HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: ajbalmere op februari 18, 2007, 11:28:32
Waarom tot wanhoop van iedereen?  Omdat het geen ML o.i.d. is? 

Dus volgens velen moet het een hoop geld kosten, een bepaald merk zijn en bij een bepaalde zaak vandaan komen, anders kan het niets zijn.... ?
Velen Ajbalmere, niet iedereen.

Groeten...

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

Citaat van: ajbalmere op februari 18, 2007, 11:28:32
Waarom tot wanhoop van iedereen?  Omdat het geen ML o.i.d. is? 

Dus volgens velen moet het een hoop geld kosten, een bepaald merk zijn en bij een bepaalde zaak vandaan komen, anders kan het niets zijn.... ?

wat voor antwoord verwacht je nu op deze vraag?

(of is het geen vraag?)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajbeefde

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 11:44:53
wat voor antwoord verwacht je nu op deze vraag?

(of is het geen vraag?)

Ook geen Sony aanhanger?  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

FrankB

Citaat van: ajbalmere op februari 18, 2007, 11:46:27
Ook geen Sony aanhanger?  :)

Heeft er weinig mee te maken vermoed ik.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

ajbeefde

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 11:48:08
??? leg uit....



Dat je reageerd op m'n berichtje.... en je een vraag wilde beantwoorden... :)

Ik ben van mening dat als iemand tevreden is met een Sony in zijn opstelling, dat nooit een reden kan zijn voor een discussie of tot een bepaalde wanhoop kan lijden door anderen van dit forum of in zijn of haar omgeving.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

Citaat van: ajbalmere op februari 18, 2007, 11:51:48
Dat je reageerd op m'n berichtje.... en je een vraag wilde beantwoorden... :)

Ik ben van mening dat als iemand tevreden is met een Sony in zijn opstelling, dat nooit een reden kan zijn voor een discussie of tot een bepaalde wanhoop kan lijden door anderen van dit forum of in zijn of haar omgeving.

waarom verwoord je die gedachte dan op zo'n suggestieve stokende manier?

ik bedoel, je kan het nauwelijks een vraag noemen, toch??

ps: heb 15 jaar met sony es componenten gedraaid
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

blue-eyes

#234
Citaat van: Kwabbernoot op februari 18, 2007, 11:37:24
Velen Ajbalmere, niet iedereen.

Groeten...

Hier ook.

Ik heb jaren met veel plezier een Sony ES CD speler gehad en een sony ES versterker. En daarnaast vele Sony componenten. Ik was er meer dan tevreden over, zeker over de ES serie, die zijn gewoon goed. En daarnaast vind ik de vormgeving van de oude ES serie magnefiek! Strak, mooi om te zien!

Ik zit er nog steeds aan te denken om op de langskomende aanbiedingen van de ES serie in te gaan. Om dan een stereo voor de studeerkamer te maken bestaande uit alle ES componenten (pre / ev / cd speler / casettedeck / tuner, wel de topmodellen), puur uit nostalgie.

Op audiomarkt staat bijv. weer een ES eindversterker voor 170 euro!




en huub, is de Sony / SCD 777ES  niet wat?

Produktgruppe: SACD Player
Funktion: einwandfrei
Optik: gebrauchsspuren
Zubehör: komplett ohne OVP
Farbe: gold
Neupreis: 5500 EUR
Alter: 3 Jahre + 2 Monate
Garantie: 3 Monate
Preis: 1.295,00 EUR

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 11:53:25
waarom verwoord je die gedachte dan op zo'n suggestieve stokende manier?

ik bedoel, je kan het nauwelijks een vraag noemen, toch??

ps: heb 15 jaar met sony es componenten gedraaid

Niet stoken bedoeld hoor...

Mijn eerste HT set was ook een Sony ES, staat trouwens nog tot tevredenheid van de nwe eigenaar iedere dag te spelen.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

FrankB

Ik heb ook nergens in dit topic het gevoel gekregen dat Sony te min is, alleen dat Huub zich goed moet orienteren voordat hij de knoop definitief doorhakt.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

ajbeefde

Citaat van: FrankB op februari 18, 2007, 12:01:07
Ik heb ook nergens in dit topic het gevoel gekregen dat Sony te min is, alleen dat Huub zich goed moet orienteren voordat hij de knoop definitief doorhakt.

hm... dacht dat Huub zelf aangaf " tot wanhoop van velen" mbt een Sony.....

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

#238
Citaat van: ajbalmere op februari 18, 2007, 11:59:00
Niet stoken bedoeld hoor...

Mijn eerste HT set was ook een Sony ES, staat trouwens nog tot tevredenheid van de nwe eigenaar iedere dag te spelen.

ahh, gelukkig maar :)

De mensen die Huub wat anders als die Sony aanraden zijn zijn iig niet gek ;)

Naar mijn weten is er niemand geweest die een aanbeveling/tip heeft gegeven puur op prijs, of dealer van herkomst.
En er is al helemaal niemand geweest die heeft beweerd dat andere alternatieven dan de eigen aanbeveling per definitie niks zouden kunnen worden... >:D


mvg,


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

chansig

Citaat van: FrankB op februari 18, 2007, 12:01:07
Ik heb ook nergens in dit topic het gevoel gekregen dat Sony te min is, alleen dat Huub zich goed moet orienteren voordat hij de knoop definitief doorhakt.

Selectief geheugen noemen we dat  ;D pagina 6 en 7 zoek en gij zult vinden...ik ben niet zo handig met het quoten.

Het tweede gedeelte van de regel klopt dan weer wel.

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

#240
Na wat vergelijkingen tussen X222ES en XA50ES is het mij wel duidelijk. Beide spelers komen duidelijk uit hetzelfde nest; de klank is vergelijkbaar. Daarom zijn de spelers tamelijk gemakkelijk met elkaar te vergelijken. Wel, de 50 gaat op alle punten veel verder, waardoor de 222 uiteindelijk een beetje digitalerig overkomt.

Andere Sony-alternatieven zijn er natuurlijk wel, maar dan moet ik er wel tegenaan lopen. Ik trek niet naar Duitsland om een champagnekleurige (:-X) 777 met gebruikssporen voor 1300 euro te scoren. Dat komt vanzelf wel een keer. Die mooie zwarte SCD777ES in nieuwstaat zal dan waarschijnlijk het eindstation zijn.

Maar de XA50ES van 500 euro wordt het tussenstation. De speler klinkt even voornaam als hij er uitziet. Dat er zelfs nog wat te tweaken valt is een mooie bonus.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Perfectionist

Nog ruim 4 dagen te gaan, dat zal geen 46,50 blijven.....  ;D ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

FrankB

Citaat van: HuubF op februari 18, 2007, 13:08:02
Oh well, ik kan altijd bieden. ;)

Auction sniper inzetten op het bedrag dat je maximaal wilt uitgeven. Dan heb je de beste kansen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Wijx wondere wereld

is wel erg oud hoor de 777. Kan erg mooi spelen maar is wel wat werk aan voordat het beter klinkt als modernere spelers
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

DA BoSS

hoi huub,

uit interesse: is het voor je gevoel nu een bescheiden upgrade tov van de 222, of een reuzestap?

en probeer ook eens rustig (voor jezelf) kritisch te luisteren, of je iets mist oid.
Ik bedoel, nu kan ie nog terug dus nog even een kritische blik kan misschien geen kwaad?


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 14:20:49
uit interesse: is het voor je gevoel nu een bescheiden upgrade tov van de 222, of een reuzestap?

Geen reuzestap, daarvoor lijkt het geluid van cd-spelers te veel op elkaar. Wel een grote. Het geluid heeft in alle opzichten meer klasse en vanzelfsprekendheid. Het venijnige van de 222 is verdwenen. In het laag zit meer informatie en het gaat dieper. Hij klinkt daardoor wel wat beschaafder, maar dat vind ik niet zo erg. De electrische gitaren klinken nog steeds lekker.

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 14:20:49
en probeer ook eens rustig (voor jezelf) kritisch te luisteren, of je iets mist oid.

Dat is een lastig punt. Dat hoor ik pas over een week of 2.

Citaat van: DA BoSS op februari 18, 2007, 14:20:49
Ik bedoel, nu kan ie nog terug dus nog even een kritische blik kan misschien geen kwaad?

Ik heb al gemaild dat ik hem hou. Het huidige geluid en de wetenschap dat de XA50ES nog wat getweakt kan worden geeft me voldoende vertrouwen voor de komende maanden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: perfectionist op februari 18, 2007, 13:12:27
Nog ruim 4 dagen te gaan, dat zal geen 46,50 blijven.....  ;D ;D

Ik schat tegen de 700 euro aan..

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: chansig op februari 18, 2007, 15:22:37
Ik schat tegen de 700 euro aan..

Groeten Hans

Net even een paar keer geboden, hij zit al over de 300 euro...

Groeten Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.