HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Citaat van: Onder013 op mei 18, 2014, 21:59:22
Bij de colorado houdt het redelijk rendement van de investering wel op (vind ik). Per stap in het assortiment neemt de kwaliteit toe omdat per stap een betere geleider en zoals bij de colorado een betere isolator wordt toegepast.
De stap van columbia naar colorado is groot te noemen met name qua SQ.

+1

HuubF

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2014, 10:22:42
Huub, misschien heb je het al aangegeven en heb ik er overheen gelezen, maar heb je ook een een Suzy Wong plate onder de V1 dac/pre liggen ?
Zo ja, dan ben ik toch wel erg benieuwd of je hierbij ook relevante verschillen waarneemt, want bij mij was er zelfs na enkele dagen 0,0 % impact waarneembaar  :angel:

Ook bij Henk (Onder013) heeft dezelfde plate dagen onder zijn versterker (met grotendeels aluminium behuizing) gelegen, alsmede onder een SBT, voeding, draaitafel etc. , maar zonder enig hoorbaar resultaat, gewoon helemaal niets...
Het verhaal dat aluminium de beperkende factor in het verhaal zou zijn vind ik erg aannemelijk, maar als jij wel verschillen waarneemt onder de V1 dac/pre dan wordt het voor mij een haast onbegrijpelijk verhaal en zou ik toch erg graag willen weten hoe dit mogelijk kan zijn.
Het is dat ik het effect ken van andere momenten anders had ik waarschijnlijk net zo sceptisch geweest als vele anderen hier op het forum  :(

De Mac Mini staat er ook op. Ook de TV-tuner (Radio 4) staat boven de tegel in het meubeltje. Eerlijk gezegd weet ik niet wat de Naim V1 alleen zou doen. Ik had al na 2 dagen alle 3 de tegels in huis.

Wat wel zo is: in de demo bij het verkopen van de Harbeths had ik mijn NAP150 ook op een 2e tegel geplaatst. Dat geluid viel behoorlijk tegen t.o.v. de setting met de Adams. De grootste verbetering zal dus toch van de tegels onder de Adams komen. De Mac Mini is overigens ook van aluminium, de TV tuner niet.

Er gloort een prijzig experiment met plaatstalen dac en computer...

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Citaat van: HuubF op mei 19, 2014, 13:45:04
De Mac Mini staat er ook op. Ook de TV-tuner (Radio 4) staat boven de tegel in het meubeltje. Eerlijk gezegd weet ik niet wat de Naim V1 alleen zou doen. Ik had al na 2 dagen alle 3 de tegels in huis.

Wat wel zo is: in de demo bij het verkopen van de Harbeths had ik mijn NAP150 ook op een 2e tegel geplaatst. Dat geluid viel behoorlijk tegen t.o.v. de setting met de Adams. De grootste verbetering zal dus toch van de tegels onder de Adams komen. De Mac Mini is overigens ook van aluminium, de TV tuner niet.

Er gloort een prijzig experiment met plaatstalen dac en computer...

Actieve Adam,s profiteren doorgaans erg goed van de impact van de Suzy plates  ;)
Heb hier ook de getweakte Mac mini op de Suzy gehad, maar helaas....

Over aluminium gesproken.. ???

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

...wat mij toch sterk de indruk geeft dat apparaten met een aluminium buitenkant in feite hun eigen snijplank hebben...maar dan veel goedkoper, hahaha
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

Citaat van: eddy135 op mei 19, 2014, 22:11:36
...wat mij toch sterk de indruk geeft dat apparaten met een aluminium buitenkant in feite hun eigen snijplank hebben...maar dan veel goedkoper, hahaha

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben... ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eddy135

 :pompom:
Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2014, 22:29:54
Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben... ;)

Daar is misschien alleen achter te komen door met 2 indentieke apparaten te testen, waarvan 1 met een stalen (of geen) behuizing, en de andere aluminium... :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

Citaat van: eddy135 op mei 19, 2014, 23:13:54
:pompom:
Daar is misschien alleen achter te komen door met 2 indentieke apparaten te testen, waarvan 1 met een stalen (of geen) behuizing, en de andere aluminium... :-\

ff de mac mini kaalscheren :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

YamahaRXV

Citaat van: Mitch-- op mei 19, 2014, 23:15:48
ff de mac mini kaalscheren :P

Dat gaat niet gebeuren... :devil:  Het ding klinkt perfect zo, heeft geen Suzy nodig  :nowink:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2014, 23:21:47
Dat gaat niet gebeuren... :devil:  Het ding klinkt perfect zo, heeft geen Suzy nodig  :nowink:

Een vraag die zich bij mij opdringt:
Zou - naast aluminium behuizingen - een goede samenstelling van een set (kreten als "in balans" e.d. worden daar vaak opgeplakt) maken dat de suzy minder of geen invloed heeft op de weergave door die set?

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2014, 23:29:21
Een vraag die zich bij mij opdringt:
Zou - naast aluminium behuizingen - een goede samenstelling van een set (kreten als "in balans" e.d. worden daar vaak opgeplakt) maken dat de suzy minder of geen invloed heeft op de weergave door die set?

Ik durf het niet te zeggen, maar je zou het bijna gaan denken  ;)  Henk, jij verwoordt precies waar ik afgelopen weekend aan zat te denken  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 19, 2014, 23:35:20
Ik durf het niet te zeggen, maar je zou het bijna gaan denken  ;)  Henk, jij verwoordt precies waar ik afgelopen weekend aan zat te denken  :angel:

Ik zou heel graag eens een set willen horen en beleven waar de effecten van suzy aanwezig zijn.
Het blijft nu bij het interpreteren van beschrijvingen van het effect. Dat lijkt mij zoiets als het lezen over sex in plaats van het beleven daarvan ;D

Gr
Henk

YamahaRXV

#3263
Citaat van: Onder013 op mei 19, 2014, 23:44:45
Ik zou heel graag eens een set willen horen en beleven waar de effecten van suzy aanwezig zijn.
Het blijft nu bij het interpreteren van beschrijvingen van het effect. Dat lijkt mij zoiets als het lezen over sex in plaats van het beleven daarvan ;D

Gr
Henk

Dan gaan we wachten op een uitnodiging van Huub  ;D


Het wel/niet werken en het principe van de werking heeft naar mijn sterke gevoel link met een aantal dingen die hier onder beschreven staan...
Voor de liefhebbers van een stukje natuurkunde  ;)

Ferromagnetic resonance (FMR) technique was initially applied to ferromagnetic materials, all magnetic materials and unpaired electron systems. Basically, it is analogous to the electron paramagnetic resonance (EPR). The EPR technique gives better results at unpaired electron systems. The FMR technique depends on the geometry of the sample at hand. The demagnetization field is observed where the sample geometry is active. The resonance area of the sample depends on the properties of material. The FMR technique is advantageous because it does not cause damage to materials. Also, it allows a three dimensional analysis of samples. The FMR occurs at high field values while EPR occurs at low magnetic field values. Also, line-width of ferromagnetic materials is large according to paramagnetic materials. Exchange interaction energy between unpaired electron spins that contribute to the ferromagnetism causes the line narrowing. So, ferromagnetic resonance lines appear sharper than expected.

The FMR studies have been increased since the EPR was discovered in 1945 (Zavoisky)


Promotion of an electron



When bonds are formed, energy is released and the system becomes more stable. If carbon forms 4 bonds rather than 2, twice as much energy is released and so the resulting molecule becomes even more stable.

There is only a small energy gap between the 2s and 2p orbitals, and so it pays the carbon to provide a small amount of energy to promote an electron from the 2s to the empty 2p to give 4 unpaired electrons. The extra energy released when the bonds form more than compensates for the initial input.

The carbon atom is now said to be in an excited state.


Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2014, 00:38:58
Dan gaan we wachten op een uitnodiging van Huub  ;D


Het wel/niet werken en het principe van de werking heeft naar mijn sterke gevoel link met een aantal dingen die hier onder beschreven staan...
Voor de liefhebbers van een stukje natuurkunde  ;)

Ferromagnetic resonance (FMR) technique was initially applied to ferromagnetic materials, all magnetic materials and unpaired electron systems. Basically, it is analogous to the electron paramagnetic resonance (EPR). The EPR technique gives better results at unpaired electron systems. The FMR technique depends on the geometry of the sample at hand. The demagnetization field is observed where the sample geometry is active. The resonance area of the sample depends on the properties of material. The FMR technique is advantageous because it does not cause damage to materials. Also, it allows a three dimensional analysis of samples. The FMR occurs at high field values while EPR occurs at low magnetic field values. Also, line-width of ferromagnetic materials is large according to paramagnetic materials. Exchange interaction energy between unpaired electron spins that contribute to the ferromagnetism causes the line narrowing. So, ferromagnetic resonance lines appear sharper than expected.

The FMR studies have been increased since the EPR was discovered in 1945 (Zavoisky)


Promotion of an electron



When bonds are formed, energy is released and the system becomes more stable. If carbon forms 4 bonds rather than 2, twice as much energy is released and so the resulting molecule becomes even more stable.

There is only a small energy gap between the 2s and 2p orbitals, and so it pays the carbon to provide a small amount of energy to promote an electron from the 2s to the empty 2p to give 4 unpaired electrons. The extra energy released when the bonds form more than compensates for the initial input.

The carbon atom is now said to be in an excited state.


Nu is alles duidelijk :eh:

Hier is nog wat informatie te lezen en te horen:
http://www.dhtrob.com/overige/geluid_dat_niet_mag.php

garmtz


Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op mei 20, 2014, 10:02:41
Ik zie geen relatie tot de plates...

De genoemde henri van der heide is de bedenker van het 'werkzame bestanddeel' van de plate. Of EPR daar iets mee te maken heeft weet ik niet. Net zo of C37 lak daar een rol in speelt. De mystieke krachten van gehakt....

Lion of Judah

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2014, 23:44:45
Ik zou heel graag eens een set willen horen en beleven waar de effecten van suzy aanwezig zijn.
Het blijft nu bij het interpreteren van beschrijvingen van het effect. Dat lijkt mij zoiets als het lezen over sex in plaats van het beleven daarvan ;D

Gr
Henk

Geen idee of mijn set daar voor in aanmerking maar ik stel deze graag ter beschikking. Het is tenslotte maar een paar honderd meter bij je vandaan ;)
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Citaat van: garmtz op mei 20, 2014, 10:02:41
Ik zie geen relatie tot de plates...

Dat komt omdat je te weinig weet over het beoogde werkingsprincipe, de opbouw, en de gebruikte inwendige materialen  ;)
Als je het door mij geplaatste stuk tekst (met name het laatste stuk met schets) goed en begrijpend doorleest en weet welke materialen/samenstelling gebruikt worden inwendig zal je zien dat er een aantal dingen mekaar ''de hand geven''.

Of de geschetste theorie geheel correct is kan ik niet met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat het EPR verhaal wel eens heel erg mee kan spelen in het verhaal... :angel:
Er zijn twee man die in ieder geval feilloos aan kunnen geven of dit klopt, maar verwacht dit (logischerwijs) niet !

@Lion of Judah   Heeft denk ik geen nut daar ook jouw Supernait een aluminium behuizing heeft  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Lion of Judah

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2014, 12:18:25


@Lion of Judah   Heeft denk ik geen nut daar ook jouw Supernait een aluminium behuizing heeft  ;)

Aha ok!
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op mei 19, 2014, 23:44:45
Ik zou heel graag eens een set willen horen en beleven waar de effecten van suzy aanwezig zijn.
Het blijft nu bij het interpreteren van beschrijvingen van het effect. Dat lijkt mij zoiets als het lezen over sex in plaats van het beleven daarvan ;D

Gr
Henk

;)  http://www.youtube.com/watch?v=wGgPKTqoKHY
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Citaat van: YamahaRXV op mei 20, 2014, 00:38:58
Dan gaan we wachten op een uitnodiging van Huub  ;D


Het wel/niet werken en het principe van de werking heeft naar mijn sterke gevoel link met een aantal dingen die hier onder beschreven staan...
Voor de liefhebbers van een stukje natuurkunde  ;)

Ferromagnetic resonance (FMR) technique was initially applied to ferromagnetic materials, all magnetic materials and unpaired electron systems. Basically, it is analogous to the electron paramagnetic resonance (EPR). The EPR technique gives better results at unpaired electron systems. The FMR technique depends on the geometry of the sample at hand. The demagnetization field is observed where the sample geometry is active. The resonance area of the sample depends on the properties of material. The FMR technique is advantageous because it does not cause damage to materials. Also, it allows a three dimensional analysis of samples. The FMR occurs at high field values while EPR occurs at low magnetic field values. Also, line-width of ferromagnetic materials is large according to paramagnetic materials. Exchange interaction energy between unpaired electron spins that contribute to the ferromagnetism causes the line narrowing. So, ferromagnetic resonance lines appear sharper than expected.

The FMR studies have been increased since the EPR was discovered in 1945 (Zavoisky)


Promotion of an electron



When bonds are formed, energy is released and the system becomes more stable. If carbon forms 4 bonds rather than 2, twice as much energy is released and so the resulting molecule becomes even more stable.

There is only a small energy gap between the 2s and 2p orbitals, and so it pays the carbon to provide a small amount of energy to promote an electron from the 2s to the empty 2p to give 4 unpaired electrons. The extra energy released when the bonds form more than compensates for the initial input.

The carbon atom is now said to be in an excited state.

Het is voor mij al enige tijd geleden, maar ik zie ook geen enkel verband.
Bovendien is het magneetveld dat vereist wordt niet uit een plak bamboe plus onbekende inhoud te halen. ;)

Bron van je quote is ?

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Het heeft m.i. weinig zin om te filosoferen over het werkingsprincipe van de Suzy Wongs. Het is een beetje voodoo tenslotte. Eerdere discussies liepen op niets uit.

Of het aluminium helemaal ongevoelig is weet ik niet zeker. Ik geloof dat mijn niet-gepantserde Mac Mini er best op reageert. Bovendien ligt de losse voeding ook gewoon op het stapeltje apparatuur boven plaat 2.

De Audioquest Columbia interlink vind ik wel best zo. Het volgende niveau (Colorado) kost me 1200 euro en dat vind ik een beetje te gortig. Wat ik wel nog wil doen is kijken wat er gebeurt als ik een cd draai op de blue ray speler. Dat moet dan met mijn volumeknop-VV er tussen om aluminium te voorkomen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Er bestaan meer stroomsnoeren dan alleen audioquest, erg goed vaak maar ook erg duur.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op mei 20, 2014, 17:41:46
Er bestaan meer stroomsnoeren dan alleen audioquest, erg goed vaak maar ook erg duur.

Ik denk dat Huub meer doelde op (dure) Audioquest interlinks Frank... :D

Citaat van: HuubF op mei 20, 2014, 16:44:35
De Audioquest Columbia interlink vind ik wel best zo. Het volgende niveau (Colorado) kost me 1200 euro en dat vind ik een beetje te gortig.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8