HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:31:48
Ik heb een eigen topic, maar heb over mijn set niks meer te melden  :D 100% tevreden. Geen onrust.

Ik had je naam al verwijderd wegens goed gedrag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Ja, ff serieus, ik ga je niet meer met je klote op het blok leggen in je eigen topic. Jouw plezier staat hier voorop.  :coffee:
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:31:48
Ik heb een eigen topic, maar heb over mijn set niks meer te melden  :D 100% tevreden. Geen onrust.

Natuurlijk!!! Maar vertel eens ...done any eq lately?

...of per track :D
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

De kant die opvallend onderbelicht blijft is dat mensen die pretenderen geen onrust meer te hebben het gewissel/geklooi ook zat kunnen zijn. Zie het als muziekgenres die je in je tienerjaren vet vond....dat kan slijten. Of de muziekbeleving die simpelweg minder wordt door wat voor redenen ook.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 16:27:24
To the point then, baardmans:....Als jij er nu al vanuit gaat dat jij een objectief gekozen situatie hebt...zoals bijvoorbeeld jou filter voor de luidspreker....Dan weet je toch dat dit een keuze is ..en geen optimaal uitgangspunt. Toch?

Dat filter is inderdaad met objectief verzamelde data in mekaar gedraaid. Ik had ook de keuze om een filter in elkaar te draaien zonder die data. Het had nog niet half zo goed geklonken. Dus die werkwijze was zeker wel een optimaal uitgangspunt.

Als je een ander antwoord verwacht dan moet je proberen de vraag anders te stellen, bij voorkeur zonder dubbele agenda.

Succes!

:clapping:

Raphie

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 16:34:50
Natuurlijk!!! Maar vertel eens ...done any eq lately?

...of per track :D
ja vooral per track,  met een Avalon AD-2055  :D
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 16:35:44
De kant die opvallend onderbelicht blijft is dat mensen die pretenderen geen onrust meer te hebben het gewissel/geklooi ook zat kunnen zijn. Zie het als muziekgenres die je in je tienerjaren vet vond....dat kan slijten. Of de muziekbeleving die simpelweg minder wordt door wat voor redenen ook.
als jij het voor jezelf zo wilt uitleggen...
JBL PRX Power!

scrutinizer

De fun is dat ik als audiofiel beschouwd word en mijn set de laatste 7 jaar, op de bron na, ongewijzigd is.

heb ik nog wat vuiltjes staan en liggen ....Ja hoor. ::)
Behoefte om te wijziggen...Nee ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 16:38:37
De fun is dat ik als audiofiel beschouwd word en mijn set de laatste 7 jaar, op de bron na, ongewijzigd is.

heb ik nog wat vuiltjes staan en liggen ....Ja hoor. ::)
Behoefte om te wijziggen...Nee ;)
dat bedoel ik, het kan altijd anders, maar als het goed is het goed imho.
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:37:55
als jij het voor jezelf zo wilt uitleggen...

Citaat...het gewissel/geklooi ook zat kunnen zijn

Dit werkwoord is natuurlijk wel essentieel.....ik maak er geen statement van.....

Maar vertel, dit kan niet meespelen wil je zeggen? Ik lees er opvallend weinig over terwijl hobby's/ interesses door de jaren heen aan verandering onderhevig kunnen zijn.

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 16, 2017, 16:36:00
Dat filter is inderdaad met objectief verzamelde data in mekaar gedraaid. Ik had ook de keuze om een filter in elkaar te draaien zonder die data. Het had nog niet half zo goed geklonken. Dus die werkwijze was zeker wel een optimaal uitgangspunt.

Als je een ander antwoord verwacht dan moet je proberen de vraag anders te stellen, bij voorkeur zonder dubbele agenda.

Succes!

:clapping:

Is niet aanwezig, jongen...Heb ik de leeftijd en behoefte niet naar.

Wat ik je eigenlijk voorhoudt ...is dat er geen filter topologie of optie bestaat die op alle punten scoort...dus een keuze.
Niet meer....niet minder..


Zoals de waard vertrouwt hij zijn gasten, Baard?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 16:41:36
Dit werkwoord is natuurlijk wel essentieel.....ik maak er geen statement van.....

Maar vertel, dit kan niet meespelen wil je zeggen? Ik lees er opvallend weinig over terwijl hobby's/ interesses door de jaren heen aan verandering onderhevig kunnen zijn.
het zou zo maar kunnen, je kan je ook afvragen hoe lang je kan/wil blijven tweaken zonder noemenswaardig resultaat, op een gegeven moment is het klaar toch?
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 16:41:48
Is niet aanwezig, jongen...Heb ik de leeftijd en behoefte niet naar.

Zoals de waard vertrouwt hij zijn gasten, Baard?

Ah, de barmhartige.

Lees die twee zinnen hierboven nog eens goed.

;)

scrutinizer

Citaat van: Baardmannetje op april 16, 2017, 16:46:15
Ah, de barmhartige.

Lees die twee zinnen hierboven nog eens goed.

;)

Ja...Jij vraagt "mij zonder dubbele agenda" ..Ik zeg ..."Heb ik de leeftijd en behoefte niet naar.."
En vraag vervolgens...gezien jij daar schijnbaar vanuit ging..."Zoals de waard vertrouwt hij zijn gasten, Baard?."

Dus waar doel je op of draai je nu weer omheen om mijn geen antwoord op mijn vraag te geven?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Huub, ik gebruik trouwens ook géén roomcorrectie hoor. Even los van de curve vind ik het gewoon niet fijn klinken. Het klinkt imho artificieel en de cohesie, als in "het past in de ruimte" is weg. Het veroorzaakt een soort van vernislaagje wat me totaal niet aanstaat. Het meet dan wél beter, maar de organische cohesie is zoek.
JBL PRX Power!

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 16:44:13
het zou zo maar kunnen, je kan je ook afvragen hoe lang je kan/wil blijven tweaken zonder noemenswaardig resultaat, op een gegeven moment is het klaar toch?

Klopt. Maar ik ben benieuwd naar de redenen daarachter wanneer het dan klaar is: trial&error? Afname interesse hifi/muziek (bijv. door werk/ gezin) enz? Is het 'licht' gezien qua invloed van akoestiek? Noem maar op.

Edit: kunnen en kannen hoeft niet cursief hoor :D

scrutinizer

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 16:50:24
Ja...Jij vraagt "mij zonder dubbele agenda" ..Ik zeg ..."Heb ik de leeftijd en behoefte niet naar.."
En vraag vervolgens...gezien jij daar schijnbaar vanuit ging..."Zoals de waard vertrouwt hij zijn gasten, Baard?."

Dus waar doel je op of draai je nu weer omheen om mijn geen antwoord op mijn vraag te geven?

Zo mooi he....Objectieve data.....Welke data? ..... Hoe is deze data tot stand gebracht?  In huis ingemeten? Geluidsarme ruimte? Voor wie zijn theorie gekozen...Linkwith, Bessel, Chebbychev, Butterworth ......? Waarom, Welk idee van jou ligt hier ten grondslag van? Welke steilheid? Phase of pulsresponse? Polar response? Waarom actief?.......etc

De ander wil objectief weten hoe de balans is in een gegeven ruimte met tools om deze vervolgens met EQ naar zijn subjectieve balans en beleving te vormen...

I'm lost... :withstupid:

Veel geblaat ,weinig wol.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 17:00:19
Klopt. Maar ik ben benieuwd naar de redenen daarachter wanneer het dan klaar is: trial&error? Afname interesse hifi/muziek (bijv. door werk/ gezin) enz? Is het 'licht' gezien qua invloed van akoestiek? Noem maar op.
voor mij trail & error, been there, done that. Maar ook waar besteed je je geld en wat levert het op?
Koop je een dac van €2k en €2k aan prularia in de periferie, of koop je een dac van 4k€?

Om je een idee te geven, dit is mijn dac https://www.thomann.de/nl/burl_audio_b2_bomber_dac.htm
Maar ik heb ook deze ADC https://www.thomann.de/nl/burl_audio_b2_bomber_adc.htm
en nog een hele rits componenten in dezelfde en nog veel hogere prijsklasse.

Ik ben dus niet iemand die zegt dat je het afkan met een setje van de Wehkamp.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:02:21
voor mij trail & error, been there, done that. Maar ook waar besteed je je geld en wat levert het op?
Koop je een dac van €2k en €2k aan prularia in de periferie, of koop je een dac van 4k€?

Om je een idee te geven, dit is mijn dac https://www.thomann.de/nl/burl_audio_b2_bomber_dac.htm
Maar ik heb ook deze ADC https://www.thomann.de/nl/burl_audio_b2_bomber_adc.htm
en nog een hele rits componenten in dezelfde en nog veel hogere prijsklasse.

Ik ben dus niet iemand die zegt dat je het afkan met een setje van de Wehkamp.


Nee...maar je roept wel het hardst dat het allemaal onzin is
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:02:21
voor mij trail & error, been there, done that. Maar ook waar besteed je je geld en wat levert het op?
Koop je een dac van €2k en €2k aan prularia in de periferie, of koop je een dac van 4k€?

Dat had je eerder met speakers vermeld ja. Die gedachte is m.i. vrij logisch. Neemt niet weg dat je (los van iemand's financiële situatie) meer kan hobbyen op de wijze die Huub nu voor ogen heeft. Of hij zich daarmee beperkt (1000,-/component) valt voor nu dan maar onder trial&error denk ik. Eenmalig een groter bedrag uitgeven zal tussen de oren wellicht ook minder prettig zijn.

Eigenlijk uit nieuwsgierigheid: staan jouw TAD's in de woonkamer? Totaal niet opgevallen ??? :D

Raphie

Citaat van: scrutinizer op april 16, 2017, 17:09:02

Nee...maar je roept wel het hardst dat het allemaal onzin is
nee hoor, over dacs of pre's of EV's hoor je me niet.
Dat ik een challenge deel, wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb.
Een lekkere buizen EQ of DBX VCA is niet te versmaden. Klinkt zo veel beter als een digitale EQ of compressor algoritme. verschillen in dacs hoor ik ook, hoe ze omgaan met saturatie, de imaging etc.
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Sirius666 op april 16, 2017, 17:12:03
Dat had je eerder met speakers vermeld ja. Die gedachte is m.i. vrij logisch. Neemt niet weg dat je (los van iemand's financiële situatie) meer kan hobbyen op de wijze die Huub nu voor ogen heeft. Of hij zich daarmee beperkt (1000,-/component) valt voor nu dan maar onder trial&error denk ik. Eenmalig een groter bedrag uitgeven zal tussen de oren wellicht ook minder prettig zijn.

Eigenlijk uit nieuwsgierigheid: staan jouw TAD's in de woonkamer? Totaal niet opgevallen ??? :D
nee, staan in mijn studio.
JBL PRX Power!

scrutinizer

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:14:15
nee hoor, over dacs of pre's of EV's hoor je me niet.
Dat ik een challenge deel, wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb.
Een lekkere buizen EQ of DBX VCA is niet te versmaden. Klinkt zo veel beter als een digitale EQ of compressor algoritme. verschillen in dacs hoor ik ook, hoe ze omgaan met saturatie, de imaging etc.

So human after all ;D

Goed om te weten ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:14:15
nee hoor, over dacs of pre's of EV's hoor je me niet.
Dat ik een challenge deel, wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb.
Een lekkere buizen EQ of DBX VCA is niet te versmaden. Klinkt zo veel beter als een digitale EQ of compressor algoritme. verschillen in dacs hoor ik ook, hoe ze omgaan met saturatie, de imaging etc.

Ik las dit en wilde vragen naar jouw achtergrond.....

Citaat van: Raphie op april 16, 2017, 17:15:12
nee, staan in mijn studio.

Ha!!!

Zit/zat jij op synthforum?

Raphie

JBL PRX Power!