HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Zo, al een hoop verkocht. Stiekumpies nog 2 Bybees gescoord om in te bouwen in mijn eigen passieve voorversterker. De mini-purifiers zijn ook echt klein dus er werden geen pijnlijke vragen gesteld toen het pakje werd geopend. Toch 90 euro per stuk die dingen... Ze zitten aan de pluskant van XLR-uit gesoldeerd zodat alle bronnen meeprofiteren.

Ander geluid? Zeker wel. Het lijkt wel of het laag dieper gaat. Er lijkt echter ook wat sprankeling in het hoog te zijn verdwenen. Maar weer even een weekje afwachten wat er gebeurt, ze schijnen nog wel wat inspeeltijd nodig te hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een paar dagen de Bybee's in de voorversterker te hebben gehad wordt het beeld duidelijk: ze zorgen voor een flinke versteviging van het laag. Je voelt het in je maag en er trilt van alles mee in de kamer. Omdat het midden en hoog daardoor een beetje werd ondergesneeuwd heb ik voor de zoveelste keer maar weer eens de Aurios ontkoppelaars onder de speakers geplaatst. Omdat de ruimte in het meubel een beetje krap is moesten de Primacoustics er tussenuit.

De vorige keer dat ik de Auriossen probeerde werd het geluid prachtig ruimtelijk maar een beetje te ijl; instrumenten verloren hun gewicht. Nu is de situatie anders: ik ben 2 dacs verder, de Nirvana interlink is gekomen, er zitten Bybees in de voorversterker en de speakers staan in een kast.

Dus nieuwe ronden, nieuwe kansen. En het klinkt prachtig. Heel evenwichtig, nu genoeg hoog en midden, met behoud van het laag dat nog steeds duidelijker aanwezig is dan eerst maar niet meer dondert. Het is genieten hier op mijn vrije WAF-loze dag.  :)

Zie: een foto van de ingebouwde Bybees en de constructie onder de speakers in de kast. Het moet nog een beetje worden afgewerkt zoals je ziet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jossie

Weet jij eigenlijk dat jouw luidsprekers trafo gebalanceerde ingangen hebben?
Omni !

HuubF

Citaat van: jossie op juni 15, 2015, 17:51:22
Weet jij eigenlijk dat jouw luidsprekers trafo gebalanceerde ingangen hebben?

Op zich weet ik dat wel maar ik heb geen idee wat dat uitmaakt...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Die Bybees doen echt goed werk. Het beste bewijs voor echte verbeteringen hoor ik bij het tv kijken want dan wordt de hele set gebruikt. Op onverwachte momenten in documentaires, films of reclames valt dan ineens je bek open door een audiofiel moment waarbij alles klopt. Het mooie diepe laag en de toegenomen natuurlijkheid springen er uit.

Sommige Amerikaanse fabrikanten schijnen Bybees in hun apparaten in te bouwen. Kan ik me voorstellen want in mijn zelfgesoldeerde voorversterker werkt het tenslotte ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Yes, er komen nog 2 Bybees bij voor de min. Een, gezien het effect, goedkope upgrade. Dan bestaat bijna het hele systeem uit controversiële of goedkope componenten.  :headbanging:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Rowdy


HuubF

Citaat van: Rowdy op juni 17, 2015, 13:43:41
Wat is eigenlijk Bybees en wat doen ze?

Dat zijn kleine componenten die uiterlijk op een weerstand lijken. Ze moeten zo laat mogelijk in de keten worden aangebracht (gesoldeerd). Omdat ik mijn speakers niet open wil maken is dat bij mij in de voorversterker.

Als je er aan gaat meten blijkt hij gewoon stroom door te laten.  Geen weerstand, geen vervorming.

Wat er ook in zit: het maakt het geluid strakker en schoner. Of zoiets. Ik merk het vooral aan het veel diepere laag. Ik heb jaren geleden een setje gehad en weer verkocht toen ik geld nodig had. Ze kosten 90 euro per stuk. Ik koop er elke maand 2.

Samen met m'n planken een wonderlijk team.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

knubbe

Hmmm interessant, hoeveel heb je er nodig?
Als je ze intern in de speaker aan zou brengen 2 voor elke driver?
Ga me er eens over inlezen.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Citaat van: cz79 op juni 17, 2015, 17:44:33
en waar koop je ze?

Even mailtje naar Acoustic Dimension, betalen en je hebt 'm in huis. Eerst aan de plus proberen en als het bevalt neem je er nog een paar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Overigens hebben ze wel ohmse weerstand maar die is vrij laag (paar tienden ohm als ik mij goed herinner).

HuubF

Het 2e setje Bybees was gisteren binnen dus gauw in de voorversterker gesoldeerd en een nachtje laten inbranden (het duurt even voordat ze goed klinken).

Vanochtend zachtjes geprobeerd (vriendin vrijdags vrij) en een treintje later gepakt (nu ter hoogte van Schiphol).

Tsja. Ik zou zeggen: doen. Ik vermoed dat het bij mij zo goed werkt omdat mijn 265-euro streamer natuurlijk niet het meest verfijnde apparaat is. Jammer dat ik niet 10 jaar geleden de Bybees die ik toen had heb gehouden. Ik had geld nodig. Nu blijkt dat ik mezelf juist heel wat geld had kunnen besparen door er nog 2 te kopen.

Hoe het klinkt? Nou niet. Het lijkt wel of er een factor in het geluid is verdwenen waardoor het wat rommelig klonk. Kennelijk. Bij sommige cd's is het een openbaring.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De 4 Bybees doen hun esoterische arbeid prima in mijn passieve voorversterker. Nieuwe troepen hebben alweer een plaatsje veroverd in en rond de set: de gloednieuwe Suzy Wong 'corks'.

Ik gebruik nu 2 tegels voor de speakers en 4 van die kurkjes voor apparaatjes. Het geluid wordt er wat losser van. Nog steeds tevreden alhier!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Alweer even geleden dat ik bij Huub geweest ben dus het wordt weer eens tijd. Morgen dus....ich bin sehr gespannt.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Vanmiddag/vanavond weer eens bij Huub op bezoek geweest. Was alweer even geleden.

De weg van Huub is een mooie geweest en het leuke is dat ik deze weg ook al een jaar of 10/11/12 volg door middel van bezoekjes ed. Dus veel van wat Huub heeft thuis heeft gehad heb ik wel gehoord. De laatste paar jaar is de weg een beetje aan het einde gekomen, mede door de intrede van de WAF.

Eerste wat opvalt bij binnenkomst is de netheid van de wijze waarop de set nu is ingericht. Een mooie zelf gebouwde kast...met een paar aktieve speakers, medion computer, Arcam DAC, passieve pre en de Suzy Wong tegels.

Eerst maar even eten en Huub tot rust manen want die was een beetje van slag door de omgevallen kranen in Alphen. Gedurende de avond lazen we ook nog dat de hond het niet heeft gered. Snik.

Goed dan de muziek. De eerste paar nummers is altijd even wennen. Ander geluid, al bij het eerste nummer werd duidelijk dat op hoog volume het laag op een bepaalde frequentie niet meer fijn is. Zoals bv bij Faithless of The XX dan wel storend is.

Dus het volume maar iets naar beneden geschroefd en o.a.: Bram Vermeulen, The Nits, Radiohead, Rammstein, Dead can Dance, Yello nog een keer Faithless de revue laten passeren.

En hoe slecht vind je het Hans (oid) was de vraag van Huub. Nou niet heel erg slecht hoor Huub. :D

We zijn het erover eens dat het laag dus niet altijd even lekker is (maar dan maar wat zachter draaien) en dat het wat frisser zou mogen klinken. Maar zeker bij live opnamens vind ik het erg fijn klinken. Mooie plaatsing, dynamisch, natuurlijk, stereobeeld is prima te noemen. Dus een fijne set..waar mogelijk nog wel iets meer potentie inzit.

Leuk dat ik weer even langs geweest ben en door de jaren heen is het toch een mooie set geworden. De audiofiele weg gaat niet over rozen..maar met geduld, veel luisteren en veel proberen komt er uiteindelijk toch wel een einde aan.

Maar wat gaan we dan doen ?????

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ha Hans, ja was weer ouderwets gezellig. Volgende keer weer bij jou want ik ben benieuwd hoe je nieuwe speakers klinken.  :)

Gelukkig weten we inmiddels dat de brug alleen de hond in zijn ongeluk heeft meegestort. Verder is er 1 gewonde die best wat last van zijn heup heeft. En heel wat mensen die even de dood in de ogen hebben gezien natuurlijk...

Tsja de set... er is maar 1 variabele die we hebben geprobeerd en dat was de voeding van de irDac. Ik heb zo'n kekke BOTW voeding die al weken aan het inspelen is maar nog steeds niet gemakkelijk klinkt. Toen we halverwege op de standaard voeding overgingen klonk de muziek een stuk lekkerder. Niet dat het probleem van het wat zoekerige laag daardoor werd opgelost maar als het verder lekker klinkt dan accepteer je het gemakkelijker. Ik ben bang dat ik afscheid moet nemen van de reusachtige BOTW. Ik verdenk hem van iets dat ik vroeger ook met PS Audio stroomregenerators had: het geluid LIJKT aanvankelijk beter maar blijkt na een tijdje luisteren ontdaan van zijn ziel. Dit kan ook een esoterische reden hebben... misschien is hij niet zo gevoelig voor de Suzy Wongs.

De andere problemen: als je behoorlijk hard speelt gaat de kast bij veel laag een beetje meetrillen waardoor het laag wat onduidelijk wordt. Dat laat ik maar zo want ik draai toch nooit hard. Het sprankelende hoog mis je soms inderdaad. Dat valt misschien nog wel op te lossen, werk aan de winkel.

Hans, bedankt weer voor je belangrijke klankbordfunctie. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Cool...klankgroepbordfunctie. :D

Is het de kast die meetrilt ?

Dat idee heb/had ik niet...maar dan zou je de speaker meer een onderdeel van de kast moeten maken en dus helemaal strak koppelen aan de kast ? Als je het laag iets kan opknappen dan zal dit ook ten goede komen van de rest van het geluid.

Of gewoon niet zo hard draaien...da's de meest simpele oplossing.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Die voeding ja....ik meende ook een negatief verschil waar te nemen. Maar het eea hebben we niet uitgebreid getest.

Maar goed...de hobby is een al subjectiviteit dus who cares.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Deleted Member 2

Citaat van: chansig op augustus  4, 2015, 14:09:43
Die voeding ja....ik meende ook een negatief verschil waar te nemen. Maar het eea hebben we niet uitgebreid getest.

Maar goed...de hobby is een al subjectiviteit dus who cares.

Gr Hans

De BOTW is ook niet een heel goede voeding, maar ik krijg wel eens het gekke idee dat de SW-planken het beter doen naar mate de voeding slechter is of minder goed afgeschermd.  :wacko::wacko:

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op augustus  4, 2015, 14:41:42
De BOTW is ook niet een heel goede voeding, maar ik krijg wel eens het gekke idee dat de SW-planken het beter doen naar mate de voeding slechter is of minder goed afgeschermd.  :wacko::wacko:

Niet alleen de SW-planken, tevens ook de SW-(klitten)band variant  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Citaat van: Onder013 op augustus  4, 2015, 14:41:42
De BOTW is ook niet een heel goede voeding, maar ik krijg wel eens het gekke idee dat de SW-planken het beter doen naar mate de voeding slechter is of minder goed afgeschermd.  :wacko::wacko:

Dat denk ik ook. De zoektocht naar goede spullen wordt er daardoor niet gemakkelijker op. Wel goedkoper.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Sinds zojuist de Jitterbug van Audioquest tussen Intel NUC en irDac geplaatst. Ik heb er maanden op moeten wachten.

Fantastische verbetering voor slechts 49 euro. Heb je een Mac of een Intel: doen!!!!

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Spijkie

lijkt me ook n interessant ding maar wel weer een verbinding extra wat negatief zou kunnen uitpakken,ik ga m zeker testen :)
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.