HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 13:43:28
Yep. Erg raar dat een apparaat van 3250 euro dat niet zelf kan. Ik denk stiekum dat die Naim apparaten daarop ontworpen zijn. Het moet altijd beter kunnen. Steeds met stapjes waarvan mensen een jaar kunnen leven.

Jij dacht toch niet in "complottheorieën"? :D

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

cccp

Citaat van: chansig op mei  1, 2017, 13:47:08
Dat het gewoon niet beter/slechter is komt niet eens op als gedachte.... :D
Mooi om te zien hè, die cognitieve dissonantie.  :P

Huub, gooi die Naim eruit en kies een goedkopere streaming device die hetzelfde kan. Bespaar je heel wat geld mee.


HuubF

Citaat van: Markus2 op mei  1, 2017, 14:13:28
Mm, wil je eens verklaren hoe je dit ziet? Ik begrijp namelijk niet zo goed waarom voor dezelfde waarneming (verschil negatief/positief) andere wetmatigheden zouden gelden.

De wetmatigheid voor slechter klinkende spullen is voor mij dat ik het daarna nooit meer beter vind gaan klinken. Tenzij het moet inspelen natuurlijk maar dat hoeft niet meer na 2 jaar gebruik.

Voor beter klinkende spullen kan het me zó maar tegen gaan staan. Dat besef komt lang na die 10 seconden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: cccp op mei  1, 2017, 14:18:25
Mooi om te zien hè, die cognitieve dissonantie.  :P

Huub, gooi die Naim eruit en kies een goedkopere streaming device die hetzelfde kan. Bespaar je heel wat geld mee.

Ja maak het jezelf maar weer gemakkelijk. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nee..geen all in one spul als ik in jouw schoenen zou staan.  :D

Maar ik zou serieus een goedkopere streamer zoeken. Om een Naim te kopen waarvan je de belangrijkste component (de DAC) niet gebruikt zou ik als ik in jouw schoenen stond, weggegooid geld vinden. Maar mogelijk gaat het de komende dagen nog overtuigen....dat zou ook nog een gedachte kunnen zijn als ik in jouw schoenen zou staan.

Gr. Hans
Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:15:22

Tsja, en als je dan toch in mijn schoenen staat moet ik ook een all in 1 speaker kopen zeker?
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:21:43
Wel als ik er zelf last van heb natuurlijk.

Oké. Dat vind je niet ietwat hypocriet, op de keper beschouwd?
ik vind het raar om, bewust, enkel zaken toe te passen dan wel weg te laten als het sterkt in de gewenste beeldvorming.

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei  1, 2017, 14:26:06
Oké. Dat vind je niet ietwat hypocriet, op de keper beschouwd?
Het is raar om, bewust, enkel zaken toe te passen dan wel weg te laten als het sterkt in de gewenste beeldvorming.

Ach, zolang je het bewust doet is het prima.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:28:18
Ach, zolang je het bewust doet is het prima.

:D

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:20:15
De wetmatigheid voor slechter klinkende spullen is voor mij dat ik het daarna nooit meer beter vind gaan klinken.

:D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: cccp op mei  1, 2017, 14:18:25
Mooi om te zien hè, die cognitieve dissonantie.  :P



"dissonantie" ? Kan ook consonantie zijn ....Is maar net WIE je bent en hoe je er naar kijkt.... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:28:18
Ach, zolang je het bewust doet is het prima.

Jawel, maar dan vind ik het niet vreemd dat sommige zaken een selffulfilling prophecy bekomen.
Eigenlijk meet je jezelf daarmee toch een continu aan verandering onderhevige bias aan die de gewenste beeldvorming versterkt of hoe kijk jij er tegenaan?

Let wel, het is maar giswerk hè!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op mei  1, 2017, 14:34:51
Jawel, maar dan vind ik het niet vreemd dat sommige zaken een selffulfilling prophecy bekomen.
Eigenlijk meet je jezelf daarmee toch een continu aan verandering onderhevige bias aan die de gewenste beeldvorming versterkt of hoe kijk jij er tegenaan?

Let wel, het is maar giswerk hè!

Groet, Mark

Laten we het zo zeggen: als er één kans was om mij het gevoel te geven dat het allemaal beter klonk was dat gisteren. Ik had stellig het gevoel dat ik een super-apparaat in huis had gehaald. Het feit dat ik binnen één dag de streamingcapaciteiten kon waarderen en de dac afschreef kun jij suggestie noemen. Maar ik denk niet dat suggestie zó ingewikkeld kan zijn. Jij zult geloven van wel want jij gelooft wat dat betreft in wonderen. Ik niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 14:59:49
Laten we het zo zeggen: als er één kans was om mij het gevoel te geven dat het allemaal beter klonk was dat gisteren. Ik had stellig het gevoel dat ik een super-apparaat in huis had gehaald. Het feit dat ik binnen één dag de streamingcapaciteiten kon waarderen en de dac afschreef kun jij suggestie noemen. Maar ik denk niet dat suggestie zó ingewikkeld kan zijn. Jij zult geloven van wel want jij gelooft wat dat betreft in wonderen. Ik niet.

Ach, zo heb ik in het verleden plaatsgenomen op een bank met de stellige overtuiging géén verschillen tussen netsnoeren waar te zullen gaan nemen.
Tòch ervoer ik ze, bij herhaling zelfs. Durf ik gewoon toe te geven, grif!  :D

Zo verwachtte ik bij mijn eerste AB(X) test "wel even verschillen te gaan horen". Die wens was er zelfs sterk, omdat ik me ervan bewust was dat als ik hierin mijn ongelijk behaalde, het waarschijnlijk een deel van de hobby "de das om zou doen".
Dat laatste is vanwege de bij herhaling aanhoudende resultaten ook gebeurt.

Dus, het kan zeker complex zijn. Wellicht niet de suggestie geïsoleerd, maar dat is nooit het geval.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

twani

Zat er eigenlijk nog een vóórtraject aan de Naim Huub?

Een overweging waarom juist dát apparaat zeg maar..... 

Of was die er gewoon in één keer..?

Misschien heb ik "t waarom" tussen de vele  zweverige posts ook wel gewoon gemist, kan ook... :D

Sirius666

Citaat van: twani op mei  1, 2017, 16:47:55
Zat er eigenlijk nog een vóórtraject aan de Naim Huub?

Een overweging waarom juist dát apparaat zeg maar..... 

Of was die er gewoon in één keer..?

Misschien heb ik "t waarom" tussen de vele  zweverige posts ook wel gewoon gemist, kan ook... :D

Ja, 250km heen :D

Ik begrijp niet waarom de Chord niet aan een Bluesound Node 1 (zo'n 200-230,-) wordt gehangen. Het gaat om het sausje van de Chord...profiteer daar dan van.

Misschien dat de Russell's beter bevallen op de Naim, Huub ;)


HuubF

Citaat van: twani op mei  1, 2017, 16:47:55
Zat er eigenlijk nog een vóórtraject aan de Naim Huub?

Een overweging waarom juist dát apparaat zeg maar..... 

Of was die er gewoon in één keer..?

Misschien heb ik "t waarom" tussen de vele  zweverige posts ook wel gewoon gemist, kan ook... :D

Nou ik ben niet zweverig hoor, ik geloof nergens in. Behalve die lamp en tegels natuurlijk. En sommigen vinden het al zweverig als ik durf te beweren dat dacs verschillend kunnen klinken. En versterkers.

Er is hier een local hifi shop die veel Naim heeft staan. En daar heb ik wel eens verlekkerd geluisterd naar die ND5-XS. Ik heb er ook héél even over gedacht om hem in 2 almost-all-in-one oplossingen op te nemen, met actieve speakers dus. Goed dat ik dát niet heb gedaan.

Het bewijst wel weer eens dat mijn hekel aan die dozen met teveel functionaliteit terecht is.

Verder was hij er ineens omdat ik de hifi eindelijk wilde kunnen bedienen met een tablet of telefoon. En het mooie prijsje, ondanks de afstand, deed de rest.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 17:14:31
Nou ik ben niet zweverig hoor, ik geloof nergens in. Behalve die lamp en tegels natuurlijk. En sommigen vinden het al zweverig als ik durf te beweren dat dacs verschillend kunnen klinken. En versterkers.

Er is hier een local hifi shop die veel Naim heeft staan. En daar heb ik wel eens verlekkerd geluisterd naar die ND5-XS. Ik heb er ook héél even over gedacht om hem in 2 almost-all-in-one oplossingen op te nemen, met actieve speakers dus. Goed dat ik dát niet heb gedaan.

Het bewijst wel weer eens dat mijn hekel aan die dozen met teveel functionaliteit terecht is.

Verder was hij er ineens omdat ik de hifi eindelijk wilde kunnen bedienen met een tablet of telefoon. En het mooie prijsje, ondanks de afstand, deed de rest.

De laatste alinea is best een behoorlijk antwoord op mijn vraag Huub.   :)

En ik doelde eigenlijk niet eens zozeer op jouzelf Huub, toen ik het over zweverig had.

Méér de algehele ambiance in dit topic eigenlijk die van wonderbaarlijke zienswijzen en dialogen aan elkaar hangt.

Niks mis mee, maar voor mij té weinig van A naar B om er iets mee te kunnen zeg maar.

Ik weet, daar ligt de oorzaak absoluut bij mijn concentratievermogen welke er in dit soort topics een zeer aparte spanningsboog op nahoudt. Max. een halve minuut lezen zeg maar :D

Ik vind het alleen al machtig interessant dat men elkaar hier zó lang kan bezighouden met slap geouwehoer over allerlei ongrijpbare (toe maar, ik laat het woord zweverig even achterwege) factoren die slechts in de verte iets met muziek luisteren te maken hebben.

Fascinerend  :bigsmile:

Ergo, niks mis mee en lekker mee doorgaan uiteraard. 

Mijn reactie was meer ingegeven vanwege het feit dat jij met een Naim all in one kennelijk niet zo lekker gaat terwijl het voor mij de beste audioaankoop ever is.

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen...

hpapen


Citaat van: twani op mei  1, 2017, 18:09:43
De laatste alinea is best een behoorlijk antwoord op mijn vraag Huub.   :)

En ik doelde eigenlijk niet eens zozeer op jouzelf Huub, toen ik het over zweverig had.

Méér de algehele ambiance in dit topic eigenlijk die van wonderbaarlijke zienswijzen en dialogen aan elkaar hangt.

Niks mis mee, maar voor mij té weinig van A naar B om er iets mee te kunnen zeg maar.

Ik weet, daar ligt de oorzaak absoluut bij mijn concentratievermogen welke er in dit soort topics een zeer aparte spanningsboog op nahoudt. Max. een halve minuut lezen zeg maar :D

Ik vind het alleen al machtig interessant dat men elkaar hier zó lang kan bezighouden met slap geouwehoer over allerlei ongrijpbare (toe maar, ik laat het woord zweverig even achterwege) factoren die slechts in de verte iets met muziek luisteren te maken hebben.

Fascinerend  :bigsmile:

Ergo, niks mis mee en lekker mee doorgaan uiteraard. 

Mijn reactie was meer ingegeven vanwege het feit dat jij met een Naim all in one kennelijk niet zo lekker gaat terwijl het voor mij de beste audioaankoop ever is.

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen...

Naast de 10 seconden van Chansig nu ook de 30 seconden van Twani. ;D

@Twani De nd5xs is overigens geen all in one(geen ev)

HuubF

Citaat van: twani op mei  1, 2017, 18:09:43
De laatste alinea is best een behoorlijk antwoord op mijn vraag Huub.   :)

En ik doelde eigenlijk niet eens zozeer op jouzelf Huub, toen ik het over zweverig had.

Méér de algehele ambiance in dit topic eigenlijk die van wonderbaarlijke zienswijzen en dialogen aan elkaar hangt.

Niks mis mee, maar voor mij té weinig van A naar B om er iets mee te kunnen zeg maar.

Ik weet, daar ligt de oorzaak absoluut bij mijn concentratievermogen welke er in dit soort topics een zeer aparte spanningsboog op nahoudt. Max. een halve minuut lezen zeg maar :D

Ik vind het alleen al machtig interessant dat men elkaar hier zó lang kan bezighouden met slap geouwehoer over allerlei ongrijpbare (toe maar, ik laat het woord zweverig even achterwege) factoren die slechts in de verte iets met muziek luisteren te maken hebben.

Fascinerend  :bigsmile:

Ergo, niks mis mee en lekker mee doorgaan uiteraard. 

Mijn reactie was meer ingegeven vanwege het feit dat jij met een Naim all in one kennelijk niet zo lekker gaat terwijl het voor mij de beste audioaankoop ever is.

Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen...

Wat voor Naim streamer heb je?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Een zeer bescheiden UniQute 2 die in mijn geval als streamer/pré fungeert, want daarop aangesloten de actieve Beolab Penta's.

Een zeer ongebruikelijke setup ik weet het :tounge2:


Erop aangesloten dan zitten de Apple tv, de tv decoder, de NAS.

Alles bedraad en met fixed ip.   

Ik ben ABSOLUUT GEEN ICT wonder maar het functioneert bij mij via de app zeer zeer soepel en storingsvrij.

Voor hen die graag experimenteren en pielen is het niks lijkt me.

Té áf :D


HuubF

Citaat van: twani op mei  1, 2017, 18:51:24
Een zeer bescheiden UniQute 2 die in mijn geval als streamer/pré fungeert, want daarop aangesloten de actieve Beolab Penta's.

Een zeer ongebruikelijke setup ik weet het :tounge2:


Erop aangesloten dan zitten de Apple tv, de tv decoder, de NAS.

Alles bedraad en met fixed ip.   

Ik ben ABSOLUUT GEEN ICT wonder maar het functioneert bij mij via de app zeer zeer soepel en storingsvrij.

Voor hen die graag experimenteren en pielen is het niks lijkt me.

Té áf :D

Is dat bescheiden? Valt wel mee toch?  ;)

Probleem voor mij is mijn fixatie op dacs. Ik heb er al zo veel gehad... En als zo'n Naim streamertje dan volledig weggeblazen wordt ben ik wel ontstemd.

Het verschil zit hem voornamelijk in klassiek. Daar is die prat van Naim wat minder nodig en gaat het om lucht en finesse.

Jouw app loopt zeker op een Apple?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Inderdaad IOS Huub....


Tja het geklooi met dacs, ik snap t wel.  Bij mij was het vooral een fase waar ik inmiddels duidelijk doorheen ben.

Ik heb een aantal jaar terug zelfs een ultiem mooie DAC gebouwd dus ik weet waaraan je je qua geluid allemaal zo kunt irriteren of juist (vrijwel altijd tijdelijk) zo verliefd op kunt raken.

Zonder deze fase weg te zetten als nutteloos, frustrerend, overbodig of vervelend ben ik al bij al toch wel blij dat ik 'm bent ontgroeid.

Ik let tijdens het muziek luisteren volstrekt niet meer op de manier van weergeven.

Daarvoor is een aantal zaken aan te wijzen waarbij ik de volgende zaken ernstig verdenk:

- het interesseert me niet meer genoeg om me er druk om te maken
- de huidige klank is wellicht helemaal míjn klank
- ik draai vrijwel uitsluitend Dark Ambient, een muzieksoort die op een wekkerradio nog goed klinkt
- ik ben kennelijk makkelijker tevreden te stellen tegenwoordig
- ik ben component "wisselmoe"
- ik heb ingezien dat goed nooit goed genoeg is en láát het dus maar
- ik ben genezen van het audiovirus

Op de keeper beschouwd hoor ik eigenlijk helemaal niet meer op een audioforum als dit thuis :D



HuubF

Citaat van: twani op mei  1, 2017, 20:13:51
Inderdaad IOS Huub....


Tja het geklooi met dacs, ik snap t wel.  Bij mij was het vooral een fase waar ik inmiddels duidelijk doorheen ben.

Ik heb een aantal jaar terug zelfs een ultiem mooie DAC gebouwd dus ik weet waaraan je je qua geluid allemaal zo kunt irriteren of juist (vrijwel altijd tijdelijk) zo verliefd op kunt raken.

Zonder deze fase weg te zetten als nutteloos, frustrerend, overbodig of vervelend ben ik al bij al toch wel blij dat ik 'm bent ontgroeid.

Ik let tijdens het muziek luisteren volstrekt niet meer op de manier van weergeven.

Daarvoor is een aantal zaken aan te wijzen waarbij ik de volgende zaken ernstig verdenk:

- het interesseert me niet meer genoeg om me er druk om te maken
- de huidige klank is wellicht helemaal míjn klank
- ik draai vrijwel uitsluitend Dark Ambient, een muzieksoort die op een wekkerradio nog goed klinkt
- ik ben kennelijk makkelijker tevreden te stellen tegenwoordig
- ik ben component "wisselmoe"
- ik heb ingezien dat goed nooit goed genoeg is en láát het dus maar
- ik ben genezen van het audiovirus

Op de keeper beschouwd hoor ik eigenlijk helemaal niet meer op een audioforum als dit thuis :D

Hmm, Dark Ambient, klinkt wel spannend. :bigsmile:

Ik luister bijna alleen nog klassiek. Dat moet perfect klinken en daar zijn sommige dacs beter in dan andere. De ingebouwde Naim dac doet dat uitgesproken slecht, hij maakt er iets duffigs van. Pop klinkt wel beter maar dat is dus voor mij niet voldoende. Van de Naim V1 kan ik me niet herinneren dat ie slecht was met klassiek.

Ik vind dat wisselen nog steeds leuk.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wordt een beetje ingewikkelder hier. Het 'typische Naim geluid' komt er toch echt alleen uit zonder Chord. Als de Naim alleen bits mag leveren is het er niet.

Naim direct klinkt lekker bij pop en andere ritmische muziek. Dan is het ook niet zo erg dat het laatste aan informatie er niet wordt uitgehaald, hoewel het wel een beetje grof overkomt ten opzichte van de Chord. Vooral het laag. Bij klassiek is de Chord superieur, hij doet dan werkelijk alles goed.

Ik voel een soort irritatie opkomen. Ik kan natuurlijk de Naim zowel op de versterker voor pop als op de dac voor klassiek aansluiten. Maar de android app doet het ook nog niet helemaal lekker, de zoekfunctie bijvoorbeeld werkt echt niet goed. Ik heb al gekeken naar een goedkope iPad maar die had ik jaren geleden al eens de deur uitgedaan. En hoe vertel ik het mijn vriendin dat tv-tuner, dac, streamer en versterker op allerlei verschillende manieren moeten worden aangesloten? Zucht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op mei  1, 2017, 23:10:39
Wordt een beetje ingewikkelder hier. Het 'typische Naim geluid' komt er toch echt alleen uit zonder Chord. Als de Naim alleen bits mag leveren is het er niet.

Ik heb helemaal geen ervaring met Naim producten, maar heb wel eens iets gelezen dat ze hun producten een eigen karakterklank meegeven. Geen idee of het zo is hoor. Hoop het niet eigenlijk, zou wel echt slecht zijn nl.
Gr. Martijn