HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Siddartha

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 19:39:41
Tsjemig...om wat sjeu aan de discussie te geven trek je het even heel groot begrijp ik ? Net zoals Huub deed met het wereldbeeld. Houdt de boel wel lekker op gang.

Gr. Hans

Dat ben ik niet met je eens. Men maakt het dusdanig zwart-wit dat daar naadloos op aansluit.
Ben van nature best genuanceerd, maar zet em bewust scherp neer nu om dat aan te geven.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Hoe bewust het ook is....het is niet geschreven. Jij schrijft het en het is een rare kronkelgedachte. Prima....maar misschien zelf dan ook maar antwoord op geven ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

En dat is mijn punt ook Hans. Het ís niet zwart-wit. En hoe objectief sommigen zichzelf ook vinden, ze zijn ook subjectief, alleen al getuige het feit dat ze zichzelf objectief vinden [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:48:14
... Men maakt het dusdanig zwart-wit dat daar naadloos op aansluit.
Ben van nature best genuanceerd, maar zet em bewust scherp neer nu om dat aan te geven.

Dat geldt dan niet voor mij, hoor! Ik ben heel erg genuanceerd en kan best begrijpen als anderen iets meer informatie willen hebben over de dingen die ik zeg en doe. Wel met mate natuurlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Siddartha

Bedoel jou ook zeker niet Huub.
Vind het leuk om te lezen wat je allemaal doet en mij maakt het persoonlijk niet uit of het te meten is of niet. Voor mij hoeft dat ook niet koste wat kost 'toegegeven' te worden.
Krijg wel het idee dat sommigen per se willen dat je 'uit de kast moet komen' en dat het allemaal onzin is, maar dat je er wel mee door gaat.
Maar het is gemakkelijk om mensen die open vertellen over hun ervaringen met allerlei kritiek te bedienen. Andersom komt er dan weinig info over hun eigen ervaringen omdat het waarschijnlijk hun eigen kritiek direct ontkracht.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig


Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:51:05
En dat is mijn punt ook Hans. Het ís niet zwart-wit. En hoe objectief sommigen zichzelf ook vinden, ze zijn ook subjectief, alleen al getuige het feit dat ze zichzelf objectief vinden [emoji6]

Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:48:14
Dat ben ik niet met je eens. Men maakt het dusdanig zwart-wit dat daar naadloos op aansluit.
Ben van nature best genuanceerd, maar zet em bewust scherp neer nu om dat aan te geven.


Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:37:40
Nou, een aantal hier beweren volledig objectief te zijn als het aankomt op audio. Dan ben je dus naar meetgegevens aan het luisteren, of bezig met apparatuur het geluid te meten tijdens het luisteren, omdat het anders niet meer objectief is. Vraag me gewoon af hoe dat klinkt.

Owww.....dus door het uit zijn verband te rukken en niet de objectieve waarheid te vermelden maar een subjectieve gedachtengang eroverheen te laten gaan wilde je een punt maken. Prima...man, man, man. Het is dat ik vandaag heel erg moe ben.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:37:40
Nou, een aantal hier beweren volledig objectief te zijn als het aankomt op audio. Dan ben je dus naar meetgegevens aan het luisteren, of bezig met apparatuur het geluid te meten tijdens het luisteren, omdat het anders niet meer objectief is. Vraag me gewoon af hoe dat klinkt.

Zoals Hans eerder (in soortgelijke woorden) zei; degenen die objectiviteit waarderen zijn zich juist wel bewust van hun subjectieve waarneming (en wat dat betekent).

Dat vond ik een sterke beschouwing.

Er zou namelijk geen reden zijn om te objectiveren als subjectieve waarneming niet de nadelen had die bij subjectieviteit horen.

Als je objectiviteit niet waardeert kan ik niet anders dan concluderen dat je subjective waarneming niet begrijpt. 
Gr. Martijn

Siddartha

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 19:57:11
Owww.....dus door het uit zijn verband te rukken en niet de objectieve waarheid te vermelden maar een subjectieve gedachtengang eroverheen te laten gaan wilde je een punt maken. Prima...man, man, man. Het is dat ik vandaag heel erg moe ben.

Gr. Hans

Dat is volgens mij wat we allemaal doen [emoji4]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Siddartha

Citaat van: MAW op april 14, 2017, 19:58:15
Zoals Hans eerder (in soortgelijke woorden) zei; degenen die objectiviteit waarderen zijn zich juist wel bewust van hun subjectieve waarneming (en wat dat betekent).

Dat vond ik een sterke beschouwing.

Er zou namelijk geen reden zijn om te objectiveren als subjectieve waarneming niet de nadelen had die bij subjectieviteit horen.

Als je objectiviteit niet waardeert kan ik niet anders dan concluderen dat je subjective waarneming niet begrijpt.

Dat weet ik niet, niet iedereen ervaart de nadelen van subjectiviteit, of op een andere manier.
Voor mij is objectiviteit meer een veiligheid voor mensen. Maar het beperkt wel op een bepaalde manier wat ook weer een nadeel is.
Ik waardeer objectiviteit wel, maar gebruik het in ieder geval niet als het aan komt op het bezigen van een hobby. Dat zou het voor mij te veel plat slaan.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Contour op april 14, 2017, 19:30:45
Gaat denk ik om het principe Mark, niet je neus in andersmans zaken stoppen.

Tuurlijk. At doe jij nu dan?

:crazy:

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 19:37:40
Nou, een aantal hier beweren volledig objectief te zijn als het aankomt op audio. Dan ben je dus naar meetgegevens aan het luisteren, of bezig met apparatuur het geluid te meten tijdens het luisteren, omdat het anders niet meer objectief is. Vraag me gewoon af hoe dat klinkt.

Uiteindelijk het beste...

chansig

 :D :D :D

Ik heb een dB meter op de telefoon...die geeft weer in een grafiekje.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MAW

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 17:32:49
Hoe placebo's werken is al lang bekend. Deze zorgen voor een fysieke reactie van het lichaam. Het zit dus niet 'tussen de oren'.

Die conclusie lijkt me nogal voorbarig. Laat mij eens zien waar die conclusie getrokken wordt dan? Ik geloof daar namelijk niets van.

Als er een verband wordt aangetoont tussen innemen van placebo en fysieke reactie dan kun je alleen dat verband aantonen. De conclusie dat het daarom niet tussen de oren kan zitten komt uit de Huub hoed, of niet?
Gr. Martijn

Raphie

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 19:47:40
Dat je anders denkende over audio een verwrongen wereldbeeld toedichtte oid. Vervolgens schreef ik dat het niet over Noord-Korea ging maar over audio en dat dit betrekkelijk simpel is etc. Si ?

Siddi maakt er ook een beetje een pootje van want objectief luisteren naar muziek is nergens geschreven....maar wordt er wel van gemaakt...fot the art of discussion denk ik dan maar.

Gr. Hans
nou niet helemaal

als je bijv alle frequenties even hard weergeeft, meet je een rechte lijn. een accurate setup (keten + akoestiek) zou ideaal gezien wanneer hetzelfde wordt afgespeeld, deze lijn moeten weergeven.
Of dat met alle opnames ideaal klinkt, is een andere discussie, maar een objectieve basis is zeker te definiëren. Freq * amplitude is ook het domein waarin alles qua audio zich afspeelt. dan heb je nog zaken als fase, kam filtering, nagalm e.d. die de weergave beinvloeden waardoor mensen dingen horen, die ze niet kunnen benoemen en daarom maar toewijzen aan voodoo. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Het zou voor Huub juist eens reuze interessant zijn, om te beschrijven WAT hij graag wil horen en om a.d.h.v. meten erachter te komen, waarom dat de ene keer dichterbij is als de andere.
is het laag wat hij zoekt meer 50hz? of 80hz? of misschien wel 200? vind hij "levendig" een dun 500hz gebied? of juist een boost op 1kHz. wordt de kamer droger beter? of wil Huub juist meer pinpointing, of nagalm/reflecties in het hoog, zoals badkamer Maz.
daar zou de discussie over moeten gaan. Maar omdat de meeste niet in staat zijn, noch de ervaring hebben om dit te kunnen benoemen, wordt het weer in "fringe"en beleving gezocht. je kan ook zonder kompas de woestijn in rijden, kan je dagenlang zoeken, maar met enige directie kom je toch eerder op je bestemming aan
JBL PRX Power!

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 20:10:22
:D :D :D
Ik heb een dB meter op de telefoon...die geeft weer in een grafiekje.

Die klinkt echt vet gaaf!

Oh... Wacht!

:wacko:

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Sirius666

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 19:22:10
Beste,

Gaat het wel helemaal goed met je, hittepetitje?

Groet, Mark

Edit; Ik moest het even terugkijken en had 't juist.  Waarom wind jij je zo op over een posting die niet van jou afkomstig is?

Citaat van: Contour op april 14, 2017, 19:30:45
Gaat denk ik om het principe Mark, niet je neus in andersmans zaken stoppen.

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 19:40:36
Dat vat ik. Maarre; Het is geen privéchat waarop ik inbreek.

Groet, Mark

:D :nowink:

100% vrouwengedrag. Ontkennen maar!! Grappig.....meneer grossiert in vaag gebrabbel en mijn directe post begrijpt hij niet. Of vat je dat wel? Want dat zei je nl. niet tegen mij. Sorry, ik hou niet van omwegen. Vind je dat eng, deze vorm van communicatie?

Citaat van: Markus2 op april 14, 2017, 17:05:23
Iets totaal anders;

Mijn st(ief)oma liep al zeker een jaar of 40 op placebo's; Ze wachtte altijd te lang met de aanvraag van een nieuw recept waardoor er a enige tijd tussen de oude en nieuwe medicatie zat. In die tijd namen de klachten steevast toe. Na het aanbreken van de nieuwe ging het altijd snel, weer veel beter.

Op welke wijze bovenstaande geïnterpreteerd dient te worden, mag je lekker zelf bepalen.

Groet, Mark :)

He, Huub's beleving wordt weer even aan de kaak gesteld. Of nee.....dan interpreteer ik het zeker verkeerd!

Wat een afgunst....misschien kan je je dagelijkse badje zuur de komende weken even laten staan.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: MAW op april 14, 2017, 20:10:35
Die conclusie lijkt me nogal voorbarig. Laat mij eens zien waar die conclusie getrokken wordt dan? Ik geloof daar namelijk niets van.

Als er een verband wordt aangetoont tussen innemen van placebo en fysieke reactie dan kun je alleen dat verband aantonen. De conclusie dat het daarom niet tussen de oren kan zitten komt uit de Huub hoed, of niet?

Gewoon veel lezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2017, 20:12:16
Die klinkt echt vet gaaf!

Oh... Wacht!

:wacko:

Jij kan never nooit niet van muziek houden ouwe grafiektrekker.


Citaat van: Siddartha op april 14, 2017, 20:12:29
Welke waarden zijn dat dan?

De staan op een heilige meetsteen geschreven...deze is alleen zichtbaar voor mensen met een objectieve mindset.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


Siddartha

Citaat van: Baardmannetje op april 14, 2017, 20:16:36
Daar valt heel veel informatie over te vinden.

Veel plezier!

  :pompom:

Ik was niet concreet genoeg.
Welke waarden zorgen voor jou voor een goed geluid?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 20:18:10
Jij kan never nooit niet van muziek houden ouwe grafiektrekker...

Hou eens op!

Ik vernam juist van de week nog dat ik juist een eckte muziekliefhebber zou zijn. Van een verstokte audiopiel nog wel!

En nu dit weer....