HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djoeri


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: djoeri op april  9, 2017, 21:38:08
Er is nog iets als een Schumann resonator.

Groet Djoeri

Oh, nog veel meer;

Klankschalen, Shaktigevallen, HiFi-stickers, Cable-Elevators, Soundstones, Magneten, zalf, etc.

Groet, Mark :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  9, 2017, 21:47:05
Oh, nog veel meer;

Klankschalen, Shaktigevallen, HiFi-stickers, Cable-Elevators, Soundstones, Magneten, zalf, etc.

Groet, Mark :)

Hmm klankschalen...

Daar geloof ik niet in of het werkt niet bij mij. Tegels en kurkjes wel. En hopelijk de audiolamp van hetzelfde concern.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Gr. Martijn

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djoeri

Of kabels in zijde gewikkeld en met lijnzaad behandeld als Duelund, kun je zelf maken leuk om te doen.

Welk merk resonator heb je gehad? Heb die van Phonosophie gehoord en had ook een positief effect op de verstaanbaarheid van een gesprek, ik bedoel een echt gesprek en niet via de speaker.


HuubF

Citaat van: djoeri op april  9, 2017, 22:54:00
Of kabels in zijde gewikkeld en met lijnzaad behandeld als Duelund, kun je zelf maken leuk om te doen.

Welk merk resonator heb je gehad? Heb die van Phonosophie gehoord en had ook een positief effect op de verstaanbaarheid van een gesprek, ik bedoel een echt gesprek en niet via de speaker.

Een interlink met massief koper, bijenwas, onbehandeld katoen, lijnzaadolie en 4 (!) Bybees errin verwerkt heb ik ook. Werkt prima. Nu vervangen door een Vertere Pulse B.

Weet niet meer welke resonator. Was grijs met een irritant blauw lampje.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

djoeri

Ja of Litze kabel koper als zilver. Maar ik zie dat die roksan vanaf het lijn board naar de uitgangs terminals simpele zwart rode kabel gebruikt, deze kun je natuurlijk ook in betere kabel uitvoeren net als binnen in de speaker.


HuubF

Citaat van: djoeri op april 10, 2017, 06:54:56
Ja of Litze kabel koper als zilver. Maar ik zie dat die roksan vanaf het lijn board naar de uitgangs terminals simpele zwart rode kabel gebruikt, deze kun je natuurlijk ook in betere kabel uitvoeren net als binnen in de speaker.

Nee daar geloof ik niet in. Apparaten hebben een bepaalde signatuur en daar blijf ik van af.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

De resonator die jij bedoelt is volgens mij een acoustic revive (grijs met een blauw lampje)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 07:00:04
Nee daar geloof ik niet in. Apparaten hebben een bepaalde signatuur en daar blijf ik van af.

Wat een respect voor de makers zeg. Maar zodra het geluid buiten de kast komt.....dan is het van mij. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

djoeri

Ik kan me ook wel voorstellen dat je aan versterkers en speakers niet zo snel wat veranderd. Ik bouw veel zelf of met kennissen dus dan ga je dat soort dingen ook aanpassen/proberen en je kunt er veel mee bereiken.

MAW

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 07:00:04
Nee daar geloof ik niet in. Apparaten hebben een bepaalde signatuur en daar blijf ik van af.

Dat vind ik dan weer raar. Je sluit dan een hele dure kabel aan op een speaker, die aan de andere kant van de terminal overgaat in simpele/goedkope bedrading.
Gr. Martijn

chansig

Nee is niet raar want met die kabels ga je vervolgens matchen (streamer, versterker, speaker worden 1 geheel) zonder dat je de klanksignatuur van de versterker/speaker/streamer aanpakt. De ervaringen wat er vervolgens gebeurt, heeft Huub beschreven. Maar de klanksignatuur van speaker, streamer en versterker zijn nog steeds hoorbaar.

Wat wordt er dan aanpast middels een kabel vraag je ? Laag, hoog, mid eigenlijk alles wat de klanksignatuur niet aantast.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: MAW op april 10, 2017, 07:37:34
Dat vind ik dan weer raar. Je sluit dan een hele dure kabel aan op een speaker, die aan de andere kant van de terminal overgaat in simpele/goedkope bedrading.

Ik ga ervan uit dat makers van apparatuur hun eigen tweak-werk hebben gedaan. 
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

MAW

Citaat van: HuubF op april 10, 2017, 08:01:21
Ik ga ervan uit dat makers van apparatuur hun eigen tweak-werk hebben gedaan.

Schroef maar eens zo'n guru open dan.
Gr. Martijn

djoeri

Ik begreep dat deze kabel van de hand van de Roksan ontwerper kwam? Dan gelooft hij in het geluid maar is het waarschijnlijk te duur voor in de versterker.

HuubF

Citaat van: djoeri op april 10, 2017, 08:19:59
Ik begreep dat deze kabel van de hand van de Roksan ontwerper kwam? Dan gelooft hij in het geluid maar is het waarschijnlijk te duur voor in de versterker.

Inderdaad van de Roksan ontwerper.

Hifi is voodoo. Je zou zeggen dat een alles-in-1 speaker die helemaal geen kabels nodig heeft optimaal zou moeten klinken.

Maar dat is volgens mijn oren niet zo.

Komende week ga ik 2 interessante bezoekjes doen: een avond Baardmannetje en de eerste ontmoeting met iemand die ook een Roskan Caspian en Guru's heeft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Is de voeding van de streamer die je gebruikt al gemodificeerd ? En sowieso de stroomkabels...heb je daar al de juiste match in gevonden ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.