HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Deleted Member 2

Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 23:01:33
tsja zal mijn ingenomenheid zijn, maar die bamboe-snijplanken  ;) hebben voor mij een iets te hoog 'Amanda' gehalte (jawel wie kent ze nog?)  ;) . Heb het inderdaad niet zelf mogen ervaren, maar als het de ene keer geweldig klinkt en de andere keer niks dan hoeft zo'n tweak voor mij al niet meer. Als het dan ook nog bij wijze van spreken per uur/dag etc. verschillende uitwerkingen heeft wordt het me allemaal veels te vaag.
He ieder z'n ding en ik durf best wat tweaks te wagen, maar ik denk dat een goede aanpak van de akoestiek van de ruimte 200 keer meer effect heeft dan een bamboe plank.

Is nogmaals mijn persoonlijke mening   ;D

Je hoeft niet en als ik zo lees zal je ook niet een test doen om het zelf vast te stellen of het iets doet.
Overigens lijk je mij een prima kandidaat om de suzy wong plaat eens te testen 8).

Gr
Henk

Sonority audio

#3076
Citaat van: roeleken op april 30, 2014, 23:01:33
tsja zal mijn ingenomenheid zijn, maar die bamboe-snijplanken  ;) hebben voor mij een iets te hoog 'Amanda' gehalte (jawel wie kent ze nog?)  ;) . Heb het inderdaad niet zelf mogen ervaren, maar als het de ene keer geweldig klinkt en de andere keer niks dan hoeft zo'n tweak voor mij al niet meer. Als het dan ook nog bij wijze van spreken per uur/dag etc. verschillende uitwerkingen heeft wordt het me allemaal veels te vaag.
He ieder z'n ding en ik durf best wat tweaks te wagen, maar ik denk dat een goede aanpak van de akoestiek van de ruimte 200 keer meer effect heeft dan een bamboe plank.

Is nogmaals mijn persoonlijke mening   ;D
jij praat over een tweak.
wij niet..
het voegt iets toe in het geluidsbeeld..eerst je goed in lezen in wat iets doet,dan pas oordelen.

het is zeer verschillend hoe het werkt bij mensen/sets..
er zijn een heleboel sets,waar dus alles stabiel staat te spelen,dit zijn allemaal gebruikers die iets langer dan 1 a 2 weken al de tegels hebben liggen.
dat hebben we ook al tig keer van te voren aangegeven,geef het even de tijd die nodig is,als je dan selectief wilt gaan lezen,dan is dat jouw keuze.

dat je niet begrijpt hoe de tegel werkt betekend nog niet gelijk dat het een amanda gehalte is,het is geen voodoo,en het is door technische inzichten verkregen.

je kijkt naar het bamboe als materiaal,dat moet je eigenlijk niet doen,het gaat om wat er in zit,het bamboe is een materiaal wat die werking niet verstoort en stevig zat is om er wat op te zetten,en het is wel fijn dat er geen bomen voor gekapt hoeven te worden.

je moet natuurlijk ook met of zonder de tegels je set op orde gaan brengen,de akoestiek is dan natuurlijk ook nog steeds van belang.

maar de ervaring is wel dat ,er minder problemen ontstaan met de tegels.(of misschien moet ik zeggen,zo word het ervaren,het is alsof die probleem gebieden minder worden of verdwijnen,niet meer worden opgemerkt)

maar nogmaals het voegt iets toe in de informatiestroom wat je niet voor elkaar krijgt met akoestiek aanpassingen,of kabeltje,stekkertje,connector,trillingsdemper,voetjes..

dus zie het alsjeblieft los van trillingsdempers etc.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

garmtz

Is er ERGENS een plek waar ik hier meer over kan lezen? Als het zo moeilijk te vinden is, zijn ze er blijkbaar nog niet serieus commercieel meer bezig? Boeit wel, moet ik zeggen...

Sonority audio

Citaat van: garmtz op april 30, 2014, 23:21:46
Is er ERGENS een plek waar ik hier meer over kan lezen? Als het zo moeilijk te vinden is, zijn ze er blijkbaar nog niet serieus commercieel meer bezig? Boeit wel, moet ik zeggen...
klopt garmtz

er komt zeer binnenkort een site.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Kwabbernoot

Citaat van: garmtz op april 30, 2014, 23:21:46
Is er ERGENS een plek waar ik hier meer over kan lezen? Als het zo moeilijk te vinden is, zijn ze er blijkbaar nog niet serieus commercieel meer bezig? Boeit wel, moet ik zeggen...
Wat ik zo van weet is dat het een voortzetting is van wat in de volgende documentaire wordt besproken.

Geluid dat niet mag.

Ik heb zo'n tegel nu anderhalve week liggen. Eén van mijn eerste indrukken was dat de akoestiek van mijn kamer minder toevoegde aan het geluid. Ik heb het toen beschreven dat het nog het meest leek op een nieuwe akoestiek. Volgens mij heb ik dat geschreven op Audiofreaks. Maar het is meer dan dat. Het geluid klinkt heel erg schoon, gemakkelijk en het geeft meer het gevoel van het erbij zijn. Mijn gevoel is dat ik deze eigenschap(pen) niet op een andere manier zo kan krijgen. Daar kan ik trouwens prima naast zitten.

Groeten...

garmtz

Ik vind het echt te vaag voor woorden, dus ik wacht wel tot ik een keer het effect van zo'n plaat kan horen, als je het niet erg vindt... :)

Kwabbernoot

Helemaal goed, lijkt mij. Luister het dan wel op een set die je goed kent anders hoor je waarschijnlijk een goede set maar weet je nog niet wat de invloed van die tegel op het geluid is. Dat is tenminste mijn ervaring.

Groeten...

Sonority audio

Citaat van: garmtz op april 30, 2014, 23:44:08
Ik vind het echt te vaag voor woorden, dus ik wacht wel tot ik een keer het effect van zo'n plaat kan horen, als je het niet erg vindt... :)

dat heb ik ook erg lang geroepen.

ik kon het ook niet plaatsen met wat ik heb geleerd in het verleden.

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Sonority audio

Citaat van: Kwabbernoot op april 30, 2014, 23:51:42
Helemaal goed, lijkt mij. Luister het dan wel op een set die je goed kent anders hoor je waarschijnlijk een goede set maar weet je nog niet wat de invloed van die tegel op het geluid is. Dat is tenminste mijn ervaring.

Groeten...
gewoon sceptisch zijn is meer dan prima!!(graag zelfs)
en gewoon in je eigen set testen,en neem de tijd.
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

garmtz

Citaat van: Kwabbernoot op april 30, 2014, 23:51:42
Helemaal goed, lijkt mij. Luister het dan wel op een set die je goed kent anders hoor je waarschijnlijk een goede set maar weet je nog niet wat de invloed van die tegel op het geluid is. Dat is tenminste mijn ervaring.

Groeten...

Uiteraard...

Sonority audio

Geluid dat niet mag

zeker!!
de mannen achter de tegels zijn al jaren hele goede vrienden ( geweest )van wijlen meneer van der heide,en men is hier al jaren mee bezig.
een aantal jaren is men gaan testen,er zijn veel proeftegels uitgezet en deze ervaringen zijn gedeeld.

van daaruit is men weer verder gegaan.


Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

eddy135

...en wie is toch die Amanda?

Zusje van Jomanda, misschien? :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

roeleken

Citaat van: eddy135 op mei  1, 2014, 07:31:23
...en wie is toch die Amanda?

Zusje van Jomanda, misschien? :D
[/qudote]
;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Sonority audio

Citaat van: eddy135 op mei  1, 2014, 07:31:23
...en wie is toch die Amanda?

Zusje van Jomanda, misschien? :D
jij bent duidelijk niet helderziend  ;D
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

twani

Apart is wel dat als je even "googled" op bijv, bamboe en (sound) plates, er tientallen soorten van dit soort projecten boven water komen, ook van al flink wat langer geleden.

Hier één van de vele plaatjes die je dan tegenkomt..

Sonority audio

#3090
Citaat van: twani op mei  1, 2014, 11:54:05
Apart is wel dat als je even "googled" op bijv, bamboe en (sound) plates, er tientallen soorten van dit soort projecten boven water komen, ook van al flink wat langer geleden.

Hier één van de vele plaatjes die je dan tegenkomt..
klopt twani!

maar dit heeft allemaal te maken met trillingen en het apparaat MOET er op staan..dat is waar men de werking van deze bamboeplaten op heeft gebasseerd,dit concept is al jaren op de markt.

de suzy wong tegel hoeft GEEN contact te maken met het apparaat.
het gaat dus NIET zozeer om het bamboe,dat is wel gekozen om zijn natuurlijke materiaal,om dus niet te verpesten qua werking wat er in de tegel zit verwerkt.(en nog om paar andere redenen,maar dat is even niet van belang)

het gaat dus even plat gezegd meer om wat IN de tegel zit.

dus nogmaals,vergeet alle trillingsdempende platen,alle platen waar een apparaat op MOET staan..
De suzy wong plaat werkt totaal anders!!

Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

roeleken

hoe heet die plaat ok alweer?  8)  Huub !!!  zeg jij nou ook  nog 'ns iets zinnigs in je eigen topic  :pompom:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: roeleken op mei  1, 2014, 17:18:34
hoe heet die plaat ok alweer?  8)  Huub !!!  zeg jij nou ook  nog 'ns iets zinnigs in je eigen topic  :pompom:

Beetje druk daarom wat weinig postjes van mij dezer dagen.

De Suzy Wongs zijn hier een belangrijk onderdeel van mijn set geworden. Geen twijfel mogelijk. Alle andere tweaks gaan de deur uit want dat leidt alleen maar af.

Het is wel apart dat je niet op een gewone manier verder kan. Ik heb nog 2 interlinks van 2 meter nodig (dac naar speakers) maar welke moet je nemen? Nu zit er één tussen van 2 tientjes uit de Mediamarkt en die doet het prima.

Wat voor mij vast staat is dat de technische kwaliteit van componenten gewoon belangrijk blijft. Rommel gaat niet ineens mooi klinken met een tegel er onder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Dus dat zou ook voor interlinks gelden, immers de kwaliteit van het geluid wordt beter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

eddy135

Citaat van: Sonority audio op mei  1, 2014, 12:43:56

...de suzy wong tegel hoeft GEEN contact te maken met het apparaat...

Begrijp ik dat ie dan ook ergens bovenop (omgekeerd?) kan liggen?

Of op z'n zij ernaast?

Erachter?
Citaat van: Sonority audio op mei  1, 2014, 12:43:56

...het gaat dus NIET zozeer om het bamboe,dat is wel gekozen om zijn natuurlijke materiaal,om dus niet te verpesten qua werking wat er in de tegel zit verwerkt...


Kan dus ook een andere houtsoort zijn??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

YamahaRXV

#3095
Citaat van: eddy135 op mei  1, 2014, 22:58:13
Begrijp ik dat ie dan ook ergens bovenop (omgekeerd?) kan liggen?

Of op z'n zij ernaast?

Erachter?
Kan dus ook een andere houtsoort zijn??

Nee, moet in rechte lijn (horizontaal) onder het component liggen  ;)  Direct onder het component, maar ook geheel onder een stapel componenten die recht boven elkaar geplaatst zijn kan het werken.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: Sonority audio op mei  1, 2014, 12:43:56
klopt twani!

maar dit heeft allemaal te maken met trillingen en het apparaat MOET er op staan..dat is waar men de werking van deze bamboeplaten op heeft gebasseerd,dit concept is al jaren op de markt.

de suzy wong tegel hoeft GEEN contact te maken met het apparaat.
het gaat dus NIET zozeer om het bamboe,dat is wel gekozen om zijn natuurlijke materiaal,om dus niet te verpesten qua werking wat er in de tegel zit verwerkt.(en nog om paar andere redenen,maar dat is even niet van belang)

het gaat dus even plat gezegd meer om wat IN de tegel zit.

dus nogmaals,vergeet alle trillingsdempende platen,alle platen waar een apparaat op MOET staan..
De suzy wong plaat werkt totaal anders!!

Ik ben niet sceptisch maar zou inmiddels wel eens uitgelegd willen krijgen wat er nu precies gebeurt met zo'n plate.
De spanning is nu wel genoeg opgebouwd :tounge2:

YamahaRXV

Citaat van: twani op mei  1, 2014, 23:22:11
Ik ben niet sceptisch maar zou inmiddels wel eens uitgelegd willen krijgen wat er nu precies gebeurt met zo'n plate.
De spanning is nu wel genoeg opgebouwd :tounge2:

Zavoisky  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: twani op mei  1, 2014, 23:22:11
Ik ben niet sceptisch maar zou inmiddels wel eens uitgelegd willen krijgen wat er nu precies gebeurt met zo'n plate.
De spanning is nu wel genoeg opgebouwd :tounge2:

dat is het geheim juist, gaan ze je echt niet vertellen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Citaat van: twani op mei  1, 2014, 23:22:11
Ik ben niet sceptisch maar zou inmiddels wel eens uitgelegd willen krijgen wat er nu precies gebeurt met zo'n plate.
De spanning is nu wel genoeg opgebouwd :tounge2:

Beluister eens de docu 'Het geluid dat niet mag'. Meer informatie ga je niet krijgen. Is ook een beetje kip - ei. Als ze vertellen hoe het volgens hun werkt krijg je een eindeloze discussie. Gewoon eens ergens beluisteren of er 1 lenen.

Mooi hoor!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)