HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Lion of Judah

Citaat van: HuubF op maart  3, 2017, 19:06:56
Na inburgering van de Hugo (kabeltjes, wennen) heb ik voor het eerst in jaren weer eens zo'n moment waarop alles in het geluid lijkt te kloppen. :worship:

Mijn ideale geluid is: meeslepend en toch audiofiel verantwoord. Het zal toch niet zo ver zijn?
Niet doen hoor Huub/Maz-light :D, ik lees je ervaringen altijd met veel plezier :clapping:
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HuubF

Met 'audiofiel verantwoord' bedoel ik dat er niet teveel concessies worden gedaan aan resolutie, ruimtelijkheid en accuratesse.

Geluid kan best audiofiel zijn maar tegelijk ontzettend saai. Luister maar eens naar Devialet Phantoms.

Aan de andere kant kan geluid ook zomaar vreselijk lekker klinken. Er heeft onder ons hifi-nerd-groepje een jaar of 10 geleden een (toen al) oude Marantz versterker gecirculeerd die klonk als een klok. Waarschijnlijk omdat er van alles aan mankeerde maar het effect was dat elke track een feestje was. Maar na een week was je dat geboems wel zat.

En ik wil alletwee. Ik dacht dat Naim daarin het toverwoord was maar met een Chord dac en wat verantwoorde spullen erachter kom je ook een heel eind. En dan moet je nog tweaken. Het best klinkende kabeltje is nu mijn voodoo katoen-omwonden solid koper met lijnzaad en bijenwas waarin ik 4 Bybees heb gesoldeerd. Dat kan nu omdat de Hugo iets frisser klinkt dan de Mojo.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Die Marantz is dan mij voorbij gegaan. Ik kan me wel iets herinneren met een van Medevoort ? Kon ik erg waarderen, jij vond dat maar raar.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: HuubF op maart  3, 2017, 16:29:41
De Chord Hugo is gearriveerd en heeft de Mojo van zijn plekje verdrongen. Het is in ieder geval een prachtig apparaatje om te zien en vast te pakken.

Gelukkig zit er nu een gewone lader bij die je permanent aan kan laten. De voor de Mojo speciaal aangeschafte Audioquest Cinnamon USB en toslink kabels passen geen van 2-en omdat de stekkers te dik zijn. :-X Het kiezen van de invoer gaat nu met een ienie minie knopje waarvan ik het bestaan aan mijn vriendin zal moeten uitleggen. Dus het apparaat moet ook in het zicht liggen.

Maar allee, ik heb voor 1000 euro de beste dac die ik ooit heb gehad. Het geluid is onwaarschijnlijk gedetailleerd en natuurlijk. Dat wordt weer een avondje lekker luisteren. Mijn vriendin gaat een avondje uit. :devil:

blijkt een raar ding om te zien, zolang het maar goed klinkt!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

HuubF

Citaat van: chansig op maart  4, 2017, 09:35:18
Die Marantz is dan mij voorbij gegaan. Ik kan me wel iets herinneren met een van Medevoort ? Kon ik erg waarderen, jij vond dat maar raar.

Ja klopt was die van Medevoort. Zelf had ik een oude Marantz die net zo'n effect had. Staat nu bij zoon 2.

Wat ik raar vond was dat sommigen (jij kennelijk ook) het geluid mooi bleven vinden. Ik werd er na een paar dagen helemaal gek van. Overigens heeft geen van ons dat ding nog staan en Rutger kocht daarna een hele mooie nieuwe van Medevoort.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Mijn versterkers waren toen weer eens kaputt...dus vandaar dat hij even bij mij stond. En inderdaad een fijn geluid.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

De rust is weergekeerd. De overbodige spullen zijn verkocht, de set is ingebouwd in het meubel. Vreemd genoeg past de Caspian wel nét in de kast dus deze upgrade was zo slecht nog niet.

Wat er nog moet gebeuren is een nieuwe set kabels omdat de USB en Toslink kabels die ik voor de Mojo had gekocht niet passen. En de standaard bijgeleverde kabels zijn echt erg matig.

Verder is het wachten op geld en/of een brain wave voor de vervanging van de Guru's op termijn. Ik heb het gevoel dat deze nu de zwakkere schakel zijn. Maar die vervangers moeten dan wel héél goed zijn want het meubel moet dan toch echt behoorlijk worden aangepast.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour


Carrol

Heb ik wat gemist HuubF of,is die stereo meubel ook van de ontwerper van De Guru;s???
:satisfied:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Er is maar 1 zwakke schakel/beperkende factor in jouw keten hoor Huub: het meubel. Dit beperkt jou in alles. Door de breedte heb je ook geen mooie symmetrie met de tv. M.i. is het dan ook apart dat jouw partner wel in protest gaat als de Guru's op het meubel worden gezet.

Verder is de plaatsing van de Guru's ruk dus ik vind jouw twijfel stiekem best vreemd. Zet deze gewoon op het meubel joh! Het lijkt mij dat iedereen van een muziekje meegeniet. Heb je ze uberhaupt al eens op een ideale hoogte gehad? En laat ze lekker staan indien je vriendin er toch vanaf blijft. Uiteraard enkel als je een winst in geluid waarneemt (wat mij zeer aannemelijk lijkt).

Met een mooi audio meubel van max 1m breed  kan je deze mooi centreren onder de tv en heb je ruimte voor zowel vloerstaanders als mooie monitoren en stands. Heb je aan de rechterzijde nog ruimte over voor een ander meubelstuk. Of een audiorack aan de rechterkant, laat je je vriendin het nieuwe meubel aanpakken met wat foto's en/of ander spul.




i2Paq


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Mitch--

Citaat van: Sirius666 op maart  5, 2017, 14:00:34
Er is maar 1 zwakke schakel/beperkende factor in jouw keten hoor Huub: het meubel. Dit beperkt jou in alles. Door de breedte heb je ook geen mooie symmetrie met de tv. M.i. is het dan ook apart dat jouw partner wel in protest gaat als de Guru's op het meubel worden gezet.

Verder is de plaatsing van de Guru's ruk dus ik vind jouw twijfel stiekem best vreemd. Zet deze gewoon op het meubel joh! Het lijkt mij dat iedereen van een muziekje meegeniet. Heb je ze uberhaupt al eens op een ideale hoogte gehad? En laat ze lekker staan indien je vriendin er toch vanaf blijft. Uiteraard enkel als je een winst in geluid waarneemt (wat mij zeer aannemelijk lijkt).

Met een mooi audio meubel van max 1m breed  kan je deze mooi centreren onder de tv en heb je ruimte voor zowel vloerstaanders als mooie monitoren en stands. Heb je aan de rechterzijde nog ruimte over voor een ander meubelstuk. Of een audiorack aan de rechterkant, laat je je vriendin het nieuwe meubel aanpakken met wat foto's en/of ander spul.

Yups.... persoonlijk vind ik het denk ik zonder meubel ook mooier, laat staat hoe het klinkt, ziet er nu toch een beetje vreemd uit vind ik persoonlijk. Maar mooie speakers op een mooie stand vind ik zelf ook echt mooi staan in de kamer, ik heb zelfs Harbeth's hier naar binnen gekregen en me vriendin vond het erg zonde toen ze weg gingen omdat ze ze echt serieus mooi vond in het interieur.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sirius666

Citaat van: i2Paq op maart  5, 2017, 14:34:40
Ik denk dat de WAF de beperking is.

Persoonlijk zou ik een gecentreerde opstelling met de Guru's op een mooie stand prefereren. Online heb je ook leuke 3d programma's, zoiets kan je vrij simpel uittekenen. Grootste voordeel is dat je je set dan veel beter kan beoordelen.


HuubF

De Guru's hebben overal gestaan, op onder en naast het meubel. Het verschil in kwaliteit zit hem voornamelijk in het laag. Daarvoor moeten ze eigenlijk tegen de muur. Maar in zo'n holletje gaat het ook prima. Als het echt veel had uitgemaakt zou ik het wel voor elkaar hebben gekregen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Citaat van: HuubF op maart  5, 2017, 18:13:58
De Guru's hebben overal gestaan, op onder en naast het meubel. Het verschil in kwaliteit zit hem voornamelijk in het laag. Daarvoor moeten ze eigenlijk tegen de muur. Maar in zo'n holletje gaat het ook prima. Als het echt veel had uitgemaakt zou ik het wel voor elkaar hebben gekregen.

Een beter presterend alternatief ga je toch nooit vinden in deze situatie? Een normale 2-weg zal niet lekker klinken gok ik zo.

De Guru's zouden op het meubel nog hoger moeten staan dan rechtstreeks erop toch?

HuubF

Citaat van: Sirius666 op maart  5, 2017, 18:43:08
Een beter presterend alternatief ga je toch nooit vinden in deze situatie? Een normale 2-weg zal niet lekker klinken gok ik zo.

De Guru's zouden op het meubel nog hoger moeten staan dan rechtstreeks erop toch?

Is inderdaad lastig denk ik. De Guru's lijken wel speciaal gemaakt op deze situatie. De hoogte van de speakers maakt me niet zoveel uit en de plaats van het TV-geluid (beetje meer naar links, hoger) past zich in ons hoofd automatisch aan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: i2Paq op maart  5, 2017, 14:34:40
Ik denk dat de WAF de beperking is.

ik ga niet stoken, maar denk eerder dat de smaak van de 'w' wel wat opgerekt mag worden: keukenkastjes in de huiskamer.......ipv andere audio eerst eens een intereurdeskundige uitnodigen. De rest van de huiskamer nog niet gezien.....

Lion of Judah

De WAF vertaald naar audio:

Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Lion of Judah

Citaat van: Robiwan op maart  6, 2017, 16:58:33
is dat zo?  Volgens mij houden vrouwen juist van simpel!
Zoals jij het leest en begrijpt zeker, dan is het eerder omgekeerd. Dan zien we nog niet eens de achterkant waar de kabeltjes zitten:D Deze foto gaat over de algemene verschillen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Robiwan

Citaat van: Lion of Judah op maart  6, 2017, 18:16:22
Zoals jij het leest en begrijpt zeker, dan is het eerder omgekeerd. Dan zien we nog niet eens de achterkant waar de kabeltjes zitten:D Deze foto gaat over de algemene verschillen.

:D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2