele soort muziek is ondergeschikt aan een andere, alles heeft zijn plaats in de cultuur...
Zoals George en Ricky (Rotterdam Terror Corps) al zeiden: Beethoven on Extacy..., Beethoven/Mozart etc. waren de Pop/metal/gabbers etc. van hun tijd.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

GPO

Citaat van: BWzes03 op maart  2, 2007, 09:36:49
...
Merken als Magnat en JBL worden vooral vanuit de Car-Audio series gezien als de "boomboom-bass" speakers voor de gabbers en metal luisteraars.
...

Geloof me, met metal wil je niet een boemboembass hebben. Dan wordt het een brei als er een snelle dubbele bass-drum voorbijraast! Dat is niet fijn.

GPO

VIP

Citaat van: GPO op maart  2, 2007, 12:56:19
Geloof me, met metal wil je niet een boemboembass hebben. Dan wordt het een brei als er een snelle dubbele bass-drum voorbijraast! Dat is niet fijn.

GPO
Een boem boem bas en een snelle bas-drum is iets geheel anders van elkaar.  Zit overigens in bijde muziekstylen alleen kunnen de meeste simpele setjes dat niet weergeven  (de KICK dus)   

De oempfff of boem is voor een subwoofer   (na-effect van de kick die als eerst volgt)

Speakers zoals de B&W hebben dankzij hun kleine (mag ik zeggen) bas speakers een droge en snelle kick, wat je hoort in vergelijking met een 30 cm bas speaker die bijde wil doen.

Daarvoor heb ik een subwoofer appart.

yorkie13

VIP
als het bij jezelf maar goed klinkt, ik verbaas me zelf iedere keer weer wat bv de MJ sub doet
ik draai sinds een paar dagen nu met de Klipsch F3 als fronts in mijn HT set en verbaas me toch over de muzikale prestaties van deze speakers, de gebruikte RW12 sub is ook erg fraai, maar vd week weer even de MJ ref 1 aangesloten en die is voor stereo toch echt de meerdere van de klipsch sub, gaat echter minder diep, maar is een stuk sneller, beide zijn voorzien van een aluminium woofer van resp. 27 en 30 cm
mijn ervaring met b&w , de dm604 s2 is dat deze voor stereo best goed is maar zeker zijn meerdere moet erkennen in mijn scanspeak ultimos zelfbouwspeakers
en dan heb ik hety over jazz, U2 madonna , maar ook massive attack en tiesto en fathless, dus een brede
keuze van muziek
bepalende factoren zijn de afregeling, de akoestiek van je ruimte en ook zeker hoe heb je de sub en speakers afgeregeld
is dat alees naar je wens, maak je dan niet druk en ga lekker muziek luisteren ::)

yorkie13

en in mijn geval de baspoort zeker open laten, zit of an de voorzijde of is downfireing bij de subs
laag klinkt dan natuurlijk, en zoals deze bedoeld is door de fabrikant, de afstemming vd kast dus

typhoon

Misschien al ergens besproken, maar wat zijn nu de beste luidsprekers voor welke muziekstijl?
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

Ducom

Citaat van: El Penumbra op februari 27, 2007, 19:20:13
Je kunt beter een andere versterker mee naar huis nemen. Bijvoorbeeld een zwaardere Denon. Dat geeft een veel beter beeld. Wellicht zijn je speakers zelf meer de boosdoener.

Is goed mogelijk, maar ik was toch al van plan een andere versterker (receiver) te kopen.
Mocht dit geen verbetering geven ga ik voor de Klipsch. (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55927.0)
Ben alleen nog niet uit de Sub...

gr,
Ducom