HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Huub-13

Citaat van: TheSpeedSkater op december 17, 2011, 10:42:45
@huub-13. Speel je al lang met de PWD?

Met Kerstmis wordt het precies een jaar.
Ik ben er zeer tevreden over, al is het vaak wel wat geklungel met de software bij PS Audio.
Hun hardware is erg goed vind ik, maar de software sucks af en toe (vaak).
Begin volgend jaar komt hun "Silent Box" op de markt: een soort NAS/mini PC waarop hun server "eLyric Music Manager" (EMM) is geïnstalleerd en waarmee gapless play realiteit wordt.
Die EMM kun je nu ook al downloaden op je PC (of MAC) en gebruiken, maar bij mij loopt het zaakje continu vast en werkt niet goed.
Ik wacht dus op de Silent Box. De hele keten van NAS t/m Bridge is dan van PS Audio afkomstig en dat zal de stabiliteit (hopelijk) ten goede komen.

Heb nu de upgrade besteld naar de PWD MkII.
Dit is een elektronisch board dat je zelf in kunt bouwen.
Aan de reacties op het PS Audio forum te lezen van de eerste test-gebruiker is het de moeite waard, al vind ik het nu ook al heel goed.
Wordt waarschijnlijk ergens in januari geleverd . . . iets om naar uit te kijken in deze donkere natte dagen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Moet de upgrade via de SD kaart of kan ik ook het browser-menu (Web upgrade) gebruiken?

En waar staan die files?  :-[

edit: leverancier gebeld. Het kan direct, hoeft niet met SD. Hij stuurt een link naar een hidden pagina waar de files opstaan. Weet iemand anders die link?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

TheSpeedSkater

Als je unit op het internet is aangesloten kun je het ook doen via het touch screen.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Citaat van: Huub-13 op december 17, 2011, 10:54:32
Met Kerstmis wordt het precies een jaar.
Ik ben er zeer tevreden over, al is het vaak wel wat geklungel met de software bij PS Audio.
Hun hardware is erg goed vind ik, maar de software sucks af en toe (vaak).
Begin volgend jaar komt hun "Silent Box" op de markt: een soort NAS/mini PC waarop hun server "eLyric Music Manager" (EMM) is geïnstalleerd en waarmee gapless play realiteit wordt.
Die EMM kun je nu ook al downloaden op je PC (of MAC) en gebruiken, maar bij mij loopt het zaakje continu vast en werkt niet goed.
Ik wacht dus op de Silent Box. De hele keten van NAS t/m Bridge is dan van PS Audio afkomstig en dat zal de stabiliteit (hopelijk) ten goede komen.

Heb nu de upgrade besteld naar de PWD MkII.
Dit is een elektronisch board dat je zelf in kunt bouwen.
Aan de reacties op het PS Audio forum te lezen van de eerste test-gebruiker is het de moeite waard, al vind ik het nu ook al heel goed.
Wordt waarschijnlijk ergens in januari geleverd . . . iets om naar uit te kijken in deze donkere natte dagen.
Mijn systeem is erg stabiel. In het begin viel de app nog wel eens uit op de iPad maar dat gebeurt nu eigenlijk nooit meer. Heb de muziek op een NAS staan.

Ik twijfel ook nog over die upgrade. Heb nog niet echt kunnen lezen dat het een vooruitgang is omdat er nog maar een paar testers zijn toch?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HuubF

Citaat van: Kjelt op december 16, 2011, 15:44:19
Hoe vergelijkt deze zich met de Linn apparaten? Ooit beluisterd?

Hoi, geen idee, nooit Linn gehad.

Ik weet alleen hoe hij zich verhoudt tot de Ayre QB-9. Ik kan nu wel zeggen dat het een fantastisch geluid is. Vooral het laag is mooi gedefinieerd, loeistrak en diep. Dat beeld herken ik nog wel vanuit de tijd dat ik een losse Digital Lens had. De natuurlijkheid is ook weldadig. Ik ben benieuwd wat de software upgrade nog doet. Nu heb ik duidelijk een verouderde versie want de album-covers worden niet eens op de display getoond.

Het gebruiksgemak valt behoorlijk tegen. Nou heb ik notabene het beste van het beste maar de software is rampzalig. De user-interface op de PS Audio zelf doet het niet, de PS Audio iPhone app start niet eens, de vervanging PlugPlayer knalt er ook regelmatig uit. De vraag is of ik ook Spotify weer aan de praat krijg via de bridge. Dat lijkt me ook onmogelijk zonder capturing software.

Maar het geluid is dus erg, erg goed.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

TheSpeedSkater

Klinkt alsof je pech hebt... Even wachten op de update zoals Huub-13 schrijft...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HuubF

Citaat van: TheSpeedSkater op december 17, 2011, 11:59:27
Als je unit op het internet is aangesloten kun je het ook doen via het touch screen.

thanks, hij loopt...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: HuubF op december 17, 2011, 12:09:24
thanks, hij loopt...

De nieuwste software is actief. Het geluid lijkt iets frisser.

Nu eens kijken hoe ik Spotify aan de praat moet krijgen via de bridge...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Huub-13

Citaat van: HuubF op december 17, 2011, 12:32:41
Nu eens kijken hoe ik Spotify aan de praat moet krijgen via de bridge...

Dat kan (nog) niet, dacht ik.
Spotify is in de VS niet actief en is daarom voor PS Audio geen issue.
Ook stelt men (ergens in het PS Audio forum) dat de geluidskwaliteit die Spotify biedt geen extra moeite rechtvaardigt (geen partij voor de bridge . .).

Wel is het natuurlijk mogelijk (doe ik ook met o.a. internet radio "TuneIn") om spotify op je iPad te installeren en via airplay te steamen naar de PWD.
Je hebt dan wel een Airport Express van Apple nodig om het signaal in de PWD te krijgen.
Het geluid loopt dan niet via de bridge (dus niet via een Digital Lens) maar profiteert wel van de goede Dac-kwaliteit.
Ik weet echter niet zeker of Spotify op een iPad kan worden gezet of dat het alleen via een PC kan, die dan altijd moet aanstaan om te kunnen Spotifyen.
Als je de PWD-upgrade hebt kun je wel profiteren van de Digital Lens, omdat dan alle ingangen van zo'n lens zijn voorzien.
Zie bijv. ook:   http://www.simpleeditions.com/8001/how-to-stream-spotify-wirelessly-to-your-stereo
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Na wat geGoogle: omdat Spotify zo goed is afgeschermd kan de muziek alleen worden onderschept. Dat betekent dat je een programma nodig hebt om de bitstream 'op te nemen'. Voor de Mac is er bijvoorbeeld AudioHijackPro. Even geprobeerd maar voor mij te bewerkelijk. Ik neem toch ook de Mark 2 uitbreiding en dan is ook USB prima.

@Huub-13, je was me net voor. ;)

Nog een vraagje: op het PS Audio schermpje staat onder het (nog steeds niet getoonde) albumplaatje '44100/16' met daarachter altijd 'm4a'. Ook als ik gewoon WAV'jes speel. Is dat normaal of doe ik iets fout? Alle settings in Twonky en de PS Audio lijken goed te staan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Citaat van: HuubF op december 17, 2011, 14:13:51
Nog een vraagje: op het PS Audio schermpje staat onder het (nog steeds niet getoonde) albumplaatje '44100/16' met daarachter altijd 'm4a'. Ook als ik gewoon WAV'jes speel. Is dat normaal of doe ik iets fout? Alle settings in Twonky en de PS Audio lijken goed te staan.

Huub,

Dat "M4a" geeft aan:  Onbeveiligd MPEG4-audiobestand, bijvoorbeeld gebruikt door iTunes (uitleg van Wikipedia)
Het geeft dus aan dat je een bestand uit iTunes aan het afspelen bent.

Dat je geen plaatje van de hoes (artwork) op je PWD-schermpje krijgt kan liggen aan het feit dat je géén SD-kaartje in je PWD hebt zitten . .???
Dat moet er namelijk permanent inblijven om "artwork" te laten werken.
Het kan echter ook goed zijn dat de iTunesbestanden geen of onvoldoende metadata bevatten (info omtrent CD-hoes en artiesten e.d.).
Als je FLAC-bestanden gebruikt of MP3 (kwalitatief natuurlijk vaak minder) is de kans groter dat die info wel voorhanden is.

Denk je trouwens dat de iTunes-bestanden kwalitatief hoogstaand genoeg zijn om je bridge eer aan te doen?
Sorry als ik met deze laatste opmerking misschien op (Apple-)tenen ga staan maar ik heb weinig kennis van iTunes.
Zelf heb ik alles in FLAC op mijn NAS staan.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Citaat van: Huub-13 op december 17, 2011, 14:28:45
Huub,

Dat "M4a" geeft aan:  Onbeveiligd MPEG4-audiobestand, bijvoorbeeld gebruikt door iTunes (uitleg van Wikipedia)
Het geeft dus aan dat je een bestand uit iTunes aan het afspelen bent.

Dat je geen plaatje van de hoes (artwork) op je PWD-schermpje krijgt kan liggen aan het feit dat je géén SD-kaartje in je PWD hebt zitten . .???
Dat moet er namelijk permanent inblijven om "artwork" te laten werken.
Het kan echter ook goed zijn dat de iTunesbestanden geen of onvoldoende metadata bevatten (info omtrent CD-hoes en artiesten e.d.).
Als je FLAC-bestanden gebruikt of MP3 (kwalitatief natuurlijk vaak minder) is de kans groter dat die info wel voorhanden is.

Denk je trouwens dat de iTunes-bestanden kwalitatief hoogstaand genoeg zijn om je bridge eer aan te doen?
Sorry als ik met deze laatste opmerking misschien op (Apple-)tenen ga staan maar ik heb weinig kennis van iTunes.
Zelf heb ik alles in FLAC op mijn NAS staan.


In iTunes heb ik alles lossless of ongecomprimeerd staan. Waar komt dan dat m4a vandaan?? Iets is de boel aan het verklooien of die aanduiding klopt niet.

Ah, de programmeurs hebben het SD kaartje als opslag gebruikt. Gaat de PS Audio dan niet de verouderde software die op dat kaartje staat laden?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Heb je in iTunes de instellingen bij:
bewerken -> voorkeuren -> afspelen allemaal uitgevinkt?
Ik neem echter aan dat je dat altijd al deed om de beste geluidskwaliteit te krijgen.
Het kan zijn dat de PWD alle bestanden die uit iTunes komen als "M4A" herkent.
Ook al heb je alles lossless en ongecomprimeerd geript, dan kunnen het nog MPEG4-bestanden (iTunes) zijn.
Je zou de bestanden eens moeten bekijken in een file-browser en kijken welke uitgangen ze hebben: .WAV , .M4A , .FLAC enz).

Het met dePWD meegeleverde SD-kaartje kun je rustig gebruiken.
De daarop staande firmwareversie wordt ongemoeid gelaten.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

TheSpeedSkater

Ik lees het al, als ik vragen over PS Audio heb, even Huub-13 berichten!  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HuubF

De plaatjes doen het.  :worship:

De instellingen van iTunes zijn goed. Maar weer eens in de uitzinnige hoeveelheid PS Audio softwareproblemen op internet snuffelen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Citaat van: TheSpeedSkater op december 17, 2011, 14:54:38
Ik lees het al, als ik vragen over PS Audio heb, even Huub-13 berichten!  ;D

Aye, Aye captain! At your service!

Citaat van: HuubF op december 17, 2011, 14:56:16
Maar weer eens in de uitzinnige hoeveelheid PS Audio softwareproblemen op internet snuffelen.

Daar kun je de hele kerstvakantie mee doorkomen . . . . .!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Zo, was een leuk hifidagje. De zaak gaat uit want ik ga zo met m'n dochter naar Coldplay.

Het geluid is erg goed. Mijn ouwe Digital Lens haal ik er wel uit: in het probleemloze laag, de rust en de natuurlijkheid. Het gen#$k met al die software is wel een beetje frustrerend maar nu werkt het redelijk. Om Spotify net zo goed te krijgen zit wel vast aan die Mark 2 update. Tijd zat om te sparen want die komt volgend jaar pas.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Huub-13

Huub,

De bijgewerkte eLyric app (controller, heette vroeger TagnPlay) van PS Audio staat nu in de Apple store. Hij werkt weer als vanouds, dus geen crashes meer.
Als je hem voor de eerste keer gebruikt is het goed als je even checkt in de algemene instellingen of "browser kunst" (artwork) is geactiveerd (op I staat).
Deze app lijkt trouwens erg veel op PlugPlayer, want wordt door hetzelfde team programmeurs gemaakt.
Een voordeel van eLyric vind ik dat je makkelijker nummers van verschillende CD's achter elkaar kunt afspelen (playlist maken).
Daarvoor kies je in het pop-upschermpje steeds voor "add to queue".
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

HuubF

Citaat van: Huub-13 op december 18, 2011, 09:26:03
Huub,

De bijgewerkte eLyric app (controller, heette vroeger TagnPlay) van PS Audio staat nu in de Apple store. Hij werkt weer als vanouds, dus geen crashes meer.
Als je hem voor de eerste keer gebruikt is het goed als je even checkt in de algemene instellingen of "browser kunst" (artwork) is geactiveerd (op I staat).
Deze app lijkt trouwens erg veel op PlugPlayer, want wordt door hetzelfde team programmeurs gemaakt.
Een voordeel van eLyric vind ik dat je makkelijker nummers van verschillende CD's achter elkaar kunt afspelen (playlist maken).
Daarvoor kies je in het pop-upschermpje steeds voor "add to queue".

Bedankt! Nu werkt hij inderdaad. Ziet er nog wel gelikt uit ook. :thumbs-up:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Tjeez, gisteravond weer eens naar een concert geweest. Ik werd door m'n dochter getrakteerd op een avondje Coldplay. De band vond ik vroeger erg goed maar de laatste 2 cd's heb ik nooit gehoord. Het werd mij een beetje te bombastisch.

Maar dat doet het goed in zo'n grote zaal als Ahoy. Wat een spektakel!  :o

Het voorprogramma was ook al goed: Emeli Sandé, een Schotse zangeres, met een kleine maar erg goede band. Mijn dochter kende haar wel maar voor mij onbekend. De kippenvel-momenten waren voor haar, de oh's en ah's voor Coldplay.

Wel raar dat we als hifi-nerds de perfectie nastreven terwijl die enorme bak herrie in Ahoy veel leuker is.  :unhappy:

Maar goed, vandaag maar weer lekker geluisterd. Ik heb door Coldplay een vrij weekend namelijk.

Vanochtend moest de PS Audio gereset worden (uit-aan) omdat ie vast zat. Na het installeren van de nieuwe iPhone app heb ik geen enkel probleem meer gehad. Het geluid is prachtig, ook als ik in de keuken mijn krantje lees. Wat het meest opvalt is dat er niets opvallends aan is. Het geluid is gewoon natuurlijk en het laag gewoon mooi en diep. Je went snel aan een nieuw geluid. Maar alle 683 cd's op de server gaan er de komende weken wel doorheen.

Hopelijk is alles stabiel als ik samen ga wonen. Mijn vriendinnetje is behoorlijk digibeet en een crash in het netwerk op 1 van de 3 plekken waar dat mogelijk is (en ook gebeurt) zal ze niet zonder intensieve begeleiding kunnen oplossen. De Mark 2 upgrade zou dan een mooie oplossing zijn, dat is wat meer rechttoe, rechtaan. Dan luister ik wel via de bridge met een dedicated NAS. Dat is er allemaal wel in juni 2012. Hoop ik.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Beste Huub,


Ik volg je nu meer dan twee jaar en als ik je recente ervaringen lees met je nieuwe aanschaf dan kan ik mij niet onttrekken aan het gevoel dat het geen blijvertje is.

Even terug naar je oude installatie, heb je de Ayre ook echt in asynchrone mode laten werken?
Mocht dit niet zo zijn dan zou ik zeker nog eens een laptopje met een trial versie van J River er op proberen aangesloten op usb en ingesteld zoals op de Ayre site vermeld. :google:

Het aansluiten van een computer op je audio installatie is een klein mijnenveld, maar er is hulp zat te krijgen.

Zoals ik het nu zie is de PS audio een apparaat waar aan de hardware niets maar aan de software van alles mankeert.
En apparatuur die hiermee behept is leidt tot een nieuwe hobby, maar die heeft meer met doorzettingsvermogen dan met luisteren naar muziek te maken. :music:

Trouwens de PS audio staat in deze niet alleen, ik hoor van wel meer streamers met custom software er op van dergelijke problemen. Alleen van Linn hoor ik geen gekke dingen.

Voorgaande is meteen de reden dat ik de weg van computer en dac gegaan ben, en van de mc software zijn een paar zeer uitgerijpte versies zowel voor Windows als ook voor Apple.

Met vriendelijke groet,

Kermy

S@m

Citaat van: HuubF op december 18, 2011, 14:35:46
Hopelijk is alles stabiel als ik samen ga wonen. Mijn vriendinnetje is behoorlijk digibeet en een crash in het netwerk op 1 van de 3 plekken waar dat mogelijk is (en ook gebeurt) zal ze niet zonder intensieve begeleiding kunnen oplossen.

Misschien is het geen gek idee (ik spreek uit ervaring) om voor vrouwlief een alternatief aan te schaffen in de vorm van bijvoorbeeld een Vita R4i... ;)


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Citaat van: kermy op december 18, 2011, 16:21:37
Ik volg je nu meer dan twee jaar en als ik je recente ervaringen lees met je nieuwe aanschaf dan kan ik mij niet onttrekken aan het gevoel dat het geen blijvertje is.
Even terug naar je oude installatie, heb je de Ayre ook echt in asynchrone mode laten werken?
Mocht dit niet zo zijn dan zou ik zeker nog eens een laptopje met een trial versie van J River er op proberen aangesloten op usb en ingesteld zoals op de Ayre site vermeld.

Jeetje, pas 2 jaar. Wat heb je de andere 6 jaar dan gedaan?  ;)

De Ayre was inderdaad asynchroon aangesloten. Ik heb er met veel plezier naar geluisterd, maar ik was toe aan een nieuwe stap. Alleen de PS Audio is dan nog net betaalbaar en voor mij te begrijpen vanwege de (mij bekende) eigenschappen van de Digital Lens. Bovendien kon ik mijn Ayre plus de Astin Trew geïntegreerde versterker inruilen.  

Citaat van: kermy op december 18, 2011, 16:21:37
Het aansluiten van een computer op je audio installatie is een klein mijnenveld, maar er is hulp zat te krijgen.

Klopt, maar ik heb perfecte hulp gehad van Huub-13 en TheSpeedSkater waardoor essentiële dingetjes in no time duidelijk werden. Op dit moment werkt alles prima.

Citaat van: kermy op december 18, 2011, 16:21:37
Zoals ik het nu zie is de PS audio een apparaat waar aan de hardware niets maar aan de software van alles mankeert.
En apparatuur die hiermee behept is leidt tot een nieuwe hobby, maar die heeft meer met doorzettingsvermogen dan met luisteren naar muziek te maken. :music:

Trouwens de PS audio staat in deze niet alleen, ik hoor van wel meer streamers met custom software er op van dergelijke problemen. Alleen van Linn hoor ik geen gekke dingen.

Voorgaande is meteen de reden dat ik de weg van computer en dac gegaan ben, en van de mc software zijn een paar zeer uitgerijpte versies zowel voor Windows als ook voor Apple.

Ik ben inderdaad blij dat ik geen early adapter ben. De PS Audio is al jaren op de markt en nog steeds zijn belangrijke zaken niet geregeld, zo kun je nog steeds niet gapless streamen(!). Maar de programmeurs in Rusland en India doen hun best. Het is erg grappig om het PS Audio PerfectWave forum door te spitten.

En als ik op dat forum de eerste recensies lees over de Mark 2 upgrade geeft me dat toch wel veel vertrouwen. De dac is nu al erg goed en dat kan alleen maar beter worden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)