HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Markus2

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 23:41:54
Het is een onderbelicht iets maar wel belangrijk. Jij zal apparatuur nu zelfs anders kunnen beschrijven dan iemand met exact dezelfde set en muzieksmaak maar met een mindere/andere beleving.
Dat zou zomaar eens her geval kunnen zijn. Al is het maar omdat ik alweer jaren geen audiofiele termen gebruik (laatst geloof ik trouwens toch wel weer even). ;)
Citaat
Heb je nu ook misschien meer rust doordat je in een prijssegment zit waar je je beter in voelt door een betere prijs-kwaliteit of wat voor reden dan ook?
Nee, het staat los van prijssegment. Ik ben gewoon niet meer "bang" dat bepaalde zaken onderdoen voor elkaar en koop daardoor gewoonweg wat ik op dat moment fraai vind smoelen. Zo heb ik hier een Apart concept 1 geïntegreerde versterker.
In mijn "audiofiele periode" had ik het apparaat links laten liggen; Best een fraai ding, maar goedkoop (ca. € 450,-) en een PA-merk. De wetenschap dat ik het verschil tussen diverse versterkers niet kon waarnemen, brengt mij deze rust (anderen konden overigens ook geen verschillen waarnemen. Geen idee wat het hen bracht).

Op termijn (en da's wellicht een "knauw" overgehouden aan mijn audiofiele periode, hoewel ik ook gewoon apparaatzwoel ben) zie ik hier zomaar en toch bijvoorbeeld een Accuphase versterker en (wederom) een set Magnepans' arriveren. Het verschil met vroeger is dan ook dat het (van mijzelf) niet meer "moet"; Het doel is er nog wel, maar slechts zeer latent.

Ik heb nog weleens geprobeerd mijn audiofiele gevoelens aan te wakkeren (toch nieuwsgierig) door een versterker (tweede keer dus) te kopen waarmee voor mijn gevoel de "intrede" in de high-end een feit was; Een Krell KAV 300i. Dàt gevoel of de beleving die erbij kwam kijken op te roepen is niet gelukt.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Raphie

Citaat van: Contour op april 18, 2017, 17:15:23
Een klacht indienen over iets dat je zelf niet eens hebt geprobeerd, en waarover alle echte gebruikers juist erg positief zijn, tamelijk 'apart' moet ik zeggen...
je dient geen klacht in hoor, je kaart een fenomeen aan en vraagt hoe het werkt.
JBL PRX Power!

Knor

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 17:02:44
Ik geloof ook niet zo in die 'structuur info' maar niet omdat het niet zou werken. Mijn ervaring met esoterische dingen is dat iedereen maar een slag slaat naar de oorzaak.

Tegels zijn voor mij het krachtigste gehakt-product, ik heb er maar weer 2 van het nieuwste type besteld. Wat betreft de lamp; hij staat as I speak wel aan maar bij daglicht zie je het licht niet. Als ik aan het internetten ben (favo bezigheid bij het luisteren) kijk ik er niet eens naar.

Maar het geluid is toch prachtig. Onder andere het laag knapt er van op, het lijkt nu geen trucje van de Guru meer maar gewoon diep en gedefinieerd. De illusie van sfeer en ambiance (alsof je bij de opname bent) is ook erg verslavend. Uiteraard waarnemingen vanuit een oud, stoffig en wellicht dementerend brein.

Ja, mooi hè...

Maar kijk er gerust mee uit!
Straks worden tegels en lampen nog verboden bezit, als supertolerante fatsoensridders hun onwijze denkbeelden konden doordrijven... Hoog 'verenigingtegenkwakzalverijgehalte', en deze wetenschapsjehova's krijgen nog dingen voor elkaar ook...

Te bang om zelf te onderzoeken, dat vind ik nog het gekste...
Ik zou mezelf gelijk een slapjanus en geconditioneerd papegaaitje vinden, als ik bij een oordeel uitsluitend afging op wat de onzuivere rede ingeeft. Proof is in the eating, tenminste, als je ook maar iets wetenschappelijke in je hebt.

Ergens heeft het iets engs, om iets dat niemand of niets kwaad kan doen te verheksen, zoals ze ook met de homeopathie hebben proberen te doen. Ik heb vooral met zulke vechtersbaasjes te doen; je treft ze heel vaak ook in de rechtzaal aan, waar ze het hoogtepunt van hun interessante leven kunnen uitvieren.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Raphie

zit diep he? Ze hebben het niet geprobeerd, het is gewoon gelukt: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/homeopathie-oplichterij-niet

Maar er is voor jou ook een platform.
JBL PRX Power!

cccp

Citaat van: Knor op april 18, 2017, 17:33:12
Ja, mooi hè...

Maar kijk er gerust mee uit!
Straks worden tegels en lampen nog verboden bezit, als supertolerante fatsoensridders hun onwijze denkbeelden konden doordrijven... Hoog 'verenigingtegenkwakzalverijgehalte', en deze wetenschapsjehova's krijgen nog dingen voor elkaar ook...

Te bang om zelf te onderzoeken, dat vind ik nog het gekste...
Ik zou mezelf gelijk een slapjanus en geconditioneerd papegaaitje vinden, als ik bij een oordeel uitsluitend afging op wat de onzuivere rede ingeeft. Proof is in the eating, tenminste, als je ook maar iets wetenschappelijke in je hebt.

Ergens heeft het iets engs, om iets dat niemand of niets kwaad kan doen te verheksen, zoals ze ook met de homeopathie hebben proberen te doen. Ik heb vooral met zulke vechtersbaasjes te doen; je treft ze heel vaak ook in de rechtzaal aan, waar ze het hoogtepunt van hun interessante leven kunnen uitvieren.
Wetenschap verklaart tenminste en homeopathie is natuurlijk ook onzin. 

Markus2

Citaat van: scrutinizer op april 17, 2017, 01:09:32
Nee.  Omdat men in de beginne uitgaat van een zo vlak mogelijke curve binnen een gegeven akoestiek.....
Volgens mij bedoelen we hetzelfde, maar benaderen het anders.
Citaat
....om deze later, na besef dat deze rechte frequentie karakteristiek hun niet betrekt bij het fenomeen muziek, aan te passen tot een curve gebaseerd op smaak. 
De vraag is, of dat zo is. Een equalizer is zo'n gek ding nog niet.  ;)
Citaat
De metingen zijn vaak verreweg uitwisselbaar omdat kennis, gebruikte hard en software in de meeste gevallen beperkt.
Ah, zo is de benadering. Daar kan ik me dan wel in vinden.
Citaat
Ik krijg bij jou het idee dat je de antwoorden kent maar graag anderen confronteert ongeacht hun bijdrage.
Nou, niet zozeer confronteert en wèl aan het denken wil zetten, zonder dat de deductie daarbij mij mijn gelijk moet bevestigen overigens. Dàt interesseert me dan weer niet. (ja, ik snap mezelf ook niet zo goed.... ;D )
Citaat
Wat is jou bijdrage?....Of anders gevraagd : Waar of waardoor ben jij op je neus gegaan voor wat betreft je downgrading?...Laat me raden "ABX" ........?

Groet, Anton.

Nou, een ABX bevestigde mijn inmiddels opgedane gevoel. Even kort;

Ik had in die tijd een Vincent SP331, een Krell KSA 50S en Nuforce V8.02 (o.i.d.) in mijn bezit en ben daarmee toen voor korte en lange(re) periodes gaan vergelijken. Niet met als insteek het waarnemen van verschillen, maar of ik zaken zou gaan missen. Dat was niet het geval.
Een ABX opzet met versterkers van diverse merken, uit verschillende prijsklassen en met verschillende topologieën heeft daarna de doorslag gegeven (dit wilde ik toen liever niet). Maar, ik kon met de beste wil van de wereld geen verschillen waarnemen.
Deze test was voor mij gewoonweg definitief.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 15:29:06
nee, trots niet, gaat erom dat ze allerlei zaken claimen en een anekdotisch appél doen. Daar mag men best dieper in graven. De waarheid komt altijd bovendrijven.

Het zou zomaar kunnen dat het de zaken goed doet. Wat doet dat dan met jou?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Knor

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 17:39:18
zit diep he? Ze hebben het niet geprobeerd, het is gewoon gelukt: https://www.rtlnieuws.nl/editienl/homeopathie-oplichterij-niet

Maar er is voor jou ook een platform.

Raphie, alleen wetenschappers van niks hoeven niks zelf te onderzoeken.

Het gaat me helemaal niet om het aan de kaak stellen zelf -- daar ben ik zelf ook behoorlijk voor...

Het zit 'm in het scheve gevoel voor verhoudingen dat je laat zien. Ga echte vijanden bestrijden, als de noodzaak tot strijd zo dwingend is als bij jou.
Daarin zou je het ver kunnen schoppen en dat is als compliment bedoeld!

Maar dit hier is een heel sneu gevecht, zonder winnaars of verliezers bovendien. Probeer eens een echte 'missie'!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Raphie

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 18:06:24
Het zou zomaar kunnen dat het de zaken goed doet. Wat doet dat dan met jou?

Groet, Mark
Niks, ik win of verlies er niks mee, vind het curieus, that's all.
JBL PRX Power!

frank2

Vind het nivo steeds meer bedenkelijk worden. Versterkers klinken allemaal gelijk, complete onzin, en mister R die zonder iets hoort of ziet aanklachten gaat insturen.... Hoe zielig dit alles. Ga eerst luisteren en oordeel dan......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: Raphie op april 18, 2017, 18:37:18
Niks, ik win of verlies er niks mee, vind het curieus, that's all.

Zou je het daar dan niet bij kunnen laten? Dan kan de discussie worden samengevat tot:

'Ik vind het curieus!'.

'Nou ik niet'.

Dan kunnen het weer hebben over onze geliefde hobby in plaats van die dagelijkse voorspelbare uitwisseling van helemaal niets.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: frank2 op april 18, 2017, 18:38:17
Vind het nivo steeds meer bedenkelijk worden. Versterkers klinken allemaal gelijk, complete onzin, en mister R die zonder iets hoort of ziet aanklachten gaat insturen.... Hoe zielig dit alles. Ga eerst luisteren en oordeel dan......
wie heeft het hier over "aanklachten" ?!?
JBL PRX Power!

Markus2

Citaat van: frank2 op april 18, 2017, 18:38:17
Vind het nivo steeds meer bedenkelijk worden.
Versterkers klinken allemaal gelijk, complete onzin,
Van bedenkelijk niveau spreken en jezelf gelijktijdig er schuldig aan maken getuigt niet van een al te goede argumentatie. Sterker, het heeft er niets mee te maken.
Citaat
en mister R die zonder iets hoort of ziet aanklachten gaat insturen.... Hoe zielig dit alles. Ga eerst luisteren en oordeel dan......
Volgens mij leert de geschiedenis dat dit ooit zijn werkwijze was.
Je (ver)oordeelt voor de vuist weg terwijl je binnen de hi-fi alles met een open blik tegemoet treedt.

Het geeft te denken.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Het is ook altijd hetzelfde. Querulanten wekken bij mij ook weer tegen-gedrag op. Een soort self fulfilling staartbijt-recursiviteit. De bestelling van 2 tegels is gedaan. Over een weekje zijn ze er.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Weer 2 tegels om ze hier (op dit forum) een poepie te laten ruiken ???  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 19:05:45
Het is ook altijd hetzelfde. Querulanten wekken bij mij ook weer tegen-gedrag op. Een soort self fulfilling staartbijt-recursiviteit. De bestelling van 2 tegels is gedaan. Over een weekje zijn ze er.

:laugh: :laugh: :laugh:

HuubF

Citaat van: chansig op april 18, 2017, 19:07:06
Weer 2 tegels om ze hier (op dit forum) een poepie te laten ruiken ???  :D

Gr. Hans

Nee ben door de tegel van Eelco weer helemaal enthousiast. Ik ben vorig jaar op kurkjes overgegaan maar daar heb ik een beetje spijt van. Tegels doen veel meer.

En ik vind ze spotgoedkoop.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 19:11:45
Nee ben door de tegel van Eelco weer helemaal enthousiast. Ik ben vorig jaar op kurkjes overgegaan maar daar heb ik een beetje spijt van. Tegels doen veel meer.
Even zonder gein; Kun je dan niet beter eens kijken of je een stuk of zes (of meer) van die dingen bij elkaar kan sprokkelen. Op en onder de luidsprekers en elk individueel apparaat?
Als je er zo enthousiast over bent -en van wordt.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april 18, 2017, 19:16:39
Even zonder gein; Kun je dan niet beter eens kijken of je een stuk of zes (of meer) van die dingen bij elkaar kan sprokkelen. Op en onder de luidsprekers en elk individueel apparaat?
Als je er zo enthousiast over bent -en van wordt.

Groet, Mark

Ik heb er al een stuk of 8, ze zitten op elke trafo. Ze moeten eigenlijk ook achterop de speaker-units maar ik kan de Guru's niet openmaken. De kurkjes zijn (volgens mij) niet meer te krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op april 18, 2017, 19:24:14
Ik heb er al een stuk of 8, ze zitten op elke trafo. Ze moeten eigenlijk ook achterop de speaker-units maar ik kan de Guru's niet openmaken. De kurkjes zijn (volgens mij) niet meer te krijgen.
Hoe doe jij dat eigenlijk bij de verkoop? Haal je het kurk er dan weer af/uit? En bij gehakt? Ik zou niet blij zijn als ik een 2ehands apparaat heb gekocht en bij het openschroeven blijkt dat de hele binnenkant onder de slaolie zit. Of meld je zoiets? Heb je een van die Sony versterkers trouwens ook gehaktificeerd?

Lion of Judah

Citaat van: Contour op april 18, 2017, 17:15:23
Een klacht indienen over iets dat je zelf niet eens hebt geprobeerd, en waarover alle echte gebruikers juist erg positief zijn, tamelijk 'apart' moet ik zeggen...
Jij hebt alle "echte gebruikers" gesproken die ze geprobeerd heeft? Dacht het niet....
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Kwabbernoot

Citaat van: Lion of Judah op april 18, 2017, 19:32:47
Jij hebt alle "echte gebruikers" gesproken die ze geprobeerd heeft? Dacht het niet....
Nou, mijn ervaring in jaaaarenlang internetten is dat je de mensen die niet tevreden zijn over dingen veel meer hoort dan de tevreden klanten. Of dat ook helemaal opgaat voor deze spullen weet ik niet maar ik lees er verdacht weinig negatiefs over van de gebruikers.

Groeten...

Markus2

Citaat van: Kwabbernoot op april 18, 2017, 19:38:05
Nou, mijn ervaring in jaaaarenlang internetten is dat je de mensen die niet tevreden zijn over dingen veel meer hoort dan de tevreden klanten.
Vormt dat voor jou een toetssteen (zo ja, van wat precies?) of eerder een constatering?
Citaat
Of dat ook helemaal opgaat voor deze spullen weet ik niet maar ik lees er verdacht weinig negatiefs over van de gebruikers.

Groeten...
Waarom zou er negatiefs te vinden moeten zijn?

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: Contour op april 18, 2017, 17:15:23
Een klacht indienen over iets dat je zelf niet eens hebt geprobeerd, en waarover alle echte gebruikers juist erg positief zijn, tamelijk 'apart' moet ik zeggen...

Lijnensnuivers (èchte gebruikers) zijn in de regel ook positief over de effecten van hetgeen ze tot zich nemen, maar ik ga het niet proberen.

Ik heb al een klacht ingediend....., sorry, ik moet even weg...., Colombia calling.

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: cccp op april 18, 2017, 19:29:52
Hoe doe jij dat eigenlijk bij de verkoop? Haal je het kurk er dan weer af/uit? En bij gehakt? Ik zou niet blij zijn als ik een 2ehands apparaat heb gekocht en bij het openschroeven blijkt dat de hele binnenkant onder de slaolie zit. Of meld je zoiets? Heb je een van die Sony versterkers trouwens ook gehaktificeerd?

Nee joh die Sony versterkers waren van vóór mijn gehakt-tijd. Bovendien kregen de gutmenschen op hififorum overal rode vlekken als je daarover durfde te beginnen. Idioot natuurlijk want ze hoefden het alleen maar eens te proberen. Je hebt trouwens best kans dat een tegel die Zonie's wél laat zingen.

De gehakt tweaks zijn tegenwoordig schoon en weer te verwijderen. In 1 set speakers heb ik ze ooit laten zitten (de nieuwe eigenaar mailde me later dat ze als high end klonken, heel bijzonder voor tamelijk kleine speakers) en de versterkers die ik de afgelopen maanden heb gekocht en weer verkocht waren hier te kort om ze te tweaken. In de Caspian zitten er wel 3 dus daarvan kunnen we de garantie vergeten. Gelukkig is hij gebouwd als een Noord Koreaanse tank.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)