HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 10:56:56
Niemand verbied je om je niet te ergeren ?

Kijk het is allemaal simpel als je vindt dat je de waarheid in je hoofd hebt zitten, vaak vind je dan dat het aan de ander ligt. Die zijn dan niet zo heel slim, of lopen cirkeltjes, of iets anders wat niet zo positief is. De enige truuk die je dan onder controle zou willen hebben is dat je anderen daar niet mee lastig gaat vallen. Maar ergens is de bevestiging toch nodig en dus uit je het maar. Er zijn er altijd wel die het er mee eens zijn, evenals die het er niet mee eens zijn. Hoe meer bijval, hoe meer erkenning en hoe sterker het gevoel dat je gelijk hebt.

Ik ben blij dat ik niet vind dat ik de waarheid in mijn hoofd heb zitten.  En nee dit was geen zelfreflecterende post.  :D :D

Gr. Hans

Wie vind dat volgens jou dan wel....en is niet blij? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Ik denk dat er heel weinig zijn die dit vinden van zichzelf. Ook jij niet. Overigens geen idee wie er niet blij zou zijn. Kan alleen maar voor mezelf spreken.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Maar om weer even naar de karavaan van Huub te gaan: Hoe staat het met de nieuwe plaats van de speakers. Is de WAF akkoord ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 11:19:27
Ik denk dat er heel weinig zijn die dit vinden van zichzelf. Ook jij niet. Overigens geen idee wie er niet blij zou zijn. Kan alleen maar voor mezelf spreken.

Gr. Hans

En dat doe je dan ook altijd zelfreflecterend, Hans.

"De enige truuk die je dan onder controle zou willen hebben is dat je anderen daar niet mee lastig gaat vallen. Maar ergens is de bevestiging toch nodig en dus uit je het maar."

;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Scrut..alles wat ik schrijf zegt ws meer over mezelf. Die bewustwording relativeert enorm en maakt dat ik me niet zo heel erg druk maak om meningen op een forum. Lijkt mogelijk soms wel zo...werkelijk valt dat erg mee.

Over het geluid van mijn set: Altijd leuk en prettig om te horen dat anderen het fijn vinden klinken. Dat doet me meer dan dat anderen het minder vinden.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kjelt

Citaat van: chansig op maart 22, 2017, 11:33:25
dat ik me niet zo heel erg druk maak om meningen op een forum.

Altijd leuk en prettig om te horen dat anderen het fijn vinden klinken. Dat doet me meer dan dat anderen het minder vinden.
Nog een stapje verder en het maakt je niet meer uit wat anderen van je set of van je vinden, nog een stapje verder en de kamer is helemaal leeg op 1 bonsai plantje na, rust, zen!

HuubF

Three... De Waf durfde vanochtend pas iets te zeggen over de  de speakers die op de kast staan. Aan haar milde afwijzing meen ik te kunnen afleiden dat het uiteindelijk wordt gedoogd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 11:49:21
Three... De Waf durfde vanochtend pas iets te zeggen over de  de speakers die op de kast staan. Aan haar milde afwijzing meen ik te kunnen afleiden dat het uiteindelijk wordt gedoogd.

Etentje, bos bloemen en een fles wijn zijn genoeg toch? :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

blue-eyes

Hmmmm. Laat dan maar. We zijn geen 16 meer :P
Beter dan om muziek te luisteren :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

DofN

Citaat van: Koen K op maart 21, 2017, 10:27:31


Ik durf daar verder niet zo veel over te zeggen, behalve dat het op akoestische wijze aanpakken van het probleem altijd beter werkt.

Mijn ervaring is dat de combi van DSP/RC en akoestische aanpakken prima werkt. Ideaal lijkt me een ruimte waarin geen DSP nodig is, en dat is een lastige.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

i2Paq

Citaat van: Blue-Eyes op maart 22, 2017, 12:15:08
Hmmmm. Laat dan maar. We zijn geen 16 meer :P
Beter dan om muziek te luisteren :D :D

Er staat niet dat HuubF deel uit maakt van die avontuurlijke nacht  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Koen K

Citaat van: scrutinizer op maart 22, 2017, 09:39:15
Wat mij blijft verbazen is dat er een groep mensen zijn die ooit met veel plezier opzoek waren naar hun holy grail binnen deze hobby. Zich door een test hebben laten demotiveren omdat zij de verschillen onder gestelde omstandigheden niet konden duiden. Vervolgens een pad zijn ingeslagen met degradatie in gekozen apparatuur als gevolg en een dikke middelvinger naar de audio industrie.

Ik zie het meer als genezen van de audiofiele neurose die steeds weer dwingt tot het zetten van een nieuwe stap op weg naar een doel dat nooit bereikt kan worden. Geen 1000 stappen op dat audiofiele dwaalspoor gaan het doel ooit dichterbij brengen: anders zou de reis na een tijdje wel ophouden, maar dat gebeurt in het echt nooit. Hooguit krijg je jezelf voor een tijdje overtuigd dat dít het echt hélemaal is, om na een maand of wat toch weer andere zooi in huis te halen.

In plaats van koste wat kost vast te houden aan het idee dat kabeltjes en zekeringen écht verschil maken, kun je ook gewoon accepteren dat het tussen de oren zit. Dat inzicht brengt dan weer de rust, het overzicht en de vrijheid die je nodig hebt om te focussen op de hoofdzaken en bovendien echt te kunnen genieten.

Op dat moment ben je ook klaar met het obsessieve luisteren naar de 20 albums die zo goed klinken om te horen of de nieuwe kabelvoetjes het nirvana al dichterbij gebracht hebben.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 13:49:30
Ik zie het meer als genezen van de audiofiele neurose die steeds weer dwingt tot het zetten van een nieuwe stap op weg naar een doel dat nooit bereikt kan worden. Geen 1000 stappen op dat audiofiele dwaalspoor gaan het doel ooit dichterbij brengen: anders zou de reis na een tijdje wel ophouden, maar dat gebeurt in het echt nooit. Hooguit krijg je jezelf voor een tijdje overtuigd dat dít het echt hélemaal is, om na een maand of wat toch weer andere zooi in huis te halen.

In plaats van koste wat kost vast te houden aan het idee dat kabeltjes en zekeringen écht verschil maken, kun je ook gewoon accepteren dat het tussen de oren zit. Dat inzicht brengt dan weer de rust, het overzicht en de vrijheid die je nodig hebt om te focussen op de hoofdzaken en bovendien echt te kunnen genieten.

Op dat moment ben je ook klaar met het obsessieve luisteren naar de 20 albums die zo goed klinken om te horen of de nieuwe kabelvoetjes het nirvana al dichterbij gebracht hebben.

Dat zou ertoe moeten leiden dat aldus gelouterde mensen die arme Audiophielen kunnen trakteren op een tip-top klinkende set waar geen enkel probleempje aanwezig is, toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Ha, je noemt meteen het doel dat nooit bereikt kan worden  :smile:

Voor de rest: je kunt de paarden wel naar het water brengen, maar je kunt ze niet dwingen te drinken.  ;)

chansig

@Huub: Dat lijkt me sterk want ook de gelouterde mensen hebben te maken met WAFFERS, keuze's die ze moeten maken vanuit de beurs etc. Dus accepteren dat iets is omdat het is en wil je het anders dan zal je ws moeten gaan scheiden oid.

@Kjelt: Hoe aantrekkelijk het me ook lijkt om in een lege kamer met een bonsai boompje te zitten....ik denk dat ik daarvoor teveel waarde hecht aan de mening van de mensen die belangrijk voor me zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 15:32:23
Voor de rest: je kunt de paarden wel naar het water brengen, maar je kunt ze niet dwingen te drinken.  ;)

:D :D :D

Moet hier erg om lachen gezin een ander draadje op een ander forum. Deze zin had ik mijn gedachten om te vertalen naar het Engels...op mijn geheel eigen wijze dan natuurlijk.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: Koen K op maart 22, 2017, 15:32:23
Ha, je noemt meteen het doel dat nooit bereikt kan worden  :smile:

Voor de rest: je kunt de paarden wel naar het water brengen, maar je kunt ze niet dwingen te drinken.  ;)

Ah so. Dat betekent dat we met z'n allen gewoon op gehoor iets moeten samenstellen dat zo goed mogelijk klinkt, toch?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nope....en yes.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 15:10:49
Dat zou ertoe moeten leiden dat aldus gelouterde mensen die arme Audiophielen kunnen trakteren op een tip-top klinkende set waar geen enkel probleempje aanwezig is, toch?

Wat voor speakers zorgen volgens jou voor een tip-top klinkende ervaring? Actief studiospul (daar wordt de muziek die wij luisteren tenslotte op beoordeeld!) of hifi?

Zoals je hebt gemerkt valt het reuze mee met de WAF. Zit laatstgenoemde niet tussen de oren? Haar reactie vond je al meevallen! Dit houdt in dat de basis met de Guru's beter is dan in het meubel ;) Laat de karavaan maar weer vertrekken!

Hoe is het laag van de Guru's nu?

chansig

Overigens wel goed om te zien, dat Huub het zien uitsluit voor het bepalen van een goed klinkende set.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Koen K

Citaat van: HuubF op maart 22, 2017, 15:42:42
Ah so. Dat betekent dat we met z'n allen gewoon op gehoor iets moeten samenstellen dat zo goed mogelijk klinkt, toch?

Dat is een mogelijkheid. Als je steeds in hetzelfde cirkeltje wilt blijven lopen, in de hoop een doel te bereiken dat je niet zou herkennen als je het bereikt had... Dan zou ik het inderdaad zo aanpakken.

Om uit de audiofiele neurose te komen is het handig om er iets bewuster mee om te gaan. Maar dat is natuurlijk niet verplicht.

Kwabbernoot

Kom, kom. Het is toch al lang duidelijk dat Huub, en velen met hem, helemaal niet een eindstation willen bereiken. En dat snap ik prima. Er bewuster mee om gaan geeft dan misschien wel meer rust (ik vraag het mij eerlijk gezegd af) maar levert geen betere set op.

Groeten...