HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

Citaat van: HuubF op december  8, 2011, 17:41:30
En jawel, er is een ontwikkeling. Om voor altijd ( :lookaround:) een einde te maken aan de voorversterker-ellende komt er een PS Audio Perfect Wave in huis. Dat is een ontzettend kek apparaat met erg veel mogelijkheden. Het is de MK1, maar hij wordt binnenkort geupgrade naar een MK2. :inlove:


Mooi hoor, een zilveren of een zwarte..?


HuubF

Citaat van: kermy op december  8, 2011, 18:24:48
Mooi!!!!!!!!!!!!!!!!! :bigsmile:

Met vriendelijke groet,

Kermy

Thanks! Hij heeft een heel andere werking dan de Grace en Ayre, maar wel met moderne uitvoering van de Digital Lens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Citaat van: S@m op december  8, 2011, 18:42:25
Mooi hoor, een zilveren of een zwarte..?

Jeetje goeje vraag. Geen idee. Zal wel een zilveren zijn want die zijn goedkoper.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op december  8, 2011, 19:07:19
Jeetje goeje vraag. Geen idee. Zal wel een zilveren zijn want die zijn goedkoper.

Nee joh, zijn beide gelijk geprijsd toch..?!

HuubF

Citaat van: S@m op december  8, 2011, 19:36:45
Nee joh, zijn beide gelijk geprijsd toch..?!

Ok, afwachten dan. Mijn Ayre QB-9 is in het zwart 400 euro duurder. Geen idee waarom.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ruud-

Citaat van: HuubF op december  8, 2011, 17:41:30
Het is de MK1, maar hij wordt binnenkort geupgrade naar een MK2. :inlove:
Gelukkig maar Huub, de MK1 klinkt natuurlijk nergens naar ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Kwabbernoot


HuubF

Citaat van: Ruud- op december  8, 2011, 21:54:12
Gelukkig maar Huub, de MK1 klinkt natuurlijk nergens naar ;D

Beetje opletten Ruud! In de MK1 zit geen Digital Lens, in de MK2 wel. Voor mij doorslaggevend vanwege mijn ruime ervaring met de 11 jaar oude originele Digital Lens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het is een zwarte geworden! gelukkig maar.

De PS Audio PerfectWave is een prachtig, mega-zwaar en groot (t.o.v. de Ayre) apparaat. Met een kek touch-screen wat je verder niet nodig hebt, want er zit ook een afstandsbediening bij.

Het is nu de standaarduitvoering maar hij wordt binnenkort opgewaardeerd tot de Mark 2 versie. Ik heb dan een hypermoderne versie van de Digital Lens onboard.

Het was even spannend of de PS Audio het zou houden tegenover (de herinnering aan) de Ayre QB-9. dat gaat gelukkig goed. De Ayre lijkt iets rommeliger in verhouding tot de PS Audio. Zo te horen lever ik niet teveel muzikaliteit in. De PS Audio klinkt erg overtuigend.

Eindelijk geen voorversterker meer nodig. De digitale voorversterker-regeling in de PS Audio doet het prima. Zolang er niet meer dan 43db wordt verzwakt worden geen bits verdonkeremaand las ik op Computer Audiophile.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m


chansig

Mooi Huub....ik kom binnenkort wel weer eens langs.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Johndv

Prachtige set heb je staan Huub, veel plezier met je nieuwe aankoop!

Gr,
John
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1- Adam Audio Pencil's

HuubF

De PS Audio is er nu een paar dagen en ik heb alle aansluitmogelijkheden geprobeerd. Tijd dus voor een soort conclusie.

Het apparaat is erg groot, zwaar en ziet er schitterend uit. De aansluitingen voelen extreem solide aan. So far so good. ;)

Omdat het de bedoeling was om de PS Audio als digitale voorversterker te gebruiken staat hij vanaf het begin direct op de eindversterkers. Eerst met XLR maar dat resulteerde in het begin soms tot een wat merkwaardig digitalig geluid. Totdat ik las dat stand 50 de grens was tussen gewoon verzwakken en digitaal afromen. Gelukkig is de tulpaansluiting 6db zwakker dus dat gaat wel goed. Met echt zachtjes luisteren kom je nog steeds onder de 50 maar de bandbreedte is net goed zo. Wel jammer dat XLR dus niet mogelijk is zonder gewone voorversterker.

De Mac Mini is nu aangesloten via toslink in plaats van USB. Na alle lange interlinks te hebben geprobeerd ben ik geeindigd met de Xindak kabels. De wel érg strakke weergave van de PS Audio wordt dan ietsiepietsie verruwd waardoor je een acceptabel muzikaal maar toch strak geluid krijgt.

Want de PS Audio is erg, erg precies in vergelijking met de Ayre. Temidden van de nukken van de akoustiek kan ik de dac werkelijk nergens op betrappen. Behalve dan dat ik de Ayre lekkerder vond klinken. Maar dat ging toch ten koste van pure kwaliteit, anders zou me nu die strakheid niet zo opvallen. De uitdaging is de Avalon Avatars, die alles gewoon weergeven, zó te bedienen dat het geluid audiofiel maar toch muzikaal is.

Het geluid is dus heel anders dan met de Ayre, die toch wel lekker klonk maar met beperkingen. Met de PS Audio heb ik niet het idee dat er beperkingen zijn. Bovendien heb ik de upgrade naar de MK2 versie nog achter de hand. Ik ben erg benieuwd wat de inzet van de Digital Lens voor het geluid gaat betekenen. En als dat nog niet goed is ga ik toch maar de Bridge gebruiken. Dat betekent een 2e (!) digital lens met de mogelijkheid om direct van een NAS te streamen. Het kleurenschermpje van de PS Audio verandert dan in een iTunes-achtige interface. Dat schijnt de allerbeste oplossing te zijn.

Nog uitdagingen zat!  8)

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op december 13, 2011, 08:32:45
Wel jammer dat XLR dus niet mogelijk is zonder gewone voorversterker.
Gain van je eindversterker aanpassen indien dat niet te lastig is... En waarom persee XLR, niks mis met single ended hoor  ;)

HuubF

Citaat van: Audioloog op december 13, 2011, 11:01:12
Gain van je eindversterker aanpassen indien dat niet te lastig is... En waarom persee XLR, niks mis met single ended hoor  ;)

Geen idee of ik de UcD's op dat punt zou kunnen laten aanpassen.

Ik wilde graag XLR omdat bijna al mijn lange interlinks XLR zijn. ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

S@m

Citaat van: HuubF op december 13, 2011, 12:02:14
Geen idee of ik de UcD's op dat punt zou kunnen laten aanpassen.

Ik wilde graag XLR omdat bijna al mijn lange interlinks XLR zijn. ;D

Zet je er toch een paar nette RCA's op..!

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Cyreg

Citaat van: HuubF op december 13, 2011, 08:32:45
Want de PS Audio is erg, erg precies in vergelijking met de Ayre. Temidden van de nukken van de akoustiek kan ik de dac werkelijk nergens op betrappen. Behalve dan dat ik de Ayre lekkerder vond klinken. Maar dat ging toch ten koste van pure kwaliteit, anders zou me nu die strakheid niet zo opvallen.  
Het geluid is dus heel anders dan met de Ayre, die toch wel lekker klonk maar met beperkingen. Met de PS Audio heb ik niet het idee dat er beperkingen.....

HuubF, ik denk zo te lezen toch dat je de Ayre eigenlijk fijner vindt klinken; is ongetwijfeld wat minder HiFi >:D
En je probeert via ons bevestigd te krijgen dat je gelijk hebt om de PS audio als beter te bestempelen?
Ik lees in je eigen teksten in ieder geval het tegendeel  :unsure:

Denk er maar 'ns goed over en hopelijk is die PS nog niet van jou > dan gaan er ook andere dingen meespelen  :hehe:
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

S@m

#2394
Citaat van: HuubF op december 13, 2011, 12:21:56
Verloopstekkers bedoel je?

Nee, gewoon een paar mooie RCA's er aan (laten) solderen.

Om door te gaan op bovenstaande post van Cyreg, ik ben juist van mening dat het nu tijd is om te zien naar andere versterking. UcD is clean (imho emotie/zielloos), de PWD is gedetailleerd dus een mooie versterker met 'soul' zou hier de perfecte combi kunnen betekenen.

HuubF

Citaat van: Cyreg op december 13, 2011, 12:29:14
HuubF, ik denk zo te lezen toch dat je de Ayre eigenlijk fijner vindt klinken; is ongetwijfeld wat minder HiFi >:D
En je probeert via ons bevestigd te krijgen dat je gelijk hebt om de PS audio als beter te bestempelen?
Ik lees in je eigen teksten in ieder geval het tegendeel  :unsure:

Denk er maar 'ns goed over en hopelijk is die PS nog niet van jou > dan gaan er ook andere dingen meespelen  :hehe:

Beste Cyreg, omdat de teksten door mijzelve zijn geschreven hoef ik ze niet nogmaals door te lezen, hoor! En bevestiging heb ik al helemaal niet nodig. Ik schrijf het op omdat ik hoop dat iemand het interessant vindt. ;)

Het is zoals het is. De PS Audio klinkt technisch erg goed. Ik DENK dat de Ayre technisch minder was maar hij klonk wel lekkerder. Ik begon me alleen een beetje te ergeren aan precies die dingetjes die de PS Audio nu wel goed doet. Zo is het laag behoorlijk veel beter.

Maarrrrr, zoals je hopelijk hebt gelezen heeft de PS Audio nog een behoorlijk groeipad: er kunnen 2 boards worden vervangen/bijgeplaatst. Op dit moment zit er geen digital Lens in maar bij de eerste de beste upgrade wel. En dan heb ik een technisch goede, monumentale DAC mét de door mij zo bewierookte Digital Lens. En dan ook nog eens in een moderne uitvoering ook.  :thumbs-up:

@S@M: de versterking ga ik voorlopig nog niet vervangen want die kan tot nu toe alles wat je ervoor knoopt prima doorgeven. Het zijn UcD's maar met gehakt erin en dat effect moet ik, als ik ze vervang, nog maar terug zien te krijgen. Nee, de volgende stap is de upgrade naar de MK2 versie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Klasse D met gehakt, wat een leuke combi, cutting edge technology meets sjamaan rituelen, of zoiets  :D

En dan nog even ontopic, lijkt me een geweldig mooi ding die PS Audio DAC, ben benieuwd wat het lens board je nog gaat brengen!

S@m

Citaat van: HuubF op december 13, 2011, 12:48:04
Het zijn UcD's maar met gehakt erin en dat effect moet ik, als ik ze vervang, nog maar terug zien te krijgen. Nee, de volgende stap is de upgrade naar de MK2 versie.

Upgrade naar MkII is denk ik een verstandige stap en misschien is er met gehakt idd een stukje ziel ingebracht. De luidsprekers hebben me ook positief verrast (wellicht een optie de Avalon's te gehaktificeren?).

TheSpeedSkater

Lees nu ook je topic. Ik heb je net een PM verzonden..!

Gefeliciteerd! Nog een PSaudio PWD fan hier! hahaaa.

Welke firmware heb je op de unit staan? Daar zit HEEL veel verschil in...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

HuubF

Citaat van: TheSpeedSkater op december 13, 2011, 13:00:10
Lees nu ook je topic. Ik heb je net een PM verzonden..!

Gefeliciteerd! Nog een PSaudio PWD fan hier! hahaaa.

Welke firmware heb je op de unit staan? Daar zit HEEL veel verschil in...

Geen idee, hoe zie je dat?  :blush:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)