HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Roksan

Nu staat de irdac wel bekend als een zeer dynamische dac. De Mdac speelt weer neutraler (cleaner) en weet een mooier holografischer plaatje neer te zetten.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Citaat van: Roksan op mei  9, 2015, 19:02:00
Nu staat de irdac wel bekend als een zeer dynamische dac. De Mdac speelt weer neutraler (cleaner) en weet een mooier holografischer plaatje neer te zetten.

De Mdac krijgt de tijd om te wennen. Er valt alleen nu niet zoveel te tweaken. Dat wilde met de eerdere dacs nog wel eens uitmaken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

jossie

Gebruik je nu je zelfgemaakte passieve voorversterker niet meer?
Omni !

JeroenGRT

Het grappige is dat sommige mensen een duidelijke voorkeur hebben voor de 0.90 versie...ach in ieder geval werkt het apparaat in ieder geval altijd wel...het is puur om eens te tweaken als je dat leuk vind. Ik draai zelf ook met a.10

Overigens heb ik de mdac ook eens als vv ingezet samen met de belles ev destijds, maar met een stereo pre ertussen vond ik toch een stuk mooier. Ben wel benieuwd wat de mdac2 nog gaat doen, die zou juist als pre enorme stappen hebben gemaakt.

Hop ziet je bron er eigenlijk uit, heb je een nuc met Windows erop? Lineaire voeding of?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op mei  9, 2015, 20:51:33
Het grappige is dat sommige mensen een duidelijke voorkeur hebben voor de 0.90 versie...ach in ieder geval werkt het apparaat in ieder geval altijd wel...het is puur om eens te tweaken als je dat leuk vind. Ik draai zelf ook met a.10

Overigens heb ik de mdac ook eens als vv ingezet samen met de belles ev destijds, maar met een stereo pre ertussen vond ik toch een stuk mooier. Ben wel benieuwd wat de mdac2 nog gaat doen, die zou juist als pre enorme stappen hebben gemaakt.

Hop ziet je bron er eigenlijk uit, heb je een nuc met Windows erop? Lineaire voeding of?

Ik ga hem ook nog proberen met vv.

De bron is de goedkoopste NUC met standaard voeding. Zijn er betere voedingen voor te krijgen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Jazeker een lineaire voeding zoals de teradak, of een laten maken door C&D Almelo. Ik heb er nu ook een in bestelling staan.
Ben benieuwd naar je bevindingen!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op mei  9, 2015, 23:01:07
Jazeker een lineaire voeding zoals de teradak, of een laten maken door C&D Almelo. Ik heb er nu ook een in bestelling staan.
Ben benieuwd naar je bevindingen!

O interessant dat wil ik ook wel. Kun je me PM'en of hier vertellen wat ik dan moet bestellen?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Vandaag 2 dingen geprobeerd: eerst met het volume van de Audiolab op fixed op dezelfde manier aangesloten als de irDac vlak vóór dat de Audiolab het strijdperk betrad. Het geluid veranderde niet of nauwelijks. Na een paar uur de irDac weer aangesloten. Tsja, daar vielen wat dingen terug op z'n plek. De Arcam reageert veel duidelijker op de tegels en dat heeft invloed op het totale geluid. Zelfs nu ik zachtjes moet draaien omdat de WAF morgen moet werken en ik niet.

Wat die invloed is? Dat hoor je bij de eerste tonen en laat zich nauwelijks uitleggen. Meer aanwezigheid, verrassend bij veel kleine geluidjes die erg echt klinken, stemmen die er lijken te zijn, akoestiek die voelbaar is. Meer emotie. Als je het niet begrijpt: kom eens luisteren.

De Audiolab wint het op pure hifi values, dat was af en toe zeker hoorbaar. Morgen probeer ik het natuurlijk nog eens maar vooralsnog is de irDac de winnaar. Voor mij een volslagen verrassing.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Ik snap je wel! Die Arcam is gewoon erg goed. Dat had ik je al verteld[emoji106]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kwabbernoot

Ik vind dat je wel erg snel kijt hoe het apparaat reageert op de tegel. Heb jij de ervaring dat een apparaat dat heftiger reageert op de tegel, dat over een langere tijd ook nog doet? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Groeten...

JeroenGRT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Vandaag ben ik een meubel voor TV en audio in elkaar aan het zetten. De basis is Besta van Ikea en dan blijf ik net zo lang zagen en schuiven totdat het optimaal is. Jammer genoeg is de kwaliteit van dit spul minder dan vroeger. Is ook niet zo gek voor 20 tot 30 euro voor een kast.

Op de achtergrond staat de muziek natuurlijk aan. In het begin de irDac en nu de Mdac. Hetzelfde irritante dilemma doet zich nu voor als bij de keuze tussen DeagonFly en irDac: de Mdac is de betere dac. Het geluid is beter georganiseerd en het laag is strakker, maar hij beroert minder. Misschien moet ik hem gewoon meer tijd gunnen.

@Kwabbernoot, als je bedoelt dat de tegels misschien nog geen vat op de Mdac hebben: hopelijk heb je gelijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kjelt

Citaat van: HuubF op mei 11, 2015, 11:08:30
Vandaag ben ik een meubel voor TV en audio in elkaar aan het zetten. De basis is Besta van Ikea en dan blijf ik net zo lang zagen en schuiven totdat het optimaal is. Jammer genoeg is de kwaliteit van dit spul minder dan vroeger. Is ook niet zo gek voor 20 tot 30 euro voor een kast.
Tja je krijgt waar je voor betaald alhoewel Ikea een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.
Ik stond bv ook raar te kijken toen ik een Ikea tafelblad van mijn vriendin een paar jaar geleden door de lintzaag haalde om hem in te korten, en het meer lucht en gevouwen karton was dan hout. Probeer zo'n gapend gat met gevouwen karton maar eens mooi af te werken  :(

HuubF

Citaat van: Kjelt op mei 11, 2015, 11:18:36
Tja je krijgt waar je voor betaald alhoewel Ikea een goede prijs kwaliteit verhouding heeft.
Ik stond bv ook raar te kijken toen ik een Ikea tafelblad van mijn vriendin een paar jaar geleden door de lintzaag haalde om hem in te korten, en het meer lucht en gevouwen karton was dan hout. Probeer zo'n gapend gat met gevouwen karton maar eens mooi af te werken  :(

Ja dat krijg ik nu ook weer. Dat sandwich-karton heeft trouwens in audiofiele kringen een goede naam.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Tussen 2 kastjes dóór eens gespeeld met de settings voor de Mdac. Het lijkt erop dat JRiver beter klinkt via Wasapi dan Asio4all. Directer vooral. De filter setting staat nu op Optimal Transient XD.

Nog een maatregel: ik heb het volume van de K&H's lager gezet zodat de Mdac op -0 db nét niet te hard klinkt. Dat gaat er voor zorgen dat de digitale volumeregeling niet destructief gaat werken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Ik heb jriver op een laptop via usb wel eens geprobeerd maar was er niet erg van onder de indruk, de sbtouch via usb op de mdac klonk veel beter. Jriver klonk in mijn setup wat terughoudend, en zette het laag wat meer aan. Maar ik heb het nooit via wasapi geprobeerd.

Nu een kleine hp mini pc met daphile erop, dat is dezelfde software welke logitech gebruikt en het klinkt erg lekker en naar mijn mening beter in balans. Probeer anders ook nog eens de filter setting slow rollof die klinkt wat rustiger en minder dynamisch, maar misschien vind je dat wel lekkerder klinken.

Als je trouwens de pre van de mdac niet gebruikt dan kun je het beste het volume vastzetten van de mdac, dus internal preamplifier off.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

Citaat van: JeroenGRT op mei 11, 2015, 13:13:46
Ik heb jriver op een laptop via usb wel eens geprobeerd maar was er niet erg van onder de indruk, de sbtouch via usb op de mdac klonk veel beter. Jriver klonk in mijn setup wat terughoudend, en zette het laag wat meer aan. Maar ik heb het nooit via wasapi geprobeerd.

Nu een kleine hp mini pc met daphile erop, dat is dezelfde software welke logitech gebruikt en het klinkt erg lekker en naar mijn mening beter in balans. Probeer anders ook nog eens de filter setting slow rollof die klinkt wat rustiger en minder dynamisch, maar misschien vind je dat wel lekkerder klinken.

Als je trouwens de pre van de mdac niet gebruikt dan kun je het beste het volume vastzetten van de mdac, dus internal preamplifier off.

Ik moet wel vanaf de PC omdat ik meestal Spotify en Tidal gebruik. En dan klinkt JRiver i.m.o. beter dan iTunes voor mijn eigen CD's. Daphile ken ik niet, kun je dan ook streamingdiensten gebruiken?

Gisteren heb ik de pre op fixed gezet en via de voorversterker gedraaid. Dat maakte nauwelijks wat uit, ik denk zelfs dat ik in het laag een verslechtering hoorde. Als ik de MDac gebruik dus als pré.

Op dit moment heb ik er trouwens wel weer vertrouwen in met Wasapi, het hogere MDac-volume omdat ik de speakers zachter heb gezet en het met -3db terugdraaien van het laag. De filtersetting laat ik even zo.

Ik bespeur zelfs emotie, de muziek begint me te raken. Bij Maria Mena notabene, de Patricia Barber van de pop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

JeroenGRT

Spotify kan ook met daphile, tidal weet ik niet. Als dit kan met lms dan moet het ook met daphile kunnen.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

HuubF

De hele dag bezig geweest met de bouw van een Ikea maquette op ware grootte van het nieuwe wändmöbel. Ik zal morgen een fotootje plaatsen.

Grappig bij-effect: de speakers staan nu in een andere setting en dat werkt wonderwel voor het laag. De kast is nog wel open want deurtjes komen pas volgende week als we weer een stapje verder zijn met het project.

Wat betreft de Audiolab Mdac: die blijft. Na alle experimenten klinkt hij erg goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Bas Akkerman

Goede berichten! Het zou tof zijn als het ondanks de WAF-vriendelijke opstelling toch goed blijft klinken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op mei 12, 2015, 07:37:31
Goede berichten! Het zou tof zijn als het ondanks de WAF-vriendelijke opstelling toch goed blijft klinken!

Het is een WAF-vriendelijke opstelling met een twist. De bouwer bepaalt. Uiteindelijk is het een opstelling geworden van 3:40 waar de speakers een centrale rol vervullen en de TV eigenlijk niet plaatsbaar is waardoor er uiteindelijke een beamer nodig zal zijn.

De delta tussen wens en uitvoering zit binnen een marge waarbij de bewondering dat ik het möbel in 1 dag in elkaar heb gezet het kon winnen van de twijfel of alle WAF-wensen 1 op 1 zijn gerealiseerd.

Door de ultra-moderne sandwichconstructie van alle onderdelen (tegenwoordig zelfs de planken!) is een optimale afvoer van trillingen gerealiseerd waarbij het gehele möbel zijn steentje bijdraagt. Het is opvallend hoe goed het laag nu klinkt (to be confirmed).

Jammer dat er komend weekend laden en deurtjes moeten worden gemonteerd. Vanavond een foto.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hier een foto van een tussenfase. Nu beslaat het möbel de hele breedte van de muur, aan de rechterkant zitten kastjes op dezelfde manier als het middengedeelte. Ik denk erover om hem nog iets (5 cm) te verlagen.

De bedoeling is om onderdelen van het möbel te vervangen door iets leukers dan Ikea-wit. Zo zou de bovenkant mooi kunnen worden vervangen door steigerhout want dat is ook 3 cm dik. Ik heb alleen een hekel aan steigerhout. Mijn vriendin niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B