HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 19:43:23
de lamp werkt alleen bij oosterwind...

Tjonge... Zelf Raphie gaat langzaamaan over stag. Nu noorder, ooster en zuider wind nog.

Het begin is er, Huub!

;D

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 19:44:05
Ook weer zo'n inlevende vraag. De tegels heb ik al een jaartje geleden weggedaan.

Ik heb er nog één liggen, mag je lenen.

;)

Raphie

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 19:45:18
Wat voor kabels heb jij eigenlijk? En kunnen wel daar allemaal nog wat van leren?
ik heb nu vandamme en heb nog wat canare liggen. Ik hoor geen verschil. Meet het ook niet trouwens, de respons met REW is exact gelijk.
Voor mij is de sweetspot dat het mechanisch goed moet zijn, voor mijn gevoel voldoende diameter, een en stevige mantel. Dus lampensnoer zal vast wel werken, maar dat voelt gewoon niet goed en aan de bovenkant heb ik veel getest, maar niks kunnen ontdekken, behalve het filter in transparent.
JBL PRX Power!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 19:49:58
ik heb nu vandamme en heb nog wat canare liggen. Ik hoor geen verschil. Meet het ook niet trouwens, de respons met REW is exact gelijk.
Voor mij is de sweetspot dat het mechanisch goed moet zijn, voor mijn gevoel voldoende diameter, een en stevige mantel. Dus lampensnoer zal vast wel werken, maar dat voelt gewoon niet goed en aan de bovenkant heb ik veel getest, maar niks kunnen ontdekken, behalve het filter in transparent.

Keertje met mijn wunderkabeltje langskomen? :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

En kurk Huub  ;) :D

Contour


paaj

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 19:49:58
...
Voor mij is de sweetspot dat het mechanisch goed moet zijn, voor mijn gevoel voldoende diameter, een en stevige mantel.
...

Helemaal mee eens. Dan moet je het naar mijn mening budgetair wel heel gek maken voor zo'n kabel de zwakke plek is. Ook de eerdere opmerking over prijsverhouding ben ik het mee eens. Wat gebeurt er met een €4000 speaker ipv €2000 speaker en €2000 kabel? Dat lijkt mij persoonlijk veel interessanter, al haal je dan misschien niet het maximale uit de duurdere speaker  :dry:

Ondertussen ben ik heel gelukkig met Blue Jeans Cable, gewoon mooi afgewerkt Belden kabel.
Ik was minder blij met een duurdere Chord kabel gek genoeg (silverscreen geloof ik, best dikke mantel maar karig draad en pluggen) maar dat zal wel in mijn hoofd zitten. Die krijgt binnenkort nog eens de kans, dan heb ik tijdelijk extra meters nodig. Misschien jammer dat de totaal andere opstelling dan geen eerlijk vergelijk mogelijk maakt, maar daar heb ik eigenlijk toch geen zin in  :tounge:
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Raphie

Blue Jeans is idd exact op de sweetspot van sensible. En die 4k€ speaker is exact ook mijn punt ;)
JBL PRX Power!

MAW

Inderdaad. Het komt op mij een beetje over als een volkswagen polo met zoveel opties en assecoires dat je voor hetzelfde geld ook een volkswagen passat met wat opties kunt kopen. Een polo blijft maar gewoon een polo..
Gr. Martijn

Raphie

Ach, zo zijn er ook zat die GRAAG een heel veel euros betalen voor een houten plankje, wat kurk of een lamp met een verhaal.... de ratio is zoek, maar dat mag allemaal, we leven in een vrij land  :popcorn:
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: MAW op april 11, 2017, 07:27:44
Inderdaad. Het komt op mij een beetje over als een volkswagen polo met zoveel opties en assecoires dat je voor hetzelfde geld ook een volkswagen passat met wat opties kunt kopen. Een polo blijft maar gewoon een polo..

Ach, als je dan toch naar gelijkenissen gaat zoeken: ik mag het graag zien als een Volkswagen Passat W12 met een ienie mini benzineslangetje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Met die Tesla kom je niet ver dan nee, hoe lang is zo'n druppellader kabel?  :tounge:

Ik ben niet zo goed in auto's, maar wellicht te vergelijken met een vervangend luchtfilter in je auto. Een goedkope werkt ook prima, aan je comfort verandert het niets, en de theoretisch maximale snelheid naar huis halen we in Nederland toch nooit :)
Wat ik hier heb is gewoon een ruim voldoende 5mm2, dat houdt echt geen dynamiek of detail tegen. Kwalitatief goed zonder mooi manteltje of hippe krimpkousen met logo eromheen.

Kabels begrijp ik als het relatief betaalbare zijn en je al een groot deel van je budget in je speakers hebt zitten, dan kun je nog eens wat veranderen en proberen zonder dat je al je toch al dure set moet vervangen door nóg duurdere en blijf je toch met je hobby bezig.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

HuubF

Citaat van: paaj op april 11, 2017, 08:56:22
Met die Tesla kom je niet ver dan nee, hoe lang is zo'n druppellader kabel?  :tounge:

Ik ben niet zo goed in auto's, maar wellicht te vergelijken met een vervangend luchtfilter in je auto. Een goedkope werkt ook prima, aan je comfort verandert het niets, en de theoretisch maximale snelheid naar huis halen we in Nederland toch nooit :)
Wat ik hier heb is gewoon een ruim voldoende 5mm2, dat houdt echt geen dynamiek of detail tegen. Kwalitatief goed zonder mooi manteltje of hippe krimpkousen met logo eromheen.

Kabels begrijp ik als het relatief betaalbare zijn en je al een groot deel van je budget in je speakers hebt zitten, dan kun je nog eens wat veranderen en proberen zonder dat je al je toch al dure set moet vervangen door nóg duurdere en blijf je toch met je hobby bezig.

Zo dacht ik er tot vorige week ook over. Het klinkt zo logisch en geruststellend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op april 11, 2017, 07:43:16
Ach, als je dan toch naar gelijkenissen gaat zoeken: ik mag het graag zien als een Volkswagen Passat W12 met een ienie mini benzineslangetje.

En de W12 staat dan voor de 4" woofer? :)
Gr. Martijn

HuubF

Vanavond ben ik op bezoek geweest bij Baardmannetje, een kerel die ik al een jaar of 12 ken. Hij staat bekend als vriendelijk maar wat minder meebuigend als iemand het in zijn hoofd haalt zijn voorkeur uit te spreken voor een poort aan de voor- dan wel achterkant. Want, zoals hij niet nalaat te vermelden, dat maakt niet uit.

Maar wel ontzettend aardig en in gezelschap van een hoogzwangere vriendin en een setje Harde & Klappers, zelfbouwproject van Koen en een beetje van hemzelf. De speakers zien er prachtig uit, absoluut niet als zelfbouw. De Seas units worden van bits en stroom voorzien door Hypex plates aan de achterkant. Er staat dus alleen een streaming-doosje met Spotify. Deze wordt later deze maand vervangen door een even higher end mini-computertje.

BM draait altijd ontzettend leuke muziek, meestal pop van allerlei voor mij onbekende artiesten in Amerika en Engeland. De speakers geven dat heerlijk weer met eigenlijk precies de klankbalans die ik ook mooi vind: warm, niet teveel gepiel in het hoog en een lekker fundament. Lekkere luister-speakers dus die tijdens het plezier maken om forumgenoten af en toe aandacht vroegen bij een mooi stukje.

Ga ik nu ook een eis indienen voor speakers als deze? Nee want ze zijn niet het laatste woord wat betreft resolutie en ik vind het laag niet helemaal naar mijn zin. Voor deze speakers geldt uiteraard dat het je helemaal moet bevallen want je kunt er niets meer aan doen. En dat laatste is, zeg maar, niet zo mijn ding.

Maar het is een prachtig project met een perfect resultaat: een eenvoudig maar erg gelikt design (dat subtiele kiertje...) en een geluid dat je niet tegenhoudt om voortaan maar gewoon naar muziek te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Leuk om te lezen. Ik denk dat de gemiste resolutie vooral door de akoestiek komt (of misschien is er voldoende resolutie maar hoorde je het niet) en niet omdat de LS die resolutie niet kunnen weergeven? Is maar een gokje, heb zelf kort kunnen luisteren en door wat omgevingsgeluid niet zo goed. Wat ik hoorde vond ik goed. De luidsprekers vond ik ook fraai om te zien.

BM, mis jij resolutie? Resolutie die je bijv wel bij Huub hoort? Of bij anderen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Citaat van: doorofnight op april 11, 2017, 23:30:57
... of misschien is er voldoende resolutie maar hoorde je het niet... Resolutie die je bijv wel bij Huub hoort?...

?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Ik vond het erg gezellig gisteravond Huub, bedankt daarvoor!

Eind dit jaar, begin volgend verhuizen. Dan wil ik wat serieuzer met akoestische maatregelen en eventueel DSP bezig. Ik nodig ja dan graag weer uit!

;)

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: doorofnight op april 11, 2017, 23:30:57
BM, mis jij resolutie? Resolutie die je bijv wel bij Huub hoort? Of bij anderen?

Ik mis geen resolutie. Ik ervaar hier wel wat meer energie in het laag dat mij lief is. Ik weet dat als dat aangepakt wordt Huub waarschijnlijk zijn resolutie heeft. Maar dat hij dan ook de warmte gaat missen​.

Dat gegeven is voor mij op zijn minst interessant.


chansig

Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Citaat van: HuubF op april 11, 2017, 23:17:39
De speakers geven dat heerlijk weer met eigenlijk precies de klankbalans die ik ook mooi vind: warm, niet teveel gepiel in het hoog en een lekker fundament.

Citaat van: HuubF op april 11, 2017, 23:17:39
Nee want ze zijn niet het laatste woord wat betreft resolutie en ik vind het laag niet helemaal naar mijn zin.

I'm confused...een precieze klankbalans die je mooi vind...maar resolutie en het laag zijn niet helemaal naar je zin ???

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Citaat van: chansig op april 12, 2017, 07:37:03
Jammer dat ik er niet bij kon zijn.
I'm confused...een precieze klankbalans die je mooi vind...maar resolutie en het laag zijn niet helemaal naar je zin ???

Gr. Hans
er is natuurlijk maar een beperkt audio vocabulair:zwart, balans, rust, resolutie, laag, hoog, dynamiek, microdetail, scherp, warm :D
Welke allemaal te herleiden zijn tot het feit of de combinatie van respons en akoestiek je aanstaan...
JBL PRX Power!

DofN

Citaat van: HuubF op april 11, 2017, 23:54:44
?

Als je twee zinnen die niet bij elkaar horen achter elkaar zet en dan quote ziet het er niet logisch uit (en dat voor iemand aan wie niets ontgaat! ;-)).

Het tweede deel was een vraag aan BM. Het eerste was mijn interpretatie van jouw opmerking over resolutie, waarover 'het laatste woord' nog niet gezegd is. In audiofiele termen betekent dat vaak: te weinig ervaren resolutie. Niet teveel. Maar ik kan ernaast zitten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software