HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Ruud-

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 21:02:29
Ik meen me te herinneren dat je over die Ayre eerst nogal enthousiast was.
Dat is Huub over alle nieuwe (audio)dingen in huis...daarna komt de bezinning  ;D ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

AbZ

Citaat van: Ruud- op april  4, 2013, 22:07:43
Dat is Huub over alle nieuwe (audio)dingen in huis...daarna komt de bezinning  ;D ;)
Lastig, die bezinning  :-\

HuubF

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 21:02:29
Ik meen me te herinneren dat je over die Ayre eerst nogal enthousiast was.

Dat klopt. Hij was alleen erg inflexibel met die ene USB ingang. De PS Audio was een waardig vervanger. Binnenkort wordt deze geup-grade naar de Mark II versie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Ruud- op april  4, 2013, 22:07:43
Dat is Huub over alle nieuwe (audio)dingen in huis...daarna komt de bezinning  ;D ;)

Dat valt de laatste jaren erg mee. Er werd alleen gevraagd waarom ik na 2 jaar mijn UcD's heb weggedaan en daar heb ik op gereageerd.

Natuurlijk blijft het leuk om zo af en toe iets nieuws neer te zetten. En tot mijn verbazing wil het dan nog wel eens beter gaan klinken ook.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: Bas Akkerman op april  4, 2013, 08:17:23
Den Haag inderdaad. Ik bedoelde het helemaal niet als uitnodiging, meer of je het verschil kon geven tussen de UCD en de Cyrus. En de verschillen tussen UCD-Avalon en Cyrus-Harbeth.

Maar je bent natuurlijk welkom!

Ik heb de UcD's met diverse speakers gebruikt. Als de speaker geen eigen karakter heeft, zoals de Avalons die alles doorgeven wat je er in pompt, klinken ze erg natuurlijk, met een vleugje van de aanwezigheid die je ook op betere 'gehakt'-sets hoort.

Iets meer dan een jaar geleden (in mijn oude woning) heb ik een paar weken de kleine Harbeth monitors gehad. Ik was erg onder de indruk van het geluid maar vond ze iets te magertjes klinken. Het viel me ook op dat het gehakt-effect weg was. De klank van de speaker maakte dat echter vrijwel goed.

Na mijn verhuizing bleken de Avalons veel te groot voor de nieuwe hifi-hoek. De nieuwe WAF ging er mee akkoord dat we nog eens een paar duizend euri in de speakers staken dus ik kon weer naar Harbeth maar nu echt: de M30's werden, zo beloofde ik plechtig, de allerlaatste speakers. :)

Omdat de nieuwe WAF een goed geheugen heeft voor kastjes duurde het nog 8 maanden voordat ik een nieuwe stap durfde te wagen: de Cyrus kwam. Waarom? Geen idee. Ik wilde, Cyrus intrigeerde me, het was ook Engels, het kastje was niet zo groot (heeft ze een hekel aan) en hij was mega-afgeprijsd (en toch 2 jaar garantie). Ik wist natuurlijk dat de X-serie de betere serie is van Cyrus.

Het was liefde op het eerste gezicht. Daar waar de Harbeth in het laag nog wel eens zoekende was leek de Cyrus de conussen in een ijzeren greep te houden. Ineens waren er veel meer details hoorbaar. Vroeger wilde dat nog wel eens ten koste gaan van de muzikaliteit maar daar was nu ab-so-luut geen sprake van. De Hypexen mochten in de verkoop. De nieuwe WAF was verrukt omdat we van 2 kastjes naar 1 kastje gingen in de al zo volle hifi-tv-boeken-rommelwand.

Ik wist van het bestaan van losse voedingen voor Cyrus apparaten. Ik weet ook dat daarover door sommigen nogal schamperig over wordt gedaan. Er stond er één te koop. Ik bood een te laag bedrag. De crisis wierp de PSX-R in mijn verbaasde armen.

De nieuwe WAF werd bijna de oude WAF. Het is me niet gelukt om aannemelijk te maken dat een perfect functionerend apparaat een ander apparaat nodig heeft om nog steeds perfect te functioneren.

Maar het werkte wel. Die PSX-R voeding is de slagroom op de taart. Volgens mij heb ik nu heuse high end in da house. We zijn er nu toch echt bijna!

1. Over een maand of 6 zoeken naar nog 2 van die Cyrus doosjes. Het schijnt beter te werken als je bi-ampt.
2. Nu: eindelijk het MK 2 upgrade-board voor de PS Audio. Dat mag wel een keertje. Is ook onzichtbaar voor d'n WAF
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Citaat van: HuubF op april  4, 2013, 22:54:01Het is me niet gelukt om aannemelijk te maken dat een perfect functionerend apparaat een ander apparaat nodig heeft om nog steeds perfect te functioneren.
Schaamteloos bewust van de irrationaliteit.  Pluim!  :thumbs-up:

HuubF

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 23:13:34
Schaamteloos bewust van de irrationaliteit.  Pluim!  :thumbs-up:

Schaamteloos akkoord. Maar had ik ook niet hier en daar vermeld dat zo'n voeding klankmatig wonderen verricht?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Citaat van: HuubF op april  4, 2013, 23:20:11had ik ook niet hier en daar vermeld dat zo'n voeding klankmatig wonderen verricht?
Juist als het waar is (heb het verschil niet gehoord) vind ik het een discutable strategie van Cyrus -- or Naim, for that matter.  Dan klopt er toch iets niet helemaal voor of na de upgrade?  Maar ja, 't is subjectief waar je de grens legt, want met een phono amp vind ik een voedingsupgrade weer minder onlogisch.

HuubF

Citaat van: AbZ op april  4, 2013, 23:28:43
Juist als het waar is (heb het verschil niet gehoord) vind ik het een discutable strategie van Cyrus -- or Naim, for that matter.  Dan klopt er toch iets niet helemaal voor of na de upgrade?  Maar ja, 't is subjectief waar je de grens legt, want met een phono amp vind ik een voedingsupgrade weer minder onlogisch.

Cyrus en Naim hebben nu eenmaal tamelijk kleine doosjes. Discutabel? Hangt er vanaf of je het verschil wenst te horen. Onlogisch? Wel eens van gehakt gehoord? Of beter: wel eens zo'n set gehoord? Maar dan een echte, niet zoals ik het heb geprobeerd. Dat leert je veel over logica in de hifi. Die is er namelijk niet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Abz is hier geweest...Ik weet niet meer of het over gehakt is gegaan.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Van het gehakt begrijp ik geen bal, voor de rest een meer dan duidelijk verhaal. :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

#2686
Citaat van: chansig op april  5, 2013, 07:36:43
Abz is hier geweest...Ik weet niet meer of het over gehakt is gegaan.
Ging meer over muziek en mensen dan over spullen. 
Jij had toen de VonS staan, klonk niet verkeerd. 
Denk dat de opstelling en het plafond daar meer aan bijdroegen dan de voodoo.

AbZ

#2687
Citaat van: HuubF op april  5, 2013, 06:24:41
Cyrus en Naim hebben nu eenmaal tamelijk kleine doosjes. Discutabel? Hangt er vanaf of je het verschil wenst te horen.
Nee hangt er vanaf of je 2x voor een voeding wenst te betalen.

Citaat van: HuubF op april  5, 2013, 06:24:41Wel eens van gehakt gehoord? Of beter: wel eens zo'n set gehoord? Maar dan een echte, niet zoals ik het heb geprobeerd. Dat leert je veel over logica in de hifi. Die is er namelijk niet.
O jawel hoor.  Het rare zit niet in de spullen en dan is het ook niet zo onlogisch.

Zo nu  :coffee:  Ging vandaag wat minder rondhangen hier.  Begint al goed  :crazy:

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april  5, 2013, 08:19:12
Zo nu  :coffee:  Ging vandaag wat minder rondhangen hier.  Begint al goed  :crazy:
Ik ken het! :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

roeleken

Citaat van: Bas Akkerman op april  5, 2013, 08:12:12
Van het gehakt begrijp ik geen bal, voor de rest een meer dan duidelijk verhaal. :thumbs-up:
Een bal gehakt zeg maar...

Ik begrijp het voedingsdeskundige maar al te goed bij een versterker, heb zelf 2 maanden geleden een border patrol buizenvoeding op mijn versterker laten aansluiten en het verschil is groot. Lage tonen, rust, doordat het laag zo gecontroleerd is wordt de rest van alle tonen ook weer minder rommelig. Duidelijker meer detail etc etc
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

HuubF

Citaat van: AbZ op april  5, 2013, 08:19:12
Nee hangt er vanaf of je 2x voor een voeding wenst te betalen.
O jawel hoor.  Het rare zit niet in de spullen en dan is het ook niet zo onlogisch.

Zo nu  :coffee:  Ging vandaag wat minder rondhangen hier.  Begint al goed  :crazy:

Hoho, wacht eens even!  ;)

Iedereen hier maakt zijn eigen afweging voor wat logisch is en wat niet. Ik vind bepaalde zaken waarover jij schrijft ook niet allemaal even logisch. Waarom heeft een aparte voeding volgens jou in bepaalde gevallen wel zin en in mijn geval niet? Jij hebt je oordeel toch ook gebaseerd op het gehoor?

Dat is zowiezo iets wat me bijgebleven is van de afgelopen jaren. Mensen die heel hard roepen dat iets niet kan bestaan geloven toch ook weer in dingen die volgens anderen niet kunnen bestaan. Dat levert een soort rondpompen van argumenten op. Vermakelijk maar wel contraproductief als je het mechanisme erachter niet ziet.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

#2691
Citaat van: HuubF op april  5, 2013, 13:22:04Waarom heeft een aparte voeding volgens jou in bepaalde gevallen wel zin en in mijn geval niet? Jij hebt je oordeel toch ook gebaseerd op het gehoor?
Misverstandje.  Probleem is hier imho niet of je het hoort (ik mag hopen dat het iets uitmaakt) maar dat je eigenlijk 2x in de voeding investeert voor 1 versterker.  Vind ik verre van optimaal qua kosten/baten en ja, dat is een subjectief oordeel, zoals ik al aangaf.

Citaat van: HuubF op april  5, 2013, 13:22:04Vermakelijk maar wel contraproductief als je het mechanisme erachter niet ziet.
Soms zien we ook verschillende mechanismen  :smile:   (Not going there today...   :lookaround:  of is dat al gebeurd?)

HuubF

Citaat van: AbZ op april  5, 2013, 14:18:14
Misverstandje.  Probleem is hier imho niet of je het hoort (ik mag hopen dat het iets uitmaakt) maar dat je eigenlijk 2x in de voeding investeert voor 1 versterker.  Vind ik verre van optimaal qua kosten/baten en ja, dat is een subjectief oordeel, zoals ik al aangaf.
Soms zien we ook verschillende mechanismen  :smile:   (Not going there today...   :lookaround:  of is dat al gebeurd?)

Ach, zolang het mechanisme maar niet wordt beïnvloed door Geheime Gedachten die niet worden uitgesproken. En dat lijkt me bij jou niet het geval. :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Hierbij een foto van het hifi-setje.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Ziet er knap uit, Huub!

Lekker natuurlijke tinten zo in je woonkamer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kwabbernoot

Is dat een fruitschaal op de speaker?  :blink:  :crazy:

Leuk dat je weer eens wat post. Blijven toch altijd vermakelijke stukjes. :worship:

Groeten...

chansig

Citaat van: HuubF op april  6, 2013, 15:41:23
Hierbij een foto van het hifi-setje.

Fruitschaaltje, kastje, speaker half achter een bank, geen cd's op de grond....waf het zou verboden moeten worden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: chansig op april  6, 2013, 20:47:03
Fruitschaaltje, kastje, speaker half achter een bank, geen cd's op de grond....waf het zou verboden moeten worden.

Gr Hans
Mijn idee! ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Peerless Monster

Citaat van: HuubF op april  6, 2013, 15:41:23
Hierbij een foto van het hifi-setje.



Ik hoop dat je er qua vrouw op vooruit bent gegaan Huub ! ;D ;D ;D
Het is wel wat anders dan met je gehakt en avalons en ps audio... Pfjoe.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Citaat van: HuubF op april  6, 2013, 15:41:23
Hierbij een foto van het hifi-setje.

Ik zou echt proberen de speakers verder van de zijmuur af te zetten, 50 cm beschouw ik als een minimum. Of gaat dat niet vanwege de WAF?