HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Knor op april  6, 2017, 21:47:17
Ik doe het persoonlijk uitsluitend voor die beleving.

Oh! Jij bent er zoéén die terwijl hij met zijn vrouw de liefde bedrijft aan de buurvrouw denkt...

:clapping:

Markus2

Excuus.

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 22:06:55
Beste Hans,

Weet je wat het is, als je zelf wel verschillen hoort tussen kabels, tweaks, condenstoren en versterkers, en dan gaat iemand glashard beweren dat die verschillen er niet zijn, of nooit hoorbaar, dan kan ik die persoon moeilijk serieus meer nemen.
Omdat jij je er niet in kan vinden, kan je iemand dus niet serieus nemen. Best kwalijk, vind je ook niet?
Citaat
Als je bijv. geen verschillen hoort tussen versterkers, hoe kan je dan ooit een optimale match vinden tussen speaker en eindtrap? dan blijft het suboptimaal,
Dat is het dus in jouw ogen en/of (wellicht) oren, niet zo in die van "the eye of the beholder", makkelijk zat.
Citaat
maar zelf zal je dat dan niet als gemis ervaren,
Klopt, want "hij" weet wat'tie mist (of niet).
Citaat
anderen mogelijk wel, die zeggen dan uit beleefdheid dat het 'wel OK' klinkt.
Wat anderen vinden is leuk als men bevestiging zoekt, zo niet, dan totaal oninteressant en tast het 't muzikale genieten niet verder aan.

Groet, Mark



P.S. Sorry Hans. Het was tenslotte Contours' reactie op jou.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Contour

Beste Hans,

Ik hoop dat je toch nog eens verschillen gaat horen, misschien per toeval tijdens een luisterbezoek, tussen bijv. kabels of de invloed van een tweak, want alleen dat zou denk ik helpen om jou te laten inzien dat Huub echt geen onzin praat. Tot die tijd is het een zinloze welles/nietes discussie.

Groetjes Walter

Markus2

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 22:10:40
Ik vind het gewoon fascinerend.

Dat gevoel (sorry  ::)) begrijp ik goed, alleen heb ik diè fascinatie niet meer.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Gr. Martijn

chansig

Citaat van: Contour op april  6, 2017, 22:20:06
Beste Hans,

Ik hoop dat je toch nog eens verschillen gaat horen, misschien per toeval tijdens een luisterbezoek, tussen bijv. kabels of de invloed van een tweak, want alleen dat zou denk ik helpen om jou te laten inzien dat Huub echt geen onzin praat. Tot die tijd is het een zinloze welles/nietes discussie.

Groetjes Walter

Dan gewoon niet meer meedoen aan zo'n discussie. Tenminste...ik probeer zo min mogelijk dingen te doen die zinloos zijn.

Voor jou hoop ik overigens het omgekeerde... :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 22:20:31
Dat gevoel (sorry  ::)) begrijp ik goed, alleen heb ik diè fascinatie niet meer.

Nou prima toch? Komt vanzelf later weer. Bij mij op mijn 48ste.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 22:31:31
Nou prima toch? Komt vanzelf later weer. Bij mij op mijn 48ste.

Haha. Dat betwijfel ik. Het neemt overigens niet weg dat ik bij bepaalde apparatuur ook gevoelens ontwikkelen kan, maar dat is wel veelal op de buitenzijde, dus de looks, gebaseerd. En ook dikke kabels vind ik nog steeds fraai om te zien, die tik is toch enigszins gebleven.

Groet, Mark ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Citaat van: Markus2 op april  6, 2017, 22:38:38
Haha. Dat betwijfel ik. Het neemt overigens niet weg dat ik bij bepaalde apparatuur ook gevoelens ontwikkelen kan, maar dat is wel veelal op de buitenzijde, dus de looks, gebaseerd. En ook dikke kabels vind ik nog steeds fraai om te zien, die tik is toch enigszins gebleven.

Groet, Mark ;D

Jullie blijven er toch over schrijven alsof het om een rookverslaving gaat waar je voortaan ver van af wil blijven.

Ik heb totaal geen gevoel voor mooie apparaten of dikke kabels. Maakt niet uit hoe ze er uit zien maar als ze goed klinken raak ik in vervoering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Citaat van: HuubF op april  6, 2017, 22:55:21
Jullie blijven er toch over schrijven alsof het om een rookverslaving gaat waar je voortaan ver van af wil blijven.
Ik hoef mezelf het waarnemen van zaken niet te ontzeggen.
De verschillende vergelijkingen hebben voor mij (persoonlijk) de zaken zeer opgehelderd en daarmee is een (naar mijn idee, subjectief) deel van de hobby "de das omgedaan". Dat deel mis ik ook niet, denk er echter met veel plezier aan terug en kan me de gevoelens (die heersten) goed inbeelden.
Citaat
Ik heb totaal geen gevoel voor mooie apparaten of dikke kabels. Maakt niet uit hoe ze er uit zien maar als ze goed klinken raak ik in vervoering.
Daar zit een basaal verschil in de hobby; Ik ben óók altijd apparatenge*l geweest. Het is vele malen minder nu, maar zeker nog aanwezig.

Voor het in vervoering raken heb ik dan ook zulke "snuisterijen" niet nodig. Af en toe laat de gemoedstoestand echt genieten niet toe; Dan zet ik de handel uit en verzet de geest op andere wijze.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MAW

Gr. Martijn

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

HuubF

Citaat van: MAW op april  6, 2017, 23:31:19
Ja zo nu en dan moet je even de vrouw te grazen nemen :)

Kijk, dat is humor: kort, luchtig, relativerend en man-vriendelijk. :pompom:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Russell's leggen het voor mij af tegen de Guru's. Mooi geluid maar ze komen pas op gang op een voor mij te hoog volume. De Guru's blijven me nog steeds verbazen, ook 's ochtends om 6 uur als iedereen nog slaapt.

Acties: de Russell's mogen naar een nieuw baasje, zoektocht gestart naar kabels die fantastisch zijn maar niet te duur. Dat is de kers op de taart. Ik kies tussen Chord en Vertere  (van de Roksan ontwerper).

De audiolamp moet ik nog ophalen. Dat wordt de voorlopig laatste kers op de taart.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  7, 2017, 08:17:19
De Russell's leggen het voor mij af tegen de Guru's. Mooi geluid maar ze komen pas op gang op een voor mij te hoog volume. De Guru's blijven me nog steeds verbazen, ook 's ochtends om 6 uur als iedereen nog slaapt.

Acties: de Russell's mogen naar een nieuw baasje, zoektocht gestart naar kabels die fantastisch zijn maar niet te duur. Dat is de kers op de taart. Ik kies tussen Chord en Vertere  (van de Roksan ontwerper).

De audiolamp moet ik nog ophalen. Dat wordt de voorlopig laatste kers op de taart.

Jammer en begrijpelijk tegelijk want nu weet ik hoe je luistert  ;)

Nu wat ervaringen gaan verzamelen over speakers die ook op laag volume een voller geluid leveren. Een sub icm de Guru's heeft geen nut door o.a. het boemerige dat je nu hebt op hoger volume. Misschien toch eens voor een kleed gaan kijken?

De Guru's geven het meeste laag als ze tegen een muur staan. Op een stand met ruimte rondom zou dit meer binnen de perken moeten blijven. Heb je ze wel eens op stands gehad?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2017, 08:48:25
Jammer en begrijpelijk tegelijk want nu weet ik hoe je luistert  ;)

Nu wat ervaringen gaan verzamelen over speakers die ook op laag volume een voller geluid leveren. Een sub icm de Guru's heeft geen nut door o.a. het boemerige dat je nu hebt op hoger volume. Misschien toch eens voor een kleed gaan kijken?

De Guru's geven het meeste laag als ze tegen een muur staan. Op een stand met ruimte rondom zou dit meer binnen de perken moeten blijven. Heb je ze wel eens op stands gehad?

Hoi ja gisteravond ben ik uitgebreid bezig geweest en heb ik beide speakers op verschillende plekken beluisterd met mijn 22 test-tracks. Ook op de stands.

Het vervelende is dus dat de Russell's wel degelijk goed klinken. Maar niet zó goed dat er een kans is dat ze met andere spullen (een andere versterker of zo) beter gaan klinken dan de Guru's. De stomtoevallige actie (mijn hifi-boer bood het me aan) om eens een extra-dure kabel te gebruiken toont voor mij ook aan dat áls je iets verbetert, dat voor beide speakers geldt. Dus de afstand blijft.

Het lekkere van de Guru's is toch wel dat wat vette geluid. Dat uit zich dan in een mooi compleet viool- en pianogeluid waarbij je ook de diepte hoort. Moeilijk uit te leggen, maar zowel de Elac als de Russell hebben dat minder. Gisteren heb ik behoorlijk harder gedraaid en dan valt op dat bij goede opnames de Guru's absoluut schitterend klinken. En als je maar hard genoeg gaat wordt de Russell relatief beter.

Met een andere set up doen de Russell's het misschien wel prima, zo werd me aangeraden om een Sugden versterker te nemen. Ik had het bijna gedaan maar dan staan er wéér 2 apparaten waarvan er dan weer 1 verkocht moet worden. En je schiet er altijd wel een paar honderd euro mee in.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Dure Audioquests moeten weer terug dus heb ik ze weer omgewisseld.

Het verschil is groot. Aangenomen dat suggestie er niet voor zorgt dat er een sluitende administratie wordt bijgehouden die het geluid ook minder kan doen klinken indien vereist, is de Rocket 88 verantwoordelijk voor een verbetering die een investering in een fatsoenlijke kabel rechtvaardigt.




Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  7, 2017, 13:16:20
Hoi ja gisteravond ben ik uitgebreid bezig geweest en heb ik beide speakers op verschillende plekken beluisterd met mijn 22 test-tracks. Ook op de stands.

Het vervelende is dus dat de Russell's wel degelijk goed klinken. Maar niet zó goed dat er een kans is dat ze met andere spullen (een andere versterker of zo) beter gaan klinken dan de Guru's. De stomtoevallige actie (mijn hifi-boer bood het me aan) om eens een extra-dure kabel te gebruiken toont voor mij ook aan dat áls je iets verbetert, dat voor beide speakers geldt. Dus de afstand blijft.

Het lekkere van de Guru's is toch wel dat wat vette geluid. Dat uit zich dan in een mooi compleet viool- en pianogeluid waarbij je ook de diepte hoort. Moeilijk uit te leggen, maar zowel de Elac als de Russell hebben dat minder. Gisteren heb ik behoorlijk harder gedraaid en dan valt op dat bij goede opnames de Guru's absoluut schitterend klinken. En als je maar hard genoeg gaat wordt de Russell relatief beter.

Met een andere set up doen de Russell's het misschien wel prima, zo werd me aangeraden om een Sugden versterker te nemen. Ik had het bijna gedaan maar dan staan er wéér 2 apparaten waarvan er dan weer 1 verkocht moet worden. En je schiet er altijd wel een paar honderd euro mee in.

Een sub is zeker dé oplossing voor de Russell's maar dat boeit niet want het moet lekker klinken met jouw volumeniveau en genres muziek. Wat dat betreft zal het een speld in de hooiberg worden om een echte upgrade te vinden. Dat laatste schiet niet op nee. Lekker de Guru's houden en de karavaan verplaatsen naar bekabeling en ander spul. Doen wat je het leukste vindt ;) Anders zou je het denk ik moeten verplaatsen naar een duurder segment speakers.

Citaat van: HuubF op april  7, 2017, 16:57:50
De Dure Audioquests moeten weer terug dus heb ik ze weer omgewisseld.

Het verschil is groot. Aangenomen dat suggestie er niet voor zorgt dat er een sluitende administratie wordt bijgehouden die het geluid ook minder kan doen klinken indien vereist, is de Rocket 88 verantwoordelijk voor een verbetering die een investering in een fatsoenlijke kabel rechtvaardigt.

Wat voor kabel heb je normaal?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2017, 18:41:32
... Anders zou je het denk ik moeten verplaatsen naar een duurder segment speakers.

Zit weinig anders op. Voorlopig maar even niet want dat gaat serieus geld kosten dan.

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2017, 18:41:32
Wat voor kabel heb je normaal?

De goedkoopste Audioquest met 5 sterren in WhatHifi: FLX-SLiP 14/4. Ik dacht dat dat goed genoeg was. Kan ik nu niet meer horen.  :wacko:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Whathifi beoordeelt in prijsklasse, als je smaak duurder uitvalt zegt 5 sterren weinig.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Sirius666

Citaat van: HuubF op april  7, 2017, 19:18:52
Zit weinig anders op. Voorlopig maar even niet want dat gaat serieus geld kosten dan.

De goedkoopste Audioquest met 5 sterren in WhatHifi: FLX-SLiP 14/4. Ik dacht dat dat goed genoeg was. Kan ik nu niet meer horen.  :wacko:

Ik zou er eigenlijk geen euro's aan besteden aangezien je speakers denk ik vrij afwijkend luistert. Wees blij dat je de Guru's hebt gevonden ;) Komt jouw Roksan qua volume wel eens boven standje 9?

Even een paar dagen aanhoren en dan weet je niet meer beter, 100%.


HuubF

Citaat van: paaj op april  7, 2017, 19:32:07
Whathifi beoordeelt in prijsklasse, als je smaak duurder uitvalt zegt 5 sterren weinig.

Ik was toen nog in de veronderstelling dat het weinig uit zou maken.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2017, 19:36:12
Ik zou er eigenlijk geen euro's aan besteden aangezien je speakers denk ik vrij afwijkend luistert. Wees blij dat je de Guru's hebt gevonden ;) Komt jouw Roksan qua volume wel eens boven standje 9?

Even een paar dagen aanhoren en dan weet je niet meer beter, 100%.

Geen euro's aan speakers of kabels?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Citaat van: Sirius666 op april  7, 2017, 20:56:52
Speakers!

Nee daar stop ik even mee inderdaad. Om een echte stap te maken ben ik wel een duizendje of wat verder.

Maar kabels komen er zeker aan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)