HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:20:48
Ik ben het helemaal met je eens dat dit best kritisch mag worden bekeken. Daar is echt niets mis mee. Maar als je zo'n product een maand mag proberen, kun je toch echt niet meer van afzetter spreken. Jij bepaalt zelf of je het product het geld waard vindt. Vind je dat niet, helemaal goed. Niemand die het je moeilijk maakt. Vind je het wel, ook helemaal goed. Maar wees dan wel bereid een ongelovelijke lading zure pis over je heen te krijgen. En daar snap ik niets van.

Het is toch ook niet zo dat wij iedereen overal adviseren mee te gaan in de polonaise?

Groeten...
klopt, je bent er idd zelf bij, is met healings ook het geval, scientology ook, in beide gevallen brengen mensen ook met alle liefde zakken met geld weg.....
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:22:48
Je bent nog niet helemaal goed ingelezen, merk ik.

Groeten...
zou zo maar kunnen, of hebben ze hem nog even op z'n sterfbed gesproken? Waar hij al rochelend met z'n laatste adem hem het geheim influisterde?  :popcorn: het is allemaal anekdotisch
JBL PRX Power!

Kwabbernoot


Sirius666

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 18:20:00
maar ambilight is puur cosmetisch en er is geen verband tussen een kooldraadlamp, fotosynthese en het menselijk vermogen omdaar zintuigen mee te tunen.
Dat vind ik dan wel weer grappig van gehakt, ze dwepen met iemand die dood is en ze niet hebben gekend. En een ieder mag zelf zijn verhaal bij hun product verzinnen. En komer er gewoon mee weg. Ik blijf het curieus vinden.

Yep, in het geval van de lamp zou de ervaring wellicht enkel op conto van het licht komen waardoor jouw opmerking over een lavalamp ook weer niet heel raar overkomt. Duistere ambient luisteren in een donkere kamer met blacklight geeft een totaal andere ervaring dan beluisteren met het gewone licht aan.

Voor de duidelijkheid: ik vind het allemaal wat vaag (duh!) van dat gehakt. Ik las ook ergens iets over een patent dat er blijkbaar niet is? Is er geen duidelijk achtergrondverhaal ergens te vinden?

Raphie

JBL PRX Power!

HJ

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:27:14
Jij bent een lelijk mens Raphie.
Maak je niet zo druk, niet goed voor je [emoji4]


Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:29:16
Yep, in het geval van de lamp zou de ervaring wellicht enkel op conto van het licht komen waardoor jouw opmerking over een lavalamp ook weer niet heel raar overkomt. Duistere ambient luisteren in een donkere kamer met blacklight geeft een totaal andere ervaring dan beluisteren met het gewone licht aan.

Voor de duidelijkheid: ik vind het allemaal wat vaag (duh!) van dat gehakt. Ik las ook ergens iets over een patent dat er blijkbaar niet is? Is er geen duidelijk achtergrondverhaal ergens te vinden?
klopt het carbon patent ligt bij v/d hul
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:27:14
Jij bent een lelijk mens Raphie.

Komt een bannetje aan, ben ik bang. Ik ben die dagelijkse diarree eigenlijk ook wel zat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:20:48
Ik ben het helemaal met je eens dat dit best kritisch mag worden bekeken. Daar is echt niets mis mee. Maar als je zo'n product een maand mag proberen, kun je toch echt niet meer van afzetter spreken. Jij bepaalt zelf of je het product het geld waard vindt. Vind je dat niet, helemaal goed. Niemand die het je moeilijk maakt. Vind je het wel, ook helemaal goed. Maar wees dan wel bereid een ongelovelijke lading zure pis over je heen te krijgen. En daar snap ik niets van.

Het is toch ook niet zo dat wij iedereen overal adviseren mee te gaan in de polonaise?

Groeten...

Ik begrijp Raphie's afkeer vanuit zijn ervaringen en achtergrond. Dat hij zijn pijlen hierop richt is dan ook logisch.

Recent een kort interview met ex-voetballer Demy de Zeeuw (Balr.) gezien. Meneer heeft enkel wat marketingboeken gelezen en getuige zijn succes heeft dit redelijk goed uitgepakt. Met zijn merk wilde hij nog een luchtje lanceren. Kwaliteit boeide niet, enkel de marketing en verkoop. Glashard voor de camera. Zo werkt het echter al jaren- en jarenlang. De consument bepaalt uiteindelijk de verkoop/populariteit.

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 18:24:42
zou zo maar kunnen, of hebben ze hem nog even op z'n sterfbed gesproken? Waar hij al rochelend met z'n laatste adem hem het geheim influisterde?  :popcorn: het is allemaal anekdotisch

Nu vlieg je wel iets uit de bocht aangezien je normaal pretendeert enkel met de inhoud bezig te zijn en niet op de (dode) man te spelen :P :D Waarbij 'dode' nu essentieel is en natuurlijk niet voor een ban kan zorgen ;)

Raphie

Die gasten buiten deze beste man gewoon uit d.m.v. een anekdotisch marketing verhaal, dat vind ik dan weer not done.... Een beetje zoals MOOG met Bob doet, maar dan zonder relatie...
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 18:51:23
Die gasten buiten deze beste man gewoon uit d.m.v. een anekdotisch marketing verhaal, dat vind ik dan weer not done....

Is er ergens duidelijke info te vinden of niet? Is een beetje lastig volgen qua historie.

Als er iemand trouwens aandacht verdient vanwege baanbrekend werk dan is het Tesla wel.

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:52:38
Is er ergens duidelijke info te vinden of niet? Is een beetje lastig volgen qua historie.
natuurlijk is er géén historie te vinden en de beste man kan het zelf ook niet meer vertellen. Je bent dus puur overgeleverd aan de verhalen van Bernard en kornuiten.
JBL PRX Power!

Sirius666

Dat is die B Gehakt toch? Wat is zijn rol in deze dan? Het erfgoed 'voortzetten'?

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:56:36
Dat is die B Gehakt toch? Wat is zijn rol in deze dan? Het erfgoed 'voortzetten'?
dat is wat ik eruit begrijp ja (en dat is de sociaal wenselijke benaming)
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:48:17
Ik begrijp Raphie's afkeer vanuit zijn ervaringen en achtergrond. Dat hij zijn pijlen hierop richt is dan ook logisch.

Ik ben niet bekend met zijn ervaringen en achtergrond.

Groeten...

Raphie

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:59:57
Ik ben niet bekend met zijn ervaringen en achtergrond.

Groeten...
ik richt geen peilen, ik lees me in, trek conclusies op basis van wat beschikbaar is en er is niemand die met andere info komt, dus of ze weten het niet, of er zal wel een kern van waardheid inzitten.

Ook zo lekker vaag, dat ze dezelfde blokjes ook vermarketen als Suzy Wong ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzie_Wong ) met een "Feng shui east meets west verhaal" maar het is ook "gehakt" tis maar net hoe de wind waait daar en wat de volgers willen horen.
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Kwabbernoot op april 19, 2017, 18:59:57
Ik ben niet bekend met zijn ervaringen en achtergrond.

Groeten...

Met enkel meelezen in dit topic kom je daar ook wel achter toch? Mensen die zich in een studio-omgeving begeven zijn niet bezig met exotische zaken.

Thanatos

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:52:38
Is er ergens duidelijke info te vinden of niet? Is een beetje lastig volgen qua historie.

Als er iemand trouwens aandacht verdient vanwege baanbrekend werk dan is het Tesla wel.

Er is en wordt geen verklaring gegeven. En er zijn meerdere mensen die met dit fenomeen schuiven.

Ik heb wel eens een van deze mensen meerdere malen ontmoet. Zeer amicaal en echte muziek liefhebber. Weet waarover hij praat, respectabele achtergrond ook. Maar het 'gehakt' verhaal pakt mij ook niet.

Er zijn mensen die zich heel goed voelen bij alternatieve geneeswijzen, geloven/inzichten. Ik behoor tot de categorie nuchter en bij mij hebben al die producten geen uitwerking. En dat terwijl ik echt van alles in allerlei formaten en verwerkings procedures gezien heb en ook thuis gehad.

Goed voor diegene waar het voor bedoeld is. Daarmee vind ik wel als mens dat je een ander moet respecteren ook al gelooft deze in iets waar ik niks mee kan. Die houding mis ik wel eens in dit soort discussies.

Tjeb


CZ79

Lekker ontopic maar weer, nu bepaalde mensen even op pauze zijn
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Markus2

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 18:51:23
Die gasten buiten deze beste man gewoon uit d.m.v. een anekdotisch marketing verhaal, dat vind ik dan weer not done.... Een beetje zoals MOOG met Bob doet, maar dan zonder relatie...

Nou nou, weet je heel zeker dat er geen sprake is van een voortzetting vanuit relationele sfeer?
De man was volgens mij, ten tijde van de vorming nog "alive and kicking"(voor zover ik meegekregen heb).

Als je de mensen nu gesproken had, had je wellicht "die gasten" mogen zeggen. Nu ga je een beetje op het niveau zitten wat je eerder nog hekelt.

Voorzie jezelf eerst eens van de feiten (ook handig voor mij, weet ik het ook).  :D

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 19:04:27
ik richt geen peilen, ik lees me in, trek conclusies op basis van wat beschikbaar is en er is niemand die met andere info komt, dus of ze weten het niet, of er zal wel een kern van waardheid inzitten.

Ook zo lekker vaag, dat ze dezelfde blokjes ook vermarketen als Suzy Wong ( https://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzie_Wong ) met een "Feng shui east meets west verhaal" maar het is ook "gehakt" tis maar net hoe de wind waait daar en wat de volgers willen horen.

Ach, zoals bij velen een slogan...., maar waarom bijt je je zo vast in deze materie?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour


Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour