HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: Raphie op januari 12, 2015, 08:27:41
Na mijn bescheiden mening voegen houten onderzetters niks toe, staat leuk, dempt misschien iets als je meubel ERG licht is uitgevoerd (door gewicht/massa) maar valt in het niet ivg met bijv de stabilizers.
Citaat van: HuubF op januari 12, 2015, 08:40:43
Klopt wel, ja.

:blink:  :butbut:  :( 

:laugh:  8)

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2015, 12:16:40
:blink:  :butbut:  :( 

:laugh:  8)

Groeten...

Oh pardon, dit klopt inderdaad niet. De tegels werken wel, hoewel de invloed op de K&H's een beetje magertjes lijkt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Citaat van: Raphie op januari 12, 2015, 08:27:41
Huub, er is een sluier, gordijn weggevallen en de ADAM saus zit er ook niet overheen.
Hierdoor klinkt iedere opname zoals die is, sommige zullen heel mooi klinken, anderen vallen genadeloos door de mand, het is als een nieuw bril recept na 2 jaar, alles weer retescherp, maar af en toe een beetje misselijk van de indrukken/diepte.

Je moet hier zelf een subjectieve keuze inmaken, maximale resolutie, of een vriendelijke weergever met minder resolutie en daardoor klinkt alles of het uit dezelfde koker komt.
Na mijn bescheiden mening voegen houten onderzetters niks toe, staat leuk, dempt misschien iets als je meubel ERG licht is uitgevoerd (door gewicht/massa) maar valt in het niet ivg met bijv de stabilizers.
Ik zou vooral op zoek gaan naar rust "tussen de oren" ik bespeur een dilemma tussen "beter" willen, maar toch niet "teveel" willen horen.
Tevens heb je ook nog de EQ op de achterkant om gebieden die wat te sterk binnenkomen te temperen. Daar kan je ook nog mee experimenten.

Dit is natuurlijk de kern van de zaak.

Je kwam van Harbeth dan naar Adam en nu naar de K&H's, als ik zo vrij mag zijn van een vrij lage resolutie naar een hoge resolutie. En waar de Harbeth een speaker is daar is de K&H een stuk gereedschap.
En voor iedere klus moet je passend gereedschap gebruiken en dat is die K&H ook maar de vraag is, is het een passend stuk gereedschap voor jou?

Voor wat betreft die EQ waar Raphie het over had, ja die zou je in kunnen zetten om bijvoorbeeld met RoomEQ als hulpmiddel de zaak af te stellen. Zonder te meten weet je ook niet waar de problemen zitten van de kamer en het zou zo maar eens kunnen zijn dat de eigenschappen van de K&H's versterkt worden door kamer invloeden.

met vriendelijke groet,

Kermy


Zodiac

O jee.
Zorg eerst dat de basis staat zou ik zeggen.......
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

HuubF

Citaat van: kermy op januari 12, 2015, 13:53:02
... passend gereedschap... RoomEQ...

Het is inderdaad een stuk gereedschap, zo voelt het aan en zo klinkt het. Ik zal er aan moeten wennen want beter heb ik het nog niet gehad hier.

Wat betreft de RoomEQ: Raphie bedoelt de ingebouwde EQ-mogelijkheden van de K&H's. Je kunt laag, midden en hoog afzonderlijk in een stap of 4 verzwakken om de karakteristiek zo recht mogelijk te krijgen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Klopt! Wat Kermy bedoelt is meten met REW, zodat je weet welke kan je uit moet ;)
JBL PRX Power!

HuubF

Vandaag 2 dingen gedaan: een nieuw verloopstekkertje gekocht om de Mini goed aan te sluiten vanaf koptelefoon met een fatsoenlijke interlink. Vervolgens melding gemaakt van de matige werking van de tegels op de K&H's. 

Op dit moment is het geluid absoluut top. Gewenning? De koptelefoonaansluiting superieur? Geen idee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Citaat van: HuubF op januari 12, 2015, 17:41:38
Vandaag 2 dingen gedaan: een nieuw verloopstekkertje gekocht om de Mini goed aan te sluiten vanaf koptelefoon met een fatsoenlijke interlink. Vervolgens melding gemaakt van de matige werking van de tegels op de K&H's. 

Op dit moment is het geluid absoluut top. Gewenning? De koptelefoonaansluiting superieur? Geen idee.
vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan! :D
JBL PRX Power!

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

kermy

Citaat van: HuubF op januari 12, 2015, 14:37:18
Het is inderdaad een stuk gereedschap, zo voelt het aan en zo klinkt het. Ik zal er aan moeten wennen want beter heb ik het nog niet gehad hier.

Wat betreft de RoomEQ: Raphie bedoelt de ingebouwde EQ-mogelijkheden van de K&H's. Je kunt laag, midden en hoog afzonderlijk in een stap of 4 verzwakken om de karakteristiek zo recht mogelijk te krijgen.

Ik zou voor nu gewoon luisteren en pas als je aan het geluid gewent bent eens kijken wat er verder nog te bereiken valt.

Onder voorgaande valt ook het meten of laten meten hoe de drie regelaars per luidspreker moeten staan om een zo recht mogelijke karakteristiek te krijgen in je kamer.

Verder denk ik dat als Raphie terugdenkt aan het moment waarop hij met soortgelijke monitoren in aanraking kwam hij herkenningspunten heeft in je verhaal.

Maar als je dit eenmaal omarmt kon het wel eens moeilijk zijn om nog eens iets anders te kopen en er van te genieten.
De meeste mensen roepen wel dat ze alles willen horen, maar er zijn er niet zoveel die dit werkelijk kunnen waarderen als ze het eenmaal hebben ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

#3410
De rookwolken zijn opgetrokken. In mijn hifi-meubeltje staat een ontstellend klein hifi-setje: de ienie-mini passieve voorversterker met daaraan de TV-tuner met een analoog kabeltje en de Mac Mini met een analoog kabeltje (vanaf de koptelefoonuitgang!!). Vanaf de voorversterker Audioquest kabels naar de K&H's.

Het geluid is wonderlijk goed.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

daanvanduif

Dus een happy Huubf plus partner lijkt me!
Corazón

HuubF

#3412
Citaat van: daanvanduif op januari 12, 2015, 21:07:20
Dus een happy Huubf plus partner lijkt me!

Zeker! Ze kan het volume van de TV gewoon regelen met de afstandsbediening van de settopbox. Alleen zachter natuurlijk maar dat is toch het enige wat ze wil.

Het geluid is nog steeds fenomenaal. Met veel resolutie, diepte, realisme en alles wat je verder verwacht van een top-set. Terwijl toch alleen de speakers top zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Ook vanochtend nog perfect geluid (ik kan het nog steeds niet geloven). Onder de K&H's staan beide planken: de Suzy Wongs met daarop de stabilizers. Kennelijk werken de planken nu goed samen.

Voorzichtige conclusie: de zet om betere speakers te kopen heeft goed uitgepakt. En kennelijk kan het analoog aansluiten van zeer eenvoudige apparaten top-hifi opleveren. Het wordt tijd dat er iemand komt luisteren om dit te verifieren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Raphie op januari 13, 2015, 10:57:57
Maar ook de eindversterking ;)

Ja is ook waar.  :)

Weet jij of het handig is ze permanent aan te laten staan afgezien van het stroomverbruik?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op januari 13, 2015, 10:59:09
Ook vanochtend nog perfect geluid (ik kan het nog steeds niet geloven). Onder de K&H's staan beide planken: de Suzy Wongs met daarop de stabilizers. Kennelijk werken de planken nu goed samen.

Voorzichtige conclusie: de zet om betere speakers te kopen heeft goed uitgepakt. En kennelijk kan het analoog aansluiten van zeer eenvoudige apparaten top-hifi opleveren. Het wordt tijd dat er iemand komt luisteren om dit te verifieren.

Je geliefde lijkt mij de meest aangewezen auditeur? ;)

Raphie

JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2015, 11:38:27
Je geliefde lijkt mij de meest aangewezen auditeur? ;)

Mijn teerbeminde kan heel goed leven met een wekkerradio.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op januari 13, 2015, 11:46:32
Mijn teerbeminde kan heel goed leven met een wekkerradio.

Zoals de meeste dames op enkele plezierige uitzonderingen na. Ik kan je van harte aanbevelen om toch goed te luisteren welke opmerkingen ze ongetwijfeld tussen de regels door plaatst.  :angel:

HuubF

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2015, 12:06:19
Zoals de meeste dames op enkele plezierige uitzonderingen na. Ik kan je van harte aanbevelen om toch goed te luisteren welke opmerkingen ze ongetwijfeld tussen de regels door plaatst.  :angel:

De opmerkingen tussen de regels door hebben uitsluitend betrekking op mijn persoonlijke gedrag.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 13, 2015, 12:06:19
Zoals de meeste dames op enkele plezierige uitzonderingen na.

Dan waan ik mij in dat geval een gelukkig persoon... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Citaat van: HuubF op januari 13, 2015, 19:08:59
Hoe komt het dat je daar zo zeker over bent?
Omdat onze hersenen nu eenmaal zo werken.