HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Sirius666

Citaat van: Robiwan op maart  6, 2017, 16:58:33
is dat zo?  Volgens mij houden vrouwen juist van simpel!

Daar doen ze over het algemeen anders verdomd gecompliceerd over :D

Knor

Citaat van: smacdab op maart  6, 2017, 14:20:05
ik ga niet stoken, maar denk eerder dat de smaak van de 'w' wel wat opgerekt mag worden: keukenkastjes in de huiskamer.......ipv andere audio eerst eens een intereurdeskundige uitnodigen. De rest van de huiskamer nog niet gezien.....

;D
Over smaak noch over wansmaak valt te twisten!
Ik kan alles geloven,
op voorwaarde dat het ongelofelijk is.

Kaakberg

de achterkant van professor lampje laat zich vergelijken met de Wireless Kef LS50.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

HuubF

Citaat van: smacdab op maart  6, 2017, 20:19:55
De achterkant van professor lampje laat zich vergelijken met de Wireless Kef LS50.

Uiteindelijk is mijn oplossing een stuk duurder dan de Kef's. De nieuwprijs is zelfs meer dan 7000 euro. Hopelijk klinkt het ook beter dan die Kefjes. Ik denk van wel want de kwaliteit van de Chord Hugo zit er niet in. Maar ook niet het geluid van geweldenaar Roksan Caspian M2. Wel hebben ze alles een beetje kunnen aanpassen aan de drivers maar compenseert dat volledig het geweld van 2 fantastische apparaten?

Ooit heb ik AVI ADM9.1's gehad, zowat de eerste speaker met dac en versterker. De kritieken waren laaiend enthousiast. Daarna nog subwoofertje erbij... na een jaar weer allemaal weg.

Ik durf gewoon geen alles-in-1 meer.  :blush:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: smacdab op maart  6, 2017, 14:20:05
ik ga niet stoken, maar denk eerder dat de smaak van de 'w' wel wat opgerekt mag worden: keukenkastjes in de huiskamer.......ipv andere audio eerst eens een intereurdeskundige uitnodigen. De rest van de huiskamer nog niet gezien.....

Geen keukenkastjes maar een heuse Ikea Besta!  8)

Best gezellig hier hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

ik zou ze op een pootje zetten en de kastjes wegdoen. Je gaat toch niet meer op knieën cd's zoeken.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

HuubF

Citaat van: smacdab op maart  6, 2017, 21:25:40
ik zou ze op een pootje zetten en de kastjes wegdoen. Je gaat toch niet meer op knieën cd's zoeken.

Voor het gezicht of voor het geluid?

Ik denk dat het voor het geluid niet echt hoeft. Het klinkt erg mooi.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

paaj

Visueel kan ik t me wel voorstellen. Kastjes in diepte en hoogte gelijktrekken met het middenstuk geeft veel meer rust.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

Kaakberg

Citaat van: HuubF op maart  6, 2017, 22:15:36
Voor het gezicht of voor het geluid?

Ik denk dat het voor het geluid niet echt hoeft. Het klinkt erg mooi.

voor het gezicht. Ik vind het niet echt een geheel. Alsof de kasjes op wieltjes staan om naar je zitplaats  te richten. Opzichzelf zijn de Ikea meubeltjes wel leuk, maar gegroepeerd, mwah.

hpapen

Ik zou hier niet meer teveel over zeggen- straks ontstaat er een nieuw topic- De laatste en hopelijk beste kast :(

Mitch--

Citaat van: hpapen op maart  6, 2017, 23:04:12
Ik zou hier niet meer teveel over zeggen- straks ontstaat er een nieuw topic- De laatste en hopelijk beste kast :(

De beste kast is geen kast, en zeker niet om je speakers ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Citaat van: Mitch-- op maart  6, 2017, 23:55:45
De beste kast is geen kast, en zeker niet om je speakers ;)

Deze kast heb ik een paar jaar geleden gemaakt in elkaar geschroefd op de speakers die ik toen had (K&H 300). De bedoeling was natuurlijk dat ze erop zouden staan. Het moest een Ikea meubel worden omdat ik van eerdere Ikea meubelen weet dat ze goed samengaan met speakers. Misschien door de kartonnen sandwich constructie (zelfs de plankjes zijn tegenwoordig niet massief meer).

Enfin, een bezoeker gaf ons de tip om ze er in te zetten. Het bleek tot mijn verbazing beter te klinken dan toen ze erop stonden. De speakers pasten aardig in het gat. Maar na een jaar moest ik weer nieuwe speakers. :)

Dat het per sé slecht zou moeten klinken gaat er bij mij dus niet in. De Guru's vereisen ook nog eens een plaatsing (tegen een gedempte muur) die ze een beetje anders maken dan andere speakers. Het gat voldoet daar perfect aan want de achterwand van de kast is gedempt. Ik kan het nu niet even écht uitproberen natuurlijk anders moet ik het meubel af gaan breken. And that's where the WAF comes in...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het begint een beetje een trut topic te worden...mopperen over inrichting, kasten, WAF. Ik eis stoere mannenpraat over geile kastjes met knoppen en een k*tgeluid.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  7, 2017, 07:29:37
Het begint een beetje een trut topic te worden...mopperen over inrichting, kasten, WAF. Ik eis stoere mannenpraat over geile kastjes met knoppen en een k*tgeluid.

Gr. Hans

Je voelt je weer wat beter begrijp ik?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Yep...mijn rug gerecht de hamstring aangetrokken en gaan met die banaan. Vroeger bij de commando's...

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Citaat van: chansig op maart  7, 2017, 07:39:55
..  banaan. Vroeger bij de commando's...

Mooi dan moesten wel maar eens even een luisterafspraak maken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

De USB kabel die ik speciaal voor de Chord Mojo had aangeschaft (AudioQuest Cinnamon) paste niet op de Hugo dus ik moest het een paar dagen met de bijgeleverde kabel doen. Desondanks klonk het beter dan de Mojo.

Zojuist is de Cinnamon met speciaal Hugo plugje binnengekomen. Ik was net lekker aan het luisteren dus ik zat er goed in.

My Gawd, wat kan een USB-kabel toch uitmaken. :omg:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo laatste apparaat weer verkocht. De komende maanden zitten er geen verbeteringen aan te komen dus lekker luisterennn....
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: chansig op maart  7, 2017, 07:39:55
Yep...mijn rug gerecht de hamstring aangetrokken en gaan met die banaan. Vroeger bij de commando's...

Gr. Hans

Jiskefet?

HuubF

Gisteren het allerlaatste kabeltje gehaald, een vervanging voor de standaard toslink. Ik heb hem maar eens breed uit de broek laten hangen dus het werd een Audioquest Vodka van een whopping 199 euro. Deze onderscheidt zich dan weer van goedkopere exemplaren met de 217 glasvezels in plaats van 1. Onzin voor een tv-tuner?

Het is nu in ieder geval zo dat ook andere stations dan NPO 4 niet meer het gevoel geven dat je naar matige kwaliteit luistert. Die compressie hoor je natuurlijk nog wel maar de schelheid is weg. Het tv-geluid is volledig tot rust gekomen. Zelfs Barcelona profiteerde er van met een onmogelijk geachte 6-1 overwinning.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Citaat van: HuubF op maart  9, 2017, 07:11:19
[...] Zelfs Barcelona profiteerde er van met een onmogelijk geachte 6-1 overwinning.

Dat is dan wel de ultieme audio-voodoo!
Groeten,
Edwin

HuubF

Post verwijderd... let it go!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Nu is het dus echt áf, qua apparatuur? Dus alleen nog tweaken met plaatsing en kast?
Groeten,
Edwin