HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Thanatos



Die had ik hier heel graag in huis gehad.. onvindbaar helaas  O0

YamahaRXV

#3326
Citaat van: Thanatos op december 23, 2014, 12:56:06


Die had ik hier heel graag in huis gehad.. onvindbaar helaas  O0

Dat geloof ik graag, bizar goed klinkende actieve monitor ;)  Er heeft een hele tijd een setje op audiomarkt.de gestaan, maar is nu weg zag ik...
Een volledig actieve Adam die ik persoonlijk nog hoog op mijn lijstje heb staan is de Tensor Gamma mk1, en deze dan combineren met een Pass Labs XP 10 voorversterker  :inlove:
Staat nu een prachtige set volledig actieve Adam Gamma te koop in Amsterdam... :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Thanatos

Dat paar op audio-markt.de ben ik mee bezig geweest. Was wel semi-actief. Maar het verhaal klopte niet. Ik wilde de set gaan ophalen en de verkoper wilde perse verzenden en het geld moest ook naar een particulier overgemaakt worden welke zijn klant zou zijn.. no-go dus  :)

Die Gamma is ook erg mooi  :clapping:

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

#3329
Citaat van: Thanatos op december 23, 2014, 16:44:24
Dat paar op audio-markt.de ben ik mee bezig geweest. Was wel semi-actief. Maar het verhaal klopte niet. Ik wilde de set gaan ophalen en de verkoper wilde perse verzenden en het geld moest ook naar een particulier overgemaakt worden welke zijn klant zou zijn.. no-go dus  :)

Die Gamma is ook erg mooi  :clapping:

Hmm, lijkt laatste tijd ''schering en inslag'' dit soort praktijken  :(  Volgens mij stonden die Tensor Delta,s in Hongarije, toch..?

De Tensor Gamma mk1 is één van de meest indrukwekkende speakers die ik heb gehoord op het gebied van transparantie, detaillering en realistische weergave. De laagweergave is niet strak, maar loeistrak  :headbanging:
Ik denk niet dat het ieders smaak is qua uiterlijk, maar wel de mijne... 8) (vind de mk1 trouwens mooier dan de mk2)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op december 23, 2014, 18:36:28


Maar verder gaat het nog goed met je Huub ??  :D  Ben je zo onder de indruk van die plaatjes van de actieve Adam,s ? :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

#3331
Maar weer eens iets veranderd. De Adams mogen er uit en een setje K&H o300d (van Raphie) heeft de kamer in bezit genomen.

Mijn test-tracks waren een eitje voor de opvallend kleine doosjes. De eerste indruk is dat het geluid heel compleet is, misschien miste ik toch iets aan middentonen. Het laag is stukken strakker geworden. Al met al is het geluid niet spectaculair maar waarschijnlijk wel beter.


Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Miste je iets aan de middentonen bij de adams? Leuke aanwinst deze luidsprekers maar 'waarschijnlijk' klinkt niet heel erg overtuigend.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Thanatos


HuubF

Citaat van: cz79 op januari  2, 2015, 15:59:55
Miste je iets aan de middentonen bij de adams? Leuke aanwinst deze luidsprekers maar 'waarschijnlijk' klinkt niet heel erg overtuigend.

Ja bij de Adams. Na 15 jaar tamelijk regelmatig gear te hebben gewisseld ben ik voorzichtig geworden met te vroege beweringen. Mijn vriendinnetje is een paar uur weggevlucht (waarschijnlijk om ergens te klagen over mijn aankoopgedrag) en de muziek staat nu lekker hard. Klinkt fantastisch en groots. Bizar want de K&H's zijn kleiner dan de Adams.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

#3335
Ik heb recent de Neumann ( voorheen K&H) KH 120 A's aangeschaft en als ik het zo lees een vergelijkbare indruk.
Verrassend groots en lekker direct zonder scherpte of een middengebied dat uitspringt.

Edit:
En nog gefeliciteerd met je aanschaf. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

dre73

Ik dacht al dat je die had gekocht!

Mooie aankoop!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

Citaat van: HuubF op januari  2, 2015, 15:04:21
Maar weer eens iets veranderd. De Adams mogen er uit en een setje K&H o300d (van Raphie) heeft de kamer in bezit genomen.

Mijn test-tracks waren een eitje voor de opvallend kleine doosjes. De eerste indruk is dat het geluid heel compleet is, misschien miste ik toch iets aan middentonen. Het laag is stukken strakker geworden. Al met al is het geluid niet spectaculair maar waarschijnlijk wel beter.
wow! Mooi zo met die recoil stabilizers! Ziet er super strak uit!
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Nice Huub.  :worship: Hoe reageren ze op de tegels of is het daar nog te vroeg voor?

Groeten...

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari  2, 2015, 18:47:48
Nice Huub.  :worship: Hoe reageren ze op de tegels of is het daar nog te vroeg voor?

Groeten...

Ja nog te vroeg... er moet nog zóveel geëxperimenteerd worden. Het klinkt in ieder geval fantastisch, of die plankies nou werken of niet.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

#3340
Dat zijn niet de plankjes, maar de recoil stabilizers die hun ding doen :)
http://www.primacoustic.com/recoil.htm

http://youtu.be/4w1LQpAcYAU

Jij hebt de grootste en duurste RX-9 €300
JBL PRX Power!

HuubF

Citaat van: Raphie op januari  2, 2015, 19:24:26
Dat zijn niet de plankjes, maar de recoil stabilizers die hun ding doen :)

Jij hebt de grootste en duurste RX-9 €300

Staat inderdaad strak.  :) Dat wordt nog een heel gevecht tussen die planken!  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Duidelijk verhaal Huub.
Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe kindjes
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Martijn M

Mooi spul, Huub! Veel plezier ermee.

Raphie, dat filmpje heeft me allerminst weten te overtuigen. Liever gehakt dat er geen geheim van maakt voodoo te zijn dan zo'n plaat met een zogenaamd technische onderbouwing.
Dutch & Dutch

Raphie

#3344
Citaat van: Martijn - Synergy Acoustics op januari  2, 2015, 20:48:42
Mooi spul, Huub! Veel plezier ermee.

Raphie, dat filmpje heeft me allerminst weten te overtuigen. Liever gehakt dat er geen geheim van maakt voodoo te zijn dan zo'n plaat met een zogenaamd technische onderbouwing.
ga maar luisteren Martijn, is geen gehakt, is niks audiofiels aan, werkt gewoon.
JBL PRX Power!

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: eddy135 op januari  2, 2015, 23:27:46
Duidelijk verhaal idd. Geen voodoo.  :clapping:

Oh maar voodoo werkt ook gewoon, hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

#3347
De K&H's zijn met afstand de beste speakers die ik ooit in huis heb gehad. Ik was een beetje bang voor het 'genadeloze' maar ik ervaar dat niet. Opnamen die door sommige sets matig worden weergeven komen er toch ook prachtig uit. Wat het effect van de dubbele planken is weet ik nog niet.

Het laag is ongelofelijk strak en gaat ook diep. Ik heb allerlei tracks waar ik weet dat het lastig kan worden en daar gaat het altijd goed. Veel druk ook als het moet. Het stereobeeld is erg, erg goed.

Op dit moment wordt de Naim V1 nog gebruikt als dac en volumeknop. Vanmiddag heb ik even met analoog geëxperimenteerd van TV-tuner via mijn ouwe volumeknop. Dat klinkt ook erg goed maar ik mis dan toch wel wat resolutie. Nadat ik de NAIM er weer tussen had gezet was dat hersteld. Ik hoop dat de ingebouwde dacs in de K&H's goed genoeg zijn. De NAIM zou dan overbodig zijn en dat scheelt weer een apparaat. Daarvoor moeten 3 apparaten met toslink een nog aan te schaffen apparaat in die het signaal omzet naar coaxiaal om dat dan weer aan te kunnen sluiten op de 2 K&H's met een splitter. Op de K&H kun je vervolgens aangeven of je het linker- of rechterkanaal wilt afsplitsen.

Probleem is dat er ook nog volume moet worden geregeld. Dat kan op de apparaten zelf (DVD-speler, TV-tuner en Mac Mini) maar daar heb ik al eens een speaker volledig mee opgeblazen. Als ICT'er vertrouw ik digitale volumeregelingen niet zo. Voordat je het weet staat hij op max en gebeurt het weer...

Een toslink-spdif omzetter van 3 naar 1 met volumeknop bestaat niet, ben ik bang. Er bestaat een apparaat waar ik alles mee kan doen waarvoor ik nu 3 apparaten nodig heb:

1. Blue ray bekijken
2. Internetten
3. Spotify en Qobuz
4. CD's draaien vanaf een HD of NAS
5. Digitale volumeregeling
6. SPDIF uit met bypass van aanwezige dac

En dat is een HDHTPC. Die is er zelfs met van Medevoort mod zodat je een beetje vertrouwen kunt hebben in de kwaliteit. Deze zou alles moeten kunnen en heeft een SPDIF uitgang volgens de helpdesk.
http://www.hdhtpc.nl/epages/62781719.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62781719/Categories/%22vM%20HDHT%20PC%22

Wel weer een extra uitgave dus daar moet ik nog even over nadenken.

Weet iemand een andere oplossing? Of bestaat er een 3 toslink naar 1 SPDIF (coax) omzetter met digitale volumeknop?

<edit> de Cambridge Audio Dac Magic plus zou het kunnen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik zie nu 6 mogelijkheden om de boel aan te sluiten:

1. Zoals het nu is, met Naim V1 dac. Maar ik wil de dacs van de speakers gaan gebruiken (als die goed genoeg zijn natuurlijk)
2. Analoog met een voorversterker. Dat is echter kwalitatief minder omdat dan de 3 dacs van de bronnen worden gebruikt.
3. Digitaal met dac met volumeregeling en spdif out (bijvoorbeeld Dac Magic plus). Niet eens zo goedkoop en zonde van de dac.
4. Een digitale voorversterker (misschien pro-audio, ik ken alleen een Tact of Lyngdorf).
5. Radicaler: met mediacenter-computer die alles doet (met spdif uitgang)
6. Een 3 toslink in - 1 spdif out converter maar dan moet ik de volumeregeling van de bronnen gebruiken. En die van de Mac Mini vertrouw ik niet.

Er is in ieder geval wat te kiezen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

#3349
Je zou bijv ook naar een OPPO DBP-105 kunnen kijken, je hebt dan pre, streamer, mediaspeler, blu ray, netflix alles in één doos
Deze heeft een perfect werkende variable volume op de balanced outs
Of het variabel volume ook over spdif werkt weet ik niet 100% zeker
Maar het is wel een doos wanneer je het volume een keer als variabel instelt het gewoon werkt en je geen verassingen hebt dat die stiekem toch eens met maximal volume boot.
De K&H 's hebben trouwens ook ingebouwde limiters, dus hoe wel,een inschakelplop niet fijn klinkt, zal het heel moeilijk worden om ze via de audio inputs op te blazen
JBL PRX Power!