HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

daffy

Tja kabels, er worden best veel wisselende eigenschappen gemeten tussen verschillende kabels en volgens de meters is dit dan weer niet hoorbaar.  ???

Mijn ervaring is anders, zelfs belden of i.i.g een vooraanstaand en gerespecteerd ( en audiofiel) ingenieur bij belden lijkt dit te onderkennen.
Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161300.0
Uitleg en metingen en vervolgens lauwe reacties van zogenaamde techneuten die altijd om verklaringen vragen   :eh:

Sorry maar in mijn beleving : poep in je oren.(best veel zelfs) en eigenlijk beweren dat ik geen verschil kan/mag horen
Blijkbaar heb ik nog steeds moeite met de Dekkersj doctrine en gelijkaardige personen  Bah  :wacko:

daffy ;)




Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

Lion of Judah

Citaat van: daffy op april  9, 2017, 02:57:19
Tja kabels, er worden best veel wisselende eigenschappen gemeten tussen verschillende kabels en volgens de meters is dit dan weer niet hoorbaar.  ???

Mijn ervaring is anders, zelfs belden of i.i.g een vooraanstaand en gerespecteerd ( en audiofiel) ingenieur bij belden lijkt dit te onderkennen.
Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161300.0
Uitleg en metingen en vervolgens lauwe reacties van zogenaamde techneuten die altijd om verklaringen vragen   :eh:

Sorry maar in mijn beleving : poep in je oren.(best veel zelfs) en eigenlijk beweren dat ik geen verschil kan/mag horen
Blijkbaar heb ik nog steeds moeite met de Dekkersj doctrine en gelijkaardige personen  Bah  :wacko:

daffy ;)

Voortaan een beetje eerder naar bed of is je frustratie structureel?
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

HuubF

Nog even Verstappen 3e zien worden en dan de kabeltjes ophalen. Vanmiddag weten we het mannen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Citaat van: daffy op april  9, 2017, 02:57:19
Sorry maar in mijn beleving : poep in je oren.(best veel zelfs) en eigenlijk beweren dat ik geen verschil kan/mag horen
Blijkbaar heb ik nog steeds moeite met de Dekkersj doctrine en gelijkaardige personen  Bah  :wacko:

daffy ;)

Bah roepen omdat anderen een andere ervaring/mening hebben en vervolgens zeggen dat anderen poep in hun oren hebben...(best veel zelfs).

Dat krijg je als je de waarheid in pacht denkt te hebben. Beetje sekte achtig zou Huub zeggen.

Citaat van: HuubF op april  9, 2017, 09:28:18
Nog even Verstappen 3e zien worden en dan de kabeltjes ophalen. Vanmiddag weten we het mannen!

Veel plezier Huub, vandaag sowieso een mooie sportdag: F1, Marathon, Parijs Roubaix, Feyenoord gaat punten verspelen en het wordt mooi weer.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Dat ze niet gaan winnen van Zwolle...volgende week wel van Utrecht, jammer genoeg de week erop van Vitesse verliezen. Jammer...Ajax wint vervolgens alles. Jammer toch...maar wel een lekkere dag vandaag.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

sultankat

Citaat van: chansig op april  9, 2017, 09:57:44
Dat ze niet gaan winnen van Zwolle...volgende week wel van Utrecht, jammer genoeg de week erop van Vitesse verliezen. Jammer...Ajax wint vervolgens alles. Jammer toch...maar wel een lekkere dag vandaag.

Gr. Hans

Ik neem toch niet aan dat de wens hier de vader van de gedachte is .........en dan heb ik het niet over "een lekkere dag vandaag"
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Markus2

Citaat van: daffy op april  9, 2017, 02:57:19
Tja kabels, er worden best veel wisselende eigenschappen gemeten tussen verschillende kabels en volgens de meters is dit dan weer niet hoorbaar.  ???
Als onderdeel van alle omringende parameters acht ik het inderdaad niet hoorbaar (dat laat je even buiten beschouwing). Dat mijn beleving mij mogelijk anders wil doen laten geloven is iets anders.
Citaat
Mijn ervaring is anders, zelfs belden of i.i.g een vooraanstaand en gerespecteerd ( en audiofiel) ingenieur bij belden lijkt dit te onderkennen.
Zie http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=161300.0
Practice what you preach.
Citaat
Uitleg en metingen en vervolgens lauwe reacties van zogenaamde techneuten die altijd om verklaringen vragen   :eh:

Sorry maar in mijn beleving : poep in je oren.(best veel zelfs) en eigenlijk beweren dat ik geen verschil kan/mag horen
Onzin. Waarom zie ik zulke reacties veelal bij personen die de gelouterde verschillen ervaren?
Er is mamelijk niemand die aangeeft dat verschillen niet ervaren kunnen of mogen worden. Dat is de eigen invulling mijn insziens.
Citaat
Blijkbaar heb ik nog steeds moeite met de Dekkersj doctrine en gelijkaardige personen  Bah  :wacko:

daffy ;)

Wat is voor jou de betekenis van de "Dekkersj doctrine"?

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat
En dat bepaal je (ook) "hoe" precies? 
Daarnaast vraag ik me af of Huub het hiermee onverdeeld eens is?
Het kleed kan in ieder geval geen kwaad. Hoogpolig gaarne.

    Groet, Mark :)

Citaat van: Sirius666 op april  8, 2017, 22:58:25
Hoe kom je daar in hemelsnaam bij om je dat af te vragen? Heel apart.

Hoe kom je daar in hemelsnaam bij om je dat af te vragen? Heel apart.

Godzijdank dat je het kleed zo enthousiast ontvangt :D

Best apart, zeker. Ook apart zijn de antwoorden, zo niet te zeggen 'héél apart'.

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Citaat van: HuubF op april  9, 2017, 09:28:18
Nog even Verstappen 3e zien worden en dan de kabeltjes ophalen. Vanmiddag weten we het mannen!

Ja, Verstappen gaat als een speer.

Enne; Veel plezier met de kabelarij!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: HuubF op april  9, 2017, 09:28:18
Nog even Verstappen 3e zien worden en dan de kabeltjes ophalen. Vanmiddag weten we het mannen!

Huh... Dat wisten we toch al?

:blink:

Heb je de WAF eigenlijk al wel verteld hoe duur ze zijn?

:hehe:

B-art

Waar gaan die kosten van zo'n kabel van 2500 euro inzitten vraag ik mij wel eens af, of is dat alleen puur marketing
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Contour


Markus2

Citaat van: Contour op april  9, 2017, 13:49:21
R&D kosten, exotische materialen etc.

Welke R&D kosten? Luisterpanels? Exotische materialen lopen ook wel los en zodra ze in enige mate aanwezig zijn, word dat dik betaald.

Etc. ? Vul eens in? Of bedoel je alle gebruikelijke (on)kosten die andere fabrikanten ook maken?


Het is overigens zeker niet negatief bedoeld.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Baardmannetje op april  9, 2017, 11:42:48
Huh... Dat wisten we toch al?

:blink:

Heb je de WAF eigenlijk al wel verteld hoe duur ze zijn?

:hehe:

Nee op het moment dat ik dat schreef was Max nog maar halverwege. Wat de WAF betreft: ik betaal alles van mijn spaargeld dus Het Mag. Wel baalt ze van de chaos en mijn one-issueness.

De Vertere ls-kabel en interlink zijn er...

Eerste indruk: zien er niet bijzonder uit, prachtige pluggen, fraaie verpakking. Wat betreft geluid heb ik sterk het gevoel dat ik richting high end word gezogen. Duizelingwekkend veel details en helemaal niets fout van hoog tot laag. Helder, overweldigend, aanwezig. Anders dan de Audioquest Rocket 88 die erg mooi klonk maar het netjes hield. Dit is andere shit. Van een wat terughoudend hoog heb ik geen last meer, zo lijkt het. Niet per sé mooi of lelijk, daar ben ik nog lang niet aan toe.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Klinkt positief! Goede aankoop, heb je ook een foto voor ons van de kabels?

Groetjes Walter

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


HuubF

Geen idee waarom ze dat hebben gedaan, verbinden van de mantel schat ik zo. Maar dat zal wel weer zinloos zijn.

De vorig eigenaar had een high-end paleis met erg dure sets. De Vertere's gingen weg omdat hij zijn 2e, voor mij al duizelingwekkende, setje aan het verkopen was. Hij had daar ook Roksan Caspian versterkers: alleen het duurdere type met losse voorversterker en monoblocs. In zijn 1e set heeft hij brandweerslangen van 5 mille.

Bij mij is het wennen geblazen. Er is meer informatie in het hoog,midden én laag. Alleen het laag kan ik omschrijven: veel definitie, mooi droog, diep en toch lekker. Radio 4 is meer high end dan ooit. Dus het duizelt me een beetje. De voor mij bekende muziek past nog niet in mijn denkraam of zo. Het klinkt gelukkig wel alsof het zo bedoeld is.

Even de Russell's aangesloten gehad maar die kunnen het niet meer bijbenen. Het lijkt wel of de Guru's mij willen blijven verbazen totdat ze lekkere high end weer geven. Misschien is dat nu het geval. Nog maar even afwachten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

brtram

Citaat van: chansig op april  9, 2017, 09:41:47
... Feyenoord gaat punten verspelen .....

Gr. Hans

Ook dat had jij al in 10 seconden door  ;D  :clapping:  :D

cccp

Citaat van: HuubF op april  9, 2017, 20:22:02
Wij gaan weer over tot het bediscussiëren van hifi.  :nopompom:
Wat wordt de volgende stap na de kabels en lamp?  :coffee:

MAW

Niets bijzonders. Wat voodoo rituelen, goden eren en misschien nog wat menselijke offers maken.. :)
Gr. Martijn