HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 24 gasten bekijken dit topic.

Staaled

Citaat van: Kingpin op december 23, 2011, 10:17:24
Dat had ik begrepen maar heb na 2 keer vragen nog geen antwoord op mijn vraag? Ik weet niet hoe de PS Audio werkt wordt deze digitaal op een (eind)versterker aangesloten of analoog zodat de PS Audio ook als dac dient?
analoog.
al was de vraag niet aan mij gericht. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Citaat van: Kingpin op december 23, 2011, 09:45:07
Scheelt je ook een hoop stroomverbruik, je kan de Qnap ook in standby zetten na een bepaalde ingestelde tijd (volgens mij iets van 3W meen ik).
Verschillen in softwareversie qua geluidskwaliteit van je PS Audio, hoe moet ik dat zien? Is dit hoorbaar op de analoge uitgang of digitale?
Verschil in wat?

Er zijn grote verschillen te horen tussen de vele versies van de systeemsoftware. Hoorbaar op de analoge uitgang.

Waarom zou ik op een dac de digitale uitgang gebruiken??

Verder, zoals Hipster schreef, veel geruchten over geluidskwaliteit van servers, netwerkkabels (cat 5 vs cat 6), software enzovoort. Niet anders dan bij normale hifi dus. Door mij is alleen de opvallende (en frustrerende) invloed van softwareversies vastgesteld.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: Hipster op december 23, 2011, 10:28:29
analoog.
Ok, dan snap ik de verschillen in firmware. Waarschijnlijk spreken ze de wolfson dac anders aan, want volgens mij kun je toch diverse filter algoritmes kiezen, misschien zit hier het grootste verschil in.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Citaat van: Kingpin op december 23, 2011, 10:36:58
Ok, dan snap ik de verschillen in firmware. Waarschijnlijk spreken ze de wolfson dac anders aan, want volgens mij kun je toch diverse filter algoritmes kiezen, misschien zit hier het grootste verschil in.

Je kunt inderdaad alle in de Wolfson ingebouwde filters kiezen, maar dat verschil hoor ik niet of nauwelijks. Voor veel mensen (ook voor mij) zit het grote verschil in de diverse versies van de firmware. Het verschil tussen versie 2.08 en 2.13c is bijvoorbeeld merkwaardig groot.

Met het nieuwe Mark2 board wordt een deel van die verschillen weer weggepoetst. inmiddels weet ik weer een beetje meer. De bridge (inclusief de daarop draaiende software) staat aangesloten op dit board dus alle verbeteringen gelden ook voor de bridge.

Aardig hierbij is dat er dan een tweede Digital Lens aanwezig is. Dus mogelijk worden bepaalde problemen die worden geintroduceerd door de systeemsoftware van de bridge weer gladgetrokken door de Digital Lens op het Mk2 board.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

De filter algoritmes zijn volgens mij alleen merkbaar bij hogere resolutie files, bij gewoon cd (16/44.1) is dit nauwelijks merkbaar.
Tja firmware updates willen niet altijd zeggen dat het er beter van wordt, zo heb ik een tijd met oude squeezeserver firmware gewerkt omdat de tussenliggende gewoon niet stabiel en traag waren.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Na een tijdje alleen softwareversie 2.08 te hebben gebruikt met de Qnap moet ik zeggen dat de zaak een beetje aan het indalen is. Het geluid is erg goed en er valt van alles te beleven met cd's die ik al een eeuwigheid heb.

Als dat ook nog eens beter wordt door de komst van het upgradeboard.  :omg:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dirk

Citaat van: HuubF op december 24, 2011, 08:14:44

plaatje past er perfect bij...je weet bij PSA immers wel waar je aan begint, maar nooit waar je (hopelijk, ooit eens) zal uitkomen  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HuubF

Citaat van: Dynky op december 24, 2011, 08:27:38
plaatje past er perfect bij...je weet bij PSA immers wel waar je aan begint, maar nooit waar je (hopelijk, ooit eens) zal uitkomen  :D

Yep.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyrus·

Goh, er gebeurt weer een hoop in huize HuubF. Het is altijd leuk om je verwikkelingen te volgen. Maar als je straks verhuisd bent, begint dan de saga opnieuw?
Groeten,
Edwin

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Citaat van: Eelco Tijnagel op december 22, 2011, 14:50:43
Zaterdag weet ik meer !

En dus... ik ben het weekend van 7 en 8 en het weekend van 21 en 22 januari vrij.

Ik hoor het graag ;)

groet, Eelco

Martijn M

Het weekend van 7 en 8 is voor mij beschikbaar, maar het weekend van 21 en 22 niet. Wat vinden jullie van zondag acht januari, zo rond de middag?
Dutch & Dutch

HuubF

4 en 9 januari zijn er weer kinderen jarig dus de 8e kan ik niet beloven.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: CyrusOne op december 24, 2011, 10:47:42
Goh, er gebeurt weer een hoop in huize HuubF. Het is altijd leuk om je verwikkelingen te volgen. Maar als je straks verhuisd bent, begint dan de saga opnieuw?

Hoi, ja het huis is verkocht. Ik ga vanaf 1 maart een maandje bij mijn ouders wonen (echt!) en ga in april met mijn vriendinnetje (ook 57 jaar, hoor) in een erg leuk nieuwbouwhuis in Leiden wonen.

Qua akoestiek ga ik er op vooruit. Om te beginnen is er weer een vrouw in da house en dat absorbeert gewoon lekker mee. Verder zijn de muren niet parallel en komen er houten planken op de vloer (waarvan er 12 later hergebruikt zullen worden).

Ik denk dus dat het wel meevalt en dat de saga hoogstens een beetje bijgesteld wordt.  :sigh:

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Goed nieuws, dat het huis is verkocht...enne welk huis wordt het ?

Het witte..?

Gr. Hans oh fijne dagen allemaal
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

eddy135

Citaat van: HuubF op december 24, 2011, 22:21:41

... en komen er houten planken op de vloer (waarvan er 12 later hergebruikt zullen worden).



2 keer 6 plankjes?? Nee toch.. :(  :mellow:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

HuubF

Citaat van: chansig op december 25, 2011, 09:55:22
Goed nieuws, dat het huis is verkocht...enne welk huis wordt het ?

Het witte..?

Gr. Hans oh fijne dagen allemaal

Ook fijne dagen.

Ja die witte. De linker, die is smal aan de voorkant en breed aan de achterkant. Ies dus goed vanwege niet-parallelle wanden.

@eddy: goed begrepen.  :clapping:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Martijn M

Citaat van: HuubF op december 24, 2011, 20:49:48
4 en 9 januari zijn er weer kinderen jarig dus de 8e kan ik niet beloven.

Krijg je daar op korte termijn meer zekerheid over, of kunnen we het beter verzetten naar eind januari of begin februari? Ik wil het weekend nog best een paar dagen vrij houden, maar liever niet als het een paar dagen van tevoren toch niet door zou blijken te gaan.
Dutch & Dutch

HuubF

Citaat van: keyser op december 27, 2011, 17:23:26
Krijg je daar op korte termijn meer zekerheid over, of kunnen we het beter verzetten naar eind januari of begin februari? Ik wil het weekend nog best een paar dagen vrij houden, maar liever niet als het een paar dagen van tevoren toch niet door zou blijken te gaan.

De 8e kan wat mij betreft.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Martijn M

Dutch & Dutch

chansig

Iedereen weet ik niet...ikke wel in ieder geval.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

EJ