HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

chansig

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 14:23:16
Hopelijk geen mismatch met het één of ander.

Is gewoon smaak icm verwachtingen. Gewoon even een maandje of wat de tijd geven.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

paaj

Standaard staat de radio mode aan, te vinden bij je playlist (knop links van wat speelt), en dan aan de rechterzijde de schuif.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

HuubF

Citaat van: paaj op mei 21, 2017, 15:22:16
Standaard staat de radio mode aan, te vinden bij je playlist (knop links van wat speelt), en dan aan de rechterzijde de schuif.

Ah dat is het. Wel leuk.  :bigsmile:

Om te voorkomen dat ik weer aan een dure voeding moet heb ik op aanraden van een forummer een batterijhouder en stekkertjes gekocht om te horen hoe de microRendu op batterijen klinkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 15:55:42
Ah dat is het. Wel leuk.  :bigsmile:

Om te voorkomen dat ik weer aan een dure voeding moet heb ik op aanraden van een forummer een batterijhouder en stekkertjes gekocht om te horen hoe de microRendu op batterijen klinkt.

Maakt het merk batterijen nog uit Huub of klinken batterijen van de Action net zo goed als batterijen van Duracel?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Nou, alles wat ik vanochtend heb geschreven kan weer de prullenbak in. Geen idee wat er gebeurd is, ik heb niet aan de instellingen gezeten, maar het gevoel dat het geluid wat magertjes is dat is in ieder geval weg.

Ergens vandaag had ik wat gehik in het netwerkje en toen heb ik alles gereset, ook de switch die al een jaar of 4 zonder gemor zijn werk doet (en dus al 4 jaar aan staat). Misschien was dat het. In ieder geval dus eindelijk het gevoel dat het ook lekker klinkt.

Maar... dit is zo'n krankzinnig ingewikkelde set up met dat netwerk en al die computertjes (Mac Mini, microRendu én Chord Hugo) dat ik maar even mijn knopen tel en meer niet.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Maro op mei 21, 2017, 19:13:58
Maakt het merk batterijen nog uit Huub of klinken batterijen van de Action net zo goed als batterijen van Duracel?

Liefst oplaadbare denk ik. Het is maar een experiment om te kijken of een dure voeding zin heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 19:18:13
Nou, alles wat ik vanochtend heb geschreven kan weer de prullenbak in. Geen idee wat er gebeurd is, ik heb niet aan de instellingen gezeten, maar het gevoel dat het geluid wat magertjes is dat is in ieder geval weg.

Ergens vandaag had ik wat gehik in het netwerkje en toen heb ik alles gereset, ook de switch die al een jaar of 4 zonder gemor zijn werk doet (en dus al 4 jaar aan staat). Misschien was dat het. In ieder geval dus eindelijk het gevoel dat het ook lekker klinkt.

Maar... dit is zo'n krankzinnig ingewikkelde set up met dat netwerk en al die computertjes (Mac Mini, microRendu én Chord Hugo) dat ik maar even mijn knopen tel en meer niet.

Maar zo draait toch bijna iedereen die streamt? Server -> Renderer-> Dac ? Niks krankzinnigs aan volgens mij Huub.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: Maro op mei 21, 2017, 19:25:56
Maar zo draait toch bijna iedereen die streamt? Server -> Renderer-> Dac ? Niks krankzinnigs aan volgens mij Huub.

Ik kom nog uit de tijd van de ponskaart en Calvijn. En dan is het fokking inefficiënt om een plaatje te luisteren in een netwerk met 3 computers.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maro

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 19:28:38
Ik kom nog uit de tijd van de ponskaart en Calvijn. En dan is het fokking inefficiënt om een plaatje te luisteren in een netwerk met 3 computers.

Dan zijn we (bijna) generatiegenoten.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 19:28:38
Ik kom nog uit de tijd van de ponskaart en Calvijn. En dan is het fokking inefficiënt om een plaatje te luisteren in een netwerk met 3 computers.
Er is geen verschil met de Naim setup die je voordien had, alleen zat het daar allemaal in 1 kastje en heb je nu alles afzonderlijk staan.
Natuurlijk zodra je alles uit elkaar trekt is de kans dat je een fout maakt wel grotere, waarbij een machine die alles in 1 kastje heeft zitten je zelf niets moet doen en dus ook niets fout kan doen.
Voordeel is dan weer wel dat je elk deel afzonderlijk kan aanpassen en dus tot een betere setup kan komen, maar let wel op je kan dan ook weer te ver gaan :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Citaat van: katwax op mei 21, 2017, 20:07:26
Er is geen verschil met de Naim setup die je voordien had...

Tsuurlijk, de Naim had De Vervanger moeten worden maar dat was iets te veel gevraagd. Nu zijn het écht 3 computers met hun eigen inefficiënt geïmplementeerde toepassinkjes in hun eigen enorme overhead. Ze weten alleen van elkaar dat ze bestaan door protocollen die veel meer aankunnen dan het aan elkaar doorsturen van wat data. Calvijn zou zich in zijn graf omdraaien.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Inefficient is de kern van de hele hobby, anders had iedereen een smart tv met misschien nog net een soundbar
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

katwax

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 20:26:06
Tsuurlijk, de Naim had De Vervanger moeten worden maar dat was iets te veel gevraagd. Nu zijn het écht 3 computers met hun eigen inefficiënt geïmplementeerde toepassinkjes in hun eigen enorme overhead. Ze weten alleen van elkaar dat ze bestaan door protocollen die veel meer aankunnen dan het aan elkaar doorsturen van wat data. Calvijn zou zich in zijn graf omdraaien.
Zeer spijtig dat de Naim het niet goed genoeg deed voor je, anders had het een simpelere oplossing geweest.
Daar zit het net ze weten van elkaars bestaan af, maar ze weten niet wat de andere wel of niet (goed) doet en daardoor gaat de volgende schakel mogelijk iets goed willen doen, wat al goed is en dus eigenlijk niets doen of in het andere geval mogelijk iets fout doen wat al goed is -> dat laatste willen natuurlijk niet, maar kan er wel voor zorgen dat we iets als "niet goed" zien terwijl deze schakel niet de oorzaak is :) (als je mij nog kan volgen)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

MAW

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 20:26:06
Tsuurlijk, de Naim had De Vervanger moeten worden maar dat was iets te veel gevraagd. Nu zijn het écht 3 computers met hun eigen inefficiënt geïmplementeerde toepassinkjes in hun eigen enorme overhead. Ze weten alleen van elkaar dat ze bestaan door protocollen die veel meer aankunnen dan het aan elkaar doorsturen van wat data. Calvijn zou zich in zijn graf omdraaien.

Gebruik gewoon je mac mini met hugo chord d/a. Niet zo moeilijk doen..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 21, 2017, 21:55:48
Gebruik gewoon je mac mini met hugo chord d/a. Niet zo moeilijk doen..

Plus de mysterieuze maar uiteindelijk toch waanzinnig goede microRendu.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 22:28:34
Plus de mysterieuze maar uiteindelijk toch waanzinnig goede microRendu.

Heb je de Mac + Hugo combi al geprobeerd of enkel met de Microrendu ertussen?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 21, 2017, 23:08:29
Heb je de Mac + Hugo combi al geprobeerd of enkel met de Microrendu ertussen?

Mac + Hugo klinkt tamelijk gewoontjes. Minder dan Nuc + Hugo in ieder geval. Doet er weinig toe want ik probeer een optimale Roon setting te creëren.

Roon zelf is geweldig en begon onmiddellijk mijn muzikale grenzen te verleggen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei 21, 2017, 22:28:34
Plus de mysterieuze maar uiteindelijk toch waanzinnig goede microRendu.

Wat apparatuur, tegels, kurk, olie en een gebrek aan bewustzijn zal het vast allemaal erg mysterieus maken..
Gr. Martijn

HuubF

Citaat van: MAW op mei 22, 2017, 08:20:14
Wat apparatuur, tegels, kurk, olie en een gebrek aan bewustzijn zal het vast allemaal erg mysterieus maken..

In je kortere bijdragen ben je opvallend open.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op mei 22, 2017, 08:18:51
Mac + Hugo klinkt tamelijk gewoontjes. Minder dan Nuc + Hugo in ieder geval. Doet er weinig toe want ik probeer een optimale Roon setting te creëren.

Roon zelf is geweldig en begon onmiddellijk mijn muzikale grenzen te verleggen.

Als voeding wordt de SBooster 5-6V BOTW P&P ECO ook genoemd, wellicht iets voor later.


HuubF

Citaat van: Sirius666 op mei 22, 2017, 08:49:05
Als voeding wordt de SBooster 5-6V BOTW P&P ECO ook genoemd, wellicht iets voor later.

Ja die voedingen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Als je sneller wilt optrekken in het verkeer moet je kijken naar de auto die je gebruikt en de motor die erin ligt, in plaats te gaan miereneuken over het type banden dat je gebruikt of het gewicht van de reserveband.

Als je beter geluid wilt moet je kijken naar je luidsprekers of de akoestiek van de ruimte, in plaats van te miereneuken over de digitale usb audio output van de mac-mini, de voeding en ander onzinnigheden.
Gr. Martijn

Mitch--

Citaat van: MAW op mei 22, 2017, 11:02:21
Als je sneller wilt optrekken in het verkeer moet je kijken naar de auto die je gebruikt en de motor die erin ligt, in plaats te gaan miereneuken over het type banden dat je gebruikt of het gewicht van de reserveband.

Als je beter geluid wilt moet je kijken naar je luidsprekers of de akoestiek van de ruimte, in plaats van te miereneuken over de digitale usb audio output van de mac-mini, de voeding en ander onzinnigheden.

Heb je je zegje nou nog steeds niet gedaan.... het is wel duidelijk hoor, we geloven je...
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: MAW op mei 22, 2017, 11:02:21
Als je sneller wilt optrekken in het verkeer moet je kijken naar de auto die je gebruikt en de motor die erin ligt, in plaats te gaan miereneuken over het type banden dat je gebruikt of het gewicht van de reserveband.

Als je beter geluid wilt moet je kijken naar je luidsprekers of de akoestiek van de ruimte, in plaats van te miereneuken over de digitale usb audio output van de mac-mini, de voeding en ander onzinnigheden.

:D