HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Citaat van: smacdab op maart  2, 2015, 10:29:39
Mijn eerste gedachte: kleinkind struikelt etc.......

Itunes, remote app op NUC?

Het kleinkind zal er niet ongeschonden vanaf komen. Prima toch? Natuurlijke selectie is waardoor we zo slim zijn geworden!

Ik heb er trouwens al 4.  8)

JRIVER ben ik nog niet zeker van. Het gaat dan alleen om de 600 cd's die ik al had voordat ik ging streamen. Over een paar dagen heb ik vergelijkingsmateriaal in de vorm van een Marantz UD5007 en een supergoede cd-speler. Dan weet ik hoe goed dat streamen werkelijk is.

Wat betreft een app: daar wacht ik ook even mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Humor! Erg geestig, deze conversatie! Snap nu de gang naar intratuin...(sinds de foto).
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

#3552
Citaat van: Zodiac op maart  2, 2015, 19:04:37
Humor! Erg geestig, deze conversatie! Snap nu de gang naar intratuin...(sinds de foto).

;D

Inmiddels ben ik behoorlijk van het padje. De afwezigheid van mijn vriendin is niet goed voor me. Of wel, want op zich heb ik het best naar mijn zin. Nog 7 dagen en dan moet de zooi hier weer een beetje strak zijn.

Omdat ik per sé wil weten of dat streamen wel goed genoeg gaat heb ik een week geleden besloten om de nederige Panasonic blue ray speler te vervangen voor een Multi-speler, de Marantz UD5007. Hij is wel wat hoger maar valt niet zo op. Daarmee kan ik best veel dingen uitproberen.

Het geld van recente verkopen brandde echter nogal in mijn zak. Dus heb ik een oude liefde van mij opnieuw gekocht: de Philips CD620 (met TDA1541, maar dat wist ik toen nog niet). Toevallig stond in Leiden een exemplaar te koop met de oversampling er uit gesloopt, één van de vele tweaks die mogelijk zijn. Na wat gerommel met interlinks en voorversterkers klinkt die nu inderdaad opvallend goed. Ik denk niet dat hij echt beter klinkt dan streaming maar er zit wel iets in dat verslavend lijkt. Het na de Cd-verkoop onverwacht op zolder gevonden stapeltje cd's (stomtoevallig de latere aankopen, meestal klassiek) zoekt al uren met wellust de gleuf van het CDM-4 loopwerk.

Zoals dat bij mij altijd gaat: volgens hetzelfde zoek-mechaniek stond in Leiden ook een Sony CDP-227ESd te koop. Die heb ik morgen om 19:14. Dat is pas echt een masterpiece. Vroeger heb ik jaren met Sony ES spelers gedraaid en de laatste ging eruit toen het stream-tijdperk definitief doorbrak bij mij. Deze Sony bevat 2 van die superchips maar is wel ongetweakt. Ook als ik definitief besluit nooit meer een CD te draaien blijft die in mijn kastje-met-mooie dingen staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Volgens mij kun je het beter op gaan zuipen Huub! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Mijn laatste biertje was 4 weken geleden..... :blush:
dat komt niet vaak voor. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: HuubF op maart  2, 2015, 21:40:19
Nou volgens mij zijn jullie al een tijdje bezig.  :)

Hahah nee ik drink geen alcohol, das maar goed ook, amders kwam er nog meer onzin uit.

HuubF

#3558
Ik ben maar wel aan de wijn gegaan. ;D

Wat een lastige vergelijking. Ik heb een paar nummers vergeleken (Streamen met CD620) en ik moet zeggen dat die CD620 zich kranig houdt. Er zit een typisch 80-er jaren geluid in. Een beetje digitalerig maar stiekum toch wel lekker. Hij viel net een beetje door de mand toen hij trompetten probeerde weer te geven. Dat is mislukt. Maar stemmen en elektrische instrumenten klinken erg lekker.

Het streamen is toch wel veel beter, met meer details en natuurlijker. Ik ben nu wel erg benieuwd naar de über-TDA1541, de Sony. Als hij dat digitaligere niet heeft dan weet ik het zo net nog niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3559
De Sony cdp-227esd die ik op de kop heb getikt is andere koek. Het muzikale van de TDA1541 zit er wel in maar dan veel verfijnder dan in de Philips. Toch wel een leuk experiment dit. Het is 80-er jaren high end. Wat minder details dan vandaag de dag maar het klinkt erg lekker. Ik laat hem eerst een tijdje lopen want de Philips had ook een paar uur speeltijd nodig om de harde randjes wat te verzachten.

Vanavond weer een lekker luister-avondje.  ;D





Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na 1 wijntje (ik ben op dieet tijdens mijn vriendin's afwezigheid om toch nog iets van respekt af te dwingen en als ik drink eet ik niet) een ontboezeming. Een belangrijke reden om veel apparatuur in huis te nemen zit hem in mijn plankjes. Ja, de meestal beschaamd verzwegen Suzy Wongs. Het ene apparaat reageert er heftiger op dan het andere.

De Philips werd er niet koud of warm van maar de Sony is helemaal in de greep van de planken. Kan natuurlijk door dat ene wijntje (tot nu toe) komen maar het is een schitterend geluidje. Niet jaren-80 like in ieder geval.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Iets van respekt.......? Klinkt aandoenlijk ( met alle respect)[emoji12]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Pff, na 2 avonden naar de Sony te hebben geluisterd ben ik die jaren-80 sound even zat. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant goed want nu ik weer naar een stukje gestreamde Spotify luister klinkt het toch wel aangenaam schoon. Streaming gaat dus weer aan kop in de strijd. Ik verwacht de Marantz UD5007 morgen of overmorgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3563
8 dagen voor terugkomst vriendin...

Ze heeft het heel lekker in ieder geval op Aruba. Met mij gaat het wat minder. Net maar eens de zooi een beetje opgeruimd maar na een wijntje laat ik het maar even zo. Dieet gaat goed, op streefgewicht. In het weekend weer lekker beginnen met hardlopen. Ik ben een mooi-weer loper maar als de zomer lang genoeg duurt loop ik op het eind de leidse singel (7 kilometer) in 28 38 minuten. Best snel voor een ouwe wormvormig aanhangsel. Op m'n 50ste begonnen en na een paar jaar ging het als de brandweer, alleen onderbroken door scheidingen, dotteren en een knie-operatie.

Welnu. Ik lees dat ik gisteren een beetje wanhopig was. Dat valt nu wel mee. De TDA1541-aanval is met verve doorstaan. Het leek even fantastisch maar na 2 dagen tuuterden mijn oren. Nu nog even van die apparaten af zien te komen maar als het goed is zijn er wel liefhebbers voor. Sommige TDA1541-spelers gaan voor enorme bedragen van de hand en mijn Sony is in mint-staat. Ik was eerst van plan om 'm te houden maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen plaats voor.

De set staat weer lekker te spelen. Heel leuk om met Spotify de in de afgelopen 5 jaar verzamelde muziek random te beluisteren. Morgen komt de Marantz UD5007, ze zijn al aan de deur geweest maar ik was op m'n werk. Ik ben erg benieuwd hoe de Marantz klinkt als ik mijn muziek op een USB stick zet. Er is al een 64 gb exemplaar aanwezig, daar kan het belangrijkste wel op. Voorlopig alleen klassiek en wat test-cd's.

Je leest nog helemaal niets over die Devialet Phantoms. Er zouden toch al mensen moeten zijn die ze thuis hebben.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

7 km in 28 minuten is zelfs voor menig jonge wormvormig aanhangsel geen kattepis... :worship:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op maart  5, 2015, 21:17:55
7 km in 28 minuten is zelfs voor menig jonge wormvormig aanhangsel geen kattepis... :worship:

Is 38 minuten, excuses.  :-[
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Ik moet na 5 minuten al opgeven vanwege n oude blessure (shinsplint). Ik wou dat ik t zo lang vol kon houden, want hardlopen is fijn. Sterkte man. Het klinkt wat depri.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

martin778

Huub, klinken de K+H anders aangesloten via XLR's?

eddy135

Citaat van: HuubF op maart  5, 2015, 21:29:01
Is 38 minuten, excuses.  :-[

Oef, gelukkig... :-\

De toon is wat neerslachtig idd...  :dozingoff:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: martin778 op maart  5, 2015, 22:23:13
Huub, klinken de K+H anders aangesloten via XLR's?

Heb ze nog niet. Er lag wel een briefje in de bus maar dat was van de Marantz. Ik neem trouwens aan dat ze hetzelfde klinken. Het scheel alleen zo'n tenenkrommend verloopstekkertje van RCA naar XLR.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: eddy135 op maart  5, 2015, 22:31:34
Oef, gelukkig... :-\

De toon is wat neerslachtig idd...  :dozingoff:

Ach neerslachtig... meer de blues. Als mijn vriendinnetje weer eens de hort op is (ze heeft veel vriendinnen, ik ben bijna nooit weg) is het de eerste dagen feest, daarna gaat alles om me heen vervuilen en pas 2 dagen voordat ze terug is heb ik op de één of andere manier mijn leven weer op orde. Op mijn werk functioneer ik uiteraard als een zonnetje want workaholic. Beetje puberaal maar ik ben dan ook nog maar 61 hé?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

martin778

Ik moet het nog steeds doen met een verloopje, mijn Bryston heeft enkel XLR aansluitingen en de KSA-50 is juist ongebalanceerd.

Ik heb twee van die Neutrik verloopjes maar er zit een akelig dun stukje draad in. Op zich een idee om dat met zilver te doen, het is toch maar een centimeter of 4-5, alleen dan blijf je nog steeds met die vernikkelde contacten ipv. verguld of zilver.

Zodiac


Citaat van: HuubF op maart  5, 2015, 22:37:52
Ach neerslachtig... meer de blues. Als mijn vriendinnetje weer eens de hort op is (ze heeft veel vriendinnen, ik ben bijna nooit weg) is het de eerste dagen feest, daarna gaat alles om me heen vervuilen en pas 2 dagen voordat ze terug is heb ik op de één of andere manier mijn leven weer op orde. Op mijn werk functioneer ik uiteraard als een zonnetje want workaholic. Beetje puberaal maar ik ben dan ook nog maar 61 hé?
Het beeld is duidelijk. Arme man![emoji6] Enjoy freedom! Carpe diem. Etc. Doet zij ook.
BTW er loopt n interessant topic over xlr/ gebalanceerde kabels cq apparaatjes.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: Zodiac op maart  5, 2015, 22:49:36
Het beeld is duidelijk. Arme man![emoji6] Enjoy freedom! Carpe diem. Etc. Doet zij ook.
BTW er loopt n interessant topic over xlr/ gebalanceerde kabels cq apparaatjes.

Hier? Thanks ff zoeken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *