HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

reMC

#300
Citaat van: HuubF op februari 20, 2007, 16:23:29
Je moet er inderdaad van houden, maar schreeuwerig zijn ze zeker niet. Daar is de set veel te goed voor.

Begin jij nu ook al? (grapje hoor) ;D Ik vind ze wel schreeuwerig, zeker naast een goede conventionele speaker en ZEKER naast mijn speaker. Het lijkt alsof overal nog een extra puls op geplakt is om de dynamiek wat aan te scherpen. Tuurlijk, er zijn veel ergere speakers, maar voor mijn smaak vind ik deze al te uitbundig en nogmaals: zoals elke hoornspeaker die ik heb gehoord.

HuubF

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 16:27:15
Begin jij nu ook al? (grapje hoor) ;D Ik vind ze wel schreeuwerig, zeker naast een goede conventionele speaker en ZEKER naast mijn speaker. Het lijkt alsof overal nog een extra puls op geplakt is om de dynamiek wat aan te scherpen. Tuurlijk, er zijn veel ergere speakers, maar voor mijn smaak vind ik deze al te uitbundig en nogmaals: zoals elke hoornspeaker die ik heb gehoord.

Er is een verschil tussen mooi vinden en willen bezitten. ;)

Zelf zou ik nooit een hoorn-luidspreker willen hebben. Voor dat geld heb ik liever een Focal JMLab Utopia. :-*
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 16:27:15
Begin jij nu ook al? (grapje hoor) ;D Ik vind ze wel schreeuwerig, zeker naast een goede conventionele speaker en ZEKER naast mijn speaker. Het lijkt alsof overal nog een extra puls op geplakt is om de dynamiek wat aan te scherpen. Tuurlijk, er zijn veel ergere speakers, maar voor mijn smaak vind ik deze al te uitbundig en nogmaals: zoals elke hoornspeaker die ik heb gehoord.
Tja, als je voorkeur uitgaat naar een laf geluidje zonder spectakel indien gewenst, ga je niet voor toeterts maar voor breedbanders. En dan er ook nog een 2A3 SE ervoor hangen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik jouw speakers niet ken en jouw 2A3 ook niet maar alle breedbanders die ik gehoord heb en ook alle 2A3 SE's die ik gehoord heb zijn nogal laidback. Oftewel: bij de hoorn speakers is er geen extra puls bij opgeplakt maar bij breedbanders is die eraf gevijld.
Het is allemaal nogal gechargeerd en het is slechts mijn mening. ;)

Groeten...

Ruud-

Citaat van: HuubF op februari 20, 2007, 12:45:32
Nou, die Zingali's zijn wel érrug mooi hoor!



Toetertjes, en dat vind jij mooi ::)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Tjeb

Tssssssjinggggggggggg-gaaalies toch  ;D

Mvg Tjeb

HuubF

Citaat van: -Ruud- op februari 20, 2007, 17:05:23
Toetertjes, en dat vind jij mooi ::)

Ja, het was een indringende ervaring. Maar nogmaals: voor dat geld zou ik iets anders nemen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

Citaat van: Kwabbernoot op februari 20, 2007, 16:59:44
Het is allemaal nogal gechargeerd en het is slechts mijn mening. ;)

Gelukkig maar, want ik ben het er totaal niet mee eens ;D Genoeg spektakel hier, maar het blijft wel natuurlijk klinken.

Kwabbernoot

Citaat van: reMC op februari 20, 2007, 19:58:53
Gelukkig maar, want ik ben het er totaal niet mee eens ;D Genoeg spektakel hier, maar het blijft wel natuurlijk klinken.

"...maar het blijft wel klinken, natuurlijk." bedoel je zeker?  ;D  ;D  ;D  >:D

Groeten...

reMC

Citaat van: Kwabbernoot op februari 20, 2007, 20:21:20
"...maar het blijft wel klinken, natuurlijk." bedoel je zeker?  ;D  ;D  ;D  >:D

Ow ja, stom foutje van me!

Zee

Huub,
Wie zoekt zal vinden: hier het lijstje van mods die ik aan mijn xa50 heb doorgevoerd:

- Tent Xo2 clock
- IEC chasisdeel ipv vast netsnoer
- mute torren verwijderd
- Gelijkrichtdiodes in digitale voeding vervangen door MBR3060 shottky barrier
- Gelijkrichtdioden in analoge voeding vervangen door MBR20200 shottky barrier
- Interne bekabeling vervangen
- hoofdtelefoonaansluiting losgekoppeld
- I/V stage opamps vervangen door AD8620
- DC servo opamps vervangen door OPA627
- Output stage opamps vervangen door OPA2134 (ik heb een voetje gemonteerd zodat ik kan wisselen, ben nog aan het uitzoeken wat het beste klinkt: een heel aantal andere opamps zijn al afgevallen (OP270, OP275, AD8066), de standaard OPA2132 is ook al erg goed)
- Alle genoemde opamps direct op de voedingspootjes gebufferd met 10uF Panasonic FC met daaraan parrallel 100nF Wima MKS
- genoemde opamps ontkoppeld met 100nF direct tussen de + en - rails op de pootjes.
- spoeltjes die tussen de output stage en de RCA bussen zitten verwijderd.

Succes!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

HuubF

Citaat van: Zee op februari 20, 2007, 21:05:03
Huub,
Wie zoekt zal vinden: hier het lijstje van mods die ik aan mijn xa50 heb doorgevoerd:

- Tent Xo2 clock
- IEC chasisdeel ipv vast netsnoer
- mute torren verwijderd
- Gelijkrichtdiodes in digitale voeding vervangen door MBR3060 shottky barrier
- Gelijkrichtdioden in analoge voeding vervangen door MBR20200 shottky barrier
- Interne bekabeling vervangen
- hoofdtelefoonaansluiting losgekoppeld
- I/V stage opamps vervangen door AD8620
- DC servo opamps vervangen door OPA627
- Output stage opamps vervangen door OPA2134 (ik heb een voetje gemonteerd zodat ik kan wisselen, ben nog aan het uitzoeken wat het beste klinkt: een heel aantal andere opamps zijn al afgevallen (OP270, OP275, AD8066), de standaard OPA2132 is ook al erg goed)
- Alle genoemde opamps direct op de voedingspootjes gebufferd met 10uF Panasonic FC met daaraan parrallel 100nF Wima MKS
- genoemde opamps ontkoppeld met 100nF direct tussen de + en - rails op de pootjes.
- spoeltjes die tussen de output stage en de RCA bussen zitten verwijderd.

Succes!

Jeetje, heb je dat zelf gedaan of laten doen? Welke modificaties leveren de grootste verbeteringen op?

Wijx, heb je ook zo'n opsomming? :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zee

Eerlijk gezegd is het al een paar jaar geleden dat ik die mods (zelf) heb gedaan Huub. Ik weet nog wel dat ik uiteindelijk voor de OPA2134 als output heb gekozen. Wat de grootste verbetering gaf weet ik niet. Ik kan me herinneren dat ik de clock had vervangen en dat dit inderdaad een verbetering gaf. Een aantal van de andere zaken heb ik tegelijk gedaan dus kan ik niets zeggen over het individuele effect.
Met de mods klinkt de xa50 inderdaad beter. Echter, vergeleken met aanpassingen in de akoestiek of andere speakers vallen dit soort mods (en eigelijk alle aanpassingen in je set) natuurlijk in het niet. Verwacht dus ook weer geen wereldwonderen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

calli43

#312
Huub,

Ben ook op zoek naar een sony cd-speler uit de ES serie. (500 700 serie)
Momenteel speel ik met een tjoeb 4000 met upsampler.
Mijn vraag is of jij het verschil kunt aangeven. Vraag dit omdat je
ook een tjoeb hebt gehad, en nu dus een sony es speler hebt.

groeten
karel
naim nait 5i (stereo)
Rotel RSX1056 (surround)
AH njoe tjoeb CD
Panasonic Blu-ray BDT 100 Usher X929 front speakers Castle Howard S3 surround speakers B&W LCR60 center XCAN 2 hoofdtelefoonversterker Tuner ST4000 marantz

HuubF

Citaat van: calli43 op februari 22, 2007, 14:47:41
Ben ook op zoek naar een sony cd-speler uit de ES serie. (500 700 serie)
Momenteel speel ik met een tjoeb 4000 met upsampler.
Mijn vraag is of jij het verschil kunt aangeven. Vraag dit omdat je
ook een tjoeb hebt gehad, en nu dus een sony es speler hebt.

Oef, dat is moeilijk te zeggen, omdat ik al tijden geen Tjoeb heb gehoord. Mijn Tjoebs draaiden hier met andere versterkers en speakers dan nu.

Ik zou voorzichtig zijn als ik jou was, en je Tjoeb niet verkopen totdat je ze een weekje naast elkaar hebt gehad om te vergelijken. Ik koop tegenwoordig met de optie dat ik het apparaat binnen 1 week mag terugbrengen als het niet matcht. De meeste verkopers doen dat wel.

Als ik een gok mag doen: de Tjoeb was onovertroffen bij live-concerten, maar ook bij andere muziek hoorde je de buisjes wel, zoals bij vrouwenstemmen. De Sony die ik nu heb is volgens mij wat preciezer en analytischer. Maar hij zou misschien wel eens wat kil kunnen klinken in vergelijking met een Tjoeb. Alles is afhankelijk van de match met de rest van je set!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Perfectionist

Een beter forum begint bij jezelf.

HuubF

In Europa is hij niet in het zwart geleverd. Het is inderdaad mijn audiofiele natte droom, maar eerst moet ik mijn dochter helpen verhuizen. En dat wordt duur. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: perfectionist op februari 25, 2007, 23:00:39
Ik denk het niet helemaal want deze is niet zwart.  :-X

Wel opletten want ergens staat dit namelijk al beschreven volgens mij door Zee ;)

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FrankB

Citaat van: HuubF op februari 25, 2007, 23:18:10
In Europa is hij niet in het zwart geleverd. Het is inderdaad mijn audiofiele natte droom, maar eerst moet ik mijn dochter helpen verhuizen. En dat wordt duur. ;)

Vooral die hond he ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

HuubF

De set klinkt eindelijk zoals ik het wil, zonder al te grote problemen. De inrichting van de kamer is iets anders geworden, er hangen nu bijvoorbeeld wat steviger gordijnen. Binnenkort wordt er eindelijk een aparte stroomgroep aangelegd en komt er een lekker dik karpet zodat er nog wat meer demping is.

Het geluid is weer iets naar de audiofiele kant doorgeschoten met de komst van de Sony cd-speler. Maar ook de komst van Siltech-kabels zal hierin een rol spelen. Ik had al een paar weken een 5IQ ls-kabel van de rol; vorige week heb ik 1,5 meter Siltech zilver-goud gekocht en zelf de pluggen gesoldeerd. Hierdoor was ik voor nog geen 70 euro klaar. Na een beetje inspelen klinkt deze kabel erg goed met heel veel details, waar ik normaal gesproken een hekel aan heb, maar niet scherp.

Op de goede weg, dus. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op februari 26, 2007, 09:06:54
De set klinkt eindelijk zoals ik het wil, zonder al te grote problemen. De inrichting van de kamer is iets anders geworden, er hangen nu bijvoorbeeld wat steviger gordijnen. Binnenkort wordt er eindelijk een aparte stroomgroep aangelegd en komt er een lekker dik karpet zodat er nog wat meer demping is.

Het geluid is weer iets naar de audiofiele kant doorgeschoten met de komst van de Sony cd-speler. Maar ook de komst van Siltech-kabels zal hierin een rol spelen. Ik had al een paar weken een 5IQ ls-kabel van de rol; vorige week heb ik 1,5 meter Siltech zilver-goud gekocht en zelf de pluggen gesoldeerd. Hierdoor was ik voor nog geen 70 euro klaar. Na een beetje inspelen klinkt deze kabel erg goed met heel veel details, waar ik normaal gesproken een hekel aan heb, maar niet scherp.

Op de goede weg, dus. ;D

Geld gekregen voor je verjaardag Huub ?  ;D ;D ;D ;D

Klinkt weer goed...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Iedere Siltech kabel is een vermindering van muzikaliteit en flow... IMHO... :-X  Waarom niet eens beginnen met instap van Nordost, een Super Flatline bijvoorbeeld, met een Nordost Baldur interlink? Erg veel muziek voor niet al teveel geld en een zeer goede match met Lavardin en JM Lab. Kan me voorstellen dat een Heimdall/Frey teveel was in je set. De Super Flatline heeft door zijn volledige koper-constructie wat minder hoog. Wederom, IMHO.

HuubF

Citaat van: garmtz op februari 26, 2007, 09:44:19
Iedere Siltech kabel is een vermindering van muzikaliteit en flow... IMHO... :-X  Waarom niet eens beginnen met instap van Nordost, een Super Flatline bijvoorbeeld, met een Nordost Baldur interlink? Erg veel muziek voor niet al teveel geld en een zeer goede match met Lavardin en JM Lab. Kan me voorstellen dat een Heimdall/Frey teveel was in je set. De Super Flatline heeft door zijn volledige koper-constructie wat minder hoog. Wederom, IMHO.

Wat ik in de NordOst's hoorde die ik hier heb gehad, hoor ik ook wel in de Siltechs. Meer details, meer finesse. Het kan natuurlijk best zijn dat die NordOst's 'muzikaler' zijn, maar nu ben ik voor 200 euro klaar voor 2 kabels die in ieder geval beduidend beter klinken dan de Xindak/QED/Ixos/Chord budget-kluwen die ik had liggen.

De Siltech ls-kabel heb ik gekocht omdat ik meer meters nodig had om met de speakers te kunnen schuiven. De enige lange ls-kabel was een Naim en die vond ik niet goed genoeg. Na een paar dagen wennen beviel de Siltech zó goed, dat ik ook een interlink-kabeltje van dat merk heb gescoord.

Misschien niet optimaal, maar wel goede kabels voor een prikkie. Als ik weer eens geld teveel heb zal ik nog eens lonken naar NordOst.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Ach, zolang je in de tussentijd maar tevreden bent... ;)  Waak er wel voor dat je je bron nu niet gaat tunen om het pissige van de Sssssiltechs weg te krijgen... ;D

FrankB

Citaat van: garmtz op februari 26, 2007, 10:02:33
Ach, zolang je in de tussentijd maar tevreden bent... ;)  Waak er wel voor dat je je bron nu niet gaat tunen om het pissige van de Sssssiltechs weg te krijgen... ;D

SSSSSSSSSSSSony met SSSSSSSSSSSSSiltech ... misschien SSSSSSSSSSen ze wel in tegenfase waardoor het geslis uitgedoofd wordt ;D ;D ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12