HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: chansig op april 19, 2017, 14:08:00
B.Gehakt is pas vele jaren laten in komen stromen. Degene die vd. Heide kende is er mee aan de slag gegaan. Die en B.Gehakt hebben elkaar vervolgens weer leren kennen en zijn gezamenlijk verder gegaan. Doodsteek van de samenwerking is geld (mijn interpretatie) geworden icm een winkelier die ook wat wilde verdienen.

Gr. Hans
daarom, ze geven een eigen draai eraan en liften mee op de overlevering. En de schapen volgen gedwee.
JBL PRX Power!

chansig

Ik denk dat jouw draai groter is. Je leest ook maar wat je leest en vervolgens is het de waarheid voor je. Voor mij overigens prima hoor.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 14:06:03
Weet je wat? Ik kom wel een keer langs met 2 tegels en een lamp. Kan ik gelijk die TAD's van je eens horen.
ok, dus wanneer jij 2 tegels voor mijn speakers legt en de lamp op mijn desk, dan gaan we een andere beleving krijgen?
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 14:11:19r
ok, dus wanneer jij 2 tegels voor mijn speakers legt en de lamp op mijn desk, dan gaan we een andere beleving krijgen?

Tegels onder apparatuur en lamp er een beetje voor. Ja klopt, er moet dan wat gebeuren. Sportief toch? Of het werkt of niet: de 60.000 is onder handbereik.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 09:59:06
Ja dat klopt en aangezien het minder fraai is gebeurd er hier dus niets aan. Nadat het tot me doorgedrongen was dat akoestiek de grootste beperking was vond ik wel een stukje rust en was de behoefte naar andere apparatuur redelijk verdwenen.

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 13:41:22
tja, wat wel of niet fraai is is persoonlijk. Naar mijn mening kun je prima heel grote verbeteringen volledig uit het zicht toepassen.
in mijn woonkamer is ~3,5 m3 aktotherm D40/100 volledig uit het zicht onder het plafond verwerkt, gecombineerd met ons plan voor verlichting (zie foto's).

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 13:42:00
pff foto's zijn verdraaid. Ik zal ze zo rechttrekken (moest eerst even iets anders doen).

Gr. Martijn

Siddartha

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 14:14:04
Tegels onder apparatuur en lamp er een beetje voor. Ja klopt, er moet dan wat gebeuren. Sportief toch? Of het werkt of niet: de 60.000 is onder handbereik.

dat gaat niet werken, want beleving en suggestie werken ook de andere kant uit: als je ervan overtuigd bent dat het niet werkt hoor je het ook niet... ;)
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Citaat van: Siddartha op april 19, 2017, 14:17:45
dat gaat niet werken, want beleving en suggestie werken ook de andere kant uit: als je ervan overtuigd bent dat het niet werkt hoor je het ook niet... ;)

Dan zijn we daar ook gelijk achter.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Als Raphie het niet hoort...dan zit het tussen zijn oren.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Precies, Huub mag best 2 platen on m'n rack leggen, zijn trouwens de meningen ook nog over verdeelt, of de tegel structuur brengt, naar boven, of chaos wegzuigt naar beneden  :popcorn:
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 14:23:54
Precies, Huub mag best 2 platen on m'n rack leggen, zijn trouwens de meningen ook nog over verdeelt, of de tegel structuur brengt, naar boven, of chaos wegzuigt naar beneden  :popcorn:
....is dit nu wat ze noemen 'chaos theorie' .......::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 14:23:54
Precies, Huub mag best 2 platen on m'n rack leggen, zijn trouwens de meningen ook nog over verdeelt, of de tegel structuur brengt, naar boven, of chaos wegzuigt naar beneden  :popcorn:

We gaan het allemaal meemaken. Eerst mijn tegels binnenkrijgen, dan een bezoekje aan Chansig en dan mag je mij uitnodigen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 19, 2017, 15:19:58
We gaan het allemaal meemaken. Eerst mijn tegels binnenkrijgen, dan een bezoekje aan Chansig en dan mag je mij uitnodigen.
leuk! Wat nou wanneer je met mijn lavalamp hetzelfde ervaart?
JBL PRX Power!

Kwabbernoot


HuubF

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 15:22:12
leuk! Wat nou wanneer je met mijn lavalamp hetzelfde ervaart?

Ik zou je kruit even droog houden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: Siddartha op april 19, 2017, 14:17:45
dat gaat niet werken, want beleving en suggestie werken ook de andere kant uit: als je ervan overtuigd bent dat het niet werkt hoor je het ook niet... ;)

Dat is zeker niet per definitie het geval. Zo éénduidig laat het zich niet verklaren.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Tjeb

Citaat van: MAW op april 19, 2017, 14:16:10


Das mooi maar dan stoot ik mijn kop.. ;D
En voor een staandd golf ergens tussen de 40 en de 60 Hz zal het niet zoveel doen... ;)

HJ

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 15:22:12
leuk! Wat nou wanneer je met mijn lavalamp hetzelfde ervaart?
Die verkoop je niet zeker? [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


MAW

Citaat van: Tjeb op april 19, 2017, 16:22:19
Das mooi maar dan stoot ik mijn kop.. ;D
En voor een staandd golf ergens tussen de 40 en de 60 Hz zal het niet zoveel doen... ;)

Dat klopt. Onder ±200hz doet het niet zoveel. Het zal je denk ik verbazen hoeveel gedonder een ruimte boven dat gebied brengt in het totaalplaatje. Akoestiek aanpassen heeft mij (in beide ruimtes) een vele malen grotere verbetering gebracht dan alle apparatuur wijzigingen die ik me kan heugen bij elkaar :)
Gr. Martijn

MAW

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 15:22:12
leuk! Wat nou wanneer je met mijn lavalamp hetzelfde ervaart?

Dan is er in ieder geval geen afzetter die er bewust van profiteert ;)
Gr. Martijn

Kwabbernoot

Scheid nou toch eens uit met mensen weg te zetten als afzetters.

Sirius666

Iemand die een product wegzet waarbij met name de suggestie zijn werk doet mag m.i. best kritisch worden bekeken. Het loont soms echter wel om de dingen waarover wordt gepraat in een ander totaal daglicht te zien:

Een spookhuis dient in de basis mensen op de stuipen te jagen. De praktijk leert echter anders want niet iedereen is daar ontvankelijk voor. Waarom maken we dan wel 'heisa' bij een tegel/lamp? Bij laatstgenoemde las ik ergens dat het licht een biologisch effect op een mens kan hebben. Licht gebruiken om de beleving te vergroten implementeert Philips al geruime tijd in tv's middels hun ambilight techniek.


Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 19, 2017, 18:13:39
Iemand die een product wegzet waarbij met name de suggestie zijn werk doet mag m.i. best kritisch worden bekeken. Het loont soms echter wel om de dingen waarover wordt gepraat in een ander totaal daglicht te zien:

Een spookhuis dient in de basis mensen op de stuipen te jagen. De praktijk leert echter anders want niet iedereen is daar ontvankelijk voor. Waarom maken we dan wel 'heisa' bij een tegel/lamp? Bij laatstgenoemde las ik ergens dat het licht een biologisch effect op een mens kan hebben. Licht gebruiken om de beleving te vergroten implementeert Philips al geruime tijd in tv's middels hun ambilight techniek.
maar ambilight is puur cosmetisch en er is geen verband tussen een kooldraadlamp, fotosynthese en het menselijk vermogen omdaar zintuigen mee te tunen.
Dat vind ik dan wel weer grappig van gehakt, ze dwepen met iemand die dood is en ze niet hebben gekend. En een ieder mag zelf zijn verhaal bij hun product verzinnen. En ze komen er gewoon mee weg. Ik blijf het curieus vinden.
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Ik ben het helemaal met je eens dat dit best kritisch mag worden bekeken. Daar is echt niets mis mee. Maar als je zo'n product een maand mag proberen, kun je toch echt niet meer van afzetter spreken. Jij bepaalt zelf of je het product het geld waard vindt. Vind je dat niet, helemaal goed. Niemand die het je moeilijk maakt. Vind je het wel, ook helemaal goed. Maar wees dan wel bereid een ongelovelijke lading zure pis over je heen te krijgen. En daar snap ik niets van.

Het is toch ook niet zo dat wij iedereen overal adviseren mee te gaan in de polonaise?

Groeten...

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op april 19, 2017, 18:20:00
maar ambilight is puur cosmetisch en er is geen verband tussen een kooldraadlamp, fotosynthese en het menselijk vermogen omdaar zintuigen mee te tunen.
Dat vind ik dan wel weer grappig van gehakt, ze dwepen met iemand die dood is en ze niet hebben gekend. En een ieder mag zelf zijn verhaal bij hun product verzinnen. En ze komen er gewoon mee weg. Ik blijf het curieus vinden.

Je bent nog niet helemaal goed ingelezen, merk ik.

Groeten...