HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Cyrus·

Kennelijk een bijzonder ding!

Hier vond ik een review van je Acoustic Revive - in de inleiding staat een mooi uitgebreid verhaal over het werkingsprincipe. Beslist interessant leesvoer.
Groeten,
Edwin

HuubF

Ja had ik in het weekend al gelezen. Het is eigenlijk bizar. Het zal ongetwijfeld plaats- en persoon afhankelijk zijn.

Ook moet ik eerst nog eens een weekje dóórluisteren voordat ik het precies kan omschrijven. En kijken of ik zo goed blijf slapen.

Mijn vriendin slaapt nogal slecht. In het weekend mag zij er ook even een nachtje van genieten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag dacht ik er goed aan te doen de Acoustic Revive op 1 meter 50 hoogte te plaatsen. Maar dan stond hij wel links van de linker speaker.

Na een paar uurtjes luisteren vond ik het tegenvallen en heb ik hem weer dichter bij de apparatuur geplaatst. Kennelijk werkt dat want de magie was weer terug. Ik weet nog steeds niet hoe ik die magie moet omschrijven. Maar als het weg is mis je het.

Wat presenter, wat dynamischer misschien. Raarrrrr,
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het beste woord om het effect van de Acustic Revive te beschrijven is 'speelsheid'. In ieder geval is de muziek leuker om naar te luisteren.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Andersom: als de Acoustic Revive niet zijn invloed kan uitoefenen (waarop?) lijkt de track zich voort te moeten ploegen door een dikke laag modder.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Of het zo lijkt...of echt is. Geniet ervan. Klinkt als iets met gehakt.. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

yorkie13

Klinkt meer als een stukje voodoo van 6moons.

Kan je in eigen bewoordingen aangeven wat dit apparaatje precies doet ?

S@m


Kwabbernoot

Citaat van: HuubF op januari  5, 2012, 23:06:06
Vandaag dacht ik er goed aan te doen de Acoustic Revive op 1 meter 50 hoogte te plaatsen. Maar dan stond hij wel links van de linker speaker.

Na een paar uurtjes luisteren vond ik het tegenvallen en heb ik hem weer dichter bij de apparatuur geplaatst. Kennelijk werkt dat want de magie was weer terug. Ik weet nog steeds niet hoe ik die magie moet omschrijven. Maar als het weg is mis je het.

Wat presenter, wat dynamischer misschien. Raarrrrr,
Ik dacht dat die Schumann frequentie op het brein werkte. Wat heeft het dan voor zin om het dichter bij de apparatuur te zetten? Het lijkt mij logischer om hem dan dichter bij jezelf te zetten. Of mis ik (wederom) iets? Ik ben wel benieuwd naar dat apparaatje.

Groeten...

Zee

Erg leuk je belevenissen allemaal weer te lezen Huub!

Ik hoop dat je verslag blijft doen van de je zoektocht want zodra je daar mee stopt klinkt de muziek bij mij thuis een stuk minder!   :smile:
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

HuubF

Citaat van: Kwabbernoot op januari  6, 2012, 09:00:18
Ik dacht dat die Schumann frequentie op het brein werkte. Wat heeft het dan voor zin om het dichter bij de apparatuur te zetten? Het lijkt mij logischer om hem dan dichter bij jezelf te zetten. Of mis ik (wederom) iets? Ik ben wel benieuwd naar dat apparaatje.

Groeten...

Volgens mij werkt hij in ieder geval op de apparatuur. Gisteravond heb ik geëxperimenteerd met de plaatsing van het ding. Als hij te ver van de apparatuur af staat (2-3 meter) doet hij weinig of niets. Op 1 meter van de apparatuur wordt de muziek speelser, gemakkelijker weergegeven (ik kan het niet omschrijven in termen als zwart, strak, dynamiek etc.). Dat vind ik een enorme verbetering omdat dit exact was wat ik miste. Als je de RR77 OP de apparatuur zet is het effect duizelingwekkend, maar niet mooi.

Ik heb hem ook al 3 nachten in mijn slaapkamer gezet. Alle 3 nachten heb ik heerlijk geslapen. Normaal word ik een paar keer wakker met die storm en regen. Kan toeval zijn natuurlijk maar 2012 kent nog vele nachten.

Zaterdagnacht slaapt mijn vriendin bij me. Ze slaapt altijd slecht. Leuke test. Blind, want ik zeg lekker niets. :bigsmile:

En zondag proberen we 'm in de Achterhoek.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Gisteren naar Keyser geweest met PS Audio en UcD monoblocs. Beide apparaten zorgden, voor mij niet verrassend, voor een natuurlijker geluid. Het bezoekje was extra belangrijk omdat volgens Keyser één van de monoblocs uit fase is. Dus intern is rood-zwart verwisseld. :o

Ik luister al een eeuwigheid naar die dingen. :blush:

's Avonds gauw geprobeerd wat het effect is als ik 1 van de luidsprekers uit fase aansluit. Ik moet zeggen dat dat nog niet zo eenvoudig is. Het geluid lijkt in eerste instantie nauwelijks te veranderen. Vergelijken is eenvoudig omdat ik op de PS Audio de fase kan veranderen maar A-B levert geen onmiddellijke AHA erlebnis op. Het is anders, maar wat is beter?

Als ik gewoon ga luisteren naar muziek valt me wel op dat het geluid is veranderd. Het lijkt wat gemakkelijker en speelser te klinken. Het laag lijkt beter en gaat wat dieper.

Ik zit op m'n werk met een dubbel gevoel. Misschien heb ik een gratis verbetering te pakken maar het is ook raar dat het is gebeurd. Had ik het nou moeten horen? Ik had wel eens het gevoel van: 'is dat nou high end?'. Maar heb er nooit bij stilgestaan dat die monoblocs wel eens niet goed zouden kunnen zijn. Of zijn ze wel goed en zit ik nu alleen maar naar een ander geluid te luisteren? Waardoor in iedere geval duidelijk wordt dat ik aandacht moet geven aan faseproblemen? Het klinkt wel degelijk lekker zo. Maar ga ik de komende dagen dingen missen?

Ik kan een fasetest doen om zeker te weten of de monoblocs inderdaad verkeerd om aangesloten zijn. Maar dat is frustrerend, weet ik nog van vroeger. Open schroeven dan maar. Kan ik het gewoon zien.

De Acoustic Revive RR77 heb ik zaterdagnacht in mijn slaapkamer gehad om te testen of mijn vriendin het zou merken. Ze slaapt namelijk meestal erg slecht. Het resultaat was schokkend: ik heb helemaal niet geslapen en ben om 5 uur muziek gaan luisteren beneden. Om 6 uur kwam mijn vriendin ook klaarwakker naar beneden. Vannacht wel lekker geslapen (met RR77) maar dat is niet zo gek. :D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Huub, waarom niet even een test cd gebruiken. Dan heb je snel in de gaten of en wat er eventueel 'mis' is...

Is al een oudje, maar werkt perfect!

AbZ

Citaat van: HuubF op januari  9, 2012, 11:38:02De Acoustic Revive RR77 heb ik zaterdagnacht in mijn slaapkamer gehad om te testen of mijn vriendin het zou merken. Ze slaapt namelijk meestal erg slecht. Het resultaat was schokkend: ik heb helemaal niet geslapen en ben om 5 uur muziek gaan luisteren beneden. Om 6 uur kwam mijn vriendin ook klaarwakker naar beneden. Vannacht wel lekker geslapen (met RR77) maar dat is niet zo gek. :D
Stond dat ding nu wel in fase of juist niet?

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AbZ

Citaat van: HuubF op januari  9, 2012, 12:25:37
Die heb ik nog ergens liggen...
Als je niet kunt slapen gewoon ff de stekker omdraaien  ;)
Of met een timer omschakelen; dan wordt je ook weer op tijd wakker  :coffee:

SpeedyAndré

Hoe kan je het nou niet horen als een versterker of speaker uit fase staat ...
Ik heb jaren geleden een vergelijkende test van monoblocks bij Garmt meegemaakt met o.a. mijn Palladiums.
Een speaker was per abuis uit fase aangesloten op een Palladium en ik kende het hele geluid niet meer terug  :'(
Het was opvallend hoe weinig anderen het direct hoorden, bij mij werkt het als een rode vlag  :D
Na correct aansluiten was het weer zoals ik het kende, stereo in balans, veel power en een stevig laag.
Uit fase mis ik de power, hoor ik een rare stereo balans (1 speaker trekt het geluid naar zich toe) en ontbreekt het laag bijna.
Nu zijn er wel verschillen tussen mensen, de een is toon georiënteerd en de ander luistert meer ruimtelijk zoals ik.
Het nadeel van mijn soort is dat er nogal weinig speakers helemaal naar mijn wensen klinken omdat ik de fase verschillen zo makkelijk hoor.
De akoestiek vergt dan veel meer aandacht omdat de balans al snel als verstoord wordt ervaren.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HuubF

Citaat van: SpeedyAndré op januari  9, 2012, 12:44:08
Hoe kan je het nou niet horen als een versterker of speaker uit fase staat ...
Ik heb jaren geleden een vergelijkende test van monoblocks bij Garmt meegemaakt met o.a. mijn Palladiums.
Een speaker was per abuis uit fase aangesloten op een Palladium en ik kende het hele geluid niet meer terug  :'(
Het was opvallend hoe weinig anderen het direct hoorden, bij mij werkt het als een rode vlag  :D
Na correct aansluiten was het weer zoals ik het kende, stereo in balans, veel power en een stevig laag.
Uit fase mis ik de power, hoor ik een rare stereo balans (1 speaker trekt het geluid naar zich toe) en ontbreekt het laag bijna.
Nu zijn er wel verschillen tussen mensen, de een is toon georiënteerd en de ander luistert meer ruimtelijk zoals ik.
Het nadeel van mijn soort is dat er nogal weinig speakers helemaal naar mijn wensen klinken omdat ik de fase verschillen zo makkelijk hoor.
De akoestiek vergt dan veel meer aandacht omdat de balans al snel als verstoord wordt ervaren.

André  8)

De monoblocs heb ik al een tijdje maar zijn altijd zo geweest. Als ze inderdaad uit fase staan weet ik niet beter. Ze zijn gemodificeerd (gehakt) waardoor er een bepaalde signatuur is ontstaan die wellicht fase-onafhankelijk is.

Het afgelopen jaar heb ik een paar keer andere versterkers gehad hier (Classé, Astin Trew) maar die klonken niet opvallend fase-correct. Wel slechter. Misschien focus ik me te veel op het middengebied. Of zijn ze helemaal niet uit fase.

Of wel en loop ik tegen een onverwachte ehhh... meevaller aan: een gratis upgrade. Maar wel met een dubbel gevoel dus. :wacko:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op januari  9, 2012, 11:38:02
Gisteren naar Keyser geweest met PS Audio en UcD monoblocs. Beide apparaten zorgden, voor mij niet verrassend, voor een natuurlijker geluid. Het bezoekje was extra belangrijk omdat volgens Keyser één van de monoblocs uit fase is. Dus intern is rood-zwart verwisseld. :o


Ik neem aan dat na deze constatering het monoblok in fase is aangesloten op betreffende luidspreker?

En met welk resultaat?

HuubF

Citaat van: S@m op januari  9, 2012, 12:59:34
Ik neem aan dat na deze constatering het monoblok in fase is aangesloten op betreffende luidspreker?

En met welk resultaat?

Keyser heeft het bij het meten, vóór het luisteren, ontdekt en vervolgens correct aangesloten. De monoblocs deden alleen de mid-hoog sectie, niet het laag. Het klonk volgens mij beter dan de gear van Keyser maar we weten niet of dat kwam door de PS Audio of de versterkers. Daar was te weinig tijd voor.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Er is nieuws: volgens Keyser waren beide monoblokken verkeerd-om aangesloten. En dan is er natuurlijk geen probleem. :D

Dus ik ben niet helemaal achterlijk maar misschien wel een beetje. Of ik heb bij toeval een ontdekking gedaan waar ik iets mee moet doen.

Ik zal om te beginnen vanavond eens de bi-wire aansluitingen aan de onderkant (daardoor niet zichtbaar) van de Avalon's inspecteren. Misschien heb ik een unit verkeerd-om aangesloten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

SpeedyAndré

Er was dan wel een probleem met de aansluiting op het laag in die situatie ;)
Met bi-wire bestaat de kans op een verkeerde fase idd ook, visueel checken en dan nog eens meten of alles klopt.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HuubF

Citaat van: SpeedyAndré op januari  9, 2012, 14:58:09
Er was dan wel een probleem met de aansluiting op het laag in die situatie ;)
...

Wat bedoel je daar mee? Als het klopt wat Keyser zegt is alles op dezelfde manier verkeerd-om aangesloten. Dat maakt dan toch niet uit?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)