HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog 7 dagen en dan moet mijn leven weer helemaal op orde zijn...

Vandaag wat filmpjes uit Aruba gezien. Prachtige zee, af en toe een tropisch buitje. Ik zit voorlopig goed hier.

Omdat de Marantz UD5007 er nog steeds niet is (ik kan 'm morgen ophalen bij de Jumbo) wordt mijn experimenteerdriftgeduld danig op de proef gesteld. Ik heb maar weer eens de Adams op mijn mooie nieuwe stenen stands gezet. Eens even kijken wat er dan gebeurt. Het aangename van de ART band tweeter viel me wel gelijk op. Ze moeten nog even een beetje acclimatiseren want ze zijn ijskoud.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Zo, de Marantz UD5007 is er. Je haalt er wel wat mee in huis, zeg... Om te beginnen zet hij mijn streaming-oplossing te kakken want de Marantz in de rol CD-speler klinkt beter. Het geluid is aangenaam, compleet, heeft autoriteit en weet te boeien. Beetje gemakkelijk geformuleerd maar ja, zo klinkt het. In de Pure Audio setting zet hij alle overbodige video-dingen uit en speelt alleen muziek. En doet dat erg goed.

Maar hij kan ook muziek vanaf een server, het net of USB stick afspelen. Daarvoor moet je zo'n apparaat duidelijk niet nemen. Het leek zo aantrekkelijk maar hij lust alleen gecomprimeerde muziek. Al mijn CD's zijn in .M4A formaat in hoogste kwaliteit dus dat gaat niet. Ik heb een paar CD's converteerd naar .WAV formaat en dan lukt het wel. Dat klinkt inderdaad prima maar ik weet niet helemaal zeker of de gratis converter (FRE:AC) dat wel zo bit-perfect doet.

De mogelijkheid om iets met internet te doen is erg ouderwets. Hij doet YouTube maar echt lekker browsen is er niet bij. Te traag en op een niet-computer werkt dat nu eenmaal lastiger zo zonder muis en toetsenbord.

Kortom, mixed feelings. Kennelijk heb ik óf ingeleverd in kwaliteit door die Naim V1 te verkopen óf heeft de ontwikkeling van cd-spelers niet stilgestaan. Beide waarschijnlijk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kaakberg

Citaat van: HuubF op maart  7, 2015, 20:22:54
Zo, de Marantz UD5007 is er. Je haalt er wel wat mee in huis, zeg... Om te beginnen zet hij mijn streaming-oplossing te kakken want de Marantz in de rol CD-speler klinkt beter. Het geluid is aangenaam, compleet, heeft autoriteit en weet te boeien. Beetje gemakkelijk geformuleerd maar ja, zo klinkt het. In de Pure Audio setting zet hij alle overbodige video-dingen uit en speelt alleen muziek. En doet dat erg goed.

Maar hij kan ook muziek vanaf een server, het net of USB stick afspelen. Daarvoor moet je zo'n apparaat duidelijk niet nemen. Het leek zo aantrekkelijk maar hij lust alleen gecomprimeerde muziek. Al mijn CD's zijn in .M4A formaat in hoogste kwaliteit dus dat gaat niet. Ik heb een paar CD's converteerd naar .WAV formaat en dan lukt het wel. Dat klinkt inderdaad prima maar ik weet niet helemaal zeker of de gratis converter (FRE:AC) dat wel zo bit-perfect doet.

De mogelijkheid om iets met internet te doen is erg ouderwets. Hij doet YouTube maar echt lekker browsen is er niet bij. Te traag en op een niet-computer werkt dat nu eenmaal lastiger zo zonder muis en toetsenbord.

Kortom, mixed feelings. Kennelijk heb ik óf ingeleverd in kwaliteit door die Naim V1 te verkopen óf heeft de ontwikkeling van cd-spelers niet stilgestaan. Beide waarschijnlijk.

Matcht perfect met de Tisbury. ;)

HuubF

#3579
Citaat van: smacdab op maart  7, 2015, 20:32:45
Matcht perfect met de Tisbury. ;)

Duidelijk statement.  :colgate:

Naast de Tisbury heb ik een heusche DACT volumeknop met 1 ingang. Daar komt nu een echte DACT schakelaar bij om na 5 jaar eindelijk mijn passieve voorversterker om te bouwen tot één waarbij je ook bronnen kunt kiezen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog 1 dag en 2 avonden to go...

Op zich wel een belangrijke ontdekking gedaan. Ik had nog ergens 6 ontkoppelaars liggen (2 metalen schoteltjes met een kogellager ertussen), wie wat bewaart heeft wat. Die heb ik eens onder de speakers gelegd (waar ze ook ooit 423 speakers terug voor bedoeld waren) en wauw, dat maakt een groot verschil. Het laag is er enorm van opgeknapt en het geluid is veel ruimtelijker geworden.

Natuurlijk geldt ook nu weer: eerst maar eens aan wennen. Nu weer even aan het streamen. Klinkt ook wel goed hoor! Jeetje, ik lijk wel tevreden!

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Op zich natuurkundig wel te verklaren. Alleen liggen die plankies er dan voor jan doedel natuurlijk. Kan net zo goed mdf zijn. Verkopen die zooi! [emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Ja, maar niet meer als je de speakers vervolgens op 'pootjes' op de plaat zet. Dat bedoel ik. Die plaat absorbeert kastresonanties en doet dat niet zodra je die kast op tilt.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Joris1971

Huub das toch geen zicht van die betonblokken in huis... Waarom geen mooie stands?

martin778

Niet na apen Huub ;D Ik heb de JBL's vandaag ook op beton gezet, het laag is gelijk 10x beter:


Zodiac

Zelfde principe als die ontkoppelaartjes van Huub
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

martin778

#3587
Dat is niet als ontkoppeling bedoeld maar dat ik het geheel desnoods kan schuiven.
Zonder die wasmachinedempers glijden ze zo eraf.

HuubF

Citaat van: Zodiac op maart  8, 2015, 19:00:13
Ja, maar niet meer als je de speakers vervolgens op 'pootjes' op de plaat zet. Dat bedoel ik. Die plaat absorbeert kastresonanties en doet dat niet zodra je die kast op tilt.

De plaat werkt tot 1 meter hoogte.  8)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

En heeft niets met anti kastresonantie te maken ;)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: martin778 op maart  8, 2015, 19:19:47
Niet na apen Huub ;D Ik heb de JBL's vandaag ook op beton gezet, het laag is gelijk 10x beter:



Je mag weleens snoeien  ;)

Zodiac

[emoji1]ik wilde er geen opmerking over maken.....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

martin778


HuubF

@martin778, jemig wat een grote speakers!  :o

Inmiddels heb ik hier de zaakjes redelijk op orde. Het idee om de Auriossen (best wel dure dingen) onder de speakers te plaatsen leverde me het inzicht op dat er nog erg veel te halen was in de akoestiek. Met 3 Auriossen stond de speaker echter vreselijk wankel (de WAF zou er zeker een keer tegenaan stoten) en ik vond het geluid een beetje ijl. Maar wel mooi. De laatste week heb ik zó veel geëxperimenteerd dat ik alle bevindingen in een soort beslismatrix heb gestopt om te kijken of ik alle combinaties wel had gehad.

Welnu, ik heb nu 2 Auriossen onder elke speaker plus 2 rubberblokjes. Dat maakt het geluid iets steviger. De rare stenen heb ik weer weggehaald want dat zou het toch niet hebben gered. De speakers staan nu weer op hun oude kastjes én ietsje dichter tegen de muur zodat het geluid ook daardoor weer iets voller wordt. Het effect is schokkend. Het laag is nog steeds strak genoeg, er zijn meer details hoorbaar en het totaalgeluid is veel lekkerder om te horen. Ik vermoed dat een deel van het lekkere geluid wordt veroorzaakt door de Ikea kastjes. Omdat het meubel aan vervanging toe is een aardige taak om dat er in te houden.

JRiver heb ik verwijderd en ik ben iTunes weer gaan gebruiken. Ik moest besluiten of ik JRiver zou gaan betalen maar iTunes doet het eigenlijk prima. Even de nieuwste versie en zie: al mijn playlists weer terug die ik op de Apple Mini ook had. Lekker hoor! Het eventuele gemis aan bit-perfectie wordt ruimschoots goedgemaakt door de laatste doorbraak waarbij alles heel erg lekker klinkt. Na een week klooien ben ik zowaar weer muziek aan het luisteren.

En opruimen. Het is een zooitje hier.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Joris1971

Dat ziet er al beter uit Huub dan die lelijke betonblokken.  :clapping:

HuubF

Citaat van: Joris1971 op maart  9, 2015, 19:30:40
Dat ziet er al beter uit Huub dan die lelijke betonblokken.  :clapping:

Het ENIGE dat er nu veranderd is sinds ik vorige week begon zijn die Aurios dingen onder de speakers. Dat had ik ook gelijk kunnen doen. :blink: De kastjes staan op precies dezelfde plaats.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Oh ja, en die Recoil Stabilizers zijn er onder uit. Die staan toch op de één of andere manier de werking van mijn andere planken in de weg. Die lijken, nu de K&H's er niet meer direct op staan, ook wat meer vat te hebben op het geluid.

Ik zit nu kwijlend te luisteren naar de streaming-oplossing waarvan ik van het weekend nog helemaal gek werd omdat de Marantz UD5007 beter klonk. Dat doet hij nog steeds maar het plafond voor beide is een paar metertjes omhoog gegaan.

De Tisbury voorversterker gaat de verkoop in omdat ik mijn uitnemend klinkende DACT volumeknop ga uitbreiden met een selector voor 5 bronnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

 :o. De Marantz mag weer eventjes. Wat een ongelofelijk goed geluid. Niks meer aan doen. Precies op tijd klaar voor mijn geliefde weer terug is. Deze ingewikkelde actie (een enorme omweg) had nooit gekund met pottenkijkers, hoe lief ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

Valt wel mee met de grootte, 125cm hoog en 150kg incl. stands  :clapping:

Merk je een geluidsverschil met een kastje tov. beton onder de K+Hs?

HuubF

Citaat van: martin778 op maart  9, 2015, 22:18:02
Valt wel mee met de grootte, 125cm hoog en 150kg incl. stands  :clapping:

Merk je een geluidsverschil met een kastje tov. beton onder de K+Hs?

Ja dat beton was té hard. Na dagen experimenteren ben ik er wel achter dat het erg nauw luistert. Die K&H's zijn natuurlijk zo dood als een pier dus als je ze koud op stenen neerzet is het geluid gortdroog. In het begin lijkt het goed maar er zit dan totaal geen leven in. Er zijn dus trillingen nodig maar dan wel zonder dat er weer iets anders fout gaat. Uiteindelijk ben ik geëindigd met half ontkoppelen op een houten kastje. En het resultaat is veel ingrijpender dan ik had gedacht.  :o
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)