HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

addesmo

Citaat van: djoeri op april 10, 2017, 08:19:59
Ik begreep dat deze kabel van de hand van de Roksan ontwerper kwam? Dan gelooft hij in het geluid maar is het waarschijnlijk te duur voor in de versterker.

Touraj Moghaddam is niet meer werkzaam bij Roksan, maar is opnieuw begonnen met Vertere.

Raphie

Dan zijn er nog zekeringen, de contactdozen, de stroomgroep, de groepsschakelaar, de aardlekpen.
Gewoon lekker op z'n beloop laten, "beleving" is king, écht of geconditioneerd, maakt niet uit.
JBL PRX Power!

chansig

Ik heb besloten er geen energie meer in steken qua discussie. Dus ik ga proberen om in de huid van de audiofiel te kruipen en vanuit die positie Huub bij te staan in zijn karavaan.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Ik heb besloten er geen energie meer in steken qua discussie. Dus ik ga proberen om in de huid van de audiofiel te kruipen en vanuit die positie Huub bij te staan in zijn karavaan.

Gr. Hans

^^
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Carrol

Citaat van: Carrol op april 10, 2017, 09:01:48
Ik heb besloten er geen energie meer in steken qua discussie. Dus ik ga proberen om in de huid van de audiofiel te kruipen en vanuit die positie Huub bij te staan in zijn karavaan.

Gr. Hans

^^
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Vind je het echt een goede posting ?  :D

Het betekent voornamelijk vragen stellen etc...want me verplaatsen in de gehoorde verschillen icm de gebruikte dingen wordt zeer lastig. Ervaringen qua wat kabels doen etc zijn van te lang geleden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: djoeri op april 10, 2017, 08:19:59
Ik begreep dat deze kabel van de hand van de Roksan ontwerper kwam? Dan gelooft hij in het geluid maar is het waarschijnlijk te duur voor in de versterker.

Als ik de prijzen zo zie dan klopt dat inderdaad. Dan snap ik wel dat hij graag een eigen lijn wilde ontwerpen/maken waarin hij zijn eigen filosofie mbt kabels en hun invloed kwijt wilde. Goed dat hij deze stap heeft gestapt, jammer dat Roksan hier geen gebruik van heeft gemaakt.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Hans ,
Het is een oneindige discussie,iedereen wil zijn gelijk halen,we hebben allemaal een mening,ervaring etc etc etc.het lijkt wel een wedstrijd!!!!
Laat iedereen gewoon doen waar ze zin in hebben en meningen hebben we al genoeg,vandaag mijn goed bedoelde  ^^
Ik vind het gewoon leuk om HuubF te volgen in zijn strijd naar zijn ultieme set en zit dan niet te wachten op meningen van anderen  over de zin
of onzin van kabels etc.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

addesmo

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 09:08:33
Als ik de prijzen zo zie dan klopt dat inderdaad. Dan snap ik wel dat hij graag een eigen lijn wilde ontwerpen/maken waarin hij zijn eigen filosofie mbt kabels en hun invloed kwijt wilde. Goed dat hij deze stap heeft gestapt, jammer dat Roksan hier geen gebruik van heeft gemaakt.

Gr. Hans

Touraj Moghaddam was oprichter van Roksan, dus daar heeft hij ook al zijn eigen ei kunnen leggen!
Ondermeer met een van de beste draaitafel ontwerpen, de Xerxes!

chansig

IK ken de Xerxes niet...ziet er mooi uit. Mooi ontwerp om te zien, helemaal mijn smaak. Meneer Moghaddam heeft nu wel de ruimte genomen om een ander ei te leggen. Ws binnen Roksan geen ruimte voor gehad om dit specifieke kabelei te leggen ws  omdat de versterkers te duur zouden worden zoals werd aangeven.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 08:48:27
Is de voeding van de streamer die je gebruikt al gemodificeerd ? En sowieso de stroomkabels...heb je daar al de juiste match in gevonden ?

Gr. Hans

Stroomkabels zijn van Belden op een aparte groep. De voedingen hebben allemaal een kurkje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Daarmee zeg je ? : Hier is geen winst meer te behalen ? Dat zou me verbazen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op april 10, 2017, 10:45:19
Daarmee zeg je ? : Hier is geen winst meer te behalen ? Dat zou me verbazen.

Wie weet of er winst is te behalen. Ik ga het niet uitzoeken.

De afgelopen week overkwam me een beetje. Ik had me voorgenomen om niet teveel gedoe te maken van kabels, ik heb het zelfs ergens geschreven. Maar toen ik bij mijn locale hifi shop was bood deze me aan om die dure Rocket 88's mee te nemen om eens te kijken waar de bovengrens zou liggen als ik andere kabels zou nemen.

En toen veranderde eigenlijk alles. En toen ik de kabels weer terug-wisselde veranderde het terug en kon ik er niet meer naar luisteren. En toen ik de Vertere had en aansloot veranderde het wéér. Alleen anders.

Maar om nou bewust ook nog eens 1000 euro in stroomkabels te steken... Misschien wel een goed idee. Je begint aardig mee te denken!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Even puur uit nieuwsgierigheid, hoe werkt dat in je hoofd, dat een kabel (beetje koper en wat isolatie) evenveel kost als je versterker? Kan me voorstellen dat wanneer je de kabel voor een ramprijs koopt je hem niet laat liggen, maar wanneer je voor beiden daadwerkelijk €1.000 out of pocket bent, vind je het dan zelf ook niet een beetje vreemd?
JBL PRX Power!

Raphie

Even het marketing verhaal:

Experience the closest to a live musical performance at home with Vertere's absolute reference Pulse-HB Hand-built Speaker Cable. > is natuurlijk onzin, vertere kent jouw setup niet en de kabel zou altijd een match zijn :D

Pulse-HB speaker cable follows the same unique design doctrines and manufacturing precision that is applied to the HB range of interconnect cables. The internal conductors however, are configured to operate at much higher voltages and currents but with the same precision. > wat zegt hij nou eigenlijk hier? Ehm helemaal niks, speakerkabels zijn voor high level,aansluitingen en RCA voor low level :D

Innovative conductor design and signal shielding plus unique mechanically and electrically isolated construction of the Pulse-HB speaker cable provides absolute reference connection between the amplifier and loudspeaker. > wat is hier inovatief? En wat is er reference aan pvc?

Designed with both amplifier output and loudspeaker input requirements in mind, Pulse-HB loudspeaker cable ensures that even the most demanding loudspeakers are in full control of the partnering amplifier. At all times, even during the most complex and yet delicate music passages, almost live performance levels of dynamics, detail and clarity with unparalleled pace and space are unleashed. > wederom, is iedere set hetzelfde? Hoezo "in mind" alsof je low level specs gaat gebruiken voor een high level oplossing :D nu is het "allmost live" wederom in iedere setup :D

The sheer joy and insight into the music when using the Pulse-HB loudspeaker cable is truly extraordinary. > ja ja, nu weten we het wel, veel geblaat, geen wol :D

Every Pulse-HB Speaker Cable is fully contact impedance checked against master data, logged and serial numbered. Finally every pair is listened to in our reference monitoring system to ensure perfect matched performance against our reference Pulse-HB speaker cable. > lol "master data" valt weinig te "matchen" aan een sliert koper :D
JBL PRX Power!

chansig

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 11:26:40
Wie weet of er winst is te behalen. Ik ga het niet uitzoeken.

Maar om nou bewust ook nog eens 1000 euro in stroomkabels te steken... Misschien wel een goed idee. Je begint aardig mee te denken!

Neem je tijd...het is ook veel geld. Maar als het hoort dan hoor je het en is het wel de moeite waard. Overigens kijk een beetje uit uit met teveel koper in je set. De Roksan en Guru combi klinkt al redelijk warm/donker getint. Juist wat je mooi vindt. Met goed/zilver ga je dit weer weghalen. Voorzichtigheid geboden dus.

Vwbt je voeding van de streamer. Wat ik heb begrepen (maar dat ligt wat in het technische gedeelte van de hobby) heeft een goede voeding erg veel invloed op je geluid. Zo'n Bowster bv of Kingpin lief aankijken.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cyreg

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 11:26:40
.........Maar om nou bewust ook nog eens 1000 euro in stroomkabels te steken... Misschien wel een goed idee. Je begint aardig mee te denken!

Je zou ook 'ns de 'laatste jaren versie' vd standaard Naim netkabel kunnen proberen voor ~€20!
Vooral op versterkers heb ik vaak goede resultaten gehoord (ligt zeker ook ad rest vh netspul)

Ik zou met kabels net zo omgaan als de rest van je set (max 1000/component), dus max €bedrag invoeren! Maar dan bijv €200/st voor netkabels en interlinks en dan heb je meer dan genoeg budget (nieuw en 2e hands) om van alles te kunnen uitproberen ;)
enne....elke netkabel klinkt anders, ook de goedkope/freebees, dus....succes en plezier  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

chansig

Het is mijn inziens een myhte om te veronderstellen dat een kabel zoveel procent moet zijn van de waarde van bv je versterker of combi versterker/streamer/speakers.

Zeker als je de kabel ziet als een onderdeel van de set, een onderdeel waarmee je meer kan dan finetunen. Finetunen is wat te simpel gezegd...de verschillen die Huub ervaart zijn redelijk groot als ik het zo lees. Dat betekent dus ook dat hij een set heeft die in staat om echt alle kwaliteiten van een kabel (zonder verlies van signatuur van speaker/versterker) door te laten komen.

Zoals aangegeven ik denk dat er nog behoorlijke winst te halen is op stroomgebied. Hoeft niet direct een nieuwe kabel. Je kan ook beginnen met de stekkers. Frank2 kan Huub hier vast wel een aardig eind mee op weg helpen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Tjeb

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 11:30:20
Even puur uit nieuwsgierigheid, hoe werkt dat in je hoofd, dat een kabel (beetje koper en wat isolatie) evenveel kost als je versterker? Kan me voorstellen dat wanneer je de kabel voor een ramprijs koopt je hem niet laat liggen, maar wanneer je voor beiden daadwerkelijk €1.000 out of pocket bent, vind je het dan zelf ook niet een beetje vreemd?

Dat werkt ongeveer net zo als dat jouw stoelhoezen net zoveel kosten als een compleet nieuwe voorkant op mijn auto.....
Vindt jij het niet een beetje vreemd dat ik voor het bedrag van jouw motorkap embleem 4 nieuwe zomerbanden kan kopen? O0

Wie ben jij dat je een volwassen man van zijn "ultieme" ervaring probeerd af te brengen en het probeerd te ridiculiseren?
Ik vindt jouw hobby net zo belachelijk en kan legio argumenten aanvoeren waarom het belachelijk is om zoveel geld in een auto te stoppen. Ga jij je hier iets van aantrekken? Nee natuurlijk niet, aangezien dit jouw passie en walhalla is...
Open je eigen topic en schreeuw daar van de daken dat het allemaal belachelijk is, maar laat Huub dus ook in zijn waarde, en stop met het kapen van dit topic om je mening te ventileren...

Markus2

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 11:26:40
Wie weet of er winst is te behalen. Ik ga het niet uitzoeken.

Natuurlijk wel, kwestie van tijd.

Citaat
De afgelopen week overkwam me een beetje. Ik had me voorgenomen om niet teveel gedoe te maken van kabels, ik heb het zelfs ergens geschreven. Maar toen ik bij mijn locale hifi shop was bood deze me aan om die dure Rocket 88's mee te nemen om eens te kijken waar de bovengrens zou liggen als ik andere kabels zou nemen.

En toen veranderde eigenlijk alles. En toen ik de kabels weer terug-wisselde veranderde het terug en kon ik er niet meer naar luisteren. En toen ik de Vertere had en aansloot veranderde het wéér. Alleen anders.

Dat bedoel ik, kwestie van tijd.

Citaat
Maar om nou bewust ook nog eens 1000 euro in stroomkabels te steken... Misschien wel een goed idee. Je begint aardig mee te denken!

In mijn "afgesloten periode" ook een Sharkwire "PureSilver" netkabel gehad, daarmee ervoeren anderen en ook ik, toch wel behoorlijk verschil net de kabels die er op dat moment voorhanden waren (al gokkend; Kemp Hi, Lo en Statement(?), Van den Hul The Mainstream, Harmonic Technology Pro 9 & Pro 11 en vast nog een aantal).

Ik wil niets aanzwengelen maar; Als de verschillen in luidsprekerkabels je zulke positieve ervaringen doen hebben, dan wil je de netkabelvariant toch tenminste geproeft hebben?!

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Raphie

Citaat van: Tjeb op april 10, 2017, 13:14:09
Dat werkt ongeveer net zo als dat jouw stoelhoezen net zoveel kosten als een compleet nieuwe voorkant op mijn auto.....
Vindt jij het niet een beetje vreemd dat ik voor het bedrag van jouw motorkap embleem 4 nieuwe zomerbanden kan kopen? O0
klopt, heb dan ook een totaal ander soort auto. Voor de goede orde, ik heb geen hoezen gekocht, maar een COMPLEET nieuw interieur  :popcorn: stoelen, bank panelen, electronica the whole shebang.

Maar los daarvan, voor 300gram koper en 400gram pvc hetzelfde neertellen als een complete versterker is een beetje vreemd. Helemaal als je weet dat OFC gewoon OFC is
Je gelooft toch niet dat dit exclusief getrokken kabel is? :D
JBL PRX Power!

Tjeb

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 13:24:48
klopt, heb dan ook een totaal ander soort auto. Voor de goede orde, ik heb geen hoezen gekocht, maar een COMPLEET nieuw interieur  :popcorn: stoelen, bank panelen, electronica the whole shebang.

Maar los daarvan, voor 300gram koper en 400gram pvc hetzelfde neertellen als een complete versterker is een beetje vreemd. Helemaal als je weet dat OFC gewoon OFC is
Je gelooft toch niet dat dit exclusief getrokken kabel is? :D


Mijn laatste uitspraak hierover,

Kon je niet zitten op de bestaande stoelen dan? Zitten deze beter? Als het laatste klopt, toon dan maar aan dat het beter zit... Je gelooft toch niet dat de pasvor, materialen en vulling van Mercedes stoelen ondergeschikt is aan jouw huidige stoelen? Zo ja toon dit dan maar aan....


Zie je nu dat het net zo'n zinloze discussie is waarbij waarschijnlijk jouw tenen krommen en je nekharen overeind gaan staan?!  ;) :angel:

Raphie

Citaat van: Tjeb op april 10, 2017, 13:34:34
Mijn laatste uitspraak hierover,

Kon je niet zitten op de bestaande stoelen dan? Zitten deze beter? Als het laatste klopt, toon dan maar aan dat het beter zit... Je gelooft toch niet dat de pasvor, materialen en vulling van Mercedes stoelen ondergeschikt is aan jouw huidige stoelen? Zo ja toon dit dan maar aan....


Zie je nu dat het net zo'n zinloze discussie is waarbij waarschijnlijk jouw tenen krommen en je nekharen overeind gaan staan?!  ;) :angel:
wijs jij "mercedes stoel" eens aan in het periodieke model? Is idd beter dat dat het laatste is wat je er over zegt, voordat je je zelf nog verder ingraaft, want het raakt kant noch wal..... het helpt mij wél bevestigen dat een aantal toch écht rare gedachtenkronkels hebben. :D
JBL PRX Power!

Tjeb

Citaat van: Raphie op april 10, 2017, 13:41:40
wijs jij "mercedes stoel" eens aan in het periodieke model? Is idd beter dat dat het laatste is wat je er over zegt, voordat je je zelf nog verder ingraaft, want het raakt kant noch wal..... het helpt mij wél bevestigen dat een aantal toch écht rare gedachtenkronkels hebben. :D

het voorbeeld is kennelijk goed en begrijpelijk genoeg voor je als ik je reactie zo lees, je gebruikt dezelfde uitwegen om bananen recht te lullen als de mensen die je probeerd op "de juiste weg" te krijgen...

Raphie

Citaat van: Tjeb op april 10, 2017, 13:49:39
het voorbeeld is kennelijk goed en begrijpelijk genoeg voor je als ik je reactie zo lees, je gebruikt dezelfde uitwegen om bananen recht te lullen als de mensen die je probeerd op "de juiste weg" te krijgen...
probeert is met een t. Er is geen "juiste weg" ieder moet doen wat voor hem goed voelt.
Zo ver waren we al toch? Ik ben alleen op zoek naar de mening van HuubF (dus niet Tjeb) over deze prijsdynamiek.
JBL PRX Power!