HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

HuubF

Het leven van een streamer gaat niet over rozen. Nadat ik softwareversie 2.13c had geinstalleerd leek de weergave in eerste instantie beter te zijn geworden. Ik meldde het eerder als 'frisser'. Dat frissere geluid hangt me nu al de keel uit. Ik ben nu namelijk ook een deel van het fundament kwijt. Ook is de akoustiek niet zo blij met al die frisheid.

Maar weer terug naar een vorige versie dus. Ik had 2.10 maar er zijn mensen die zweren bij 2.08. Maar eens kijken hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, terug naar een eerdere versie.

Huub-13 heeft al een mailtje gehad.  :bigsmile:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

#2451
Misschien kan je de PS inruilen voor de erg mooie Audio Synthesis D.A.X. die heeft in elk geval een 'analoge' weergave  ;)

Ben je gelijk van die hele poespas verlost!

HuubF

Citaat van: S@m op december 20, 2011, 12:36:41
Misschien kan je de PS inruilen voor de erg mooie Audio Synthesis D.A.X. die heeft in elk geval een 'analoge' weergave  ;)

Ben je gelijk van die hele poespas verlost!

Ik moet zeggen dat het inderdaad een enorme poespas is. Zoals het nu werkt gaat het mij niet lukken mijn vriendin dat apparaat te laten gebruiken.

De PS Audio heeft al 2 keer vast gezeten dus: uit- en weer aanzetten. Ook begon hij een keer, midden in de nacht, vanuit het geheugen keihard iets te spelen wat ik helemaal niet had geselecteerd. Geen idee hoe hij daar aan kwam. Dus weer uit om hem te resetten.

En dan is het geluid op dit moment ook nog slechter geworden door een software-upgrade. Het is uiterst merkwaardig dat de geluidskwaliteit zo varieert per release.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 13:03:42
En dan is het geluid op dit moment ook nog slechter geworden door een software-upgrade. Het is uiterst merkwaardig dat de geluidskwaliteit zo varieert per release.
Op de analoge uitgang neem ik aan?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Deleted Member 2

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 13:03:42
Ik moet zeggen dat het inderdaad een enorme poespas is. Zoals het nu werkt gaat het mij niet lukken mijn vriendin dat apparaat te laten gebruiken.

De PS Audio heeft al 2 keer vast gezeten dus: uit- en weer aanzetten. Ook begon hij een keer, midden in de nacht, vanuit het geheugen keihard iets te spelen wat ik helemaal niet had geselecteerd. Geen idee hoe hij daar aan kwam. Dus weer uit om hem te resetten.

En dan is het geluid op dit moment ook nog slechter geworden door een software-upgrade. Het is uiterst merkwaardig dat de geluidskwaliteit zo varieert per release.

Huub,

Het spijt me voor jou dat je al die problemen hebt dan ook nog een varierende geluidskwaliteit, maar....

je hebt mij voor een miskoop behoed.  ::)

Het kan toch niet zo zijn dat een bedrijf als PS dit niet kan oplossen? Hoe zijn de ervaringen op de amerikaanse forums? dezelfde problemen?

kermy

Jammer om te horen, maar op deze manier ben je precies zo bezig zoals ik in mijn eerdere reactie geschetst had.

Ook de acceptatie bij je vriendin gaat deze gang van zaken niet bevorderen.

Ik hoop dat je een release vind die en stabiel is en goed geluid geeft en die de functionaliteiten biedt die je zoekt en dat je vriendin er mee om kan gaan.

Als ik bovenstaande zin nog eens doorlees weet ik voor mijzelf het antwoord al en gezien je meest recente reactie weet jij het ook.

Kun je deze aanschaf nog ongedaan maken, mijn advies, gewoon doen!

Met vriendelijke groet,

Kermy

S@m

Huub, het is ook niet zo vreemd m.i.

Een nietsverhullende detailrijke bron op klasse D versterkers die hun emotieloze sappen tenslotte loslaten op weergevers die zoveel mogelijk van de bron proberen weer te geven.

En dan ook nog eens in een te harde akoestiek.

HuubF

Citaat van: S@m op december 20, 2011, 14:01:55
Huub, het is ook niet zo vreemd m.i.

Een nietsverhullende detailrijke bron op klasse D versterkers die hun emotieloze sappen tenslotte loslaten op weergevers die zoveel mogelijk van de bron proberen weer te geven.

En dan ook nog eens in een te harde akoestiek.

Daar heb je wel gelijk in. Het is alleen raar dat ik voor de software-opwaardering tevreden(er) was.

Ik zit nu weer even te luisteren. De klankbalans is veranderd sinds een paar dagen geleden. De weergave is wel heel erg precies maar de warmte is helemaal weg. Inderdaad net alsof een nietsverhullende detailrijke bron op klasse D etc.

Plan: eerst maar eens uitzoeken hoe ik versies van de software kan terugzetten.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: Wijx wondere wereld op december 20, 2011, 14:55:13
Allemaal aan de Audio Note  :pompom:

Ongetwijfeld een muzikaal ding. Maar jij streamt zo te zien niet. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

@Sam: Wat bedoel je met emotieloos betreffende de klasse D versterkers ?

Ik heb namelijk zelf ook een UcD versterker en ik herken niet wat je schrijft.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Dat zal door het gehakt komen. Ik vind ze ook niet emotieloos hoewel de overmacht nu te groot lijkt voor de arme UcD's.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: chansig op december 20, 2011, 15:00:38
@Sam: Wat bedoel je met emotieloos betreffende de klasse D versterkers ?

Ik heb namelijk zelf ook een UcD versterker en ik herken niet wat je schrijft.

Gr Hans

Die van jou dan misschien niet, maar de klasse D's die ik heb gehoord klonken allemaal super echter ook zielloos...

chansig

Die van Huub ook niet, die van Sander ook niet...meer ken ik er dan weer niet.  :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Goed nieuws: ik kan nu ook downgraden via het web via de web-interface van de PS Audio.

Dus gauw de 2.8 versie (6 versies terug!!!) geinstalleerd die alom op het net 'goed' wordt geacht. En geprobeerd. En gelijk is het wow-gevoel weer terug. :thumbs-up:

Grofweg klinkt hij wat minder fris waardoor de klankbalans voor mijn gevoel beter klopt. Maar er is meer aan de hand. Ik vind het nu weer gewoon lekker om muziek te luisteren
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Gelukkig Huub!

Hans, ik ken er ook maar een paar en wellicht waren die wat minder goed gematched.  ;)


HuubF

Ik heb me maar eens aangemeld op de PS Audio site. Gelijk een paar posts gedaan in het forum.  ;)

Het is raar dat een relatief oude versie van software veel beter klinkt dan de meest recente. Er zijn nog geen crashes geweest maar er moet voor de versies 2.9, 2.10. 2.11, 2.12, 2.13 en 2.13c een reden zijn geweest om uit te komen.

En als mijn Mark 2 upgrade-board er ooit is dan MOET ik naar de laatste versie. Dat kan betekenen dat de verbeterde hardware volledig om zeep wordt geholpen door slechte software.

Ik ben benieuwd hoe PS Audio op deze klacht reageert.

En het geluid: dat is weer helemaal fantastisch. Magische momenten hier in de huiskamer. :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 18:40:58
Het is raar dat een relatief oude versie van software veel beter klinkt dan de meest recente.

Een oude dedicated cd speler (of DAC) klinkt toch ook vaak lekkerder dan een nieuwe met de modernste technologie. Wellicht niet beter in de zin van detail etc, maar wel lekkerder, smoother...

HuubF

Citaat van: S@m op december 20, 2011, 18:44:28
Een oude dedicated cd speler (of DAC) klinkt toch ook vaak lekkerder dan een nieuwe met de modernste technologie. Wellicht niet beter in de zin van detail etc, maar wel lekkerder, smoother...

Nou dat is het niet alleen, hoor! Die oude versie klinkt lekkerder, ruimtelijker, natuurlijker en heeft meer brille. Soms word ik echt door fragmenten verrast. Dat heeft die nieuwste versie allemaal niet. Die is alleen maar erg gedetailleerd en tsja, audiofiel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Citaat van: S@m op december 20, 2011, 18:44:28
Een oude dedicated cd speler (of DAC) klinkt toch ook vaak lekkerder dan een nieuwe met de modernste technologie. Wellicht niet beter in de zin van detail etc, maar wel lekkerder, smoother...
Of een moderne dac achter een buis  :inlove:
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

S@m

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 19:17:03
Die oude versie klinkt lekkerder, ruimtelijker, natuurlijker en heeft meer brille. Soms word ik echt door fragmenten verrast. Dat heeft die nieuwste versie allemaal niet. Die is alleen maar erg gedetailleerd en tsja, audiofiel.

;D

Dat is precies wat ik aangeef, althans heb proberen aan te geven... ;)

Huub-13

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 13:03:42
Ik moet zeggen dat het inderdaad een enorme poespas is. Zoals het nu werkt gaat het mij niet lukken mijn vriendin dat apparaat te laten gebruiken.

Dat begrijp ik niet.
Aan de ene kant heb je de bron: een NAS waar de muziek op staat.
Aan de andere kant heb je de speler: de PWDac/bridge.
Daartussen zit een iPad of iPod waarmee je het zaakje draadloos bedient.
Als alles goed is aangesloten hoef je alleen maar met die iPad een stukje muziek uit te zoeken en af te spelen.
Daar is toch weinig poespas of ingewikkelds aan . . .?

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Wijx wondere wereld

Citaat van: HuubF op december 20, 2011, 14:57:10
Ongetwijfeld een muzikaal ding. Maar jij streamt zo te zien niet. ;)

niet relevant maar ik gebruik de Knijpdoos Touch, cdspeler staat ergens ver weg, werkeloos op de kast
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

HuubF

Citaat van: Huub-13 op december 20, 2011, 20:07:27
Dat begrijp ik niet.
Aan de ene kant heb je de bron: een NAS waar de muziek op staat.
Aan de andere kant heb je de speler: de PWDac/bridge.
Daartussen zit een iPad of iPod waarmee je het zaakje draadloos bedient.
Als alles goed is aangesloten hoef je alleen maar met die iPad een stukje muziek uit te zoeken en af te spelen.
Daar is toch weinig poespas of ingewikkelds aan . . .?

Op het moment dat ik het schreef was de geluidskwaliteit ook al matig, nu niet meer.  ;)

Gedoe vind ik tot nu toe:
- Zich nog steeds ontwikkelende software op 3 platforms
- Waarvan op de PWD alleen een oudere versie goed klinkt waardoor versie-mismatches (gaan) ontstaan
- De Mac mini sluit niet af zonder handmatig de server te hebben gestopt
- Waar ik het meest naar luisterde: Spotify werkt niet op deze manier. Ik moet nog zien dat de MK2 dat wel kan.
- Vastlopers en vreemd gedrag (met versie 2.13c) op de PWD
- De simpele volumeregeling (i.c.m. niet-regelbare gain) die onder de 50 bits gaat afbreken. En 50 is best wel hard.
- Als ik mijn MK2 board heb moet ik upgraden naar software die (nu) veel minder goed klinkt
- Erg vervelend: gapless kan nog niet. En als ze het aan de praat krijgen moet ik naar de nieuwe, slechter klinkende, software.

Mijn Ayre QB-9 had alleen een USB aansluiting. Ik had er geen omkijken naar. Maar... ik denk dat het geluid nu wel beter is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Oei, ja, als je al die punten zo onder elkaar zet lijkt het inderdaad maar een krakkemikkig ding.
Toch speel ik er al een jaar mee en heb nooit last gehad van die zaken die je opnoemt.
95% van de tijd is het lekker een plaatje uitzoeken vanuit je luisterstoel en draaien maar.
De andere 5% ben je bezig het systeem te optimaliseren door de discussies en ontwikkelingen op het PS Audio-front te volgen en dingen aan te passen.
Ik vind het wel leuk om de ontwikkeling van zo'n nieuw systeem te volgen en er aan deel te nemen.
Komende tijd komt de Silent Server eraan (NAS met de eigen PS Audio music server erop).
Daarmee wordt de keten gesloten met alleen PS Audio spullen, waardoor een stabielere werking en gapless play realiteit worden.
Dat ze bij PS Audio zo'n moeite hebben met dat gapless play heb ik altijd raar gevonden. Andere fabrikanten draaien daar blijkbaar hun hand niet voor om.

Belangrijkste voor mij: ik heb tot nu toe niets gehoord dat beter klinkt dan dit PS Audio systeem.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker