Verborgen gebreken deel 2

Started by Del member, February 14, 2007, 14:18:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Naar aanleiding van

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=55901.0

even toch nog een geluidsfragment gemaakt hoe het nu precies klinkt.

Binnenkort komt men hierrond nog wat uitmeten.

Del member

#1
Wow al 9 luisteraars nooit verwacht dat het een hit zou worden :)
Straks nog een filmpje op youtube erbij mssch ?

BOUBOU

Kun je in jouw opname ook een stuk laten horen waarbij de versterker eerst stoort, en waarbij je hem tijdens de opname uitzet.
Ik ben benieuwd naar het verschil.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Del member

Quote from: BOUBOU on February 14, 2007, 22:14:11
Kun je in jouw opname ook een stuk laten horen waarbij de versterker eerst stoort, en waarbij je hem tijdens de opname uitzet.
Ik ben benieuwd naar het verschil.

MvGr. BOUBOU

Als ik de versterker uitzet dan is de storing gewoon terug weg :) Wat is de added value om nog eens heel die boel te gaan opnemen ?

BOUBOU

Quote from: ub4b on February 15, 2007, 04:38:11
Als ik de versterker uitzet dan is de storing gewoon terug weg :) Wat is de added value om nog eens heel die boel te gaan opnemen ?


Ik neem aan dat jouw filmpje op Yourtube ook met geluid is ???

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Audiofiel

Quote from: ub4b on February 15, 2007, 04:38:11
Als ik de versterker uitzet dan is de storing gewoon terug weg :)

Is de storing dan weg of is de storing dan terug? ???


Verwarrende taal dat Vlaams... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DA BoSS

#6
Quote from: Audiofiel on February 15, 2007, 10:16:13
Is de storing dan weg of is de storing dan terug? ???


Verwarrende taal dat Vlaams... ::) ;D

over open deuren intrappen gesproken...snap je nou echt niet wat ie bedoelde of was dit grappig bedoeld?

>:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Del member

jullie mogen de versterker altijd van me overnemen misschien dat je dan zal snappen wat ik bedoel :p

The Foundation

ik zou niet betalen voor een upgrade

Del member

#9
Quote from: The Foundation on February 18, 2007, 11:45:00
ik zou niet betalen voor een upgrade

ga ik ook niet doen, och ja het betreft NuForce natuurlijk dat mogen jullie nu weten

storingen & kinderziektes

- als je ze aanzet dan beginnen ze even te ruisen met een op en neer gaande sis
- dit is de straaljager die je in de MP3 hoort, dit moet behoorlijk wat HF troep veroorzaken
- speel je voldoende luid dan schieten ze pas in gang wat vervelend is op de surround kanalen
- ze storen FM en DVB-T maar daar had ik zelf tot voor kort geen last van omdat ik dit soort dingen nooit gebruik

design-fouten

- de input bedrading zit gewoon los vanbinnen, bedoel dan twee koperen draadjes zonder isolatie
- als je een interconnect hebt die je er verkeerd indraait moet ik geen plaatje maken wat er dan kan gebeuren

upgrade strategie

- je mag upgraden van de importeur, je betaalt dan het verschil
- maar ze spelen het spelletje niet eerlijk : ik krijg m'n 900 EUR ex-bwt die ik als dealer betaalde wel terug (en ondertussen 1100 EUR geworden is dankzij onze lieve belgische BTW) maar ik moet het verchil met 4400 EUR bijleggen ophoesten ipv appels met appels en peren met peren te vergelijken. Voor die prijs kan ik ook upgrades beginnen aanbieden - het kost mij dan alles bijeen 4600 EUR voor een nieuw paar voor die prijs is er beter te koop.
- importeur neemt ook weer eens dubbele winst, want als importeur krijgt hij een stuk van de koek en als dealer nog eens 40% van de end-user prijs
- ben je na deze post toch nog gemotiveerd om NuForce te kopen koop dan bij een dealer dan heeft iedereen er iets aan

hoe klinkt het dan is de hamvraag

- altijd de NuForce 8 op m'n fronts gehad, tot iemand met mijn huidige plinius langs komt voor een demo
- ik had altijd een gevoel : ik denk dat m'n zap's wel eens beter gaan zijn maar nooit aangedurfd om de ontgoocheling een beetje te vermijden
- de Plinius is zo neutraal en laat zoveel door dat de NuForce niet meer aangenaam klonk
- dan maar de ZAP's 2.3 op de fronts dit was een totaal andere klank, muzikaler, meer body en gewicht .... gewoon een paar klasses beter
- we hebben ook nog naar Lyngdorf en CI Audio geluisterd beide beter dan de zap 2.3. De lyngdorf kost een stuk minder dan elke NuForce nu op de mart, heeft geen storingen en kinderziektes die tegen betaling in de zomer opgelost zullen zijn.
- ik heb hyperion klanten zien weglopen omdat de NuForce "te anders" klinkt.

Een kleine beschouwing voor mensen met een open geest :
QuoteGevoelsmatig klinkt de NuForce te ijl zonder body te hebben, in esoterische kringen zou je kunnen spreken dat de nuforce niet geaard of gegrond is (niks te maken met electrische aarding) en daardoor ook geen body of lichaam heeft (het klinkt gewichtloos) maar de klank erboven zweeft in het ijle. Toen ik ze kocht zal ik zelf in een levensfase waarin ik in het ijle en niet-fysische vluchtte (elke weekend drie of meer films en vriendin vond dat de max) gevolg was dat NuForce bij me goed samenging TOEN  ;D

Het resultaat in de luistersessie met Erwin was dat toen we terug naar NuForce8 gingen na zap en lyngdorf te hebben gehoord we gewoon niet meer konden luisteren, het was een zwart schaap geworden.

NuForce in de verkoop 2 maand lang afzeikers rond de prijs (ik geef je 400 EUR vanavond - ik "per stuk dan heb je deal"), dan maar op ebay waar een landgenoot hem voor 700 heeft overgenomen tijdens de laatste 5 minuten, daar scheur ik als voormalig dealer m'n broek aan. Een echt sniperbod nu ik doe het zelf ook dan krijg ik het mooi terug.

Als je dan nog ziet dat NuForce nog slechts 1/3 gaat en de importeur de prijzen veel te hoog zet tov de USA markt heeft dat serieuze gevolgen voor de markt. Hij schiet ook nog eens onder de tweedehands duiven door voor 900 EUR de laatste paar NuForce Ref8.02 (nieuwere versie) aan particulieren aan te bieden, net het eAR verhaal : ze brengen een amp van 3300 EUR op de markt en een half jaar gaat ie plots voor 1000 EUR op hun website. Op hifi.nl was er iemand die ze dan wegdeed voor 300/stuk die maakt er dus minder verlies op als particulier dan ik als dealer.

Als dealer moet ex-demo of eindereeks minstens de inkoopprijs + BTW opleveren anders is er iets fundamenteels fout met het product.

Kortom ik ben nog nooit zo gedegouteerd geweest van een versterker en ben blij dat ze nu uiteindelijk verkocht zijn. Ze zullen voor veel mensen wel een upgrade zijn maar ik zit nu op het niveau waarop nuforce een beperkende factor geworden is. En luisteren met de handrem is niet mijn ding.

Anderzijds draag ik ook mijn deel van de verantwoordelijkheid door ze ooit te hebben aangekocht, ze pasten toen gewoon bij iemand die ik nu niet meer ben.

FrankB

Quote from: ub4b on February 18, 2007, 12:28:07
ga ik ook niet doen, och ja het betreft NuForce natuurlijk dat mogen jullie nu weten

Dus toen je nog in het bezit was van een voorraad nuforce blokjes heb je die rustig verkocht aan consumenten, maar nu je alles kwijt bent val je het merk keihard en openbaar af? Beetje rare manier van zaken doen.

Quote from: ub4b on February 18, 2007, 12:28:07
Anderzijds draag ik ook mijn deel van de verantwoordelijkheid door ze ooit te hebben aangekocht, ze pasten toen gewoon bij iemand die ik nu niet meer ben.

Verder geef je in bovenstaande quote aan je deels verantwoordelijk te voelen voor de klanten die nuforce bij je gekocht hebben, maar je verteld niet wat die verantwoordelijkheid concreet inhoud voor mensen die net als jij ontevreden zijn. Dat laatste zou ik graag nog wel van je vernemen, anders blijven het loze woorden.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Del member

#11
Quote from: FrankB on February 18, 2007, 13:02:38
Dus toen je nog in het bezit was van een voorraad nuforce blokjes heb je die rustig verkocht aan consumenten, maar nu je alles kwijt bent val je het merk keihard en openbaar af? Beetje rare manier van zaken doen.

Heb nooit een paar verkocht tenzij nu m'n demo paar dus geen nuforce klanten opgebouwd ondanks de vele demo's die ik deed met NuForce.
LC Audio ging toen veel vlotter en heel wat mensen tevreden gemaakt en terugkerende klanten gehad. Met NuForce was er niet eens die 'click' tot een initiele aankoop.

Quote from: FrankB on February 18, 2007, 13:02:38
Verder geef je in bovenstaande quote aan je deels verantwoordelijk te voelen voor de klanten die nuforce bij je gekocht hebben, maar je verteld niet wat die verantwoordelijkheid concreet inhoud voor mensen die net als jij ontevreden zijn. Dat laatste zou ik graag nog wel van je vernemen, anders blijven het loze woorden.

De antwoorden liggen wel voor het rapen - lees rustig nog eens na zonder er al te hard bij na te denken.

FrankB

Quote from: ub4b on February 18, 2007, 13:06:53
Heb nooit een paar verkocht tenzij nu m'n demo paar dus geen nuforce klanten opgebouwd ondanks de vele demo's die ik deed met NuForce.
LC Audio ging toen veel vlotter en heel wat mensen tevreden gemaakt en terugkerende klanten gehad. Met NuForce was er niet eens die 'click' tot een initiele aankoop.

Ik had altijd het idee dat je er toch wel wat van had verkocht. Als dit niet het geval blijkt is mijn opmerking overbodig.

Quote from: ub4b on February 18, 2007, 13:06:53
De antwoorden liggen wel voor het rapen - lees rustig nog eens na zonder er al te hard bij na te denken.

Zie voorgaande antwoord.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

fca

Kom op Frank hij heeft al genoeg shit gehad. ;)
Ik ken ook andere merken die hier soms de hemel in worden geprezen waar ik mijn bedenkingen bij heb kwa betrouwbaarheid.
Ik ga geen merken of personen noemen maar ik zie soms  hier wel is iets voorbij komen met een broodje aap verhaal erbij dat het een top apparaat is maar die upgrade he. ::)
Om het nog gezelliger te maken springt er een "maffiamaatje" bij(LOL modus aan)
die het nog extra gaat aandikken dat dit echt een geweldig ding is. ::) terwijl het een publiek geheim is dat dat merk/type  niet een van de betrouwbaarste is/was.


Del member

Quote from: fca on February 18, 2007, 13:54:26
Kom op Frank hij heeft al genoeg shit gehad. ;)

zo denk ik er ook over, mensen zien dealers soms als gieren

je wil niet weten wat m'n zaak al bijeen gekost heeft
het aankopen van een stock was dan nog peanuts tov de andere kosten

een eigen visie proberen verkopen ipv mainstream producten te schuiven zoals B&W en Rotel is durven
maar geen sinecure zeker als je allereerste dealer bent van vier nieuwe merken in Belgiƫ (niemand deed LC Audio, NuForce, Hyperion en Twisted Pairs)
en geen marketing van de importeurs die de sales ondersteunde want de merken waren totaal onbekend en bleven het ook
je moet eens tweedehands zoeken naar Twisted Pair Designs kabels, ik vind ze wel goed dat weet de importeur ook maar niemand kent ze en je ziet ze nooit te koop
ik denk wel dat het een goed product is aangezien mensen tevreden zijn anders lagen ze alweer in de verkoop

Quote from: fca on February 18, 2007, 13:54:26
Ik ken ook andere merken die hier soms de hemel in worden geprezen waar ik mijn bedenkingen bij heb kwa betrouwbaarheid.
Ik ga geen merken of personen noemen maar ik zie soms  hier wel is iets voorbij komen met een broodje aap verhaal erbij dat het een top apparaat is maar die upgrade he. ::)
Om het nog gezelliger te maken springt er een "maffiamaatje" bij(LOL modus aan)
die het nog extra gaat aandikken dat dit echt een geweldig ding is. ::) terwijl het een publiek geheim is dat dat merk/type  niet een van de betrouwbaarste is/was.

Ik ben misschien gewoon te eerlijk om dealer te worden van luchtproducten :)
Als ik dingen zou moeten gaan verkopen aan de lopende band met gebreken dan zou ik het niet kunnen verkroppen dat mensen dan terugkomen en ik een smoes moet verzinnen. Daar begin ik liever niet aan, ik heb ook nog een zekere trots en eigenwaarde, geen halve waarheden verkopen daar doe ik niet aan mee.

Je zou verschieten hoeveel producten er op dit forum gaan met halve waarheden en welles niet spelletjes met een grote mystiek wat het product omringt.


Erik

#16
Knap hoor dit deel bestaat pas een dikke week en we gaan nu al man en paard noemen!! Geweldig nu hebben we 2 klaagplekken, euh ik bedoel digitale schandpalen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

The Foundation

vreemd dat je als dealer niks kon geven van  feedback bij het merk (invoerder)

Del member

Quote from: Erik on February 18, 2007, 15:46:32
Knap hoor dit deel bestaat pas een dikke week en we gaan nu al man en paard noemen!! Geweldig nu hebben we 2 klaagplekken, euh ik bedoel digitale schandpalen.

Ik hou niet van crossposten en bovenstaande posts zijn op feiten gebaseerd en de gebreken kan je oa nameten of luister eens naar de MP3 van hierboven.

Sander Sassen

Tsja, ik heb nimmer een blad voor m'n mond genomen wat NuForce betreft, oa. resulterende in een tweetal artikelen waarin in bovenstaande technische klachten al uit de doeken doe, het is spijtig dat iemand hier nu ook in de praktijk mee geconfronteerd wordt.

Ps. ub4b je PM box is vol en ik kan je daarom geen reactie sturen op je laatste PM.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Eddy

Hi,
Waarschijnlijk is dat zo een D-klasse versterker? Om zo een versterker te maken die goed afgeschermd is zal in ieder geval moeilijk zijn. Als je wil verhinderen dat HF op de aansluitingen (kabels) terechtkomen zal er flink moeten gefilterd worden. En dan is misschien de audio kwaliteit ook om zeep.
Staat daar een CE merkteken op? Zoniet mag dat niet in Europa verkocht worden, terug brengen naar de winkel! Als het er wel opstaat, vraag dan het EMC qualificatie rapport op.

Groeten,
   Eddy

Del member

#21
Quote from: Eddy on March  9, 2007, 18:14:12
Hi,
Waarschijnlijk is dat zo een D-klasse versterker? Om zo een versterker te maken die goed afgeschermd is zal in ieder geval moeilijk zijn. Als je wil verhinderen dat HF op de aansluitingen (kabels) terechtkomen zal er flink moeten gefilterd worden. En dan is misschien de audio kwaliteit ook om zeep.
Staat daar een CE merkteken op? Zoniet mag dat niet in Europa verkocht worden, terug brengen naar de winkel! Als het er wel opstaat, vraag dan het EMC qualificatie rapport op.

Groeten,
   Eddy


Vandaar dat ik het BIPT opgebeld heb, als zij die storing met hun radiowagen kunnen meten ...
Gelukkig is het zover niet gekomen omdat een ebayer de nuforce wou overnemen.

Hij was wel aan 't smeken om up te graden naar de Ref9, heb hem dat maar afgeraden want in NuForce steek ik geen energie meer, zulke beta producten mochten niet op de markt komen.