HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: Raphie op april 12, 2017, 22:34:28
Voorzichtig vervoeren, kooldraad breekt snel. Ik hoop dat het brengt wat je ervan verwacht!

Thanks. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op april 12, 2017, 22:06:20
Nieuwsflits: morgen mag ik de Audiolamp ophalen in the Middle of Nowhere! :worship:

Bij van Kermiswerken in Friesland? Ik dacht dat hij erachter zat? Aardige kerel met een woonkamer gevuld met twee enorme Tannoys.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen. Jammer dat je zo ver weg woont. Veel plezier ermee.

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op april 12, 2017, 23:27:38
Bij van Kermiswerken in Friesland? Ik dacht dat hij erachter zat? Aardige kerel met een woonkamer gevuld met twee enorme Tannoys.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen. Jammer dat je zo ver weg woont. Veel plezier ermee.

Groeten...

Nee op de Veluwe, 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.  :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mooie omgeving...ws kom je ook door Dieren heen of in ieder geval in de buurt. Veel plezier en trouwens op de terugweg heb je een lichtje in je hart en dat heet Jezus.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Kunnen de krukjes, tegels en lamp elkaar tegenwerken ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 13, 2017, 07:34:32
Kunnen de krukjes, tegels en lamp elkaar tegenwerken ?

De lamp kan er naar verluidt mee overweg. Je moet hem iets voor je speakers zetten, hier een makkie omdat ze stijf tegen de muur staan.

Tegels en kurkjes samen ligt wat lastiger. De wederverkoper vond dat het niet kon maar dat was commercieel ook handig; hij verkocht eerst tegels en ging later over op kurkjes.

Mijn ervaring van nu is dat de tegel onder de versterker met 3 kurkjes toch wel weer een extra gehakt boost geeft. In de trant van: viendin vraagt waar een geluidje vandaan komt terwijl dat gewoon de tv is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na bijna de hele avond in de auto en een fantastisch gesprek met de maker...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Samen met de tegel die ik mocht lenen van Baardmannetje een mooi doorleefd eind-geluid. Bert had weer een stapeltje nieuwe tegels liggen maar helaas nog niet geassembleerd. Ik heb er gelijk maar weer 2 besteld. Geweldig zoals hij kan vertellen over hoe hij zijn ontdekkingen heeft gedaan in het verlengde van het gedachtengoed van vd Heiden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Knor

Citaat van: HuubF op april 13, 2017, 23:57:34
Samen met de tegel die ik mocht lenen van Baardmannetje een mooi doorleefd eind-geluid. Bert had weer een stapeltje nieuwe tegels liggen maar helaas nog niet geassembleerd. Ik heb er gelijk maar weer 2 besteld. Geweldig zoals hij kan vertellen over hoe hij zijn ontdekkingen heeft gedaan in het verlengde van het gedachtengoed van vd Heiden.

Hopelijk brand de lamp alleen voor de foto zo hard, want voor audio-doeleinden moet ie zeker veel zachter!  ;)
Ergens tussen 8 en 11W verbruik lijkt aardig optimaal te zijn, en dan zie je 'm alleen in het donker een beetje gloeien.
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

HuubF

Citaat van: Knor op april 14, 2017, 00:38:14
Hopelijk brand de lamp alleen voor de foto zo hard, want voor audio-doeleinden moet ie zeker veel zachter!  ;)
Ergens tussen 8 en 11W verbruik lijkt aardig optimaal te zijn, en dan zie je 'm alleen in het donker een beetje gloeien.

Ja was voor de foto, hij staat nu een stuk zachter (maar kennelijk moet hij nog zachter). Heb je er ook één? Had je al geschreven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik ben al 8 jaar op zoek naar een gehakt-beleving bij mij thuis die een beetje te vergelijken is met de beste (gehakt-) sets die ik heb gehoord. En dat lijkt nu gelukt. Nu nog 2 tegels erbij volgens de laatste Inzichten van de Maker en ik ben helemaal het ventje.

Mijn ervaring is dat gehakt toch wel beter klinkt als de set ook een beetje on par is. Met 3 wijntjes op lijkt dat nu aardig gelukt.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mooi Huub...geniet ervan. Nu niet bang zijn dat je hier op je kop krijgt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 07:42:47
Mooi Huub...geniet ervan. Nu niet bang zijn dat je hier op je kop krijgt.

Ach dat hebben we al zo vaak meegemaakt. Daarom houden een hoop anderen zich gedeisd. Ik uiteraard niet want ik ben ook een beetje een aandachts-*vrouw die zich voor geld verkoopt aan mannen*.

Wat ik niet meer ga doen is met lamp, dac en tegels onder de arm bij anderen langs gaan. Alleen bij de Leidenaar die ook een Guru QM10 en Roksan Caspian M2 heeft. Gisteren kwamen we erachter dat we ook alletwee Vertere kabels hebben! Alleen de dac en de streaming-oplossing verschilt, hij heeft een Mytec. Dat is zó toevallig dat het bijna niet kan.

Volgende week ga ik er langs om te luisteren en daarna komt hij bij mij. Ongelofelijk interessant wat akoestiek doet en, áls het geluid verschilt, onderzoeken waar het verschil in zit.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


Sirius666

Citaat van: HuubF op april 14, 2017, 08:01:03
Ach dat hebben we al zo vaak meegemaakt. Daarom houden een hoop anderen zich gedeisd. Ik uiteraard niet want ik ben ook een beetje een aandachts-*vrouw die zich voor geld verkoopt aan mannen*.

Wat ik niet meer ga doen is met lamp, dac en tegels onder de arm bij anderen langs gaan. Alleen bij de Leidenaar die ook een Guru QM10 en Roksan Caspian M2 heeft. Gisteren kwamen we erachter dat we ook alletwee Vertere kabels hebben! Alleen de dac en de streaming-oplossing verschilt, hij heeft een Mytec. Dat is zó toevallig dat het bijna niet kan.

Volgende week ga ik er langs om te luisteren en daarna komt hij bij mij. Ongelofelijk interessant wat akoestiek doet en, áls het geluid verschilt, onderzoeken waar het verschil in zit.

Heeft hij ook de QM10two?

Kwabbernoot


Buell

Veel plezier met je lamp!
De invloed is van een andere orde dan nieuwe hardware, hier gaat hij niet meer weg  :headbanging:
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: PrimaLuna op april 14, 2017, 08:58:26
Veel plezier met je lamp!
De invloed is van een andere orde dan nieuwe hardware...

Ja zo kun je het maar het best omschrijven. Wel vind ik na 8 jaar pielen met dit soort tweaks dat de hardware toch een rol speelt. Wel anders dan bij gewone hifi. Het één is er gewoon wat gevoeliger voor dan het andere maar pure kwaliteit hoor je er toch ook wel doorheen.

Voor de puristen onder ons, die niet eens het verschil tussen dacs, versterkers en kabels erkennen, een gruwel in het kwadraat. Onweerstaanbaar grappig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Lachen!

Voor een mooi vergelijk zou je je Cisco tuner mee moeten nemen  ;) :D

chansig

Dus je wilt niet een keer je lichtje bij mij laten schijnen ?

Is dat niet handig voor de lamp of heb je daar gewoon geen zin meer in ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 14, 2017, 10:25:22
Dus je wilt niet een keer je lichtje bij mij laten schijnen ?

Is dat niet handig voor de lamp of heb je daar gewoon geen zin meer in ?

Gr. Hans

Dit geldt allemaal niet voor jou, Hans. :inlove:

En ik ben ook wel benieuwd naar Maz, zou ik daar een keer mogen langskomen of niet? :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kwabbernoot

Werkt die lamp ook alleen dan of is het alleen ter versterking van het "tegel-effect"?

Groeten...

chansig

@Huub::-* :-*

Gelukkig...

Maz staat altijd open voor bezoek. Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd...maar kwamen we niet uit qua tijd ed. Als jij een afspraak hebt dan kijk ik wel of ik kan aanschuiven.

Citaat van: Kwabbernoot op april 14, 2017, 10:30:28
Werkt die lamp ook alleen dan of is het alleen ter versterking van het "tegel-effect"?

Groeten...

Als ik het goed lees werkt die zeker ook alleen...of misschien wel juist.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.