HuubF's settje, de karavaan trekt voort... - De laatste en hopelijk beste set -

Gestart door HuubF, februari 8, 2007, 23:28:32

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Starred

#1775
Waarom geen iPod met Wadia iTransport?

http://www.hifi.nl/recensies/3569/Wadia_170_iTransport.html  O0

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober  6, 2008, 10:01:05
Weer een weekend geluisterd naar de AVI's en ik moet zeggen dat het enthousiasme alleen maar groeit. Steeds meer cd's blijken niet opvallend, maar wel natuurlijk en volkomen geloofwaardig te klinken terwijl er met de dynamiek niets mis is. Lekker hard draaien is een feestje geworden. De buren hebben zich al gemeld.

...
Ik heb namelijk de indruk dat de AVI's gevoelig zijn voor de geleverde stroom. Ook bij eerdere sets viel me op dat het geluid bij mij 's avonds wat beter is dan overdag. Na aanschaf van de PS Audio was dat opgelost. Omdat de PS Audio niet gebruikt kan worden voor de pittige eindversterkers in de AVI's heb ik die verkocht.

Citaat van: Ashley James van AVI
The ADM9.1s are are not remotely sensitive to a mains electricity supply, however after commenting that they did a certain reviewer discovered that his flat needed totally re-wring! It wasn't safe!

The transformer effectively isolates the mains from the electronics and anyway, no competent piece of electronics is affected by an electricity supply, even over a very wide voltage range.

HuubF

De mini is aangesloten en is nu een uurtje bezig met downloaden van software-updates.

Wat me allereerst opvalt: de matige kwaliteit van de Plasma-weergave van de desktop. Nogal ouderwets korrelig. De plasma is via HDMI aangesloten. Valt daar iets aan te optimaliseren?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick


HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Jeetje, wel een waanzinnige ervaring zeg! Het kost wat (hoewel het inderdaad als audiofiel wel meevalt) maar ik zit nu te internetten op de plasma met een ontzettend kek draadloos toetsenbordje terwijl ik luister naar klassieke internet-radio met een verrassend goede kwaliteit.

Aan Apple moet ik wel een beetje wennen. Zo weet ik nog steeds niet precies hoe de browser werkt.  :-[ Ten opzichte van de Apple TV mis ik de verslavende soepele omgang met YouTube. Daar heb ik vanochtend nog veel plezier aan beleefd, Totdat ik plotseling besloot naar Rotterdam te gaan om hem toch maar om te ruilen voor de mini.

Het geluid lijkt wat frisser te zijn geworden. Ik ben benieuwd of dat standhoudt als ik echt ga vergelijken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifi | Roderick

Citaat van: HuubF op oktober 10, 2008, 17:13:05
Het geluid lijkt wat frisser te zijn geworden. Ik ben benieuwd of dat standhoudt als ik echt ga vergelijken.
Ik denk het niet ;D

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober 10, 2008, 17:13:05
Aan Apple moet ik wel een beetje wennen. Zo weet ik nog steeds niet precies hoe de browser werkt.  :-[ Ten opzichte van de Apple TV mis ik de verslavende soepele omgang met YouTube. Daar heb ik vanochtend nog veel plezier aan beleefd, Totdat ik plotseling besloot naar Rotterdam te gaan om hem toch maar om te ruilen voor de mini.

Heb je Front Row al gebruikt? Dus de meegeleverde afstandsbediening. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#1783
Ja, frontrow heb ik geprobeerd.

Domme vragen:

1: Is er software om die Apple TV behandeling van Youtube na te bootsen?
2: De desktop-achtergrond is haarscherp maar de desktop zelf pixelig. How come?
3: Hoe zet ik dat @#$%&* ding uit?
4: Where the hell kan ik bijvoorbeeld in iTunes en Safari instellingen veranderen?
5: Waar zit help/documentatie?
6: In Windows kun je zeer veel instellen aan het uiterlijk. Waar zit dat hier?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

#1784
Onder het appeltje linksboven vind je een directe link naar uitzetten (of herstarten) en je systeemvoorkeuren, waar je diverse zaken kunt instellen. ;)

Hoe je de look van een AppleTV nabootst weet ik niet (ik heb er nooit eentje gehad), maar er zal vast third party software voor zijn die je kunt installeren op je Mac mini.

Wat bedoel je met desktop onscherp, maar achtergrond wel? Zijn de letters brokkelig of zo? Ik vermoed dat je dan een resolutie aanstuurt die niet native is. Check dat even in je systeemvoorkeuren. ;)

Voor hulp bij programma's heb je simpelweg een item 'Help' in je menubalk staan (helemaal rechts). ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#1785
Dat zal het zijn; het appeltje staat er niet. Vast een instelling; weet je welke?

Bedoel je met systeemvoorkeuren het lijstje te kiezen resoluties? Daar heb ik natuurlijk mee gespeeld.

Ook heb ik natuurlijk voor de help gezocht naar vraagtekentjes of een menubalk. Bij de meeste programma's IS er helemaal geen menubalk. Wel veel commerciele links die me steeds weer naar de Apple store leiden. Bij iTunes is dat overigens ontzettend leuk. Je hoeft natuurlijk niet te kopen maar je ziet wel alle cd's die van de artiest te krijgen zijn en een biografie.

Apple doet het gewoon allemaal anders. Als je dan als Windower die compleet andere wereld in huis haalt, alleen omdat je een super-mediaserver wilt hebben, is dat even slikken...

P.s. Neem nou iTunes. ik heb de laatste versie. We zijn de Windows-versie gewend waar je bijvoorbeeld gemakkelijk 'losless' kan kiezen als rip-standaard. Op de Apple zie ik zie nergens een menu. Muisknoppen werken niet. Ook geen vraagtekentje voor help. Hellup!


Update: Appletje en reusachtige menubalk bovenaan gevonden. Hij is onzichtbaar omdat ie niet op het scherm past.  ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober 11, 2008, 10:44:47
Dat zal het zijn; het appeltje staat er niet. Vast een instelling; weet je welke?

Geen appeltje? ??? ???

CitaatOok heb ik natuurlijk voor de help gezocht naar vraagtekentjes of een menubalk. Bij de meeste programma's IS er helemaal geen menubalk.

Bij Apple heb je juist ALTIJD een menubalk. Die zit niet vast aan het venster van een programma, maar is altijd het bovenste balkje in je beeld. In die balk zit dus ook je appeltje (helemaal links) Als je die niet ziet, dan valt er volgens mij een stuk van je scherm buiten beeld en zie je dus niet alles.

Sluit anders even een gewoon beeldscherm aan via DVI of VGA (met de meegeleverde adapter) en kijk of je beeld dan klopt. ;)

CitaatP.s. Neem nou iTunes. ik heb de laatste versie. We zijn de Windows-versie gewend waar je bijvoorbeeld gemakkelijk 'losless' kan kiezen als rip-standaard. Op de Apple zie ik zie nergens een menu. Muisknoppen werken niet. Ook geen vraagtekentje voor help. Hellup!

Zie hierboven. Je bent echt een stuk van je beeld kwijt als je geen menubalk ziet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

En als klap op de vuurpijl crasht het ook nog eens niet, moest verboden worden  ;D

HuubF

#1788
Gevonden, hij is idd onzichtbaar omdat niet op het scherm past. De iconen onderaan wel, daarom vermoedde ik ook niets.

Bij geen enkele resolutie verschijnt hij trouwens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

#1790
Citaat van: HuubF op oktober 11, 2008, 11:57:59
Bij geen enkele resolutie verschijnt hij trouwens.

Dat verrast mij niet.... ;)






Je gebruikt klaarblijkelijk overscan op je beeldscherm. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#1791
Got 'm. Is een instelling van de tv. Ik wist ook helemaal niet dat de menu's van de applicaties daar te vinden zijn. Mooi uitgebreid ding, die mini.  ;D

De kwaliteit van de muziekweergave (waar het om te doen was) is eigenlijk fantastisch. Het zal best nog mooier kunnen, maar dat wordt dan errug duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

garmtz

Bij mij staat het appeltje ook buiten beeld, maar ik beweeg mijn muis gewoon omhoog en dan zie ik vanzelf het drop-down menu... :) Zet ik overscan uit (of was het aan?) dan vind ik dat het beeld te korrelig wordt (ik gebruik 720P op mijn 1366x768 scherm, eigenlijk al niet optimaal, iemand een oplossing? :)). SwitchResX al geprobeerd, bood geen soelaas.

HuubF

Nu ik weet dat het menu er is vraag ik me af of het niet beter is om hem er toch buiten te laten vallen. Gaat het anders niet inbranden?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

#1794
Citaat van: garmtz op oktober 11, 2008, 12:17:04
Bij mij staat het appeltje ook buiten beeld, maar ik beweeg mijn muis gewoon omhoog en dan zie ik vanzelf het drop-down menu... :) Zet ik overscan uit (of was het aan?) dan vind ik dat het beeld te korrelig wordt (ik gebruik 720P op mijn 1366x768 scherm, eigenlijk al niet optimaal, iemand een oplossing? :)). SwitchResX al geprobeerd, bood geen soelaas.
Zelf even je xorg.conf editen (X configuratie file), of kan dat niet?

HuubF

Nu ik de opties eindelijk kan zien, heb ik gelijk maar even de ' sound enhancer' van iTunes uitgeschakeld.  ;D
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

R

Ook gehad. Ik heb de hoop opgegeven. Met custom resoluties werken ging ook niet echt lekker. Korrelig vind ik het trouwens helemaal niet.

Citaat van: garmtz op oktober 11, 2008, 12:17:04
Bij mij staat het appeltje ook buiten beeld, maar ik beweeg mijn muis gewoon omhoog en dan zie ik vanzelf het drop-down menu... :) Zet ik overscan uit (of was het aan?) dan vind ik dat het beeld te korrelig wordt (ik gebruik 720P op mijn 1366x768 scherm, eigenlijk al niet optimaal, iemand een oplossing? :)). SwitchResX al geprobeerd, bood geen soelaas.

Audiofiel

Lijkt mij logisch dat het beeld juist korreliger zou worden met overscan aan, aan gezien er dan nog eens wordt geupscaled door het scherm zelf. Je moet met een computer altijd direct werken op de native resolutie van het scherm (voor het beste resultaat). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

Ach, ik ben er eigenlijk al aan gewend. op een afstand van 3,5 meter is het eigenlijk best scherp.

De mini is inmiddels helemaal geïntegreerd in het gezin. Stapje voor stapje begin ik ook de gebruikersinterface te begrijpen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hifiman

Citaat van: HuubF op oktober 12, 2008, 13:36:24
De mini is inmiddels helemaal geïntegreerd in het gezin.
Nu jij nog  ;D  ;)